Presentación de alegaciones a proyectos normativos o proyectos y estudios técnicos en trámite de información pública de la Conselleria de Medio Ambiente, Infraestructuras y Territorio

Conselleria de Medio Ambiente, Infraestructuras y Territorio

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What is

What is it and what is it for

-El trámite de información pública tiene por objeto recabar alegaciones de los ciudadanos, organizaciones y asociaciones, de conformidad con lo previsto en el artículo 43.1c) Ley 5/1983, de 30 de diciembre, del Consell para la elaboración de reglamentos.

-Así mismo en aplicación del art. 83 de la Ley 39/2015, DE 1 DE OCTUBRE, DEL PROCEDIMIENTO ADMINISTRATIVO COMÚN DE LAS ADMINISTRACIONES PÚBLICAS

Terms
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Who is it addressed to

Citizenship
Companies
Interested people

Cualquier persona física o jurídica que considere que el proyecto de reglamento afecte a la esfera de sus derechos e intereses legítimos

Collaborating certification entities

Request

Term
Open term

El plazo para la presentación de alegaciones será el que se indique en el anuncio correspondiente en el Diario Oficial de la Generalitat Valenciana.

Documentation

Se presentará el modelo de solicitud normalizado acompañado de la documentación que se considere oportuna.

Form of presentation
Telematics

Pinchando en el icono superior "Tramitar con certificado" de esta misma página. Para ello ha de disponer de certificado electrónico reconocido por la ACCV o DNI electrónico. También puede tramitar utilizando el sistema de CL@VE-PERMANENTE del Estado. Con este sistema de autenticación y firma...

Know more
Face-to-face

Si es persona no obligada a relacionarse telemáticamente con la Administración.

 

a) En los registros de los órganos administrativos a que se dirijan.

b) En los registros de cualquier órgano administrativo, que pertenezca a la Administración General del Estado, a la de cualquier Administración de las Comunidades Autónomas, a la de cualquier Administración de las Diputaciones Provinciales, Cabildos y Consejos Insulares, a los Ayuntamientos de los Municipios a que se refiere el artículo 121 de la Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Local, o a la del resto de las entidades que integran la Administración Local si, en este último caso, se hubiese suscrito el oportuno convenio.

c) En las oficinas de Correos, en la forma que reglamentariamente se establezca.

d) En las representaciones diplomáticas u oficinas consulares de España en el extranjero.

e) En cualquier otro que establezcan las disposiciones vigentes.

 

Y, preferentemente, en:

Where to go

Frequent questions

Doubts about telematic processing
Where to consult questions about the procedure:

Related topics

TOPICS

  • Citizens
    • Infrastructures and transports
    • Housing and urban affairs
  • Companies
    • Housing and urban affairs
    • Infrastructures and transports

SUBJECT

  • Public administration
    • Transparency and public information
  • Associations and participation
    • Citizen participation
  • Environment
  • Social services
    • Social cohesion
  • Society, citizenship and families
    • Equality
    • Research, studies and analysis
  • Territory and landscape. Town planning
    • Urban planning

PROFILES

  • Citizenship
    • Unemployed people
    • Women
    • Students
    • Immigrants
    • Children and families
    • Youth
    • People at risk of exclusion
  • Company
    • Business centres
    • Cooperatives
    • Establishments
    • Foundations
    • Large company
    • Small and medium
    • Professionals and self
    • Academies
    • Centres
    • Third sector organisations

SECTOR

  • Education, culture and leisure
    • Professional sports activities
    • Youth facilities
    • Education and training centres
    • Language and business
    • Cultural and audiovisual companies
    • Shows and recreational activities
  • Professional activities
    • Real estate agents
    • Language and business
    • Tourism professionals
    • ICT project engineer consultancy
    • Transport professionals
    • Sports professionals
    • Temporary work companies
    • Cards, licences and professional permits
  • Financial and insurance activities
    • Insurance
    • Insurance companies
  • Agriculture, food, livestock, fisheries and forestry activities
    • Forestry activities
    • Agriculture
    • Plant and food health
    • Agrifood industry
    • Fishing
    • Livestock farming
  • Industry
    • Serious accidents
    • Approvals and metrology
    • Precious metal importers and manufacturers
    • Extractive industries. Mines
    • Chemical and petrochemical industry
    • Agrifood industry
  • Energy
    • Electrical energy
    • Natural gas
    • Oil
    • Energy production
    • Energy saving and efficiency
    • Self
  • Construction and facilities
    • Facilities
    • Installers
    • Act as an installation company in the Valencian Community
    • Construction
    • Real estate agents
    • Working with the administration
  • Water, sanitation and waste
    • Water supply and collection
    • Waste
    • Sewage and discharges
  • Health
    • Health products and establishments
    • Environmental and food health
    • Specialised health training
    • Occupational health
  • Hospitality and tourism
    • Tourist establishments
    • Tourism professionals
    • Bars and restaurants
    • Fishing tourism
  • Trade
    • I want to open a shop
    • Franchises
    • E
    • Complaints and claims
    • Service stations
    • Vehicle repair garages
    • Handicrafts
    • Trade Fairs
    • Precious metal manufacturers and importers
  • Transportation and technology
    • Road transport
    • Central goods depots
    • Transport by cable
    • Ports
    • Airports and air transport
    • Maritime transport

SUBJECT

  • Innovation

LIFE CYCLE

  • Planning a business
  • Growth and consolidation

TYPE

  • Complaints and grievances