Detall de Procediment

Presentació del certificat de la reducció d'ingressos en emplene de les obligacions de reducció temporal de tarifes en abonaments de transport, bons multiviatge i targetes moneder de les empreses concessionàries, entre l'1 d'agost de 2023 i el 31 de gener de 2024, a l'empara del Decret llei 9/2023

Codi SIA: 3026273
Codi GUC: 25527
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
(10-04-2024
10-05-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Determinació de la compensació per la reducció d'ingressos a fi de determinar i ordenar l'abonament de la compensació per la reducció temporal efectiva de les tarifes dels abonaments i títols de transport multiviatge propis de les empreses concessionàries, entre l'1 d'agost de 2023 i el 31 de gener de 2024 per a cada concessió de transport regular de viatgers per carretera d'ús general de competència de la Generalitat

Requisits

Requisits

S'haurà de presentar una sol·licitud per cada concessió de servici públic. Haver implantat un percentatge de descompte en el preu de determinats abonaments i títols multiviatge propis de les empreses concessionàries, en compliment del que es disposa en el Decret llei 9/2023, de 28 de juliol, del Consell i en la resolució de 14 de juliol de 2023 de la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les empreses concessionàries dels serveis públics de transport regular de viatgers per carretera d'ús general competència de la Generalitat, qualsevol que siga la seua situació administrativa.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Des del 10 d'abril fins al 10 de maig de 2024, tots dos inclosos

Formularis documentació

1. SOL·LICITUD de compensació, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic. S'haurà de presentar una sol·licitud per cada concessió de servici públic. 2. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se juntament amb la sol·licitud: 2.1.- Certificat de la reducció d'ingressos i altres ajudes rebudes. En cas d'haver rebut ajudes, subvencions, ingressos o recursos percebuts que financen els mateixos costos subvencionables, de qualsevol administració pública, s'indicaran estos imports, entitat concedent i any. 2.2.- Documente excel firmat digitalment que inclourà la següent informació: Les declaracions responsables que arrepleguen els abonaments de transport i títols multiviatge propis de l'empresa concessionària comercialitzats a 31 de juliol de 2023, el seu preu a esta data, les targetes moneder, els servicis objecte de bonificació que han sigut efectivament prestats, el compromís d'aportar la documentació i informació addicional que se li requerisca per a la seua comprovació, i la següent informació: a) Descripció i condicions d'utilització dels títols de viatge acollits a descompte. b) Preu venda de cada títol de viatge a data 31/07/2023 i després de l'aplicació de la mesura. c) Per als abonaments de transport i bons multiviatge, el nombre de títols de viatge venuts amb el descompte durant el període. d) Per a les targetes moneder i similars, el nombre de cancel·lacions i la recaptació per les recàrregues durant el període. e) Import de la devolució del preu dels abonaments de transport de caràcter anual o mensual que van ser adquirits amb anterioritat a 1 de febrer de 2023 i percentatge que represente, si és el cas. L'arxiu Excel que han d'adjuntar al tràmit ha de ser un arxiu firmat digitalment. Per a la seua firma, una vegada emplenat el mateix, s'ha de firmar amb l'aplicació "autofirma". Una vegada firmat es genera un nou arxiu amb l'extensió "csig" que és el que han d'adjuntar al tràmit telemàtic 2.3.- En cas que sol·licite devolució del preu dels abonaments de transport de caràcter anual o mensual que van ser adquirits amb anterioritat a 1 de febrer de 2023 s'aportarà desglossament justificatiu dels mateixos en els quals s'incloga almenys la següent informació: a) Nom, descripció i tipus d'abonaments/títols multiviatge acollits a descompte. b) Preu venda de cada títol de viatge abans de l'aplicació del descompte. c) Nombre d'abonaments i títols multiviatge que han sigut objecte de devolució. d) Import retornat de cada tipus d'abonament i/o títol multiviatge

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta inscripció la pot fer a través de Procediments relacionats “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació".

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ de MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini establit. Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del procediment telemàtic específic habilitat a este efecte, serà inadmesa. 2. ESMENA - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es requerirà a l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu. 3. INSTRUCCIÓ - La instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General de Transports i Logística. 4. RESOLUCIÓ - Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que es complixen els requisits necessaris per a la concessió de les compensacions i formularà la proposta de concessió a l'òrgan competent per a resoldre. - La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori o òrgan en què esta delegue. - La resolució de concessió determinarà la quantia concedida a la persona o entitat jurídica i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que hagen de subjectar-se la persona o entitat beneficiària.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Termini alegació:
des de: 02-10-2023

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquest tràmit permet presentar al·legacions i l'aportació de múltiples documents a un expedient de determinació de la compensació per la reducció d'ingressos a fi de determinar i ordenar l'abonament de la compensació per la reducció temporal efectiva de les tarifes dels abonaments de transport, els bons multiviatge i les targetes moneder de les empreses concessionàries per a cada concessió de transport regular de viatgers per carretera d'ús general de competència de la Generalitat

Termini

Termini

De conformitat amb el que es disposa en l'article 82 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, es concedeix un termini de DEU (10) dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució, perquè puguen manifestar la seua acceptació o formular al·legacions i presentar els documents i justificacions que estimen pertinents. En cas de no presentar cap mena d'al·legació en el termini establit, s'entendrà que accepta de pla la proposta de resolució

Documentació

Documentació

En la documentació aportada haurà de constar tota la informació necessària que permeta una correcta identificació de l'expedient telemàtic al qual fa referència. Resta de dades a emplenar com en el GUC de presentació de sol·licituds. Els documents a annexar han de ser els mateixos, però cal tindre en compte que ara ja no seran obligatoris. Hauran de seleccionar quals volen presentar de nou. També ha de ser possible annexar un document signat en format pdf on exposen les seues al·legacions.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta inscripció la pot fer a través de Procediments relacionats “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació".

Observacions

Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant la Sala contenciosa administrativa del TSJCV, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que s'estime procedent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

En la determinació de compensació es tindran en compte els abonaments de transport, bons multiviatge i les targetes moneder als quals efectivament se'ls haja aplicat el descompte obligatori establit en el Decret llei 2/2023, de 27 de gener, admetent-se els xicotets arrodoniments habituals per excés o per defecte

Termini màxim

Termini màxim

- El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de TRES mesos des de la finalització del termini de sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Aquest tràmit permet l'aportació de múltiples documents a un expedient de determinació de la compensació per la reducció d'ingressos a fi de determinar i ordenar l'abonament de la compensació per la reducció temporal efectiva de les tarifes dels abonaments de transport, els bons multiviatge i les targetes moneder de les empreses concessionàries per a cada concessió de transport regular de viatgers per carretera d'ús general de competència de la Generalitat

Termini

Termini

En cas d'aportació documental voluntària, no s'estableix termini, en cas d'haver rebut requeriment d'esmena, el termini serà el que s'assenyala en el requeriment d'esmena.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta inscripció la pot fer a través de Procediments relacionats “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació".