Detall de Procediment

Sol·licitud per a la concessió de subvencions per a l'exercici 2024 per a la realització d'accions formatives no conduents a l'obtenció de certificats professionals o de professionalitat dirigides prioritàriament a persones desocupades conforme a l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desenvolupa el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral

Codi SIA: 3037376
Codi GUC: 95465
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(16-01-2024
05-02-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar per a l'exercici 2024 subvencions destinades a la realització en la Comunitat Valenciana d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones treballadores en situació de desocupació, que els proporcionen la qualificació professional per a exercir una ocupació adequada a les necessitats del mercat de treball i estimular la seua inserció laboral, a través de les modalitats de programació que es contemplen en el resolc cinqué de la Resolució de convocatòria. Es consideren àrees prioritàries les dirigides a anticipar les necessitats de qualificació del sistema productiu, així com a cobrir les necessitats actuals i les orientades al desenvolupament dels sectors més innovadors i/o amb millors perspectives d'ocupació o necessitats vinculades amb els sectors productius que tinguen regulacions específiques. D'acord amb l'Any Europeu de les competències, es promourà de manera especial la formació en competències digitals i verdes. Els tipus d'accions formatives, vinculades al Catàleg d'Especialitats Formatives de l'àmbit laboral vigent a partir de l'1 de gener de 2024 Per a la consecució d'este objectiu s'establixen les següents modalitats de programació: 1. Modalitat Formació per a la Inserció. 2. Modalitat Itineraris Formatius 3. Modalitat Col·lectius específics.

Requisits

Requisits

- Les entitats hauran de disposar en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, d'instal·lacions degudament inscrites en el registre que els permeta la impartició de les especialitats sol·licitades. - Les societats civils i les comunitats de béns podran ser beneficiaris de les subvencions regulades en esta resolució, quan tinguen presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, havent de disposar en este àmbit d'instal·lacions degudament inscrites en el registre que permeten la impartició de les accions formatives sol·licitades. Es requerirà igualment esta condició per a les especialitats complementàries. - Haurà de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, tant amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció com amb anterioritat a realitzar-se el pagament d'esta. - Haurà de trobar-se al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, tant a la data de concessió com a la de pagament. - Complir tots els requisits necessaris per a ser beneficiari d'estes subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Seran beneficiàries de les subvencions els centres i entitats de formació públiques o privades, així com empreses o associacions empresarials amb presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, inscrites en el corresponent Registre d'Entitats de formació per a les especialitats formatives objecte de formació, d'acord amb les modalitats de programació i requisits que s'establixen en el resolc cinqué de la resolució de convocatòria. 2. Les entitats hauran de disposar en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, d'instal·lacions degudament inscrites que permeta la impartició de les especialitats sol·licitades. 3. D'acord amb el que es preveu en l'article 11.3 de la LGS, les societats civils i les comunitats de béns podran ser beneficiaris de les subvencions regulades en esta resolució, quan tinguen presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, havent de disposar en este àmbit d'instal·lacions degudament inscrites que permeten la impartició de les accions formatives sol·licitades. 4. Les entitats podran assumir un compromís d'inserció amb caràcter voluntari que es valorarà d'acord amb el que es preveu en l'Annex I de la Resolució de convocatòria S'entendrà complit este compromís si en el termini i modes de justificació previstos, s'acredita la inserció laboral de l'alumnat desocupat que haja superat amb èxit els mòduls propis de l'especialitat principal del curs als quals haja assistit, per un període d'almenys 3 mesos a jornada completa o període equivalent en cas de contractació a temps parcial. Es considera inserció laboral la contractació de l'alumnat per una empresa o entitat ocupadora diferent de l'entitat beneficiària, la seua alta en el règim especial de personal treballador autònom o la seua incorporació com a persona associada a entitats d'economia social.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des del següent al de la publicació de la Resolució en el DOGV núm 9766 de 15 de gener de 2024 El termini de presentació començarà el dia 16 de gener i finalitzarà el 5 de febrer de 2024 tots dos inclosos.

Formularis documentació

Documentació i informació que ha d'acompanyar a la sol·licitud. 1. D'acord amb el que es preveu en l'article 11.3 de la LGS, en el cas de societats civils sense personalitat jurídica i comunitats de béns, haurà de fer-se constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de subvenció a aplicar per cadascun d'ells, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la LGS. La documentació relacionada en l'apartat següent, lletres a), b), c), d) i e), s'aportarà per cadascuna de les persones membres de l'agrupació que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer. 2. La sol·licitud s'acompanyarà de la següent documentació, que haurà d'annexar-se per mitjans telemàtics, sense perjudici que puga requerir-se en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per al seu acarament: a) Autorització expressa a *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la pròpia persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar còpia del document nacional d'identitat. Quan es tracte d'una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa de la mateixa consistent en còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal i, si és el cas, poders de representació. En el cas que esta haguera sigut aportada anteriorment i no haguera patit cap variació, bastarà el certificat o declaració responsable del representant legal de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui ostente la representació a data de presentació de la sol·licitud. Així mateix, haurà de constar en este certificat l'expedient administratiu en el qual es va aportar la mateixa i l'òrgan al qual va ser dirigida. b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de la LGS, segons model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament. S'acreditarà conforme al model normalitzat disponible en la web de LABORA Servici Valencià d'Ocupació Formació, el que es disposa en l'article 13.3 bis de la LGS, en relació amb el compliment de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials. c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació, segons el que s'estableix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre del Consell. d) Certificat de situació en el cens d'Activitats econòmiques de la AEAT i documents acreditatius de l'últim abonament de l'Impost d'activitats Econòmiques (I.A.E.) corresponent a les activitats de formació en alta en epígrafs del grup 932 o l'epígraf 933.9 o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció. e) D'acord amb el que es preveu en l'article 22.4 del RLGS, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del citat reglament a través de certificats telemàtics, i en este cas l'entitat sol·licitant no haurà d'aportar la corresponent certificació. No obstant això, l'entitat sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors les certificacions que a continuació es relacionen, i que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar des de la data de la seua expedició d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del citat reglament: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. - De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. f) Dades de domiciliació bancària, que es facilitaran conforme al procediment establit en l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, aplicant-se el tràmit automatitzat previst en el seu article 5 quan resulte d'aplicació. g) Projecte Pla de les accions formatives sol·licitades segons model normalitzat. 3. Amb caràcter voluntari, podrà aportar-se així mateix documentació acreditativa dels extrems recollits en l'annex I a la present convocatòria en termini de sol·licituds i en els termes previstos en este, en relació amb: a) La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat en vigor, segons Annex I. b) L'experiència en la impartició d'accions formatives corresponents a l'oferta formativa dirigida prioritàriament a persones desocupades per la participació en convocatòries d'ajudes executades en els exercicis 2021 i 2022 per les diferents administracions públiques del Sistema Nacional d'Ocupació (SNE) i l'experiència en la impartició d'accions formatives no finançades amb fons públics autoritzades en els exercicis 2021 i 2022 per les diferents administracions públiques del Sistema Nacional d'Ocupació (SNE), en tots dos casos s'acreditarà mitjançant declaració responsable de l'entitat i certificat emés per l'administració pública corresponent del *SNE segons model normalitzat disponible en la web de *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació. Respecte de l'experiència en accions corresponents a convocatòries del Servici Valencià d'Ocupació i Formació Labora o accions formatives no finançades amb fons públics autoritzades per este organisme, no serà necessari aportar certificat de l'administració competent, la comprovació es realitzarà per LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació mitjançant consulta en la seua base de dades i la declaració responsable presentada per l'entitat. c) El grau d'inserció o de contractació aconseguit i degudament acreditat, en la mateixa província de la sol·licitud, en la forma establida en l'Annex I d'esta Resolució. d) Compromís voluntari d'inserció en model normalitzat e) Declaració responsable del nombre de persones que a data de sol·licitud estiguen incloses en la plantilla de l'entitat, en alta durant un període igual o superior a 9 mesos en la mateixa en l'exercici pressupostari anterior al que finança la present convocatòria (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixtos d'ocupació-formació) i de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període, que reunisquen alguna de les següents condicions, que s'acreditaran documentalment de la següent forma: -Persones amb diversitat funcional o discapacitat, s'acreditarà mitjançant certificat oficial emés per l'òrgan competent que acredite el grau de discapacitat igual o superior al 33% o de reconeixement de pensió d'incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa o de pensió de classes passives de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servici o inutilitat. -Persones en situació o risc d'exclusió social, s'acreditarà mitjançant certificat oficial emés pels servicis socials competents, la data d'emissió dels quals estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud. -Dones víctimes de violència de gènere, situació que s'acreditarà per qualsevol dels mitjans previstos en l'art. 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en l'Àmbit de la Comunitat Valenciana. A l'efecte de comprovació les situacions d'alta de les persones treballadores en l'empresa, es presentarà l'Informe de Treballadors en Alta (ITA) de la Seguretat Social i l'Informe de Vida Laboral d'Empresa, que incloguen el període comprés entre el 01.01.2023 i fins a una data inclosa dins del termini de sol·licitud. f) Acreditació documental de les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat de dones i homes en els termes de l'Annex I: - Totes les entitats hauran de presentar una declaració responsable sobre l'obligatorietat legal o no, de disposar d'un Pla d'Igualtat, atés el nombre de persones treballadores, en el sentit regulat per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. - Per a les entitats o centres que pel nombre de persones treballadores no estan legalment obligades a disposar d'un Pla d'Igualtat: certificat de la inscripció del Pla d'Igualtat en el registre de convenis i acords col·lectius de treball dependent de la Direcció General de Treball del Ministeri de Treball i Economia Social i de les Autoritats Laborals de les Comunitats Autònomes o en el cas que la inscripció del registre es trobe en tràmit, presentació del Pla d'Igualtat aprovat i justificant de la sol·licitud de la inscripció en el registre esmentat. - Per a les entitats o centres que pel nombre de persones treballadores estan legalment obligades a disposar d'un Pla d'Igualtat: presentació del certificat de la inscripció del Pla d'Igualtat en el registre de convenis i acords col·lectius de treball dependent de la Direcció General de Treball del Ministeri de Treball i Economia Social i de les Autoritats Laborals de les Comunitats Autònomes i addicionalment presentaran certificació oficial de l'autoritat competent de la Comunitat Autònoma acreditativa de l'atorgament del distintiu o certificat empresarial en matèria d'igualtat corresponent al pla d'igualtat vigent i inscrit, o com a entitat col·laboradora en igualtat d'oportunitats entre dones i homes, o qualsevol altre anàleg de caràcter oficial. Es precisarà la presentació d'una declaració responsable sobre la normativa aplicable que regula el reconeixement del distintiu o certificat, si no consta en la certificació esmentada. Si l'entitat disposa d'un pla amb el seu corresponent distintiu o certificat la vigència del qual ha finalitzat, bastarà amb la presentació del pla i el distintiu expirat i la sol·licitud de tramitació del nou distintiu o certificat corresponent al nou pla registrat, davant l'organisme competent. Entre l'expiració del pla d'igualtat anterior i la sol·licitud del nou distintiu o certificat empresarial en matèria d'igualtat, o com a entitat col·laboradora en igualtat d'oportunitats entre dones i homes, no pot haver transcorregut més de sis mesos. - Entitats locals: certificat del secretari/a de l'entitat local, de què esta disposa d'un d'un Pla Municipal d'Igualtat d'Oportunitats a nivell extern per a la ciutadania. L'aportació de la documentació recollida en este apartat té caràcter voluntari, en conseqüència, solament es valorarà la documentació que acompanye l'entitat en el termini de sol·licitud sense que procedisca realitzar requeriments en la fase d'instrucció a l'efecte d'esmena d'esta documentació en el cas que continguera errors o fora insuficient per a efectuar la valoració.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Les sol·licituds es presentaran telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació, o de la pàgina web www.labora.gva.es a través de l'enllaç “sol·licitud telemàtica”. Per a això, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. 2. Cada sol·licitud inclourà per ordre de prioritat totes les accions formatives que l'entitat pretenga desenvolupar en el seu àmbit provincial, amb indicació de la modalitat de programació triada, d'acord amb el resolc cinqué, entenent que es realitza per la totalitat de les hores, de l'especialitat corresponent o de l'itinerari formatiu. 3.En la modalitat Formació per a la Inserció, es podrà sol·licitar accions planificades en el corresponent annex a la comarca on estiga inscrit el centre de formació. Quan no existisquen accions planificades a la comarca on estiga inscrit el centre de formació, també podran sol·licitar accions planificades a la província on estiga inscrit, que es resoldran, si és el cas, en la segona fase provincial. 4. Amb caràcter general, no es podrà sol·licitar més de quatre accions per aula de teoria inscrita independentment de les especialitats que tinga inscrites en esta. Esta limitació no serà aplicable al supòsit d'accions formatives la duració de les quals siga inferior o igual a 120 hores. Quan una sol·licitud excedisca els límits assenyalats, es valoraran les accions formatives segons l'ordre de prioritat assenyalada en la sol·licitud, inadmetent-se les posteriors. 5. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'esta resolució en el DOGV.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Les ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva, en els termes establits en el títol I de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. La instrucció del procediment correspondrà a les Direccions Territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació. D'acord amb el que es preveu en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, en el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori, continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa Llei. 2. Per a la valoració de projectes plans formatius es constituirà una Comissió de valoració, composta per la persona que ostente la Prefectura del Servici Territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació corresponent, que el presidirà llevat que designe una persona substituta, i per un mínim de tres i un màxim de nou persones tècniques designades per aquella. La designació de les persones membres de la Comissió de Valoració s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada d'homes i dones en aplicació de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva d'homes i dones, sempre que siga possible en atenció als recursos humans disponibles. A la vista de la documentació obrant en l'expedient i prèvia ponderació dels criteris de valoració recollits en l'Annex I d'esta resolució, emetrà informe motivat en el qual es concrete el resultat de l'avaluació. 3. Realitzades les valoracions s'emetrà un llistat provisional de valoració on quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació final de cadascuna de les sol·licituds que complixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'estes subvencions. Este llistat es publicarà en la pàgina web de *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació a fi de que puguen realitzar les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses estes al·legacions la Comissió de Valoració emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concrete el resultat definitiu de la valoració amb indicació dels factors o criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta en els seus corresponents annexos. Els llistats de valoració annexos a estes actes seran publicats en la pàgina web de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtinguda per les sol·licituds que complixen tots els requisits necessaris per a ser entitat beneficiària de les subvencions contemplades en esta convocatòria, sense que càpien al·legacions a este. 4. El resultat de la valoració estarà a la disposició del Consell Valencià de Formació Professional. Així mateix, en la modalitat de Formació per a la Inserció, es publicaran en la web de *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació, llistats amb les puntuacions obtingudes en les concessions definitives en les fases comarcal i provincial. 5- A la vista de la documentació obrant en l'expedient i prèvia comprovació que es complixen els requisits establits en la present resolució i les condicions per a ser entitat beneficiària, així com de l'informe de valoració, s'emetrà per la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació la corresponent proposta de resolució de concessió, amb indicació dels criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta, així com la seua adequació a l'oferta formativa conforme a l'Annex II i III i de la capacitat de l'entitat per a impartir accions formatives. S'indicarà en la corresponent proposta de resolució, respecte de les sol·licituds denegatòries, inadmeses o excloses per no reunir requisits, les causes concretes de la seua exclusió. 6. Quan l'import de la subvenció de la proposta de resolució siga inferior al que figura en la sol·licitud presentada, es podrà instar de l'entitat beneficiària la reformulació de la seua sol·licitud en els termes establits en l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. 1. Les ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva, en els termes establits en el títol I de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. La instrucció del procediment correspondrà a les Direccions Territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació. D'acord amb el que es preveu en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, en el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori, continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa Llei. 2. Per a la valoració de projectes plans formatius es constituirà una Comissió de valoració, composta per la persona que ostente la Prefectura del Servici Territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació corresponent, que el presidirà llevat que designe una persona substituta, i per un mínim de tres i un màxim de nou persones tècniques designades per aquella. La designació de les persones membres de la Comissió de Valoració s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada d'homes i dones en aplicació de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva d'homes i dones, sempre que siga possible en atenció als recursos humans disponibles. A la vista de la documentació obrant en l'expedient i prèvia ponderació dels criteris de valoració recollits en l'Annex I d'esta resolució, emetrà informe motivat en el qual es concrete el resultat de l'avaluació. 3. Realitzades les valoracions s'emetrà un llistat provisional de valoració on quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació final de cadascuna de les sol·licituds que complixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'estes subvencions. Este llistat es publicarà en la pàgina web de *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació a fi de que puguen realitzar les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses estes al·legacions la Comissió de Valoració emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concrete el resultat definitiu de la valoració amb indicació dels factors o criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta en els seus corresponents annexos. Els llistats de valoració annexos a estes actes seran publicats en la pàgina web de *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtinguda per les sol·licituds que complixen tots els requisits necessaris per a ser entitat beneficiària de les subvencions contemplades en esta convocatòria, sense que càpien al·legacions a este. 4. El resultat de la valoració estarà a la disposició del Consell Valencià de Formació Professional. Així mateix, en la modalitat de Formació per a la Inserció, es publicaran en la web de *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació, llistats amb les puntuacions obtingudes en les concessions definitives en les fases comarcal i provincial. 5- A la vista de la documentació obrant en l'expedient i prèvia comprovació que es complixen els requisits establits en la present resolució i les condicions per a ser entitat beneficiària, així com de l'informe de valoració, s'emetrà per la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació la corresponent proposta de resolució de concessió, amb indicació dels criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta, així com la seua adequació a l'oferta formativa conforme a l'Annex II i III i de la capacitat de l'entitat per a impartir accions formatives. S'indicarà en la corresponent proposta de resolució, respecte de les sol·licituds denegatòries, inadmeses o excloses per no reunir requisits, les causes concretes de la seua exclusió. 6. Quan l'import de la subvenció de la proposta de resolució siga inferior al que figura en la sol·licitud presentada, es podrà instar de l'entitat beneficiària la reformulació de la seua sol·licitud en els termes establits en l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Segons s'indica en l'Annex I de la convocatòria i prendran en consideració: A) Adequació de l'oferta formativa a les accions/ àrees prioritàries AO Adequació de l'oferta formativa. B) Capacitat acreditada de l'entitat sol·licitant per a desenvolupar la formació EC Experiència centre GE Grau d'execució C) En relació amb la valoració positiva de les accions formatives executades BE Baremació EFO BT Baremació EFOTEC NC Normes de Qualitat D) En relació amb la valoració tècnica de les accions formatives sol·licitades GI Grau d'inserció CI Compromís voluntari d'inserció IC Incompliment del compromís voluntari d'inserció E) Aplicació de mesures de Responsabilitat social IS Inclusió social MH Igualtat entre dones i homes En cas d'empat entre dos o mes projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut major puntuació en els apartats E), A), C), D) i B) per este ordre, i si encara així persistira l'empat s'atendrà el número d'ordre de l'expedient.

Obligacions

Obligacions

Sense perjudici de les altres obligacions establides en la llei 30/2015, de 9 de setembre, en el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, i en l'Ordre TMS/368/2018, de 28 de març, constituïxen obligacions de les entitats beneficiàries: 1) Aportar la informació i documentació que es requerisca durant la fase d'instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, així com tindre a la disposició dels òrgans de control competents els documents acreditatius de l'assistència de les persones treballadores a les accions formatives i els controls d'avaluació del seu aprenentatge i registres d'activitat formativa realitzada. Així mateix, les entitats beneficiàries hauran de facilitar i corresponsabilitzar-se en el seguiment de la participació de les persones participants, de l'aprenentatge i la seua avaluació, així com en la investigació de metodologies i eines necessàries per a la posada al dia del sistema de Formació Professional en l'àmbit laboral. En totes les accions formatives s'haurà de portar un control d'assistència diari que es realitza a través de l'aplicació informàtica establida a este efecte. 2) Garantir la gratuïtat de les accions formatives per a les persones participants en la formació subvencionada i no percebre cap quantitat d'estes. 3) Haver realitzat o, si és el cas, garantit les devolucions de quantitats concedides i pagades en convocatòries anteriors i la devolució de les quals li haja sigut exigida mitjançant reclamació prèvia a la via executiva o mitjançant resolució de procedència de reintegrament, sempre que existisca resolució ferma, llevat que s'haguera produït la suspensió de l'acte, i acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant a la data de concessió com a la de pagament. 4) Comunicar a l'òrgan concedent competent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. Estos ingressos seran incompatibles amb la subvenció destinada a la mateixa finalitat, per la qual cosa esta serà minorada en la quantitat ja percebuda. 5) Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció i a realitzar-se el pagament d'esta, que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, sense perjudici del que es preveu en l'article 22.4 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. 6.1) Fer constar el caràcter públic del finançament de l'activitat subvencionada i, si és el cas, el cofinançament del Fons Social Europeu o de qualsevol altre fons comunitari o supranacional. En este últim supòsit, l'entitat beneficiària haurà d'incloure en les activitats d'informació de les accions formatives, publicacions, material didàctic i acreditacions de la realització de la formació a entregar a les persones participants l'emblema del Fons Social Europeu o del fons comunitari o supranacional que corresponga, així com complir les altres obligacions de publicitat establides en la normativa comunitària o supranacional aplicable. 6.2) Les entitats públiques hauran de complir amb les obligacions de transparència que, en virtut de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, li corresponen com a entitat pública. 6.3) Les entitats privades beneficiàries de la subvenció, hauran de complir, les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan: a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros. b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros. c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40% del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros. Igualment, les organitzacions sindicals i associacions empresarials que desenvolupen la seua activitat en la Comunitat Valenciana, hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre. Totes elles, en particular, hauran de publicar la informació en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'esta. Esta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma *TEP – *Transparència *Entitats *Privades, de Gva Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/tep. Esta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals. 6.4) Les entitats o persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a *LABORA Servici Valencià de Formació previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment, per esta, de les obligacions previstes en la llei de transparència. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que el mateix haguera sigut atés, podrà acordar, previ advertiment i audiència l'entitat beneficiària, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022. 6.5) Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes. 7) Remetre a l'òrgan competent una comunicació d'inici de la formació que desenvoluparà, inclosa qualsevol modificació posterior, i, si és el cas, la comunicació de finalització, conforme al contingut, terminis i procediment que a este efecte se l'informe. Esta comunicació, dirigida de manera fefaent al personal tècnic de formació assignat, es realitzarà amb una antelació mínima de cinc dies naturals a la data d'inici de cada curs, amb indicació de l'horari, lloc d'impartició, número de l'alumnat que comença i la relació nominal del professorat o personal tutor, amb l'acreditació de la titulació exigida en el programa formatiu que es va incloure en el pla formatiu. La falta de comunicació en els terminis establits implicarà que la corresponent acció formativa es considere no realitzada a l'efecte de la justificació de la subvenció, llevat que la no comunicació en termini es dega a causes imprevistes, degudament justificades i comunicades en el moment en què es produïsquen. 8) Informar l'alumnat de l'abast de la formació i de les oportunitats de formació en el sistema de formació professional per a millorar la seua ocupabilitat, si és el cas. 9) Portar una comptabilitat separada o codi comptable adequat, respecte de totes les transaccions relacionades amb l'activitat subvencionada i disposar d'un sistema informatitzat de registre i emmagatzematge de dades comptables. 10) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicable en virtut de disposició legal o reglamentària, inclosa l'obligació d'impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius inscrits per a tal fi. 11) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans tingudes en compte per a la inscripció de l'especialitat. 12) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació o qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, aportant quanta informació els siga requerida d'acord amb el que es preveu en els articles 45 i 46 de la LGS, així com als controls i auditories de qualitat que establisquen les Administracions competents, els resultats de les quals s'incorporaran als registres en els quals estiguen inscrites. 13) Comprovar que les persones participants complixen els requisits d'accés, per a realitzar l'acció formativa en funció dels requeriments d'esta. 14) L'entitat beneficiària de la subvenció estarà obligat a conservar, almenys durant un termini de 4 anys, considerant, si és el cas, la interrupció del termini de prescripció del dret de l'administració a reconéixer o liquidar el reintegrament de la subvenció concedida, els justificants de la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció, així com de l'aplicació dels fons rebuts, a l'efecte de les actuacions de comprovació i control. El citat termini es computarà a partir del moment en què finalitze el període establit per a presentar la citada justificació per part de l'entitat beneficiària. En el supòsit d'accions cofinançades amb fons comunitaris, s'aplicarà referent a això el que establisca la normativa comunitària. Les entitats que, sense haver transcorregut el citat període, decidisquen suspendre la seua activitat o dissoldre's, hauran de remetre còpia de la citada documentació a l'òrgan competent, sense perjudici de la documentació que s'haja de presentar en la justificació. En tant que estes ajudes són susceptibles de cofinançament pel FSE, d'acord amb el que s'estableix en l'article 82 del Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, l'entitat haurà de conservar a nivell adequat tots els documents justificatius relatius a les despeses secundades pels fons, durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l'any en què l'autoritat de gestió efectue l'ultime pagament al beneficiari. 15) Comunicar, si és el cas, la renúncia a l'execució de la subvenció concedida en un termini màxim de 2 mesos des de la notificació d'esta. En el cas que l'entitat no haja renunciat dins d'este termini i present renúncia en un termini posterior o no execute les accions que li han sigut concedides, es considerarà com un incompliment de les obligacions establides. 16) Acceptar la seua inclusió en la llista d'entitats beneficiàries que es publicarà d'acord amb el que es preveu en l'article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació i el Ministeri de Treball i Economia Social (Servici Públic d'Ocupació Estatal), de conformitat amb les instruccions i els models que a este efecte subministre la Direcció General d'Ocupació i Formació d'acord amb el que es preveu en el número 4 del mateix article. 17) Recaptar de les persones participants de l'actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060 pel qual s'establixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre ells el Fons Social Europeu Plus, i article 17 i Annex I del Reglament (UE) 2021/1057, pel qual s'establix el Fons Social Europeu Plus (FSE+), tots dos del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa europeu finançat amb fons europeus s'estarà, referent a això, a les obligacions que, si és el cas, establisca el Reglament pel qual es regulen els mateixos. 18) Cooperar en la tramitació de les ajudes a l'alumnat. 19) Subscriure en relació amb l'alumnat tant aturat com ocupat, una pòlissa d'assegurança d'accidents i responsabilitat civil de les persones participants, en els termes previstos en l'article 6 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, amb caràcter previ a l'inici de l'acció formativa, que s'ajustarà tant al període de duració teoricopràctic de l'acció formativa, com al seu horari diari, havent de cobrir les despeses d'accident «*in itinere», els riscos derivats de les visites de l'alumnat a empreses o altres establiments que s'organitzen en suport al desenvolupament de les accions formatives. a) L'assegurança haurà de cobrir, segons siga el cas, tot el període formatiu en centres de treball, si és el cas. b) Esta pòlissa haurà de cobrir els danys que en ocasió de l'execució de la formació es produïsquen per les persones participants, quedant LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació exonerat de qualsevol responsabilitat sobre aquest tema. A este efecte la pòlissa d'assegurament de la responsabilitat civil enfront de tercers es considerarà com a despesa relativa a l'execució de l'acció formativa. c) Es podrà optar per subscriure una pòlissa d'assegurances col·lectiva, amb les indicacions ja exposades, que cobrisca a tot l'alumnat del pla formatiu aprovat. d) En cap cas, una persona participant podrà iniciar una acció formativa o si és el cas, el període de formació pràctica en centres de treball sense que s'haja subscrit la pòlissa d'assegurança d'accidents que haurà de contindre com a mínim les següents cobertures: 1a Defunció per accident. 2n Invalidesa absoluta i permanent per accident. 3r Invalidesa permanent parcial per accident, que serà la que corresponga segons barem. 4t Assistència sanitària per accident amb cobertura equivalent a la del segur escolar. 20) Complir la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació, d'acord amb el que s'estableix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat. 21) Les entitats beneficiàries hauran d'informar les persones de les quals s'aporten dades i documentació de caràcter personal els següents extrems: La comunicació d'estes dades a l'administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment. La possibilitat que l'administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems la seua veracitat. Així mateix, si una llei requerix per a esta consulta una autorització de les persones les dades de les quals es consultaran, l'entitat beneficiària haurà d'haver recaptat esta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'administració en qualsevol moment. De la possibilitat i forma que els assistix per a exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició en relació amb el tractament de les seues dades personals.

Observacions

Observacions

Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'estes ajudes esgoten la via administrativa i contra estes podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant este mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació de la present resolució, d'acord amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 8, apartat 3, així com en l'article 46, apartat 1, tots dos de la Llei 29/1998 de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa, sense perjudici que puga interposar qualsevol altre recurs que estime pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Quantia La quantia de la subvenció es determina mitjançant el producte del nombre d'hores pel nombre de persones participants i per l'import del mòdul específic corresponent, per a cadascuna de les accions formatives convocades. En la Modalitat Itineraris Formatius l'import de la subvenció es correspondrà amb la suma dels imports de la subvenció corresponents a cadascuna de les especialitats que conformen l'itinerari. Els mòduls econòmics (cost/hora/ alumnat) aplicables a l'efecte de determinació de les subvencions destinades al finançament de cadascuna de les accions formatives d'esta convocatòria, es publiquen: - En la modalitat d'Itineraris Formatius en l'annex III d'esta resolució. - Per a la resta de les modalitats de formació els mòduls estaran disponibles en la web de LABORA Pagament 1. Acompte: D'acord amb el que es preveu en l'article 6.6 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es preveuen lliuraments de fons amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa de fins al 25% de l'import concedit. Igualment es preveu el pagament de fins a un 35% addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa, a estos efectes es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a este efecte, que comprendran les les següents opcions: a) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa l'acompte de fins al 25% de la subvenció concedida, i en la mateixa sol·licitud, l'acompte de fins al 35% addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa. b) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa l'acompte de fins al 25% de la subvenció concedida i si és el cas, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35% de la subvenció concedida. Així mateix, es podrà sol·licitar per part de l'entitat beneficiària, un únic acompte fins al 60 per cent de l'import concedit, una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. Llevat que l'entitat beneficiària estiga exempta d'esta obligació, d'acord amb la normativa vigent, s'haurà de presentar aval bancari per un import igual a la quantitat a anticipar. L'entitat beneficiària haurà de depositar la garantia en la corresponent Direcció Territorial de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, haurà de ser presentada per l'entitat beneficiària en la corresponent Direcció Territorial competent de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació en matèria de Formació Professional per a l'Ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat. Les garanties es cancel·laran per acord de l'òrgan concedent en els següents casos: 1. Una vegada comprovada de conformitat l'adequada justificació de l'acompte. 2. Quan s'hagueren reintegrat les quantitats anticipades. D'acord amb el que es preveu en l'article 19.5 de la Llei General de Subvencions, els rendiments financers que es generen pels fons lliurats a les entitats beneficiàries no incrementaran l'import de la subvenció concedida, en raó a l'escassa quantia d'estos i la dificultat de la seua aplicació a les activitats subvencionades i del seu seguiment i control. Amb caràcter previ al cobrament l'entitat beneficiària haurà d'acreditar, mitjançant declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al pagament, haurà d'acreditar-se que està al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes de la Generalitat. Dins del termini de justificació previst en la present convocatòria, l'entitat haurà de procedir a l'ingrés dels romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del Banc Santander a favor de *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació, i acreditar-ho davant el mateix òrgan identificant el número d'expedient. Liquidació de la subvenció: El pagament de la subvenció es farà efectiu en finalitzar l'acció subvencionada, prèvia comprovació de la justificació i posterior proposta de pagament de la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària haurà d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. També haurà d'acreditar mitjançant declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. El càlcul de la quantia de la subvenció es realitzarà utilitzant un model mixt en relació amb el producte i al resultat aconseguit. El càlcul es realitzarà de la forma establida en el Resolc Vint-i-uné de la Resolució de convocatòria. En el cas que la quantia calculada resulte inferior a les quanties transferides en concepte d'acompte, s'haurà de realitzar el reintegrament de l'excés, en el compte número ES50-0049-1827-81- 2410382871, del BSCH (Banc Santander Central Hispà) a favor de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV. Transcorregut este termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

1. D'acord amb l'article 16 de l'Ordre de bases, l'incompliment dels requisits establits en la mateixa i altres normes aplicables, així com de les condicions que s'hagen establit en la corresponent resolució de concessió donarà lloc a la pèrdua total o parcial del dret al cobrament de la subvenció o, previ l'oportú procediment de reintegrament, a l'obligació de retornar totalment o parcialment la subvenció percebuda i els interessos de demora que puguen correspondre. 2. L'incompliment total dels fins per als quals es va concedir la subvenció o de l'obligació de justificació de la mateixa donarà lloc al reintegrament del 100 per cent de la subvenció concedida. Igualment es considerarà que concorre l'incompliment total si la realització de l'activitat subvencionada no aconseguix el 25 per cent dels seus objectius, mesurats amb l'indicador de nombre d'hores de formació multiplicat per nombre d'alumnes finalitzats. A este efecte s'inclouran també les hores d'absència que resulten computables per falta justificada o per col·locació. Sense perjudici del que es preveu en la LGS en matèria d'infraccions i sancions administratives, seran causes específiques per a declarar la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida i, si és el cas, de reintegrament d'esta: a) La falta de comunicació de l'inici de les accions formatives en el termini i forma previstos. b) Percebre per qualsevol concepte alguna quantia o remuneració de l'alumnat participant en l'acció subvencionada. c) La falsedat de les dades contingudes en la documentació que s'ha de presentar en la justificació. d) Qualsevol altre motiu que perjudique la fi última pel qual la subvenció haja sigut concedida. En el supòsit de la modalitat formació per a completar certificats de professionalitat, es considerarà com a fi última pel qual s'ha atorgat la subvenció, que el 100% de les persones participants en estes accions formatives puguen avançar per a completar el certificat de professionalitat corresponent, del qual hauran de tindre superats un o diversos mòduls i/o unitats formatives. e) No impartir l'acció formativa (especialitat) en una aula prèviament acreditada o inscrita. f) Suposarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'esta, que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat, o al compliment d'una finalitat, que manifestament suposen un greuge o menyspreu cap als senyals d'identitat del poble valencià. 3. Els incompliments parcials que no afecten les característiques essencials del projecte determinaran la minoració proporcional i, si és el cas, el reintegrament de la subvenció que es liquidarà tenint en compte l'incompliment del compromís d'inserció laboral assumit voluntàriament en totes les Modalitats. S'efectuarà una minoració de manera proporcional al grau d'incompliment de fins al 50% de l'import de la subvenció liquidada. Per a compromisos d'inserció laboral assumits voluntàriament superiors al 40%, s'efectuarà una minoració de manera proporcional al grau d'incompliment de fins al 75% de l'import de la subvenció liquidada. A este efecte, es considerarà complit el compromís d'inserció d'un alumne/a quan es produïsca amb posterioritat al 75% de la duració de l'acció formativa.