Detall de Procediment

Presentació del certificat de la reducció d'ingressos en compliment de les obligacions de gratuïtat temporal d'abonaments de transport, bons multiviatge i targetes moneder de les empreses concessionàries, per a joves menors de 31 anys.

Codi SIA: 3029450
Codi GUC: 23628
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: TANCAT
(15-02-2024
15-03-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Determinació de la indemnització per la reducció d'ingressos per la implantació de l'abonament de la compensació per la gratuïtat temporal per a joves per part de les empreses concessionàries, per a cada concessió de transport regular de viatgers per carretera d'ús general de competència de la Generalitat.

Requisits

Requisits

S'haurà de presentar una sol·licitud per cada concessió de servici públic. Haver implantat la gratuïtat per a joves en les concessions de transport regular d'ús general per carretera de competència de la Generalitat, en compliment del que es disposa en el Decret llei 8/2023, de 28 de juliol, del Consell entre l'1 d'agost i el 31 de desembre de 2023.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les empreses concessionàries dels servicis públics de transport regular de viatgers per carretera d'ús general competència de la Generalitat, qualsevol que siga la seua situació administrativa. No obstant això, no es requerix presentar sol·licitud els concessionaris que hagen reduït els seus ingressos per aplicació de la gratuïtat per a persones menors de 31 anys en compliment de les resolucions de 14 de juliol de 2023, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Del 15 de febrer al 15 de març de 2024, tots dos inclosos.

Formularis documentació

1. SOL·LICITUD de compensació, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic. S'haurà de presentar una sol·licitud per cada concessió de servici públic. 2. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se juntament amb la sol·licitud: 2.1.- Certificat de la reducció d'ingressos i altres ajudes rebudes. En cas d'haver rebut ajudes, subvencions, ingressos o recursos percebuts que financen els mateixos constes subvencionables, de qualsevol administració pública, s'indicaran estos imports, entitat concedent i any. 2.2.- Documente excel firmat digitalment que inclourà la següent informació: - Les declaracions responsables en relació amb la gratuïtat per a persones joves menors de 31 anys, que arreplegue la següent informació: a)Dades de l'abonament temporal de transport: trajecte origen-destine i quilòmetres o, si és el cas, validesa zonal o per concessió. b)Nombre d'abonaments temporals de transport adquirits per a cada trajecte origen-destine o, si és el cas, zona o concessió. c)El nombre total de viatges realitzats amb abonaments temporals en cada trajecte origen-destine o, si és el cas, zona o concessió. d)Tarifa del bitllet senzill a 31/07/2023 per al trajecte origen-destine o, si és el cas, zona. e) Si és el cas, informació del títol multiviatge comercialitzat a 31/07/2023 (inclòs moneder, bo virtual o similar) per al mateix trajecte origen-destine o, si és el cas, zona: denominació, nombre de viatges i tarifa per viatge a 31/07/2023 La documentació a presentar pels concessionaris estarà referida al període entre 1 d'agost i el 31 de desembre de 2023, en el qual haja estat vigent la reducció del preu establida a l'empara del Decret llei 8/2023. L'arxiu Excel que han d'adjuntar al tràmit ha de ser un arxiu firmat digitalment. Per a la seua firma, una vegada emplenat el mateix, s'ha de firmar amb l'aplicació "AutoFirma". Una vegada firmat es genera un nou arxiu amb l'extensió "csig" que és el que han d'adjuntar al tràmit telemàtic.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta inscripció la pot fer a través de Procediments relacionats “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació".

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ de MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini establit. Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del procediment telemàtic específic habilitat a aquest efecte, serà inadmesa. 2. ESMENA - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es requerirà a l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu. 3. INSTRUCCIÓ - La instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General de Transports i Logística. 4. RESOLUCIÓ - Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les compensacions i formularà la proposta de concessió a l'òrgan competent per a resoldre. - La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori o òrgan en què aquesta delegue. - La resolució de concessió determinarà la quantia concedida a la persona o entitat jurídica i incorporarà, en el seu cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que hagen de subjectar-se la persona o entitat beneficiària.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Subdirecció General de Transport
Termini alegació:
des de: 05-02-2024

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquest tràmit permet presentar al·legacions i l'aportació de múltiples documents a un expedient de determinació de la compensació per la reducció d'ingressos a fi de determinar i ordenar l'abonament de la compensació per la gratuïtat temporal dels abonaments i títols de transport multiviatge propis de les empreses concessionàries, per a cada concessió de transport regular de viatgers per carretera d'ús general de competència de la Generalitat.

Termini

Termini

De conformitat amb el que es disposa en l'article 82 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, es concedeix un termini de DEU (10) dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució, perquè puguen manifestar la seua acceptació o formular al·legacions i presentar els documents i justificacions que estimen pertinents. En cas de no presentar cap mena d'al·legació en el termini establit, s'entendrà que accepta de pla la proposta de resolució.

Documentació

Documentació

En la documentació aportada haurà de constar tota la informació necessària que permeta una correcta identificació de l'expedient telemàtic al qual fa referència. Resta de dades a emplenar com en el GUC de presentació de sol·licituds. Els documents a annexar han de ser els mateixos, però cal tindre en compte que ara ja no seran obligatoris. Hauran de seleccionar quals volen presentar de nou. També ha de ser possible annexar un document signat en format pdf on exposen les seues al·legacions.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Esta inscripció la pot fer a través de Procediments relacionats “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'este tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'esta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en eixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació".

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Aquest tràmit permet l'aportació de múltiples documents a un expedient de determinació de la compensació per la reducció d'ingressos a fi de determinar i ordenar l'abonament de la compensació per la gratuïtat temporal dels abonaments i títols de transport multiviatge propis de les empreses concessionàries, per a cada concessió de transport regular de viatgers per carretera d'ús general de competència de la Generalitat.

Termini

Termini

En cas d'aportació documental voluntària, no s'estableix termini, en cas d'haver rebut requeriment d'esmena, el termini serà el que s'assenyala en el requeriment d'esmena.

Documentació

Documentació

- Formulari telemàtic de petició. - Els documents electrònics aportats necessaris per al seguiment de la seua sol·licitud, voluntàriament o per requeriment d'esmena de l'administració.

Presentació

Presentació