Detall de Procediment

Declaració responsable referent a la modificació de capacitat o categoria o dades no essencials d'habitatges d'ús turístic.

Codi SIA: 687820
Codi GUC: 18975
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT des de 08-05-2021
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El procediment té per objecte posar en coneixement de l'Administració turística la modificació de capacitat o categoria o dades no essencials d'un habitatge a l'ús turístic.

Observacions

Observacions

- Les empreses gestores d'habitatges d'ús turístic han d'usar la tramitació d'alta en el registre amb els processos associats a empreses gestores en l'enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=14754 - Per a l'especialitat rural amb sòl no urbanitzable, s'ha de fer la tramitació a través de l'enllaç següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=14752 * PUBLICITAT 1. La publicitat, l'oferta i la gestió dels habitatges d'ús turístic s'ha d'ajustar a les exigències de veracitat, objectivitat i bona fe, i proporcionar al client o usuari informació suficient sobre les característiques d'aquestes, les condicions d'ús i les prestacions que comprenen els serveis contractats; tot això, sense perjudici del que disposen les normes vigents sobre publicitat i defensa del consumidor i de l'usuari. 2. La publicitat que s'efectue dels habitatges d'ús turístic inscrits ha d'incloure, obligatòriament, els números de registre dels habitatges esmentats i les categories que tenen. Quan es tracte d'empreses gestores que publiciten conjuntament diferents unitats d'habitatges d'ús turístic situades en el mateix edifici, sense que aquest tinga la consideració de bloc i així figure inscrit en el registre corresponent, aquesta obligació s'entendrà complida amb la inclusió del número de registre de l'empresa gestora, que serà responsable davant de l'Administració del fet que tots els habitatges publicitats de l'edifici tinguen el corresponent número d'inscripció en el registre i de disposar d'una llista degudament actualitzada en què s'identifique cada habitatge publicitat amb el seu número d'inscripció. 3. El compliment del que disposen els apartats anteriors serà objecte d'especial vigilància en el cas que la publicitat s'efectue a través dels serveis de la societat de la informació, per a la qual cosa són responsables solidaris els titulars dels canals de publicitat o comercialització de la seua inclusió i de la veracitat de les dades incloses en els seus mitjans. INFORMACIÓ DE DISTINTIUS Excepte albergs turístics i hotels balneari pendents encara de desenvolupament, la informació la podeu trobar en: http://www.turisme.gva.es/opencms/opencms/turisme/es/contents/tramitacion/distintivos_cv/distintivos_cv.html?tam=&menu_id=17 COM SOL·LICITAR UN DUPLICAT DE LLICÈNCIA D'HABITATGES D'ÚS TURÍSTIC? - Podrà sol·licitar-la la persona titular de l'habitatge d'ús turístic o el seu representant legal. - Si la persona sol·licitant és la persona representant legal, haurà d'aportar, a més, una còpia dels poders que l'autoritzen o l'autorització signada per la persona titular de l'habitatge d'ús turístic. - La sol·licitud de duplicat s'ha de dirigir al servei territorial de turisme de la província on se situe l'habitatge d'ús turístic. Vies de presentació 1. PER A PERSONES JURÍDIQUES -Obligatòriament de manera telemàtica (segons la Llei 39/2015, art. 14.2 i 3), mitjançant la tramitació telemàtica del tràmit de sol·licitud general d'iniciació i tramitació TELEMÀTICA de procediments de Presidència de la Generalitat, disponible en l'enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18487&version=amp 2. PER A PERSONES FÍSIQUES - En cas que disposeu de certificat electrònic o cl@ve, podeu tramitar telemàticament la vostra sol·licitud mitjançant la sol·licitud general d'iniciació i tramitació TELEMÀTICA de procediments de Presidència de la Generalitat, disponible en l'enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18487&version=amp -Per escrit, mitjançant un formulari de sol·licitud general, que s'ha de presentar en qualsevol dels registres o les oficines PROP de la Generalitat o bé per correu postal. MOLT IMPORTANT: en la sol·licitud de duplicat de llicència que es formule s'han d'indicar dades referents a l'habitatge d'ús turístic que permeten la seua identificació: - Número de registre (signatura). - NIF, NIE o CIF del titular. - Referència cadastral. - Adreça postal de l'habitatge d'ús turístic.

Requisits

Requisits

- El tràmit de modificació d'un habitatge d'ús turístic ha de ser usat només per part de titulars d'habitatges d'ús turístic que complisquen els requisits següents: - titular d'un nombre d'habitatges d'ús turístic ja registrats inferior a quatre. Excepcions: - l'habitatge d'ús turístic que cal registrar té una capacitat igual a 16 places o superior. - l'habitatge que cal registrar es troba en sòl no urbanitzable.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Persones físiques o jurídiques, siguen les propietàries d'habitatges turístics o no, que cedisquen immobles en condicions d'immediata disponibilitat perquè els utilitzen els usuaris amb una finalitat turística, vacacional o d'oci, sempre que aquesta cessió s'efectue amb caràcter onerós i habitualitat. Hi haurà habitualitat, a més de quan es tracte d'una pràctica reiterada, quan els immobles siguen cedits per empreses gestores d'habitatges turístics, quan es presten en aquests serveis propis de la indústria hostalera i, també, quan s'utilitzen canals de comercialització turística per a promocionar-los i publicitar-los.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any. Quan es produïsca el canvi.

Formularis documentació

La declaració responsable referent a la modificació de capacitat, categoria o dades no essencials d'habitatges d'ús turístic s'ha de presentar exclusivament per via telemàtica i perfectament omplida i signada digitalment amb el certificat del titular o representant legal en el cas de persones jurídiques.

Presentació

Presentació

Telemàtica
INFORMACIÓ GENERAL DE TRAMITACIÓ TELEMÀTICA Per a accedir de forma telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es/va/sede_certificados IMPORTANT: Abans de començar la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en la qual heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: 1- Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre'ls. 3- Aquest tràmit és sense cost, no cal fer cap pagament telemàtic. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Cal omplir el/els formulari/s del tràmit. Si no ompliu tots els camps d'un formulari, és possible que no us deixe passar al formulari següent. b) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament s'ha descarregat i s'ha omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. c) Feu clic en el botó Registrar (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). d) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La tramitació d'aquest procediment és exclusivament telemàtica: * EN INICIAR LA TRAMITACIÓ, QUINA INFORMACIÓ S'HA D'INDICAR? - A. Titular de l'habitatge: ací s'han d'omplir les dades del titular. Les dades bàsiques del titular es recuperaran directament del certificat o @Clave (nom, cognoms i NIF). Per a titulars ja registrats en el Registre d'habitatges d'ús turístic, es recuperarà també la informació existent d'anteriors tramitacions (domicili, nom comercial). B. Dades de l'habitatge: Ací, després de triar una categoria, s'ha d'introduir una referència cadastral que, després de validar-la, recuperarà les dades que tinga emmagatzemades. - C. Declaració responsable: Ací, cal marcar totes les caselles de verificació per a confirmar la declaració i poder avançar en la tramitació. Les dades amb un asterisc situat a la dreta del nom són obligatòries i, si no estan omplides, no es podrà avançar. * QUAN GUARDE, EM DIU QUE HE D'OMPLIR ELS CAMPS OBLIGATORIS Els camps que estan marcats amb un asterisc roig són obligatoris, per la qual cosa han de tindre obligatòriament un valor indicat. * APAREIX UN ERROR EN ENVIAR EL FORMULARI. SI EN ENVIAR EL FORMULARI APAREIX UN ERROR, HA DE COMPROVAR QUE: - Compleix les condicions per a presentació mitjançant aquest procediment. (VEGEU ELS REQUISITS) - S'hi han introduït totes les dades obligatòries (marcades amb un asterisc) - El nombre total de places és igual a 16 o inferior. - El nombre de dormitoris no és 0. - El nombre de places en dormitoris no és 0. - La província, el municipi i el codi postal de l'adreça corresponen a una adreça registrada en el cadastre. - La referència cadastral introduïda existeix. - Que disposa de l'informe favorable de compatibilitat urbanística que permet l'ús turístic de l'habitatge (l'informe contindrà un CSV, que és un codi segur de verificació [CSV] que permet la verificació de la integritat i l'autenticitat de documents electrònics, així com l'obtenció de còpies electròniques d'aquests). Aquesta dada podeu trobar-la en l'informe favorable de compatibilitat urbanística emés per l'ajuntament en el qual radica l'habitatge que pretén ser d'ús turístic. - Llicència d'ocupació de l'habitatge. * QUÈ S'HA DE FER SI NO ES GENERA UN JUSTIFICANT DE REGISTRE El justificant de registre es genera en completar el registre del tràmit i és un pas indispensable perquè es complete la tramitació. L'assistent de tramitació té els passos següents: 1. Heu de saber - Informació general del procediment 2. Omplir formularis - OBLIGATORI - S'ha de completar i tindre marcats tots els formularis com a enviats. 3. Registrar tràmit - OBLIGATORI - En aquest pas és on es fa el registre de la sol·licitud. Si no es completa el pas, NO s'ha fet la tramitació. 4. Guardar - Es pot guardar una còpia del justificant del registre després de fer la tramitació, si no es fa en aquest moment, el justificant continuarà disponible en la "Carpeta ciutadana". *Com sabré que la meua sol·licitud ha sigut tramitada? - En cas d'inscripció d'habitatge d'ús turístic, una vegada comprovada la sol·licitud i, en cas de ser necessària, la documentació aportada, s'inscriurà l'habitatge en el Registre de turisme. - Tant en el cas que l'habitatge siga inscrit en el Registre de turisme com en el cas que es denegue la sol·licitud d'inscripció, la persona sol·licitant rebrà la notificació en la seua carpeta ciutadana de la Generalitat. - El correu d'avís de notificació s'envia des del compte de correu electrònic ntgv@gva.es (és un compte de correu que només envia missatges, ja que no està habilitat per a rebre correus electrònics). - Per a saber l'estat de tramitació de la vostra sol·licitud, podeu contactar amb el servei territorial de turisme de la província on estiga l'habitatge, a través del telèfon 012 o mitjançant un correu electrònic: STT Alacant: empresas_turismoa@gva.es STT Castelló: stt_castellon@gva.es STT València: empresas_turismov@gva.es

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció del servei territorial

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa