Convocatòria d'ajudes per a finançar el foment d’activitats de participació, associació i formació de l’alumnat de persones adultes, realitzades per les seves associacions d’alumnat d’FPA de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics de la Generalitat, i les seues federacions. - GVA.ES
Convocatòria d'ajudes per a finançar el foment d’activitats de participació, associació i formació de l’alumnat de persones adultes, realitzades per les seves associacions d’alumnat d’FPA de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics de la Generalitat, i les seues federacions.
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud:
TANCAT
(21-04-2023
–
12-05-2023)
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Convocar en règim de concurrència competitiva és destinar-la al finançament de les despeses de funcionament i al foment d'activitats de participació, associació i formació executades per les federacions d'associacions d'alumnats de FPA de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics, amb seu en la Comunitat Valenciana.
Requisits
Requisits
1. Tindre establida la seu i àmbit d'activitat en la Comunitat Valenciana.
2. Estar inscrites en la data en què es publique la convocatòria en el DOGV, en el corresponent cens de federacions d'associacions d'alumnat, d'acord amb l'Ordre de 2 d'agost de 1988, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual es desenvolupa l'article 10 del Decret 127/1986, de 20 d'octubre, del Consell.
3. Les federacions hauran de tindre establit el seu àmbit territorial de nivell provincial o superior, i compondre's mitjançant acord de tres o més persones jurídiques legalment constituïdes, de conformitat amb la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.
4. Complir els requisits de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les federacions d'associacions d'alumnats de FPA de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics, amb seu en la Comunitat Valenciana.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Ordre 29/2016, de 17 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes, associacions d'alumnes, les seues federacions i confederacions (DOCV núm. 7809, de 21/06/2016).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà al de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV Num. 9579 / 20.04.2023)
Data d'inici : 21/04/2023
Data fi : 12/05/2023
Formularis documentació
A la sol·licitud hauran d'annexar-se els següents documents digitalitzats en format PDF:
1. Projecte d'activitats de l'entitat sol·licitant, curs acadèmic 2022-2023.
2. Pressupost desglossat del projecte d'activitats.
Amb caràcter general, d'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara en avant, LPAC), en absència d'oposició expressa per part de l'entitat interessada, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat a obtindre directament l'acreditació del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. En cas d'oposar-se al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà de manifestar-lo expressament en la sol·licitud i estarà obligada a aportar els documents corresponents.
No obstant l'anterior, respecte a l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries estatals i autonòmiques, d'acord amb el que es disposa en l'article 28, apartat 3 de la LPAC i l'article 95, apartat 1 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, és necessària autorització expressa per part de l'entitat interessada perquè l'òrgan gestor del procediment puga obtindre directament l'acreditació del compliment de les citades obligacions. En aquest cas, si no es dona en la sol·licitud la corresponent autorització expressa perquè l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, l'entitat interessada estarà obligada a aportar els documents acreditatius.
Normativa
Normativa
- El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-la o donar-la de baixa es pot realitzar telemàticament, consulte: PROPER. Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat:
- Vegeu l'Ordre 29/2016, de 17 de juny (bases reguladores).
- RESOLUCIÓ de 29 de març de 2023, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen subvencions per a finançar el foment d’activitats de participació, associació i formació de l’alumnat de persones adultes, realitzades per les seves associacions d’alumnat d’FPA de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics de la Generalitat, i les seues federacions.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
1. Publicació Resolució de Convocatòria en el DOGV.
2. Emplenar la sol·licitud per mitjans telemàtics. No seran admeses les sol·licituds presentades per altres mitjans.
3. Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan instructor del procediment publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i en la seu electrònica de la Generalitat, una relació de les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar la sol·licitud o aportar els documents preceptius que s'especifiquen, amb indicació que, si en el termini de 10 dies no el realitzen, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada d'acord amb la legislació bàsica de procediment administratiu comú. L'accés a la llista es realitzarà a través de la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es o a través de la pàgina: https://ceice.gva.es/web/madres-padres-alumnos/subvenciones. La proposta de resolució provisional es notificarà a les entitats sol·licitants, mitjançant la seua publicació en aquesta pàgina web. Aquesta publicació substituirà a la notificació.
El projecte d'activitats haurà d'aportar-se dins del termini de presentació de sol·licituds. En cas que s'aporte documentació una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, no es tindrà en consideració a l'efecte del còmput dels criteris de valoració.
4. Estudi, valoració de les sol·licituds i emissió d'informe per la comissió avaluadora, segons els criteris establits en l'apartat dècim de la convocatòria.
5. Proposta de Resolució de la Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa.
6. Resolució de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació amb l'especificació dels noms de les entitats beneficiàries i les dotacions econòmiques que els corresponguen, així com, en el seu cas, les sol·licituds desestimades, que es notificarà a les entitats sol·licitants mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i en la seu electrònica de la Generalitat. Aquesta publicació substituirà a la notificació de conformitat amb el que preveu la normativa vigent en matèria de procediment administratiu. L'accés a la resolució es realitzarà a través de la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es o a través de la pàgina: https://ceice.gva.es/web/madres-padres-alumnos/subvenciones
7. Justificació de les ajudes d'acord amb el que estableix l'apartat quinzé de la convocatòria. El termini per a la presentació de la justificació s'establirà en la resolució de concessió de subvenció.
Criteris de valoració
Criteris de valoració
Les sol·licituds d'ajudes es valoraran segons els criteris que s'estableixen en l'apartat desé de la convocatòria d'ajudes.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- SUBDIRECCIÓ GENERAL D'INNOVACIÓ I QUALITAT EDUCATIVA
Av. CAMPANAR, 32
46015 - València/Valencia
Obligacions
Obligacions
Els beneficiaris de les ajudes estaran subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre subvencions públiques que s'indiquen en l'apartat catorze de la resolució de convocatòria.
Observacions
Observacions
Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà al de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
QUANTIA
La quantitat destinada a aquestes subvencions és de 2.500 euros.
PAGAMENT
- Una vegada publicada la resolució expressa de concessió de les ajudes, l'import de les mateixes s'abonarà íntegrament a les entitats beneficiàries que hagen presentat correctament els documents justificatius de l'activitat subvencionada, d'acord amb l'apartat tretze de la resolució de convocatòria.
- Si dels justificants de despeses presentades resultara un import inferior a l'ajuda concedida, es procedirà a la reducció automàtica de la subvenció en la quantia necessària perquè l'ajuda no excedisca de la despesa justificada.
Termini màxim
Termini màxim
El termini màxim per a resoldre i notificar la convocatòria serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Vençut el termini sense haver-se notificat cap resolució expressa, les persones interessades podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, segons l'article 25.1 a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Direcció General d'Ordenació Educativa i Política Lingüística
Av. CAMPANAR, 32
46015 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí