Detall de Procediment

Fons estratègic municipal de prevenció d'incendis i gestió forestal, exercici 2024

Codi SIA: 2982973
Codi GUC: 23300
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
(17-04-2024
02-05-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte de la subvenció és ajudar els ajuntaments a finançar les actuacions de prevenció d'incendis forestals i de gestió forestal planificades i aprovades.

Observacions

Observacions

Actuacions subvencionables Seran subvencionables les següents actuacions planificades i aprovades en el Pla Local de Prevenció d'Incendis Forestals o en els Instruments Tècnics de Gestió Forestal de l'Ajuntament beneficiari: 1. Àrees tallafocs: 1.1 Obertura de noves àrees tallafocs o zones de discontinuïtat lineal, fins i tot tractaments de la vegetació al costat de vials com a bandes de seguretat o faixes auxiliars, d'acord amb la norma tècnica o, si és el cas, a les especificacions del PLPIF. 1.2 Obertura de noves àrees tallafocs o zones de discontinuïtat perimetral en zones d'interfície urbana-forestal i en llocs d'alta afluència de persones o d'ús públic, d'acord amb la norma tècnica o, si és el cas, a les especificacions del PLPIF. 1.3 Obertura, o creació d'àrees o punts estratègics de gestió (PEG) d'acord amb la norma tècnica o, si és el cas, a les especificacions del PLPIF. 1.4 Manteniment i conservació d'àrees tallafocs o zones de discontinuïtat lineal o perimetral en zones d'interfície urbana-forestal i en llocs d'alta afluència de persones o d'ús públic, així com àrees o punts estratègics de gestió (PEG). 2. Manteniment de zones de discontinuïtat mitjançant: 2.1 Conreu de superfícies agrícoles abandonades, fins i tot operacions de desbrossament previ, sempre que es troben a menys de 100 metres de sòl forestal i no supose un canvi de l'ús forestal ni un canvi de cultiu segons la normativa ambiental. 2.2 Control de la vegetació en infraestructures de prevenció d'incendis amb ramaderia extensiva amb una càrrega ramadera mínima d'1 UGM (unitat ramadera major o equivalent) per hectàrea durant almenys 60 dies naturals. 3. Manteniment, reparació i millora de pistes forestals, incloent-hi treballs sobre cunetes. Esta actuació no es limitarà al tractament de la vegetació de les cunetes del vial. 3.1 Refinament, planatge, reg i compactació. 3.2 Aportació de llastos o generació de les mateixes in situ (triturat o fresat d'afloraments rocosos), refí, planatge, reg i compactació. 3.3 Formigonada, només en pendents superiors al 10%, barrancs o guals per al pas d'aigua. La llosa de formigó serà de grossària mínima 15 cm. 4. Creació, adaptació i millora de punts d'aigua per a l'extinció d'incendis forestals: 4.1 Adaptació i millora de punts d'aigua. 4.2 Construcció de nous depòsits d'aigua. 4.3 Instal·lació d'hidrants. 5. Actuacions de gestió forestal sostenible: 5.1 Tales de millora (clares, aclarides i resalveos), poda dels peus restants i eliminació de restes. 5.2 Podes de formació o manteniment amb eliminació de restes. 5.3 Desbrossaments selectius amb eliminació de restes. Despeses subvencionables Seran despeses subvencionables els generats entre l'1 de gener i el 15 d'octubre de 2024 fins als màxims establits per tipus d'actuació establits en el següent resolc, sempre que s'ajusten als següents conceptes: a) Cost d'execució de les actuacions referides en el resolc anterior. b) Cost de la direcció d'obra, redacció de memòries i documentació tècnica necessària. c) En el cas d'utilitzar mitjans propis, seran subvencionables les despeses de personal imputables a contractes laborals de nova creació i les despeses destinades a inversió en maquinària, equips, instal·lacions tècniques i utillatge necessaris per a l'execució de les actuacions subvencionables, reflectits en la fitxa de l'annex II, no sent subvencionable la compra de maquinària de segona mà. Sancions El règim sancionador en la matèria regulada en la present orde serà l'establit en el Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Requisits

Requisits

1. Seran obligacions de l'ajuntament: a) Obtindre les autoritzacions que siguen legalment exigibles per a l'execució de les actuacions que es vagen a realitzar. b) Obtindre la disponibilitat dels terrenys on es realitzaran les actuacions. 2. També seran obligacions de l'Ajuntament: a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, verificació i control financer de l'activitat subvencionada, efectuades tant per la Conselleria de Justícia i Interior com pels òrgans i institucions competents de la Generalitat, de l'Administració General de l'Estat, així com per qualsevol òrgan de la Unió Europea i els seus representants autoritzats, facilitant en tot moment quanta informació se sol·licite en l'exercici d'estes actuacions, i especialment posant a la seua disposició la totalitat dels documents necessaris. b) Conservar tots els llibres, registres i documents perquè es puguen dur a terme les actuacions de comprovació i control per part de la Direcció General del Prevenció d'Incendis Forestals, de la Intervenció General de la Generalitat i de qualsevol uns altres establits en la legislació vigent. c) Comunicar a l'òrgan gestor, la concurrència o no concurrència amb altres ajudes o subvencions concedides i/o sol·licitades per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració, ens públic o privat, nacional o internacional. d) Les altres obligacions que, amb caràcter general, s'establixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. e) Donar publicitat de les ajudes percebudes en els termes establits en els articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern i en els articles 4.4, 5.2 i 23 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana. 3. A més, els Ajuntaments hauran de complir les obligacions establides en l'article 79 de la Llei 3/1993, Forestal de la Comunitat Valenciana: a) Haver complit l'obligació de remetre a la Conselleria competent els documents indicats en l'article 199.2 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana. b) Haver remés els comptes anuals de l'any 2023 davant la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat de Règim Local de la Comunitat Valenciana. c) Haver remés, si és el cas, el corresponent pla economicofinancer en els termes disposats en la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, a l'òrgan de la Generalitat competent en matèria de tutela financera de les entitats locals de la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiaris del Fons Estratègic Municipal de Prevenció d'Incendis i Gestió Forestal de la Comunitat Valenciana els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que disposen de Pla Local de Prevenció d'Incendis Forestals (PLPIF) o Pla Local Reduït de Prevenció d'Incendis Forestals (PLRPIF) aprovat per la Conselleria competent, amb terrenys forestals en el seu terme municipal, citats en l'Annex I de la resolució provisional de la consellera de Justícia i Interior, de 10 d'abril de 2024, de concessió directa de subvenció, als ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb el pla local de prevenció d'incendis forestals aprovat per a l'execució del Fons Estratègic Municipal de Prevenció d'Incendis i Gestió Forestal durant l'any 2024.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Els Ajuntaments relacionats en l'Annex I de la resolució provisional de la consellera de Justícia i Interior, de 10 d'abril de 2024, de concessió directa de subvenció, als ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb el pla local de prevenció d'incendis forestals aprovat per a l'execució del Fons Estratègic Municipal de Prevenció d'Incendis i Gestió Forestal durant l'any 2024, tindran 15 dies naturals, des de l'endemà de la publicació en el DOGV, per a presentar la sol·licitud d'acceptació. (DOGV núm. 9829, 16.04.2024)

Formularis documentació

A la sol·licitud d'acceptació normalitzada de l'ajuda provisional s'adjuntarà la següent documentació: a) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. b) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. c) Acord o resolució de l'òrgan municipal competent, que haurà d'incloure expressament la seua voluntat d'acceptar la consignació assignada. d) Fitxa d'actuacions subvencionables de l'Annex II emplenada amb tota la informació sol·licitada per a la seua verificació per part de la comissió citada en l'article 84 de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, Forestal de la Comunitat Valenciana: • En el cas de PLPIF: s'indicarà el codi de l'actuació i element respectivament tal com apareguen indicats en la documentació del propi PLPIF aprovat que es pot descarregar des del següent enllace https://cjusticia.gva.es/es/web/prevencion-de-incendios/planes-aprobados. • En el cas dels ITGF: s'indicarà el codi del ITGF i la unitat d'actuació sobre la qual es pretén dur a terme els treballs (Caserna/Cantó/Rodal), segons el document aprovat per la resolució de l'Instrument Tècnic de Gestió Forestal. L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjuí del que s'establix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Després de la publicació de la resolució provisional de la Consellera de concessió directa de la subvenció, els ajuntaments acceptaran l'ajuda en els 15 dies naturals següents a la publicació de la mateixa en el DOGV, mitjançant el model de sol·licitud d'acceptació normalitzat, amb tota la informació inclosa en esta, a través de la seu electrònica de la Generalitat URL: sede.gva.es/proc23300. 2. Així mateix, dins del termini de 15 dies naturals, aquells Ajuntaments de la Comunitat Valenciana que es consideren afectats per la present resolució provisional podran realitzar al·legacions al contingut de l'Annex I Relació dels Ajuntaments beneficiaris de manera provisional, que s'acompanya a esta resolució. 3. En el cas que l'Ajuntament no accepte en el termini establit la quantitat assignada al seu municipi, s'entendrà que renúncia a la subvenció assignada en esta resolució. 4. Transcorregut este termini, es verificarà que les actuacions proposades pels Ajuntaments s'inclouen entre les contemplades en el PLPIF, o si és el cas, en el ITGF, aprovats per les seues respectives conselleries competents, així com la seua adequació a la naturalesa del crèdit disponible, podent requerir-se la seua esmena o millora per la direcció territorial competent en matèria de prevenció d'incendis forestals atorgant a este efecte un termini de 10 dies hàbils. 5. A continuació es resoldrà de manera definitiva l'ajuda del fons estratègic municipal de prevenció d'incendis i gestió forestal i es publicarà en el DOGV. En este moment es farà efectiu el pagament el 50% de l'import de subvenció corresponent a cada ajuntament, en concepte d'acompte. La justificació de les despeses i del compliment dels objectius de la subvenció, es realitzarà mitjançant la presentació d'un únic compte justificatiu subscrita per l'Ajuntament, adjunta al model de sol·licitud de pagament normalitzada disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat URL: sede.gva.es/proc23300, i contindrà la documentació següent: - Una memòria tècnica segons model disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat URL: sede.gva.es/proc23300, adjunta a la sol·licitud de pagament de les actuacions subvencionades. - Una memòria econòmica abreujada justificativa de la despesa realitzada en les actuacions i activitats executades segons model normalitzat i disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat URL: sede.gva.es/proc23300, que contindrà: a) Relació detallada de les despeses que s'han fet per l'entitat beneficiària en la realització de l'activitat subvencionada, amb identificació de l'empresa creditora, del document, el seu import i data d'emissió. b) Certificació per part de personal de l'administració local amb habilitació de caràcter nacional indicant que les despeses indicades en esta memòria econòmica responen de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resultant estrictament necessaris i han sigut efectivament efectuats i pagats, complint amb el que es disposa en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic. - S'acreditarà mitjançant declaració responsable haver complit l'obligació de remetre a la Conselleria competent els documents indicats en l'article 199.2 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana. - S'acreditarà mitjançant declaració responsable la disponibilitat dels terrenys on s'han realitzat les actuacions. - Quant a la presentació de plans economicofinancers en els termes disposats en la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, es manté per a 2024 la pròrroga de la suspensió de les regles fiscals iniciada per a l'exercici 2020 (acords del Consell de Ministres i del Congrés dels Diputats de dates 26 de juliol i 22 de setembre de 2022, respectivament), no resultant d'aplicació les mesures correctives consistents en la presentació i aprovació de plans economicofinancers en relació amb els incompliments de regles fiscals constatats amb la liquidació del pressupost 2023. - Certificats expedits per les autoritats competents acreditatius que l'Ajuntament es troba al corrent en les seues obligacions tributàries i de Seguretat Social, de conformitat amb el que establix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o autorització en la sol·licitud d'acceptació i en la de pagament per a la seua obtenció de manera telemàtica per esta Conselleria. - En cas que l'activitat subvencionada es finance, amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, haurà d'aportar-se declaració responsable que continga una relació detallada d'estes, amb indicació del seu import, procedència i aplicació de tals fons a les activitats subvencionades.
Termini alegació:
des de: 17-04-2024
fins a: 02-05-2024

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació d'al·legacions o qualsevol document addicional ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA DE L'AJUDA La concessió de l'ajuda als ajuntaments beneficiaris s'establirà d'acord amb els següents criteris objectius i regles de distribució: a) El 20% es distribuirà per igual entre els ajuntaments que complisquen els requisits per a ser beneficiaris. b) El 40% es distribuirà en funció de la superfície forestal de cada ajuntament, segons la cartografia actualitzada de l'inventari del sòl forestal del PATFOR. c) El 20% es distribuirà en funció de la ràtio entre la superfície forestal del terme municipal i el nombre d'habitants, segons les xifres oficials del padró municipal referides a l'u de gener de l'any anterior al de la resolució d'assignació de la concessió. d) El 20% es distribuirà en funció de la ràtio entre la superfície forestal inclosa en alguna de les figures de protecció d'espais naturals protegits (segons l'article 3 de la Llei 11/1994, de 27 de desembre, d'Espais Naturals Protegits de la Comunitat Valenciana) o en muntanyes catalogades d'utilitat pública i la superfície forestal total del terme municipal. En el cas que l'una superfície forestal complisca amb les dos condicions (espai natural protegit i muntanya d'utilitat pública), només es comptabilitzarà una vegada. PROCEDIMENT DE COBRAMENT D'acord amb el que s'establix en l'article 81.7 de la Llei 3/1993, Forestal de la Comunitat Valenciana, una vegada publicada la resolució de concessió definitiva, es farà efectiu el pagament el 50% de l'import de subvenció corresponent a cada ajuntament, en concepte d'acompte, prèvia comprovació que les actuacions són subvencionables i que l'Ajuntament està al corrent de les obligacions tributàries enfront de la Generalitat, l'Estat i la Seguretat Social. El pagament del 50% restant s'efectuarà a favor de l'ajuntament després de la justificació de la subvenció, després de la comprovació, per part dels servicis competents de la Conselleria, del compte justificatiu i d'acreditara que l'ajuntament es troba al corrent de pagament de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. En cas que l'import justificat fora inferior a l'import de la subvenció, o es produïra la concurrència amb altres ajudes de manera que se superara el cost de les actuacions o el 100% d'estes, l'aportació de la Conselleria es minorarà en la quantia corresponent, i l'ajuntament, si és el cas, estarà obligada al reintegrament de les quantitats corresponents. La subvenció prevista en esta resolució és compatible amb qualssevol altres subvencions, patrocinis, ajudes, ingressos, recursos etc. que, per a la mateixa finalitat i objecte, puguen concedir altres administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. No obstant això, l'import de la subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada. L'ajuntament comunicarà, en qualsevol moment de la vigència de la present ajuda, i en tot cas al costat de la justificació de l'actuació subvencionada, altres subvencions, ajudes públiques o privades que haguera obtingut o sol·licitat per a la mateixa finalitat i objecte.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No
Termini justificació:
des de: 17-04-2024
fins a: 16-10-2024

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de documentació justificativa ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).