Adopció, modificació o rehabilitació de banderes municipals de les entitats locals. - GVA.ES
Adopció, modificació o rehabilitació de banderes municipals de les entitats locals.
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Autorització per part de l'òrgan competent de la Generalitat de l'ús oficial de les banderes aprovades, modificades o rehabilitades per l'entitat local.
Observacions
Observacions
* BANDERES HISTÒRIQUES D'ÚS IMMEMORIAL
Les que hagen utilitzat de manera pròpia, continuada i ininterrompudament els ajuntaments amb anterioritat a l'any 1837, data de l'abolició del règim senyorial, fins als nostres dies, i de les quals, de manera documentada, se'n demostre l'existència abans de la data esmentada.
* ÚS DE LA BANDERA
La utilització de la bandera és privativa de l'ens local a què pertany i la seua col·locació en els edificis oficials de l'entitat local es regirà pel que disposa la Llei 39/ 1981, de 28 d'octubre, per la qual es regula l'ús de la bandera d'Espanya i d'altres banderes i ensenyes, i en la Llei de la Generalitat Valenciana 8/1984, de 4 de desembre, de símbols de la Comunitat Valenciana.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les entitats locals de la Comunitat Valenciana.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Sol·licitud
Termini
Termini
Durant tot l'any.
Formularis documentació
- Certificació de l'acord plenari de la corporació adoptat per majoria absoluta que aprove el corresponent símbol.
-Memòria o estudi tècnic subscrit per una persona experta en heràldica o vexil·lologia.
- Dos exemplars del dibuix projecte del nou símbol (en dibuix original i suport digital).
- Certificat del compliment del tràmit d'informació pública per un termini de 20 dies hàbils, així com el resultat d'aquest.
La rehabilitació d'una bandera històrica seguirà aquest procediment, sense necessitat que se sotmeta al tràmit d'informació pública.
Impresos associats
Presentació
Presentació
Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". En particular es recomana la consideració el model de bandera existent en aquesta pàgina.
2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència (tràmit Z) , segueix els passosi annexeu la documntació preceptiva.
3. Si necessiteu ajuda podeu tocar al telèfon d'informació de la Generalitat 012 o bé enviar un correu electrònic a .
Procés de tramitació
Procés de tramitació
1. Remissió de la documentació completa de l'expedient tramitat per la corporació local.
2. Dictamen preceptiu del Consell Tècnic d'Heràldica i Vexil·lologia. Si aquest és desfavorable, se'n donarà audiència a l'entitat local pel termini de dos mesos.
3. Resolució del conseller competent en matèria d'administració local.
4. El termini màxim de resolució i notificació del procediment són sis mesos. A falta de resolució expressa, el silenci administratiu tindrà efectes positius.
5. Notificació a l'entitat local. Publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i inscripció en el Registre d'entitats locals de la Comunitat Valenciana.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Direcció General d'Administració Local
Pl. MANISES, 1
46003 - València/Valencia
Observacions
Observacions
Contra la resolució de l'òrgan competent que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar:
a) Potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació o publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
b) Recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació o publicació en el Diari Oficial de la Generalitat valenciana.
c) Quan l'interessat siga una administració pública, no es pot interposar un recurs en via administrativa, sense perjudici del requeriment previ previst en l'art. 44 de la Llei 29/1998 de 13 de juliol.
Tot això, sense perjudici que els interessats utilitzen qualsevol altra via que consideren oportuna.
Termini màxim
Termini màxim
El termini màxim de resolució i notificació del procediment és de sis mesos. A falta de resolució expressa, el silenci administratiu tindrà efectes positius.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Secretaria Autonòmica de Presidència
C/ CAVALLERS, 2
46001 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí