Beques per a la realització de pràctiques professionals en l'Institut Valencià de Finances (IVF) durant els exercicis de 2020 i 2021. - GVA.ES
Beques per a la realització de pràctiques professionals en l'Institut Valencià de Finances (IVF) durant els exercicis de 2020 i 2021.
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE FINANCES IVF
Termini de sol·licitud:
TANCAT
(30-06-2020
–
20-07-2020)
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Es convoquen deu beques per a joves amb el títol de graduat o graduada en Economia, Dret, Gestió i Administració Pública, Enginyeria Informàtica o Enginyeria en Telecomunicacions, i en procediment de concurrència competitiva, sota els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, a través de la realització de pràctiques professionals en l'IVF, en aquelles tasques relacionades amb les titulacions que siguen adequades per a adquirir formació complementària i especialització.
1. Les deu beques, classificades en funció de la titulació requerida per a cadascuna d'aquestes.
i. Pràctiques en la Subdirecció Legal: graduat o graduada en Dret o Gestió i Administració Pública (2 beques)
ii. Pràctiques en la Subdirecció de Riscos: graduat o graduada en Economia (5 beques).
iii. Pràctiques en la Subdirecció de Gestió de Fons: graduat o graduada en Economia (1 beca).
iv. Pràctiques en el Departament de Gestió Financera i Reporting: graduat o graduada en Economia (1 beca).
v.Pràctiques en el Departament d'Operacions: enginyer o enginyera informàtica en Enginyeria o en Telecomunicacions (1 beca).
Observacions
Observacions
Duració de la beca
El període de gaudi de la beca serà de deu mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió. No obstant això, aquest període podrà prorrogar-se fins a dotze mesos més, dins dels límits previstos en la normativa vigent.
En cas de pròrroga de les beques, en el segon període s'aplicarà la quantia que corresponga d'acord amb la resolució de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda vigent en aqueix període.
Borsa de reserva
Es mantindrà una bossa de reserva prioritzada, en funció de la puntuació obtinguda, per a cobrir les vacants que pogueren produir-se.
Requisits
Requisits
Les persones sol·licitants de la beca hauran de complir els requisits establits en l'article 2 de l'Ordre de 16/2019, de 27 de desembre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'Institut Valencià de Finances, en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la condició de nacional d'un estat membre de la Unió Europea. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar coneixements suficients en algun dels dos idiomes oficials de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 2 de l'Ordre de bases de 16/2019, de 27 de desembre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.
b) No ser major de 35 anys.
c) Estar en possessió del Grau en Economia, Dret, Gestió i Administració Pública, Enginyeria Informàtica o Enginyeria en Telecomunicacions, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la seua finalització.
d) No haver sigut beneficiari de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.
e) No trobar-se en cap dels supòsits de prohibició per a obtenir la condició de persona beneficiaria, establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa s'acreditarà mitjançant la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud.
EXCLUSIONS:
No podran optar a la beca els qui, en el moment de publicar-se la convocatòria, estiguen gaudint d'una altra beca de pràctiques professionals en la Generalitat, excepte en els següents casos:
a) Que es concórrega a la mateixa beca que ja s'està gaudint, per haver sigut obtinguda en una convocatòria anterior.
b) Que falten menys de dos mesos per a la finalització de la beca que ja gaudeixen les persones sol·licitants en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
La no presentació de la persona aspirant a l'entrevista comportaria la seua exclusió de la convocatòria
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Podran obtenir la condició de beneficiari els qui complisquen els requisits que s'estableixen
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques (DOCV núm. 6097, de 08/09/09).
- Ordre 16/2019, de 27 de desembre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'Institut Valencià de Finances (DOCV núm. 8711, de 07 /01/20).
- RESOLUCIÓ de 16 de juny de 2020, del director general de l'Institut Valencià de Finances (d'ara endavant, IVF) per la qual es convoquen deu beques per a la realització de pràctiques professionals en l'Institut Valencià de Finances, durant els exercicis 2020 i 2021.
Enllaços
Enllaços
- Acord de la Comissió avaluadora per a la realització de pràctiques professionals en l'IVF aprovant la baremació provisional i requerint per 5 dies per a aportar la documentació acreditativa.
- Acord de 6 d'octubre de 2020, de la Comissió Avaluadora de la convocatòria per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'IVF, per la qual s'acorda ampliar el requeriment de documentació als aspirants a les beques de la Subdirecció Legal (8/10/2020)
- "Acord de 21 d'octubre de 2020, de la Comissió Avaluadora de la convocatòria per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'IVF: puntuacions i obertura de termini d'al·legacions".
- Acord de 19 de novembre de 2020, de la comissió avaluadora, pel qual es resolen les al·legacions presentades
- Resolució del Director General de l'IVF, de 21 de desembre de 2020, acordant desistir del procediment iniciat per Resolució de 16 de juny de 2020, del Director General de l'IVF per la qual es convoquen deu beques per a la realització de pràctiques professionals en l'IVF
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de la convocatòria en el DOGV núm. 8845, de 29 de juny de 2020
Formularis documentació
Les persones aspirants a obtenir una beca han de presentar exclusivament per via telemàtica la sol·licitud i el currículum.
La presentació, pels sol·licitants que determine l'òrgan instructor, de la documentació acreditativa de la condició de beneficiari i dels mèrits al·legats en el currículum, s'haurà de presentar en el registre d'entrada de l'IVF, abans de la finalització del termini concedit:
a) Còpia compulsada del títol oficial de graduat o graduada, requerit en l´article segon, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents.
b) Expedient acadèmic compulsat amb la nota mitjana oficial.
c) Còpia compulsada de qualsevol altre document que acredite la possessió de títols, màsters, cursos, mèrits docents, investigadors o professionals que es vulguen al·legar.
d) Documentació que acredite trobar-se en algun dels supòsits establits en l'apartat 3 de l'article nové de la convocatòria, que determinen la preferència de la concessió de la beca en cas d'empat en la valoració.
Presentació
Presentació
Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.
b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.
c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, a la seu de l' IVF situada en la Plaça Nàpols i Sicília, 6 de València, 46003
Normativa
Normativa
- Ordre 16/2019, de 27 de desembre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'Institut Valencià de Finances (DOCV núm. 8711, de 07 /01/20).
- RESOLUCIÓ de 16 de juny de 2020, del director general de l'Institut Valencià de Finances (d'ara endavant, IVF per la qual es convoquen deu beques per a la realització de pràctiques professionals en l'Institut Valencià de Finances, durant els exercicis 2020 i 2021.
- Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques (DOCV núm. 6097, de 08/09/09).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Passos
1.- La presentació de la sol·licitud i el currículum, per via telemàtica.
2.- La presentació, pels sol·licitants que determine l'òrgan instructor, de la documentació acreditativa de la condició de beneficiari i dels mèrits al·legats en el currículum en el registre d'entrada de l'IVF, per aquells sol·licitants.
3.- Les sol·licituds presentades seran valorades per una Comissió Avaluadora per al seu examen.
4.-La selecció dels becaris s'ordenarà d'acord amb la puntuació obtinguda, sobre la base dels mèrits requerits en la convocatòria.
5.- Els candidats que superen la puntuació mínima que establisca la Comissió Avaluadora, seran convocats per a la realització d'una entrevista en la qual es valoren la capacitat de comunicació del sol·licitant, l'adaptació del seu perfil a les necessitats, l'actitud mostrada i altres aspectes relatius a elements diferenciadors amb altres aspirants.
6.- Finalitzat el procés selectiu, la Comissió Avaluadora elaborarà una proposta de resolució que contindrà la relació de persones beneficiàries, així com una borsa de reserva constituïda per les persones aspirants que no resulten adjudicatàries de les beques, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi.
Criteris de valoració
Criteris de valoració
El màxim de puntuació total que pot obtenir serà de 34,00 punts dels quals 27,00 punts corresponen a la puntuació màxima dels apartats de l'a al f, i 7 punts corresponen a la puntuació màxima per l'apartat g, entrevista:
a) Expedient acadèmic: fins a un màxim de 10,00 punts. La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, cosa que donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts.
b) Altres títols acadèmics oficials, que no constituïsquen un requisit per a la concessió, es valoren fins a un màxim de 3 punts, a raó de:
- Doctor: 2 punts.
- Màster oficial universitari: 0,50 punts
- Altres llicenciatures o graus: 1 punt.
- Diplomatures o tècnic o tècnica de grau superior en Ensenyament i Animació Socioesportiva o equivalent, així com tècnic o tècnica Esportiu/va de grau superior en les diferents modalitats esportives dels ensenyaments esportius de règim especial: 0,50 punts.
c) Coneixements de valencià: fins a un màxim de 2,50 punts.
Només es valoren els certificats expedits o homologats de conformitat amb el que es disposa en l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, conformement amb cada nivell superat d'acord amb el Marc europeu comú de referència per a les Llengües i puntuant-se exclusivament el nivell més alt acreditat:
- A1: 0,16 punts
- A2: 0,32 punts
- B1: 0,48 punts
- B2: 0,64 punts
- C1: 0,80 punts
- C2: 1,00 punt
Les següents especialitats en coneixement de valencià es valoren, cadascuna d'aquestes, amb 0,50 punts addicionals:
- Especialitat de Correcció de Textos: 0,50 punts.
- Especialitat en Llenguatge en Mitjans de Comunicació: 0,50 punts.
- Especialitat en Llenguatge Administratiu: 0,50 punts.
d) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea: fins a un màxim de 3,50 punts.
S'ha de valorar cada nivell superat, d'acord amb el Marc europeu comú de referència per a les Llengües, amb 0,20 punts, i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat. Només es valoren els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat.
En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat a d'aquest article, no es podrà computar també en aquest apartat.
e) Coneixements addicionals: fins a un màxim de 6,00 punts.
-Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts, computant-se 0,10 per cada mes complet treballat.
-Cursos de formació relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts.
Es valoren els cursos de formació i perfeccionament, de manera individualitzada, amb una duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, conformement amb la següent escala:
- De 200 o més hores: 3,00 punts.
- De 100 o més hores: 2,00 punts.
- De 75 o més hores: 1,50 punts.
- De 50 o més hores: 1,00 punts.
- De 25 o més hores: 0,50 punts.
- De 15 o més hores: 0,20 punts.
Els cursos als quals haja assistit la persona interessada, o que aquesta haja impartit, hauran de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts, i es podran valorar una sola vegada, amb independència d'haver sigut cursat o impartit en successives edicions el mateix curs. En cap cas es puntuaran en el present subapartat, els cursos de valencià i d'idiomes.
f) Altres mèrits: fins a un màxim de 2,00 punts sempre que no siguen requisit ni es troben inclosos en la resta dels apartats.
-La publicació d'articles especialitzats en revistes de reconegut prestigi, d'àmbit autonòmic, nacional o internacional, així com de llibres monogràfics, es valorarà amb un màxim de 0,50 punts, sempre que es tracte d'articles o llibres relacionats amb l'objecte de les beques convocades, computant-se de la manera següent:
-Llibres: 0,50 punts.
-Capítols de llibres: 0,25 punts.
-Articles: 0,10 punts.
-El coneixement d'idiomes no comunitaris es valorarà amb un màxim de 0,50 punts, a raó de 0,10 punts per cada nivell superat.
-Els cursos de formació al fet que haja assistit o haja impartit la persona interessada, que estiguen vinculades a les matèries que constitueixen l'objecte de les titulacions admeses per a concórrer a la convocatòria, així com aquells sobre coneixements d'aplicacions informàtiques d'anàlisi documental o de gestió de bases de dades, podran ser valorades amb un màxim de 0,50 punts computant-se de la següent manera:
-Cursos de 50 o més hores: 0,50 punts.
-Cursos de 25 o més hores: 0,25 punts.
-Cursos de 15 o més hores: 0,10 punts.
Els cursos als quals haja assistit la persona interessada, o que aquesta haja impartit, hauran de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts, i es valoraran una sola vegada, amb independència d'haver sigut cursat o impartit en successives edicions el mateix curs.
g) Entrevista. Fins a un màxim de 7,00 punts, que es determinarà en funció dels següents criteris:
- Capacitat per a comunicar del sol·licitant: puntuació màxima 1,50 punts.
- Adaptació del perfil a les necessitats: puntuació màxima 2,50 punts.
- Actitud mostrada: puntuació màxima 1,50 punts.
- Altres aspectes relatius a elements diferenciadors amb altres candidats, presentació personal, habilitats, aptitud, coneixement de l'administració i de l'IVF, de les competències relacionades amb la matèria de la beca convocada: puntuació màxima 1,50 punts.
F) En igualtat de condicions amb la resta dels sol·licitants s'ha de donar preferència en l'atorgament de les beques a les persones amb discapacitat, víctimes de violència de gènere o d'accions terroristes, de conformitat amb la normativa vigent que siga aplicable en cadascun d'aquests supòsits.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- INSTITUT VALENCIÀ DE FINANCES IVF
C/ DELS LLIBRERS 2 i 4, 2 i 4
46002 - València/Valencia
Obligacions
Obligacions
Les obligacions, tant de les persones beneficiàries com de l'entitat concedent es detallen en les bases tretze i catorze de l´ Ordre 16/2019, de 27 de desembre.
Observacions
Observacions
Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa -conformement amb l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques- es podrà interposar, davant el mateix òrgan que l'ha dictada, un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial Generalitat Valenciana, o bé directament un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que els interessats puguen exercitar qualsevol altre que estimen oportú.
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
QUANTIA
Les beques estan dotades amb 1.067,09 euros bruts mensuals.
PAGAMENT
L'import de les beques s'abonarà mensualment, després de la certificació de la persona titular de la subdirecció, direcció adjunta o àrea, a la qual es trobe adscrit/a i una vegada practicades les retencions legals corresponents.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- INSTITUT VALENCIÀ DE FINANCES IVF
C/ DELS LLIBRERS 2 i 4, 2 i 4
46002 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí