Detall de Procediment

Ajudes urgents al sector del llibre de la Comunitat Valenciana a conseqüència de la COVID-19.

Codi SIA: 2325485
Codi GUC: 21146
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: TANCAT
(13-08-2020
21-09-2020)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar ajudes urgents per a les persones físiques, jurídiques i comunitats de béns, titulars d'establiments destinats a la venda de llibre al detall i de les empreses editorials, per a les despeses corrents i disminució de vendes ocasionades per la crisi sanitària derivada de la COVID-19.

Requisits

Requisits

Amb caràcter general: a) Tindre el seu domicili fiscal en el territori de la Comunitat Valenciana. b) Haver tingut un decreixement de vendes en més d'un 20 % en el segon trimestre de l'any 2020 respecte del mateix trimestre de l'any anterior. c) No estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiàries que estableixen els apartats 2 i 3 de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. d) Estar al corrent de les obligacions tributàries davant de la Generalitat i l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), i de la Seguretat Social. e) No ser deutores de la Generalitat a causa del reintegrament de subvencions. · Per a les llibreries: a) Tindre com a activitat la venda de llibres. b) Estar donada d'alta, amb anterioritat al 14 de març de 2020, en l'epígraf 659.4 de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) i en el codi 4761 de la Classificació nacional d'activitats econòmiques (CNAE). c) Tindre un fons editorial amb almenys 30 segells editorials diferents. d) No tindre a càrrec seu un número superior a 10 treballadors per compte d'altri. e) L'establiment comercial ha d'estar obert al públic en horari comercial regular, en els termes del Decret llei 1/2015, de 27 de febrer, del Consell, d'horaris comercials a la Comunitat Valenciana, disposicions i resolucions de desplegament. · Per a les editorials: a) Tindre com a activitat l'edició de llibres a la Comunitat Valenciana. b) Estar donada d'alta, amb anterioritat al 14 de març de 2020, en l'epígraf 476 de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE). c) No pertànyer a cap organisme públic.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran optar a aquesta subvenció les persones físiques, jurídiques i comunitats de béns que complisquen les condicions que estableix l'article 2 del Decret 110/2020, de 7 d'agost, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i de concessió directa d'ajudes urgents al sector del llibre de la Comunitat Valenciana a conseqüència de la COVID-19 (DOGV núm. 8880, 12/08/2020).

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 110/2020, de 7 d'agost, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i de la concessió directa de subvencions al sector del llibre per la COVID-19.
  • DECRET 114/2020, de 4 de setembre, del Consell, de modificació del Decret 110/2020, de 7 d'agost, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i de la concessió directa de subvencions urgents al sector del llibre per la Covid-19

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'aquest decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 8880 de 12/08/2020) Ampliació del termini de presentació de sol·licituds fins al 21/09/2020. (DOGV 8899 de 07/09/2020). Data d'inici: 13/08/2020 Data de finalització: 21/09/2020

Formularis documentació

Impresos associats Annex I. SOL·LICITUD Annex II. LLISTA DETALLADA DE DESPESES Annex III. MODEL NORMALITZAT DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA Documentació complementària: - Llista detallada de les despeses en què hagen incorregut durant el període comprés en l'art. 5a, segons el model normalitzat (annex II). - Factures o documents de valor probatori equivalent, que acrediten les despeses incorporades en la relació anterior, que hauran de complir amb el que es disposa en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació. - Si qui sol·licita és una persona jurídica o comunitat de béns, document públic que acredite la constitució abans del 14 de març de 2020 i en el qual conste, expressament, l'edició de llibres (en el cas d'editorials) o la venda de llibres (en el cas de llibreries) com a objecte social. Si qui sol·licita és una persona física, un document acreditatiu d'estar donada d'alta, amb anterioritat al 14 de març de 2020, en l'epígraf 559.4 de l'IAE i el codi 476.1 de la CNAE (en el cas de llibreries), o en l'epígraf 476 de l'IAE (en el cas d'editorials). - Documentació acreditativa d'haver tingut un decreixement de vendes en més d'un 20 % en el segon trimestre de l'any 2020 respecte del mateix trimestre de l'any anterior, que es podrà acreditar a través de les declaracions trimestrals de l'IVA, llibres comptables i/o de facturació, o una altra documentació suficient segons la naturalesa del sol·licitant. D'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar expressament l'Administració perquè obtinga directament les dades necessàries per a acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI) i, si és el cas, de residència (sol·licitud d'ajudes, apartat E, autorització). En el cas de no subscriure la corresponent autorització, qui sol·licita tindrà l'obligació d'aportar els documents següents: - Certificat positiu de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, en què s'acredite que qui sol·licita es troba al corrent de les seues obligacions. - Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, en què s'acredite que qui sol·licita es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social o bé n'està exempt. - Certificació de les direccions territorials de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, en què s'acredite que qui sol·licita no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. Si qui sol·licita no dona aquesta autorització i és persona física, haurà d'aportar una còpia del document nacional d'identitat, i, si és persona jurídica, una còpia del document nacional d'identitat del representant legal. En el cas que els documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud de l'ajuda ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, qui sol·licita podrà acollir-se al que estableix l'apartat d de l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o la dependència en què van ser presentats o, si és el cas, emesos, i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre la documentació, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant que la presente, o, a falta d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document. A més de la documentació assenyalada en aquest apartat, el Servei del Llibre i Biblioteques, com a òrgan instructor, podrà, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, demanar qualsevol altra informació que considere necessària per al millor coneixement i comprensió de l'aplicació de la subvenció.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds s';han de presentar exclusivament per via telemàtica. La persona sol·licitant ha d';accedir mitjançant l';apartat de serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es/va/inicio, a través de l';adreça següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=21146 1. La sol·licitud ha d';anar signada per la persona sol·licitant, i s';han d';utilitzar exclusivament els mitjans electrònics que faciliten els servidors d';informació de la Generalitat, de conformitat amb el que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s';aprova el Reglament d';administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Per a fer-ho, cal accedir a l';apartat de serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat, accessible a través de https://sede.gva.es/va/inicio. Han de disposar d';algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat. En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s';actue en representació d';una persona jurídica, cal inscriure';s prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. Aquesta sol·licitud incorpora una declaració responsable per mitjà de la qual qui sol·licita manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades que recull la sol·licitud i els annexos que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que ho acredita, i queda a la disposició de la Direcció General de Cultura i Patrimoni per a la comprovació, el control i la inspecció posterior que s';estimen oportuns. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquesta ajuda implica la plena acceptació del sol·licitant de la resolució i les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria. La introducció de dades en l';aplicació s';ha de fer d';acord amb els models i les instruccions que es disposen en el manual d';ajuda que estarà disponible en la pàgina web de la Conselleria d';Educació, Cultura i Esport: https://ceice.gva.es/va/web/libro/convocatorias-de-ayudas. Hi ha un correu d';assistència tècnica, generalitat_en_red@gva.es, destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud. 2. Les notificacions i comunicacions es faran únicament a través de mitjans electrònics de conformitat amb els articles 14.2, 41 i 43 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 3. Si la sol·licitud no compleix els requisits que s';exigeixen en aquesta convocatòria, d';acord amb l';article 68.1 de la Llei 39/2015, es requerirà per mitjans telemàtics l';interessat perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix en la seua petició, amb la resolució prèvia que s';haurà de dictar en els termes que preveu l';article 21 de la Llei 39/2015. La documentació esmentada s';ha d';aportar exclusivament per mitjans telemàtics en la seu electrònica de la Generalitat, en l';enllaç establit a aquest efecte en l';adreça electrònica anteriorment esmentada., Les sol·licituds s';han de presentar exclusivament per via telemàtica. La persona sol·licitant ha d';accedir mitjançant l';apartat de serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es/va/inicio, a través de l';adreça següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=21146 1. La sol·licitud ha d';anar signada per la persona sol·licitant, i s';han d';utilitzar exclusivament els mitjans electrònics que faciliten els servidors d';informació de la Generalitat, de conformitat amb el que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s';aprova el Reglament d';administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Per a fer-ho, cal accedir a l';apartat de serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat, accessible a través de https://sede.gva.es/va/inicio. Han de disposar d';algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat. En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s';actue en representació d';una persona jurídica, cal inscriure';s prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. Aquesta sol·licitud incorpora una declaració responsable per mitjà de la qual qui sol·licita manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades que recull la sol·licitud i els annexos que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que ho acredita, i queda a la disposició de la Direcció General de Cultura i Patrimoni per a la comprovació, el control i la inspecció posterior que s';estimen oportuns. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquesta ajuda implica la plena acceptació del sol·licitant de la resolució i les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria. La introducció de dades en l';aplicació s';ha de fer d';acord amb els models i les instruccions que es disposen en el manual d';ajuda que estarà disponible en la pàgina web de la Conselleria d';Educació, Cultura i Esport: https://ceice.gva.es/va/web/libro/convocatorias-de-ayudas. Hi ha un correu d';assistència tècnica, generalitat_en_red@gva.es, destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud. 2. Les notificacions i comunicacions es faran únicament a través de mitjans electrònics de conformitat amb els articles 14.2, 41 i 43 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 3. Si la sol·licitud no compleix els requisits que s';exigeixen en aquesta convocatòria, d';acord amb l';article 68.1 de la Llei 39/2015, es requerirà per mitjans telemàtics l';interessat perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix en la seua petició, amb la resolució prèvia que s';haurà de dictar en els termes que preveu l';article 21 de la Llei 39/2015. La documentació esmentada s';ha d';aportar exclusivament per mitjans telemàtics en la seu electrònica de la Generalitat, en l';enllaç establit a aquest efecte en l';adreça electrònica anteriorment esmentada.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de l'ajuda, i proposarà la relació de sol·licitants perceptores de la subvenció. Es pot atorgar l'import màxim d'1.000.000,00 € fins a esgotar el crèdit, en els termes de l'article 3 del Decret 110/2020.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Una vegada transcorreguts sis mesos sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada. La resolució no posarà fi a la via administrativa i s'hi podrà interposar un recurs d'alçada davant del mateix òrgan que dicte l'acte impugnat o davant del competent per a resoldre el recurs en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Quantia Al finançament de les ajudes que es preveuen en el Decret 110/2020 es destina un import global màxim d'1.000.000 d'euros. La quantia individualitzada de la subvenció per persona beneficiària serà com a mínim de 3.000,00 €, i com a màxim, de 6.000,00 €. La quantia individualitzada de la subvenció per persona beneficiària serà de 3.000,00 €, i s'atorgarà per rigorós ordre de sol·licitud fins a esgotar el crèdit disponible. En el cas de produir-se un romanent, la quantia que reste fins a arribar a l'import global màxim d'1.000.000,00 € es repartirà igualment per ordre de sol·licitud, fins a esgotar el crèdit. L'import individualitzat atorgable en aquest segon repartiment serà el de les despeses que s'hagen suportat durant el període del 14 de març fins al 31 d'agost de 2020, fins a un màxim de 3.000,00 € per beneficiari, d'acord amb les despeses segons l'art. 3.3 del Decret 110/2020. La justificació de la subvenció s'ha de fer en el moment de la sol·licitud per mitjà de la presentació de la documentació necessària que estableix l'art. 7 del Decret 110/2020. Procediment de cobrament El pagament s'efectuarà d'una vegada, mitjançant transferència bancària, després que es dicte la resolució de concessió, sempre que les persones beneficiàries complisquen amb els requisits que exigeix la Llei 38/2003, general de subvencions, i l'art. 2 del Decret 110/2020. Amb caràcter previ al pagament de la subvenció, les persones beneficiàries han de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de 6 mesos des de la data de finalització del termini establit per a la presentació de sol·licituds.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa