Detall de Procediment

Oficina de Farmàcia: Obertura de Farmàcia, Trasllat deLlocals, Modificació de Locals i Tancament d'Oficina

Codi SIA: 210893
Codi GUC: 1288
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

1. Obertura de farmàcia: L'obertura d'oficines de farmàcia queda subjecta a l'autorització administrativa de la Conselleria de Sanitat, prèvia comprovació que tant el titular com els locals i les instal·lacions proposades reunisquen els requisits i les instal·lacions exigides. 2. Trasllat de locals: El trasllat de locals pot ser: a) Trasllat general: els interessats poden sol·licitar el seu trasllat dins del municipi, nucli de població per al qual va ser autoritzada o, si és el cas, zona del municipi per a la qual siguen autoritzades oficines de farmàcia en aplicació del mòdul II, zones turístiques, que preveu la Llei 6/1998, sempre que haja romàs almenys tres anys en la seua ubicació. b) Trasllat provisional: podrà concedir-se una autorització per als trasllats provisionals de caràcter voluntari per motiu d'obres de modificació, o ampliació dels locals, encara quan l'oficina de farmàcia no haja romàs tres anys en la seua actual ubicació, atenent la provisionalitat d'aquests. c) Trasllat forçós: podrà concedir-se una autorització per als trasllats forçosos quan es done qualsevol de les circumstàncies següents: · Expropiació de l'immoble. · Declaració de l'estat legal de ruïna de l'immoble acordat per l'organisme, competent en el seu cas. · Ordre judicial de desallotjament per causa no imputable al farmacèutic. · Altres que reglamentàriament es determinen a la vista dels informes tècnics necessaris. d) Trasllat dins de l'àmbit d'influència. L'àmbit d'influència d'una oficina de farmàcia estarà comprés dins de la poligonal resultant d'unir les equidistàncies entre el local de l'oficina de farmàcia i les oficines de farmàcia més pròximes. 3. Modificació de locals: a) Sense modificació de façana: qualsevol alteració en les oficines de farmàcia que afecte els elements que s'esmenten a continuació, respecte de les existents en el moment de l'autorització d'obertura o modificació, si és el cas, haurà de ser objecte de sol·licitud d'autorització: - Zona atenció a l'usuari. - Zona d'atenció farmacèutica individualitzada. - Zona de recepció, revisió i emmagatzematge de medicaments i productes sanitaris. - Zona d'anàlisi i elaboració de fórmules magistrals i preparats oficinals. - Zona administrativa (despatx del farmacèutic). - Lavabo per a ús del personal de l'oficina de farmàcia. b) Amb modificació de façana: qualsevol alteració en les oficines de farmàcia que afecte el centre de la façana o dels accessos ha de ser objecte de sol·licitud d'autorització. * Nota: prèviament a l'obertura i el funcionament per autorització, trasllat, modificació o ampliació de les instal·lacions, l'organisme competent farà una visita d'inspecció per a comprovar que es compleixen tots els requisits establits, i alçarà, si és el cas, la corresponent acta d'obertura i funcionament (art. 5.4 de la Llei 6/1998). 4. Tancament d'oficina de farmàcia: a) Tancament temporal: obtindre el tancament temporal sempre que quede garantida l'atenció farmacèutica. b) Tancament definitiu: obtindre autorització per al tancament definitiu d'una oficina de farmàcia.

Observacions

Observacions

* Requisits dels locals: 1. Requisits higienicosanitaris Els locals i les instal·lacions d'ús exclusiu per a l'exercici professional propi de les oficines de farmàcia i aquelles altres activitats que, tradicionalment o bé per regulació específica, es realitzen en les oficines de farmàcia hauran de reunir les condicions higienicosanitàries necessàries per a prestar una adequada assistència farmacèutica i per a permetre un correcte desenvolupament de les funcions que a aquestes encomana l'article 8 de la Llei 6/1998, d'ordenació farmacèutica de la Comunitat Valenciana, així com unes condicions d'humitat i temperatura òptimes per a la conservació dels medicaments, productes sanitaris i matèries primeres necessàries per a l'elaboració de fórmules magistrals. 2. Accessos Els locals per a la instal·lació d'una oficina de farmàcia han de disposar accés lliure, directe i permanent a la via pública, de manera que es garantisca l'accés als vianants tant durant l'horari habitual d'obertura al públic com durant els serveis d'urgència que s'establisquen en desplegament de l'article 32 de la Llei 6/1998, d'ordenació farmacèutica de la Comunitat Valenciana, per a la qual cosa han de complir el que disposa la Llei 1/1998, de 5 de maig, d'accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, urbanístiques i de la comunicació, quant a edificis de pública concurrència d'ús general. En cap cas podrà autoritzar-se l'obertura d'oficines de farmàcia en mercats, centres comercials o qualsevol altra classe d'establiments en els quals, per tindre restringits els seus horaris d'obertura al públic, resulta impossible la prestació dels serveis d'emergència o guàrdia. 3. Superfície mínima i requisits estructurals Els locals per a la instal·lació d'una oficina de farmàcia disposaran d'una superfície útil mínima de 80 metres quadrats i amb almenys les zones següents: - Zona atenció a l'usuari. - Zona d'atenció farmacèutica individualitzada. - Zona de recepció, revisió i emmagatzematge de medicaments i productes sanitaris. - Zona d'anàlisi i elaboració de fórmules magistrals i preparats oficinals. - Zona administrativa (despatx del farmacèutic). - Lavabo per a ús del personal de l'oficina de farmàcia. Els locals esmentats podran estar distribuïts en una planta o en més sempre que aquestes siguen contigües i estiguen comunicades entre si. De la superfície útil, almenys 40 m² han d'estar en la planta d'accés a la via pública, que seran destinats a la zona d'atenció a l'usuari i a la zona d'atenció farmacèutica individualitzada, destinada la primera, bàsicament, a la dispensació de medicaments i altres productes sanitaris propis de l'oficina de farmàcia i perfectament delimitada i diferenciada de les altres activitats sanitàries o seccions de les quals dispose la farmàcia, i la segona permet una atenció farmacèutica individualitzada i amb les suficients garanties de confidencialitat a l'usuari que sol·licite al farmacèutic qualsevol tipus de consell o informació en relació amb l'Administració i amb l'ús racional del medicament. La zona d'atenció farmacèutica individualitzada serà compatible amb la zona administrativa o el despatx del farmacèutic. A més de les zones indicades, les oficines de farmàcia han de disposar d'una zona destinada a la recepció, la revisió i l'emmagatzematge de medicaments i productes sanitaris, que haurà de reunir les condicions d'humitat i temperatura òptimes per a la conservació d'aquests i, especialment, ha de disposar d'un armari o una caixa de seguretat per a la custòdia de substàncies psicotròpiques i medicaments estupefaents, i un frigorífic per a la conservació de medicaments i substàncies termolàbils, així com una zona d'anàlisi i elaboració de fórmules magistrals i preparats oficinals dotada amb l'utillatge mínim necessari per a l'elaboració de les fórmules magistrals i dels preparats oficinals. 4. Municipis amb una població inferior a 1.500 habitants que disposen d'una única oficina de farmàcia Excepcionalment, en els municipis amb una població inferior a 1.500 habitants que disposen d'una única oficina de farmàcia, es podrà autoritzar la instal·lació d'aquesta en locals que disposen d'una superfície útil d'almenys 50 metres quadrats, dels quals necessàriament 25 m² hauran d'estar en la planta d'accés a la via pública i que seran destinats a la zona d'atenció a l'usuari i a la zona d'atenció individualitzada. 5. Superfície complementària per a la realització d'altres funcions de caràcter sanitari La realització d'altres funcions de caràcter sanitari en l'oficina de farmàcia en cap cas podran suposar un detriment de les funcions que estableix l'article 8 de la Llei 6/1998, d'ordenació farmacèutica de la Comunitat Valenciana, i les seues instal·lacions s'han de trobar clarament diferenciades de les pròpies de l'oficina de farmàcia. La simple dispensació de productes elaborats en sèrie, propis de l'ortopèdia i l'òptica, sempre que no necessiten adaptació i la realització de proves analítiques simples destinades a l'autocontrol, no requeriran una superfície complementària ni, si és el cas, autorització administrativa a l'efecte del que disposa aquest decret. La realització d'altres funcions de caràcter sanitari que tradicionalment han realitzat en les oficines de farmàcia s'ha d'ajustar al que disposa la seua normativa específica. La Conselleria de Sanitat determinarà reglamentàriament la superfície addicional necessària per al desenvolupament d'aquestes funcions. * Distàncies Mesurament de distàncies - Amb caràcter general, la distància existent entre oficines de farmàcia s'entendrà mesurada des del centre de façana del local en què s'instal·larà l'oficina de farmàcia fins al centre de la façana del local que ocupen les oficines de farmàcia establides més pròximes, la qual cosa es practicarà pel camí més curt que puga seguir un vianant. Respecte dels centres sanitaris, el mesurament es realitzarà de manera anàloga a l'anterior, excepcionalment en els supòsits en què qualsevol dels locals des dels quals haja de realitzar-se el mesurament siga un edifici exempt, és a dir, que el local que ocupen té tot el perímetre en façana, el mesurament s'iniciarà o finalitzarà en el centre de l'accés al públic més pròxim. - Per al mesurament de distàncies se seleccionarà, entre els possibles itineraris que puga seguir un vianant sense obstacles ni limitacions jurídiques, el que resulte més curt, sempre segons criteris de normalitat tant urbanística com topogràfica, i es rebutjaran les rutes d'emergència o artificioses. El traçat haurà de transcórrer íntegrament per vials de caràcter públic, de manera que es rebutjaran els que hagen de circular per terrenys de titularitat privada, encara que sobre aquests es preveja, per raons de planejament, la incidència d'una via pública o estiga tolerat el seu ús per al pas de vianants. - El mesurament de les distàncies es representarà sobre pla a escala 1:2000, elaborat per un tècnic competent, seguint una línia ideal de mesurament segons les normes que estableix aquesta ordre. El tècnic que elabore el mesurament farà constar el resultat parcial del mesurament de cada un dels trams que componen la totalitat del recorregut que es realitzarà, així com una descripció d'aquests. - El mesurament s'iniciarà en el centre de la façana del local designat per a la instal·lació de l'oficina de farmàcia fins a l'oficina de farmàcia més pròxima, o del centre sanitari dependent de la Conselleria de Sanitat més pròxim. Des d'aquest punt, se seguirà per una línia perpendicular a l'eix de la via pública que quede enfront d'aquest centre de façana, i es prolongarà el mesurament per l'eix esmentat fins a la seua intersecció amb l'eix de la següent o següents vies públiques, per on continuarà fins a la intersecció de la perpendicular que es trace des del centre de façana de l'oficina de farmàcia o centre sanitari dependent de la Conselleria de Sanitat més pròxim fins a l'eix del vial pel qual es practica el mesurament, i el mesurament finalitzarà a través d'aquesta perpendicular en el centre de façana. Pràctica dels mesuraments en condicions urbanístiques particulars - Mesurament a través de places, parcs públics i espais oberts Quan el mesurament haja de transcórrer totalment o parcialment a través de places, parcs públics i espais oberts, es realitzarà seguint l'itinerari més curt des del punt de vista dels vianants, per l'eix de les voreres, de les sendes i dels passos de vianants o, quan aquests no existisquen, pel camí més curt que un vianant puga continuar utilitzant camins d'ús públic autoritzat. El mesurament en vials, places i espais oberts de caràcter exclusivament per als vianants es realitzarà en línia recta o, si no resultara possible per l'existència d'elements urbanístics o paisatgístics que impedisquen la circulació del vianant, a través de l'itinerari més curt que permeta salvar-los. - Mesurament de locals en la mateixa línia de façana Quan un vianant puga fer tot el recorregut entre els centres de les façanes inicial i final del mesurament sense necessitat d'abandonar en cap moment la vorera en la qual estan situades aquestes, el mesurament es realitzarà seguint l'eix de la vorera, siga aquest recte, corb o abrupte. - Tanques, closos, parterres, etc. Per a efectuar el mesurament, es prescindirà de tanques, rases o altres obstacles que, de manera circumstancial, impedisquen el pas de vianants. Es consideraran inhàbils per al mesurament de distàncies els itineraris que transcórreguen travessant tanques, closos, parterres o altres obstacles que impedisquen de manera permanent el trànsit de vianants. Els mesuraments que hagen de transcórrer a través d'escales i passos elevats o subterranis es realitzaran pel seu eix, tenint en consideració el pendent que tenen. - Trasllat voluntari dins de l'àmbit d'influència Quan el trasllat d'una oficina de farmàcia se sol·licite dins del seu àmbit d'influència, la distància mínima que hauran de guardar respecte de cada una de les oficines de farmàcia més pròximes es podrà establir en la xifra que resulte de reduir en un deu per cent la distància que es manté a cada una en el moment de la sol·licitud, encara que resulte inferior a 250 metres o 500 metres en el cas de les oficines de farmàcia autoritzades per a nuclis de població, sempre que amb això no es reduïsca la distància existent als centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat. - Determinació de l'àmbit d'influència A l'efecte del trasllat voluntari, la determinació de l'àmbit d'influència es realitzarà sobre un pla municipal a escala 1:2000, elaborat per un tècnic competent, en el qual es determinaran els punts d'equidistància, en línia recta, respecte de cada una de les oficines de farmàcia que la circumden. El polígon resultant d'unir aquests punts d'equidistància determinarà la zona dins de la qual serà aplicable la reducció de distàncies que preveu l'article anterior. En qualsevol cas, a l'efecte de trasllat dins de l'àmbit d'influència, es considerarà que es troben dins d'aquest tots els locals que estiguen situats a una distància inferior de l'oficina de farmàcia que es pretén traslladar que de qualsevol altra, computat en línia recta com s'expressa en el paràgraf anterior.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars d'una oficina de farmàcia, o aquells farmacèutics/èutiques que hagen obtingut l'autorització administrativa necessària per a l'obertura d'una nova oficina de farmàcia.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 6/1998, de 22 de juny de 1998, de la Generalitat Valenciana, d'ordenació farmacèutica (DOGV núm. 3273, de 26/6/98).
  • Circular 8/1998, de 12 d'agost de 1998, de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat, sobre assignació de tasques en matèria d'ordenació farmacèutica (DOGV núm. 3312, de 20/8/98).
  • Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regula l'establiment, trasllat i transmissió de les oficines de farmàcia (DOGV núm. 4145, d'11/12/01).
  • Ordre de 15 d'abril de 2002, de la Conselleria de Sanitat, mitjançant la qual es desplega el Decret 187/2001, de 27 de novembre, pel qual es regula l'establiment, trasllat i transmissions de les oficines de farmàcia, referent a l'establiment, trasllat i tancament de les oficines de farmàcia (DOGV núm. 4267, de 10/06/02).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

1. Obertura de farmàcia: - Concedida l'autorització administrativa ferma per a l'obertura d'una nova oficina de farmàcia, l'adjudicatari d'aquesta haurà de designar en el termini improrrogable de tres mesos, comptats a partir de l'endemà de la notificació, el local per a l'obertura d'aquesta, entenent-se que, si no ho fa, renuncia a l'autorització i, com a conseqüència, perd el seu dret a l'obertura. - En cas d'autoritzar-se més d'una oficina de farmàcia en el mateix municipi, la designació de locals inicial es farà segons l'ordre de prioritat obtingut per cada un dels sol·licitants que hagen obtingut les autoritzacions, i no s'iniciarà el còmput dels terminis per a la designació fins que no la realitze el farmacèutic precedent. - En el cas que es designara un local que no complisca els requisits exigits en el Decret 187/2001, es concedirà, per una sola vegada, un nou termini de quaranta-cinc dies per a designar un nou local. Nota: la no designació per l'adjudicatari d'un altre local en el nou termini atorgat o si aquest no reunira els requisits que estableix el present decret suposarà, així mateix, la pèrdua de l'autorització administrativa per a l'obertura d'una nova oficina de farmàcia. 2. Trasllat de locals: en qualsevol moment previ al canvi del local. 3. Modificació de locals: en qualsevol moment previ a l'execució de les obres de modificació. 4. Tancament d'oficina: a) Tancament temporal: amb suficient antelació al tancament temporal i amb una antelació mínima de tres mesos. b) Tancament definitiu: amb una antelació mínima de tres mesos, en el cas de tancament definitiu d'una oficina de farmàcia única situada en un municipi o entitat menor o pedania.

Formularis documentació

1. Obertura de farmàcia: - Pla municipal en el qual es representarà gràficament la ubicació del local proposat, la ubicació de les oficines de farmàcia més pròximes i la ubicació del centre o dels centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat més pròxims. - Pla del local en el qual puga apreciar-se el compliment del que disposa l'article 14 de la Llei d'ordenació farmacèutica, elaborat per tècnic competent. - Certificat emés per un tècnic competent en el qual es faça constar: 1. Estat de construcció del local. 2. Superfície útil construïda. 3. Que el local disposa d'accés lliure, directe i permanent a la via pública que compleix la normativa vigent en matèria de barreres arquitectòniques. - Pla a escala 1:2000 de la zona del municipi, sobre el qual es represente gràficament el mesurament de distàncies a les oficines de farmàcia, amb la indicació del nom del titular i els centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat més pròxims, amb indicació del trajecte seguit i del resultat que llança cada un dels trams, elaborat per tècnic competent segons el que disposa aquesta ordre. Document acreditatiu de la disponibilitat jurídica del local. - Documentació acreditativa del compliment dels requisits mínims que estableix el Decret 14/2006, de 20 de gener, del Consell de la Generalitat, en relació amb el Reial decret 175/2001, de 23 de febrer, de locals i utillatge en funció del nivell d'elaboració de fórmules magistrals al qual s'acull. 2. Trasllat de locals: a) Trasllat general: - Pla municipal en el qual es representarà gràficament la ubicació del local proposat, la ubicació de les oficines de farmàcia més pròximes i la ubicació del centre o dels centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat més pròxims. - Pla del local en el qual puga apreciar-se el compliment del que disposa l'article 14 de la Llei d'ordenació farmacèutica, elaborat per un tècnic competent. - Certificat emés per un tècnic competent en el qual es faça constar: 1. Estat de construcció del local. 2. Superfície útil construïda. 3. Que el local disposa d'accés lliure, directe i permanent a la via pública que compleix la normativa vigent en matèria de barreres arquitectòniques. Pla a escala 1:2000 de la zona del municipi, sobre el qual es represente gràficament el mesurament de distàncies a les oficines de farmàcia, amb la indicació del nom del titular i els centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat més pròxims, amb indicació del trajecte seguit i del resultat que llança cada un dels trams, elaborat per un tècnic competent segons el que disposa aquesta ordre. - Document acreditatiu de la disponibilitat jurídica del local. - Documentació acreditativa de la norma sobre la base de la qual es va concedir l'autorització i, si és el cas, descripció i delimitació gràfica sobre el pla municipal del nucli de població o zona per a la qual es va autoritzar l'obertura de l'oficina de farmàcia. - Tipus de trasllat que se sol·licita i, si és el cas, delimitació de l'àmbit d'influència. b)Trasllat provisional: - Documentació acreditativa de la duració prevista en el cas dels trasllats provisionals. c)Trasllat forçós: - Documentació acreditativa de les causes que impedeixen la continuació de l'activitat d'atenció farmacèutica en el local en què s'exercia, en el cas dels trasllats forçosos. d) Trasllat dins de l'àmbit d'influència: - Mesurament de la distància de la ubicació actual dels locals de l'oficina de farmàcia fins a les farmàcies més pròximes i el centre de salut més pròxim, a fi d'acreditar que la reducció de distàncies és inferior al 10 %. 3. Modificació de locals: a) Amb modificació de façana: - Pla del local, elaborat per tècnic competent, en el qual es reculla gràficament la situació actual de l'oficina de farmàcia i la modificació que es pretén fer. - Pla a escala de la zona del municipi sobre la qual s'assenyale gràficament el mesurament de distància a les oficines de farmàcia més pròximes (amb la indicació del nom dels titulars) i centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat més pròxims, tant referents a la situació actual com després de la modificació que es pretén, amb la indicació del trajecte seguit en cada cas i del resultat que dona cada un dels trams, elaborat per tècnic competent. - Certificat emés per un tècnic competent en el qual es faça constar: 1. Estat de construcció del local. 2. Superfície útil construïda. 3. Que el local disposa d'accés lliure, directe i permanent a la via pública, i compleix amb la normativa vigent en matèria de barreres arquitectòniques. - Documentació acreditativa del compliment dels requisits mínims que estableix el Decret 14/2006, de 20 de gener, del Consell de la Generalitat. En relació amb el Reial decret 175/2001, de 23 de febrer, de locals i utillatge en funció del nivell d'elaboració de fórmules magistrals al qual s'acull. - Document acreditatiu de la disponibilitat jurídica del local. b) Sense modificació de façana: - Pla del local, elaborat per un tècnic competent, en el qual es reculla gràficament la situació actual de l'oficina de farmàcia i la modificació que es pretén fer. - Certificat emés pel tècnic competent, en el qual es faça constar: . Estat de construcció del local. . Superfície útil construïda. . Que el local disposa d'accés lliure, directe i permanent a la via pública, i compleix amb la normativa vigent en matèria de barreres arquitectòniques. - Documentació acreditativa del compliment dels requisits mínims que estableix el Decret 14/2006, de 20 de gener, del Consell de la Generalitat, en relació amb el Reial decret 175/2001, de 23 de febrer, de locals i utillatge en funció del nivell d'elaboració de fórmules magistrals al qual s'acull. Document acreditatiu de la disponibilitat jurídica del local. 4. Tancament d'oficina: a) Temporal: - Causa que motiva el tancament. - Duració prevista d'aquest. - Certificació acreditativa, emesa per l'organisme competent, del fet que s'han pres les mesures oportunes, en cas necessari, en els torns de guàrdies i vacances a fi que quede garantida l'atenció farmacèutica. b) Definitiu: Cal indicar la causa que motiva el tancament. D'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si durant la tramitació de l'expedient es trobara que falta algun document reflectit en els apartats anteriors, es requerirà als interessats que l'aporten en un termini de 10 dies, perquè esmenen la falta o presenten els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 de la llei esmentada.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9896 - Taxa per servicis i establiments sanitaris d'atenció farmacèutica. Per a l'Obertura de Farmàcia, Trasllats de Locals, Modificació de Locals i Tancament Definitiu: La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, grup X, punt 1.1, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de 259,88 euros. Per al Tancament Temporal: La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, grup X, punt 2.6, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de 129,93 euros. a) Passos Per a la correcta obtenció dels Models 046 1. Emplene el formulari 9896 amb les dades que se li sol·liciten. Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar. 3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model. 4. Prema, de nou, el botó Acceptar. 5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries. Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. b) El Pagament de la Taxa podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit. Enllaç en informació complementària

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: -El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). -I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/ Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Haurà de procedir al pagament telemàtic de la taxa corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4.- Clickando en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 5.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: En primer lloc, reunisca tots els documents, deu emplenar, fermar i guardar-los electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

En els casos d'obertura, trasllat i modificació de locals d'oficina de farmàcia: - Presentada la sol·licitud, juntament amb la documentació que s'indica en l'apartat anterior, es comunicarà als farmacèutics que pogueren veure's afectats per proximitat i se'ls atorgarà un termini de quinze dies a fi que puguen formular les al·legacions, aportar els documents o proposar la pràctica de la prova que consideren necessària. - Finalitzat el tràmit, el director general de Farmàcia i Productes Sanitaris de la Conselleria de Sanitat resoldrà l'expedient. La resolució de l'expedient es notificarà a tots els farmacèutics interessats en aquest. - El termini màxim per a resoldre l'expedient serà de 6 mesos i els actes presumptes tindran efectes desestimatoris, segons el que estableix l'article 54 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa, financera i d'organització de la Generalitat Valenciana. Visita d'inspecció prèvia - Concedida l'autorització del director general de Farmàcia i Productes Sanitaris de la Conselleria de Sanitat, el farmacèutic interessat haurà de sol·licitar de la secció d'inspecció i ordenació sanitària de la direcció territorial de sanitat de la seua província, en el termini màxim de tres mesos, la visita d'inspecció mitjançant la qual es comprovarà que es compleixen tots els requisits per a procedir a l'obertura en el nou local, i s'alçarà la corresponent acta d'obertura i funcionament. Per a l'alçament de l'acta d'obertura i funcionament en la nova ubicació de l'oficina de farmàcia, serà requisit indispensable la prèvia clausura d'aquesta en la seua anterior ubicació. - Transcorregut aquest termini sense que s'haja procedit a sol·licitar la visita d'inspecció a què fa referència l'apartat anterior, el director general de Farmàcia i Productes Sanitaris de la Conselleria de Sanitat advertirà que, transcorreguts tres mesos més, caducarà l'autorització de trasllat d'oficina de farmàcia concedida i quedarà aquesta sense efecte. En el cas de tancament temporal d'oficina de farmàcia: Quan la duració del tancament temporal de l'oficina de farmàcia siga inferior a un mes, la sol·licitud s'entendrà autoritzada, sense més tràmit que la presentació de la documentació requerida. Per a dur a terme el tancament, només caldrà que el farmacèutic titular de l'oficina de farmàcia notifique a la Secció d'Ordenació i Inspecció Sanitària de la direcció territorial de la seua província tant el dia en què es procedeix a aquest com el dia en què finalitza. Quan la duració el tancament temporal siga superior a un mes, l'autorització s'entendrà concedida si no s'ha dictat cap resolució en el termini de trenta dies des que es va formular la sol·licitud. Per a dur a terme el tancament, la Secció d'Ordenació i Inspecció Sanitària de la direcció territorial de la corresponent província estendrà acta tant de l'inici com del final del tancament provisional, sense la qual no es podrà procedir al tancament de l'oficina de farmàcia. En el cas de tancament definitiu d'oficina de farmàcia: - Es requerirà autorització administrativa prèvia de la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris, per al tancament de les oficines de farmàcia. - El tancament definitiu d'una oficina de farmàcia única en un municipi o entitat menor o pedania s'ha de sol·licitar amb una antelació mínima de tres mesos, termini durant el qual la Conselleria de Sanitat autoritzarà l'obertura d'una farmaciola farmacèutica que garantisca la continuïtat en l'atenció farmacèutica a la seua població. - El director general de Farmàcia i Productes Sanitaris de la Conselleria de Sanitat resoldrà l'expedient de tancament d'oficina de farmàcia, que es notificarà al farmacèutic titular de l'oficina de farmàcia. - El termini màxim per a resoldre l'expedient serà d'un mes i els actes presumptes tindran efectes estimatoris. Visita d'inspecció. - Concedida l'autorització pel director general de Farmàcia, per a dur a terme el tancament, la Secció d'Ordenació i Inspecció Sanitària de la direcció territorial de la corresponent província estendrà acta del tancament definitiu.

Observacions

Observacions

Contra les resolucions del director general de Farmàcia i Productes Sanitaris de la Conselleria de Sanitat, es podrà interposar un recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic.

Termini màxim

Termini màxim

En els expedients d'obertura, trasllat i modificació de locals d'oficina de farmàcia, el termini màxim per a resoldre l'expedient serà de 6 mesos i els actes presumptes tindran efectes desestimatoris, segons el que estableix l'article 54 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa, financera i d'organització de la Generalitat Valenciana. En els expedients de tancament temporal i definitiu d'oficina de farmàcia, el termini màxim per a resoldre l'expedient serà: - Tancament temporal superior a 1 mes: el termini per a resoldre serà de 30 dies. - Tancament definitiu: el termini per a resoldre serà d'1 mes. En aquests dos casos els actes presumptes tindran efectes estimatoris.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa