Comunicació d'incorporació de documents a la plataforma PRTR. - GVA.ES
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Donar resposta al requeriment d'esmena de la declaració anual PRTR i comunicar la incorporació de documentació a la plataforma del Registre estatal d'emissions i fonts contaminants (E-PRTR), a través de l'opció "Gestió documental", una vegada tancat el termini per a presentar la declaració anual*, per a deixar-ne constància per registre d'entrada.
*Amb la declaració anual PRTR s'ha de presentar:
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17392&version=amp
(De l'1 de gener fins a l'últim dia de febrer)
- Informe ECMCA d'emissions a l'atmosfera i/o a l'aigua.
- Quadre amb les transferències de residus fora de l'emplaçament en què conste: codi LER, descripció, codi d'operació, quantitat en t/any i si es tracta de residu perillós (RP) o no perillós (RNP).
En cas que calga esmena o millora, es rebrà un requeriment per part del Servei de Prevenció i Control Integrat de la Contaminació (SPCIC) per a incorporar la documentació que s'estime necessària en la plataforma PRTR, al qual s'ha de contestar mitjançant aquest tràmit.
Requisits
Requisits
Constar d'alta en la plataforma PRTR del Ministeri i disposar d'usuari i contrasenya. www.prtr-es.es .
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Complexos industrials situats a la Comunitat Valenciana l'activitat dels quals figure en Reial decret 508/2007, de 20 d'abril, pel qual es regula el subministrament d'informació sobre emissions del Reglament E-PRTR i de les autoritzacions ambientals integrades, modificat en el seu annex I pel Reial decret 815/2013, de 18 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desenvolupament de la Llei 6/2014 de 25 de juliol de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats de la Comunitat Valenciana i RD legislatiu 1/2016, de 16 de desembre de Prevenció, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Reglament (CE) núm. 166/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de gener de 2006, relatiu a l'establiment d'un registre europeu d'emissions i transferències de contaminants i pel qual es modifiquen les directives 91/689/CEE i 96/61/CE, del Consell (DOUE L 33/1, de 04/02/2006).
- Reial decret 508/2007, de 20 d'abril, pel qual es regula el subministrament d'informació sobre emissions del Reglament E-PRTR i de les autoritzacions ambientals integrades (BOE núm. 96, de 21/04/07).
- Reial decret 102/2011, de 28 de gener, relatiu a la millora de la qualitat de l'aire (BOE núm. 25, de 29/01/2011).
- Reial decret 815/2013, de 18 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desplegament de la Llei 16/2002, d'1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació (BOE núm. 251, de 19/10/13).
- Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana.
- Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació.
- Decisió d'execució (UE) 2019/1741, de la Comissió, de 23 de setembre de 2019.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Una vegada tancat el termini establit per a presentar la declaració anual, des de l'1 de març.
Formularis documentació
- Formulari de comunicació d'incorporació de documentació a la plataforma PRTR, en què han de constar tant les dades de notificació de la instal·lació, com la llista de documents que s'han pujat a la plataforma en l'opció "Gestió documental".
ACLARIMENT: els documents requerits s'han de pujar directament a la plataforma PRTR www.prtr-es.es, amb la finalitat que queden a la disposició de les diferents unitats administratives que hagen de consultar-los, tràmit per al qual serà suficient amb citar en el formulari els documents que s'han pujat a la plataforma.
Impresos associats
Presentació
Presentació
Telemàtica
Com que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de fer-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'Internet següent: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22506
Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados).
Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).
Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d'anar signats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho.
Els tràmits que es facen en la seu electrònica de la Generalitat que no arriben a registrar-se es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica, per a la qual cosa cal accedir a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" > "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).
Normativa
Normativa
- Vegeu el Reial decret 102/2011, de 28 de gener.
- Vegeu el Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre.
- Vegeu el Reial decret 815/2013, de 18 d'octubre.
- Vegeu el Reglament (CE) núm. 166/2006, del Parlament Europeu i del Consell.
- Vegeu la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat.
- Vegeu la Decisió d'execució (UE) 2019/1741, de la Comissió.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Pas 1. S'accedeix a l'ÀREA DE MEMBRES de la plataforma PRTR amb les claus del complex industrial www.prtr-es.es i en l'apartat "Gestió documental" es pugen els documents que es volen afegir a la declaració anual.
- Pas 2. En la web de la GVA d'aquest tràmit (https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22506) es descarrega el formulari de comunicació d'incorporació de documentació a la plataforma PRTR, en l'opció "Impresos associats" i s'ompli indicant en l'apartat E la llista de documents que s'han pujat a la plataforma. Es guarda en una ubicació coneguda del vostre disc dur.
- Pas 3. S'inicia el tràmit telemàtic i, després de completar i signar el formulari de dades generals, en l'apartat "Omplir", opció "Selecció de formularis", es marca el formulari de comunicació d'incorporació de documentació a la plataforma PRTR.
- Pas 4. Seguint amb el tràmit telemàtic, en l'apartat "Documentar", es tria el formulari de comunicació d'incorporació de documentació a la plataforma PRTR, i se selecciona des del vostre equip el document omplit i guardat en el pas 2. (La plantilla del formulari es pot descarregar també des d'aquest apartat).
- Pas 5. Una vegada finalitzat el tràmit, es descarrega el justificant de presentació i es guarda una còpia en el vostre disc dur.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
Termini màxim
Termini màxim
No hi ha resolució.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
No
Sancions
Sancions
D'acord amb l'article 8 del Reial decret 508/2007, l'incompliment de les obligacions que estableix la norma esmentada donarà lloc a l'aplicació del règim sancionador que preveu la Llei 6/2014, de 25 de juliol de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats de la Comunitat Valenciana.