Detall de Procediment

Modificació substancial de la coberta vegetal sense canvi d'ús forestal

Codi SIA: 3032830
Codi GUC: 94667
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT des de 26-10-2023
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Per a realització d'actuacions en terreny forestal que suposen una modificació substancial de la coberta vegetal sense produir-se canvi d'ús forestal, com ara les previstes en l'article 96 del Reglament de la llei 3/ 93. Entre aquestes actuacions s'inclouen: - Treballs silvícoles: poda, clarege i esbrosses - Cultius amb la finalitat cinegètica

Observacions

Observacions

Serà necessària l'autorització de la direcció territorial competent en matèria forestal, quan aquestes actuacions no estiguen previstes en el corresponent *ITGF expressament aprovat. En el cas d'estar previstes en aquests instruments, bastarà la presentació d'una declaració responsable

Requisits

Requisits

La modificació en cap cas implicarà la perduda de la condició de sòl forestal.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Propietaris, gestors de finques forestals. Empreses forestals autoritzades pel propietari. Ajuntaments per a la intervenció en muntanyes no gestionades per la Generalitat

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Tot l'any

Formularis documentació

*SOLICTUD D'AUTORITZACIÓ PER A la MODIFICACIÓ SUBSTANCIAL DE LA COBERTA VEGETAL SENSE CANVI D'ÚS FORESTAL Juntament amb la sol·licitud hauran de presentar: -Memòria tècnica dels treballs a desenvolupar -Pla de situació i de detall de la zona de treballs. -Certificat del cadastre

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - També en qualsevol oficina de correus. En aquest cas s'haurà de presentar en un sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I, preferentment, en:
Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta inscripció la pot fer a través de Procediments relacionats “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació".

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Recepció de la sol·licitud i la documentació requerida. 2. Estudi de l'expedient per l'equip tècnic de la Secció Forestal. 3. Sol·licitud d'esmenes o documentació complementària (si escau). 4. Informe tècnic i proposta de resolució 5. Resolució per part de la Direcció Territorial 6. Remissió de la resolució al sol·licitant.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de 90 dies naturals. Transcorregut aquest termini sense que es dicte resolució, la sol·licitud s'entendrà desestimada

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Alçada

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No