Detall de Procediment

Comunicació o presa de coneixement de l'alienació de béns patrimonials acordada per una entitat local.

Codi SIA: 211712
Codi GUC: 16398
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Comunicació a la Direcció General d'Administració Local l'alienació de bé/béns immobles patrimonials acordada per una entitat local per no superar el valor del bé/béns el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació (article 191 de la Llei de règim local de la Comunitat Valenciana, Llei 8/2010, de 23 de juny).

Requisits

Requisits

- La comunicació s'ha de remetre quan el valor del bé/béns no supere el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació local. - L'alienació a títol onerós, haurà de realitzar-se com regla general, per subhasta. No obstant això, podrà utilitzar-se el concurs sempre que el preu no siga l'únic criteri determinant per a l'alienació (art. 188.1 LRLCV). - L'òrgan competent podrà acordar l'alienació directa en els supòsits previstos en l'art. 188.2 LRLCV. - Aquesta obligació de comunicació sorgeix quan s'ha produït realment l'alienació (STS de 9 d'abril de 2007).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les entitats locals interessades.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis documentació

- Certificació de la resolució o acord adoptat per l'òrgan local competent pel qual s'aprova l'adjudicació de l'alienació del bé o béns patrimonials de propietat local. - Certificació de la secretària de la corporació local en la qual s'acredita que en el procediment s'han complit tots els requisits exigits per la legislació patrimonial aplicable (LRLCV, RBEL, LCSP).

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". 2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència (tràmit Z) , segueix els passosi annexeu la documntació preceptiva. 3. Si necessiteu ajuda podeu tocar al telèfon d'informació de la Generalitat 012 o bé enviar un correu electrònic a .

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Remissió de l'expedient d'alienació per l'entitat local. - Requeriment, si és el cas, d'informació complementària o esmena de les deficiències observades (art. 64 LBRL, art. 154.2 LRLCV i 68 de la LLei 39/2015). - Presa de coneixement del director general competent en matèria d'administració local, una vegada completat l'expedient. - Notificació a l'interessat.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la presa de coneixement no es pot interposar cap recurs, ja que en aquest procediment no es produeix en termes estrictes una resolució expressa, sinó que es tracta d'un acte de comunicació, sense perjudici que si s'observara una infracció de l'ordenament jurídic es podria iniciar un expedient de control d'actes i acords a l'empara dels arts. 65 i següents de la LBRL, i 155 i següents de l'LRLCV, o en el seu cas 55 LBRL.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a l'emissió de la presa de coneixement per la direcció general competent en matèria d'administració local, se sotmet al termini de resolució de 3 mesos des que la comunicació ha tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la tramitació.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General d'Administració Local

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa