Detall de Procediment

Sol·licitud d'ajudes del programa mixt d'ocupació formació garantia juvenil 2023.

Codi SIA: 287523
Codi GUC: 18346
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(10-10-2023
24-10-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La present resolució té per objecte aprovar la convocatòria de subvencions per a l'exercici 2023, en règim de concurrència competitiva, destinades a millorar la qualificació i la inserció professional de persones joves que complisquen els requisits recollits en la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, per a beneficiar-se d'una acció derivada del Sistema Nacional de Garantia Juvenil mitjançant iniciatives públiques mixtes d'ocupació-formació que responguen a les necessitats del mercat. Això es realitzarà, preferentment, en ocupacions relacionades amb la recuperació o promoció del patrimoni artístic, històric, cultural o natural, la rehabilitació d'entorns urbans o naturals, l'eficiència energètica i les energies renovables, així com qualsevol altra obra, servei o activitat d'utilitat pública o d'interés general i social que permeta compatibilitzar l'aprenentatge formal i la pràctica professional en el lloc de treball, i qualssevol altres ocupacions que s'identifiquen com a preferents amb possibilitats d'inserció per les entitats beneficiàries, en els seus respectius àmbits d'actuació.

Requisits

Requisits

- Les entitats beneficiàries hauran de comptar amb la preceptiva acreditació per a impartir cadascuna de les especialitats formatives que sol·liciten, conduents a certificats de professionalitat i incloses en el Catàleg d'Especialitats Formatives. - Les ocupacions, obres o serveis d'utilitat pública o interés social en els quals s'incorpore l'alumnat treballador, hauran de correspondre per la seua finalitat o competència a les entitats beneficiàries i executar-se directament per aquestes. - Les entitats beneficiàries hauran d'executar les accions formatives per si mateixes. D'acord amb el que es disposa en art. 27 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, no podran subcontractar amb terceres parts l'execució de l'activitat formativa que els haja sigut adjudicada. No es considerarà subcontractació, a aquest efecte, la contractació de personal docent per a la impartició de la formació - No podran obtindre la condició de beneficiària aquelles entitats en els qui concórrega alguna de les circumstàncies a què es refereix l'article 13, apartats 2 i 3, de la LGS.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

ENTITATS BENEFICIÀRIES: Podran promoure els projectes de formació en alternança amb l'ocupació i ser entitats beneficiàries, en les condicions i amb els requisits que s'assenyalen en l'article 2.1 de l'Ordre de Bases: - Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de promoció d'ocupació, dependents o assimilades a aquestes, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals. - Les mancomunitats i altres agrupacions d'entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana amb personalitat jurídica pròpia que compten explícitament entre els seus principals fins constitutius amb el foment de l'ocupació. - Els Acords/Pactes Territorials per l'Ocupació constituïts i registrats o sol·licitada la tramitació del registre a l'empara de la corresponent normativa reguladora de la Comunitat Valenciana PERSONES DESTINATÀRIES: Les persones destinatàries d'aquest programa, d'acord amb l'article 4 de l'Ordre de Bases seran persones joves majors de 16 anys i menors de 30, hauran de complir els següents requisits mínims que hauran de reunir en la data d'incorporació al projecte: a) Estar inscrites i figurar com a beneficiàries actives en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que constitueix el sistema oficial d'informació i seguiment sobre la implementació de la Garantia Juvenil a Espanya, i consegüentment, la llista única de demanda i el suport per a la inscripció de les persones interessades en les accions executades en el context de la Garantia Juvenil. b) Els recollits en la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, per a beneficiar-se d'una acció derivada del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. c) Els establits en la normativa d'aplicació per a formalitzar un contracte per a la formació en alternança. d) Els previstos en els *arts. 75 i 76 del Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenvolupa l'ordenació del Sistema de Formació Professional.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria. (DOGV nº 9699 de 6/10/2023) Des del 10 al 24 d'octubre de 2023.

Presentació

Presentació

Telemàtica
D'acord amb el que es preveu en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l'efecte de presentació de sol·licituds, documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud, sol·licitud de bestreta, presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, en tot cas, les entitats interessades estaran obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes de *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web www.labora.gva.es a través de l'enllaç “sol·licitud telemàtica” Per a això, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans/as (persona física), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un *certi-*ficado digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud i de la documentació acreditativa dels requisits per a obtindre la subvenció i específica que es determina en la convocatòria. 2. La instrucció del procediment correspondrà a les Direccions Territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació, que podran recaptar de les entitats sol·licitants l'aportació addicional de quanta documentació es precise per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en l'Ordre i assegurar que es disposa de les dades necessàries per a la comprovació de la viabilitat tècnica i econòmica dels projectes i la correcta valoració dels projectes. En el cas que la sol·licitud no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requerirà a l'entitat promotora sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua petició. 3. Finalitzada la fase d'instrucció, per la Direcció Territorial s'emetrà un informe amb la relació de projectes que hagen acreditat la seua viabilitat tècnica i econòmica així com el compliment de la resta de les condicions exigides per a ser objecte de subvenció, inclosa la comprovació de la seua acreditació, amb indicació, d'acord amb les instruccions que a aquest efecte puga establir la Direcció General d'Ocupació i Formació, d'aquelles dades que, havent de comprovar-se en la fase d'instrucció, siguen necessaris per a l'adequada valoració dels projectes. Així mateix, la direcció territorial inclourà en l'Informe la relació de les sol·licituds inadmeses o excloses indicant les causes concretes de la seua exclusió. 4. Els projectes que superen aquesta primera fase d'instrucció seran valorats per una comissió de valoració que analitzarà totes les sol·licituds que complisquen les condicions previstes, sobre la documentació presentada en termini, resolent-se per ordre de major a menor puntuació. Els projectes en els quals alguna de les especialitats no complisca amb els requisits establits podran valorar-se parcialment, a proposta de l'òrgan instructor, sempre que el projecte mantinga la seua coherència i continue sent viable tècnicament. 5. Realitzades les valoracions s'emetrà un llistat provisional de valoració on quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació total provisional de cadascuna de les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'aquestes subvencions. Aquest llistat es publicarà en la pàgina web de *LABORA-Servei Valencià d'Ocupació i Formació, a fi de que puguen realitzar les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses aquestes al·legacions la Comissió de Valoració emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concretarà, en els seus corresponents annexos, el resultat definitiu de la valoració amb indicació dels factors o criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta. Els llistats de valoració annexos a aquestes actes seran publicats en la pàgina web de *LABORA-Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtingudes per les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser entitat beneficiària de les subvencions contemplades en la corresponent convocatòria, sense que càpien al·legacions a aquest. 6. A la vista de l'expedient i de l'informe de valoració, la corresponent Direcció Territorial formularà la proposta de resolució. 7. En el cas que quedaren sol·licituds presentades a l'empara de la present convocatòria, valorades positivament d'acord amb el procediment establit, i que no pogueren ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària, aquestes es constituiran en llista de reserva degudament ordenada, i podran ser resoltes favorablement en la mesura en què es dispose de crèdit en la línia pressupostària corresponent a conseqüència de major dotació pressupostària o renúncies a subvencions concedides. En cap cas es tornarà a concedir a la mateixa entitat quan aquesta haja renunciat a una subvenció d'aquest programa en la mateixa convocatòria. 8. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació del director general de *LABORA- Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Venen determinats amb detall en l'article 7 de l'Ordre 8/2022, de 15 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes que desenvolupen el Programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil. A manera de resum són els següents: Criteri 1. Valoració enquestes d'execució. Criteri 2. Desocupació registrada en l'àmbit territorial del projecte. Criteri 3. Valoració de les especialitats formatives segons el grau de prioritat de l'Àrea Professional. Criteri 4. Itineraris formatius. Criteri 5. Àmbit territorial i Acords/Pactes Criteri 6. Certificats de qualitat i de seguretat. Criteri 7. Inclusió social. Criteri 8. Igualtat entre dones i homes. Criteri 9: Homogeneïtat de les despeses de personal dels tallers d'ocupació.

Obligacions

Obligacions

- No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant l'entitat beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. A aquests efectes, d'acord amb el que es preveu en l'article 22.4 del Reglament de la Llei General de Subvencions, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de la sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del citat reglament a través de certificats telemàtics, i en aquest cas la sol·licitant no haurà d'aportar la corresponent certificació. No obstant això, la sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, havent d'aportar llavors les corresponents certificacions. Així mateix, per a poder realitzar el pagament de la subvenció l'entitat haurà d'acreditar que no és deutora per resolució de procedència de reintegrament mitjançant la presentació d'una declaració responsable. - Quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament, haurà de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes de conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana. CAUSES DE MINORACIÓ I REINTEGRAMENT: 1. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta, la concurrència de qualsevol de les circumstàncies previstes en l'article 37 de la LGS. 2. La falta de comunicació de l'inici de l'activitat en la forma i termini previstos, determinarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció . 3. En el cas d'incompliments parcials, es determinarà la quantitat a reintegrar per l'entitat beneficiària atés el principi de proporcionalitat en funció dels costos justificats i les actuacions acreditades, de conformitat amb el que es disposa en el número 2 de l'article 37 de la LGS, en relació amb la lletra n), de l'apartat 3 de l'article 17 d'aquesta llei. 4. La justificació insuficient de les despeses subvencionades determinarà la minoració i reintegrament si escau. 5. La falta d'impartició de la totalitat de les hores aprovades per resolució, determinarà la minoració proporcional de la subvenció concedida. 6. La falsedat de les dades contingudes en el compte justificatiu de despeses, determinaran la minoració o reintegrament corresponent, així com l'aplicació de la sanció que si escau corresponga. 7. Qualsevol altre motiu que perjudique la fi última pel qual la subvenció haja sigut concedida. El règim de responsabilitat per reintegrament de les subvencions serà l'establit en la citada LGS i en Llei 1/2015, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. En cas de cofinançament de la subvenció pel FSE+ i de conformitat amb el que es disposa en l'article 6 de la Llei General de Subvencions, el termini de prescripció del reintegrament serà l'establit en l'article 3 del Reglament (CE Euratom) núm. 2988/1995 del Consell de 18 de desembre de 1995, que estableix que per als programes pluriennals, el termini de prescripció s'estendrà en tot cas fins al tancament definitiu del programa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Les subvencions per als projectes es calcularan per a cobrir les diferents despeses i aconseguiran els següents conceptes, respectant, si és el cas, les condicions establides pel Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell de 24 de juny de 2021 pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats, les convocatòries determinaran les modalitats de les subvencions, o en la normativa aplicable que regule el programa finançat amb fons europeus que *confinancie esta ajuda. D'acord amb el que es preveu en l'article 9 de l'Ordre de Bases, s'estableixen els següents mòduls econòmics: a) Mòdul A. Costos salarials del personal directiu, docent i auxiliar administratiu: 3,91 € per cada participant i hora. B) Mòdul B. Costos de formació: 1,10 € per cada participant i hora. C) Mòdul C: Salaris de l'alumnat: el Salari Mínim Interprofessional anualment establit, corresponent a l'any de concessió de la subvenció, sense perjudici de l'obligació de les entitats de fer efectiva les retribucions que corresponguen a l'alumnat treballador en relació al temps de treball efectiu d'acord amb la normativa laboral aplicable. Els possibles increments que es pogueren produir en els referits costos salarials quedaran a càrrec de l'entitat beneficiària. L'import total de la subvenció calculada conforme als criteris anteriors, en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere el cost del projecte. De conformitat amb el que es preveu en l'article 19.2 de la LGS esta subvenció és incompatible amb la percepció d'altres subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol Administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. En el cas d'ajudes dirigides a l'Administració General de l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, així com a les entitats la titularitat de les quals corresponga íntegrament a les anteriors, en el marc dels programes públics d'ocupació i formació, l'Administració Pública competent podrà anticipar fins al 90 per cent de la subvenció concedida, prèvia sol·licitud que haurà de presentar-se una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. Les entitats no incloses en el paràgraf anterior, d'acord amb el que es preveu en el segon paràgraf de l'article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es podrà avançar a l'entitat beneficiària, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, fins a un 25 per cent de l'import concedit i fins a un 35 per cent addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. A aquests efectes, es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a aquest efecte, que comprendran les següents opcions: a) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25% de la subvenció concedida, i en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35% addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa. b) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25% de la subvenció concedida i si és el cas, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35% de la subvenció concedida.

Termini màxim

Termini màxim

Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació de la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. El termini per a resoldre i notificar les sol·licituds no podrà excedir de 6 mesos comptats a partir de la publicació d'aquesta resolució. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestima-dona la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre. Les resolucions de concessió seran motivades i determinaran, a més de l'objecte, condicions i finalitat de la subvenció concedida, la duració i la quantia concedida i el compromís adquirit per cadascun dels beneficiaris, en el seu cas. A la resolució de concessió s'acompanyarà la designació, per la Prefectura del Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació, del personal tècnic de formació que actuarà d'enllaç entre l'entitat i LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Vista la proposta de l'òrgan instructor, la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació de la Direcció General de *LABORA – Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Si es detectara alguna de les infraccions tipificades en el títol IV de la LGS, se seguirà el procediment d'acord amb el que s'estableix en l'article 67 d'aquesta llei i el seu reglament de desenvolupament, podent imposar-se les sancions establides en la Llei de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.