Detall de Procediment

Comunicació d'incorporació de documents a la plataforma PRTR.

Codi SIA: 2869296
Codi GUC: 22506
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Donar resposta al requeriment d'esmena de la declaració anual PRTR i comunicar la incorporació de documentació a la plataforma del Registre estatal d'emissions i fonts contaminants (E-PRTR), a través de l'opció "Gestió documental", una vegada tancat el termini per a presentar la declaració anual*, per a deixar-ne constància per registre d'entrada. *Amb la declaració anual PRTR s'ha de presentar: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17392&version=amp (De l'1 de gener fins a l'últim dia de febrer) - Informe ECMCA d'emissions a l'atmosfera i/o a l'aigua. - Quadre amb les transferències de residus fora de l'emplaçament en què conste: codi LER, descripció, codi d'operació, quantitat en t/any i si es tracta de residu perillós (RP) o no perillós (RNP). En cas que calga esmena o millora, es rebrà un requeriment per part del Servei de Prevenció i Control Integrat de la Contaminació (SPCIC) per a incorporar la documentació que s'estime necessària en la plataforma PRTR, al qual s'ha de contestar mitjançant aquest tràmit.

Requisits

Requisits

Constar d'alta en la plataforma PRTR del Ministeri i disposar d'usuari i contrasenya. www.prtr-es.es .

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Complexos industrials situats a la Comunitat Valenciana l'activitat dels quals figure en Reial decret 508/2007, de 20 d'abril, pel qual es regula el subministrament d'informació sobre emissions del Reglament E-PRTR i de les autoritzacions ambientals integrades, modificat en el seu annex I pel Reial decret 815/2013, de 18 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desenvolupament de la Llei 6/2014 de 25 de juliol de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats de la Comunitat Valenciana i RD legislatiu 1/2016, de 16 de desembre de Prevenció, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reglament (CE) núm. 166/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de gener de 2006, relatiu a l'establiment d'un registre europeu d'emissions i transferències de contaminants i pel qual es modifiquen les directives 91/689/CEE i 96/61/CE, del Consell (DOUE L 33/1, de 04/02/2006).
  • Reial decret 508/2007, de 20 d'abril, pel qual es regula el subministrament d'informació sobre emissions del Reglament E-PRTR i de les autoritzacions ambientals integrades (BOE núm. 96, de 21/04/07).
  • Reial decret 102/2011, de 28 de gener, relatiu a la millora de la qualitat de l'aire (BOE núm. 25, de 29/01/2011).
  • Reial decret 815/2013, de 18 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desplegament de la Llei 16/2002, d'1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació (BOE núm. 251, de 19/10/13).
  • Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana.
  • Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació.
  • Decisió d'execució (UE) 2019/1741, de la Comissió, de 23 de setembre de 2019.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Una vegada tancat el termini establit per a presentar la declaració anual, des de l'1 de març.

Formularis documentació

- Formulari de comunicació d'incorporació de documentació a la plataforma PRTR, en què han de constar tant les dades de notificació de la instal·lació, com la llista de documents que s'han pujat a la plataforma en l'opció "Gestió documental". ACLARIMENT: els documents requerits s'han de pujar directament a la plataforma PRTR www.prtr-es.es, amb la finalitat que queden a la disposició de les diferents unitats administratives que hagen de consultar-los, tràmit per al qual serà suficient amb citar en el formulari els documents que s'han pujat a la plataforma.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Com que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de fer-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'Internet següent: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22506 Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d'anar signats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es facen en la seu electrònica de la Generalitat que no arriben a registrar-se es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica, per a la qual cosa cal accedir a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" > "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Pas 1. S'accedeix a l'ÀREA DE MEMBRES de la plataforma PRTR amb les claus del complex industrial www.prtr-es.es i en l'apartat "Gestió documental" es pugen els documents que es volen afegir a la declaració anual. - Pas 2. En la web de la GVA d'aquest tràmit (https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22506) es descarrega el formulari de comunicació d'incorporació de documentació a la plataforma PRTR, en l'opció "Impresos associats" i s'ompli indicant en l'apartat E la llista de documents que s'han pujat a la plataforma. Es guarda en una ubicació coneguda del vostre disc dur. - Pas 3. S'inicia el tràmit telemàtic i, després de completar i signar el formulari de dades generals, en l'apartat "Omplir", opció "Selecció de formularis", es marca el formulari de comunicació d'incorporació de documentació a la plataforma PRTR. - Pas 4. Seguint amb el tràmit telemàtic, en l'apartat "Documentar", es tria el formulari de comunicació d'incorporació de documentació a la plataforma PRTR, i se selecciona des del vostre equip el document omplit i guardat en el pas 2. (La plantilla del formulari es pot descarregar també des d'aquest apartat). - Pas 5. Una vegada finalitzat el tràmit, es descarrega el justificant de presentació i es guarda una còpia en el vostre disc dur.

Termini màxim

Termini màxim

No hi ha resolució.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

D'acord amb l'article 8 del Reial decret 508/2007, l'incompliment de les obligacions que estableix la norma esmentada donarà lloc a l'aplicació del règim sancionador que preveu la Llei 6/2014, de 25 de juliol de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats de la Comunitat Valenciana.