Detall de Procediment

Sol·licitud de subvencions destinades a finançar la reforma i modernització d'instal·lacions i equipament d'espais escènics existents

Codi SIA: 1017759
Codi GUC: 19122
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: TANCAT
(17-12-2022
16-01-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La finalitat d'aquestes subvencions és finançar inversions que tinguen per objecte l'execució d'obres de reforma i modernització d'instal·lacions i equipament de sales o espais escènics existents, que s'executen íntegrament dins de l'any natural en què es publique la convocatòria. L'objecte de la inversió podrà comprendre l'execució de qualsevol classe d'obra de rehabilitació o millora de l'espai escènic, fins i tot l'ampliació mitjançant l'habilitació d'espais annexos a aquest. També poden incloure's actuacions referides a les instal·lacions escèniques i a l'equipament de la sala en un sentit ampli. L'admissió de projectes que comprenguen un altre tipus d'obres o equipaments està limitat per les bases reguladores, especialment per la 4.3 a i b. A l'efecte d'aquesta convocatòria, s'entenen com a espais escènics existents els centres culturals o part d'aquests, les característiques dels quals són adequades per a la representació d'arts escèniques i musicals davant del públic, que es troben en alguna de les situacions previstes en les bases reguladores d'aquestes ajudes. El pressupost de la inversió, per al seu promotor, podrà estar constituït pel cost d'execució material de les obres i els subministraments, si és el cas, així com per les despeses necessàries per a l'execució i, a més, per conceptes com l'IVA, el cost de llicències i autoritzacions, el benefici industrial, les despeses generals i els honoraris tècnics. A l'efecte del procediment de concessió de les subvencions i en totes les fases d'aquest, només es considerarà el pressupost d'execució material com a cost subvencionable o pressupost de la inversió, a exclusió de tots els altres conceptes que no formen part d'aquest. El pressupost d'execució material serà el resultat obtingut per la suma dels productes del nombre de cada unitat d'obra o subministrament pel seu preu unitari i de les partides alçades degudament justificades que no podran suposar més d'un 10 % del total. En cas de dubte en la interpretació dels apartats anteriors, cal ajustar-se al que disposen les normes sobre contractes del sector públic, quan puguen ser aplicables. En aquest procediment, l'adquisició de subministraments per a l'equipament que requerisca obres o altres actuacions per a la instal·lació es tramitarà com si es tractara d'un projecte d'obres. El percentatge d'aportació que s'aplicarà (segons el que preveu la base 10.2 de les bases reguladores) es fixa en el 70 % del pressupost d'execució material de la inversió o el cost subvencionable a aquest efecte. En aquesta convocatòria, només s'admetran sol·licituds que incloguen projectes d'inversió el pressupost d'execució material de les quals no supere els 75.000,00 €, IVA i altres conceptes exclosos, en els termes previstos en la base 5 de les bases reguladores. L'import total que es concedirà serà el que s'indica en la resolució de convocatòria i es finançarà amb càrrec als crèdits del capítol VII del programa 454.10 Promoció Cultural, Patrimoni Artístic i Museus, línia S8224000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici actual.

Observacions

Observacions

1. El tràmit de pagament d'aquestes subvencions s'iniciarà una vegada justificada l'execució de la inversió per part de cada beneficiari i es farà efectiu mitjançant transferència al compte bancari indicat en la sol·licitud. Per a justificar l'execució de les inversions subvencionades, els beneficiaris hauran de presentar una o diversos comptes justificatius formats pels documents que es detalla en la base 12 de les bases reguladores. 2. En aplicació del que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, i en la Base 12.4 de les Bases Reguladores, les entitats locals hauran de presentar amb el compte justificatiu de la subvenció, un certificat expedit per la Sindicatura de *Comptes de la Comunitat Valenciana que acredite estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant aquesta institució, la qual cosa constituirà un requisit per al pagament de l'ajuda concedida.

Requisits

Requisits

Requisits referits a l'espai escènic objecte de la sol·licitud. Es podran admetre sol·licituds que facen referència a espais escènics que complisquen els següents requisits: a) Estar radicats en algun municipi de la Comunitat Valenciana. b) Trobar-se en alguna de les situacions següents: 1a. Espais escènics en funcionament. 2a. Espais escènics que, tot i estar tancats o sense ús, s'acredite que, amb l'execució de les inversions per a les quals se sol·licita la subvenció, podran obrir-se al públic en la temporada o el curs següent a aquell en què es produïsca la convocatòria d'aquestes ajudes. 3r. Espais escènics de recent construcció, sempre que es puga certificar la conclusió completa d'aquestes obres en el moment de presentar la sol·licitud de la subvenció i es justifique amb els documents que siguen procedents la possibilitat de posar-lo en funcionament la temporada o el curs següent a aquell en què es produïsca la convocatòria d'aquestes ajudes. Tots els requisits previstos en les bases i altres normes d'aplicació a aquestes subvencions s'han de complir abans de la finalització del termini de sol·licitud d'aquestes. Supòsits exclosos 1. No podran obtindre la condició de beneficiaris d'aquestes subvencions les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies indicades en l'article 13 números 2 i 3 de la Llei general de subvencions. 2. S'exclouran les sol·licituds que no s'ajusten o no acrediten adequadament el compliment dels requisits exigits en bases reguladores, especialment en la base 2 i les que es formulen pels que, d'acord amb la Llei general de subvencions, no puguen adquirir la condició de beneficiaris de subvencions. 3. No s'acceptaran les sol·licituds de subvenció que es referisquen a les inversions o espais escènics següents: a) Actuacions en instal·lacions generals o zones d'ús comú de l'edifici no exclusives de les sales o espais escènics. No procedirà l'exclusió si l'immoble es destina únicament a les representacions d'arts escèniques o musicals perquè no es disposa d'espais aptes per a altres usos. b) Equipament l'ús previst dels quals excedisca les necessitats i els usos propis dels espais escènics. c) Projectes d'inversió el pressupost d'execució material dels quals supere el cost subvencionable establit en cada convocatòria, encara que es podrà requerir l'esmena de la dita circumstància i admetre's la sol·licitud si es produeix aquesta. d) Projectes d'inversió en què no quede acreditat que es refereixen a espais escènics tal com estan definits en la base 1. e) Projectes d'inversió per a salons d'actes i espais que, encara que s'adapten al que preveu el punt 2 de la base 1, formen part d'edificis o immobles en què no es puga justificar una finalitat cultural principal per part dels seus propietaris o gestors. A aquests efectes, s'entendrà com a edifici o immoble la propietat, finca registral o unitat funcional. f) Projectes d'inversió referits a sales comercials de cine. g) Projectes d'inversió promoguts per societats musicals que, tot i que són titulars d'espais escènics, es puguen acollir a les subvencions regulades en les bases aprovades per l'Ordre 57/2016, de 21 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. h) Sol·licituds referides a espais escènics situats en centres docents de qualsevol titularitat i nivell escolar o acadèmic. i) Sol·licituds que incloguen com a objecte de la inversió més d'un espai escènic. j) Sol·licituds que es referisquen a espais escènics que no es destinen o es destinaran preferentment a l'exhibició d'espectacles o representacions escèniques o musicals de caràcter professional i, en general, aquelles relacionades amb espais escènics en què almenys el 80 % de la capacitat temporal o espacial anual no es destine a fins culturals. k) Projectes d'inversió que no s'executaran en la seua integritat l'any natural en què es produïsca aquesta convocatòria. 4. També s'exclouran d'aquest procediment les sol·licituds concurrents que no s'ajusten a les limitacions establides en els paràgrafs a i c de l'apartat 2 de la base 3 de les bases reguladores d'aquestes subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar aquestes subvencions: a) Les persones físiques i jurídiques, públiques o privades, que tinguen la propietat dels immobles on s'ubiquen els espais escènics en què es pretenga dur a terme la inversió. b) Els ens i organismes públics amb personalitat jurídica pròpia, creats per entitats locals, si els correspon la gestió dels espais escènics i han sigut autoritzats per aquestes per a prendre part en aquesta convocatòria. En aquest cas, la sol·licitud de la subvenció així com l'execució i justificació de la inversió correspondrà a l'ens o organisme autònom i les obligacions referides a l'ús de l'immoble a qui en tinga la propietat. c) Les empreses, entitats i persones físiques o jurídiques de naturalesa privada, gestores de sales públiques o privades, si han sigut autoritzades pels seus propietaris per a la realització d'obres o equipaments en aquestes. L'ens gestor serà responsable de la sol·licitud de la subvenció i de l'execució de la inversió i la seua justificació. Les obligacions d'ús o destinació de la sala seran assumides pel beneficiari i, subsidiàriament, pel propietari d'aquesta, d'acord amb el que disposen les bases reguladores. El nombre de sol·licituds que pot presentar en cada convocatòria un propietari o gestor de sales esta regulat en les bases d'aquestes subvencions.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el DOGV (Núm. 9491 de data 16/12/2022)

Formularis documentació

1. Juntament amb la sol·licitud de la subvenció formulada en el document model que figura com a annex I, els interessats han d'aportar, necessàriament, la documentació següent: a) Pressupost, memòria valorada o projecte de les inversions que s'executaran. S'ha de presentar un dels documents següents, segons siga procedent: Obres i instal·lacions a1. Un pressupost detallat amb partides i estat de mesuraments de les obres o les instal·lacions signat per un tècnic o tècnica competent, o elaborat per una empresa especialitzada quan l'import d'aquest, IVA exclòs, siga inferior a 12.000,00 €. a2. Una memòria valorada subscrita per un tècnic o tècnica competent, quan el pressupost de l'obra estiga comprés entre 12.000,00 i 75.000,00 €, IVA i altres conceptes exclosos. La memòria ha de contindre, almenys, una justificació de la necessitat de l'obra i de la solució tècnica, la descripció i el programa de necessitats, el pressupost detallat amb partides i l'estat de mesuraments i diversos plans de planta o secció que reflectisquen adequadament l'estat actual i el reformat. Opcionalment, els sol·licitants poden aportar en aquests casos, un projecte d'execució si ho consideren més adequat per al desenvolupament de les obres. a3. Un projecte d'execució de l'obra, si els treballs que es realitzaran afecten l'estabilitat, seguretat o estanquitat de l'immoble, elaborat d'acord amb la normativa que siga aplicable i per a qualsevol pressupost, dins del límit assenyalat per a aquesta convocatòria. Equipament a4. Projecte d'equipament detallat amb preus descompostos o per unitats, per a qualsevol pressupost, formulat per empreses subministradores o per un tècnic o tècnica competent en la matèria. Obres o instal·lacions i equipament. S'ha de presentar el document que corresponga a obres segons el que indiquen els epígrafs a1, a2 i a3 anteriors, que ha d'incloure l'equipament amb els preus detallats per unitats. En el cas de subministraments per a l'equipament que requerisquen obres o altres actuacions per a la instal·lació, es tramitarà com si es tractara d'un projecte d'obres i requerirà algun dels documents previstos en els epígrafs a1, a2 o a3 depenent del cost total. No es podrà fraccionar el projecte d'inversió en documents tècnics o pressupostos parcials, encara que siguen concordes individualment al que s'indica en els paràgrafs anteriors. Si el projecte inclou obres/instal·lacions i subministraments el cost d'execució material dels quals siga igual o superior a 12.000,00 €, s'ha d'aportar la memòria o el projecte que es detalla en els epígrafs a2 i a3 anteriors, i ha de comprendre el conjunt de les actuacions que s'executaran per tots els conceptes. b) Un reportatge amb almenys 10 fotografies en suport digital, representatives de l'estat actual de l'àrea, instal·lació o espai on es duran a terme les actuacions per a les quals se sol·licita l'ajuda. c) Acreditació que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. No serà necessari presentar cap document a aquest efecte si el sol·licitant autoritza la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport a obtindre telemàticament els corresponents certificats. Si el sol·licitant ha manifestat la seua oposició, ha d'aportar aquests, emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Tresoreria General de la Seguretat Social i la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic de la Generalitat. Les entitats locals i els organismes dependents d'aquestes acreditaran aquestes circumstàncies mitjançant la declaració responsable que conté el document de sol·licitud de la subvenció que figura com a annex I d'aquesta resolució. d) En cas que el sol·licitant siga un nou perceptor, desitge rebre l'import de la subvenció en un compte no donat d'alta en el sistema de comptabilitat de la Generalitat Valenciana o que hi haja variació en les dades identificatives, haurà de donar d'alta les dades bancàries a través del procediment https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648 e) Acreditació de la propietat de l'immoble. El sol·licitant ha d'aportar un certificat d'inscripció de l'immoble en l'inventari de béns immobles si el propietari és una persona pública i un certificat o nota simple emés pel registre de la propietat corresponent en els altres casos. No s'admetrà una altra classe de certificat o document a aquest efecte que no siga el que corresponga i que s'ha mencionat anteriorment. En qualsevol cas, el document que acredite la propietat haurà d'estar emés amb data posterior a la publicació d'aquesta resolució en el DOGV. f) Projecte i trajectòria artística de la sala. Per a valorar la qualitat i permanència del projecte artístic de l'espai escènic o el projecte artístic de la sala que s'obri o reobri, s'ha d'aportar: 1. Sales en funcionament: una declaració responsable subscrita per qui represente legalment la persona física o jurídica sol·licitant de la subvenció, comprensiu de la programació de caràcter professional realitzada en les tres temporades immediatament anteriors en el camp de les arts escèniques i la música. 2. Sales tancades o sense ús i sales de recent construcció: un projecte artístic i previsions de programació per a la pròxima temporada completa subscrit per qui represente legalment la persona física o jurídica que sol·licita la subvenció. Només s'inclourà en aquest document la programació de caràcter professional que es realitzarà en el camp de les arts escèniques i la música. En els dos casos, aquesta informació es facilitarà exclusivament a través del formulari model que s'insereix com a annex III d'aquesta resolució. g) Acord o acte de sol·licitud de la subvenció i compromís d'execució de la inversió. Haurà de ser aprovat per l'òrgan de govern competent de l'entitat local o per l'òrgan d'administració o representació d'empreses o associacions sol·licitants. S'ha d'aportar un certificat amb el contingut íntegre de l'acte o acord que és, com a mínim, el que es detalla a continuació: - La sol·licitud de la subvenció i la designació de qui exercirà la representació del sol·licitant facultat per a formular-la i realitzar les actuacions que es deriven d'això. - El compromís del sol·licitant d'executar íntegrament la inversió en els terminis fixats en la convocatòria, si s'obté l'ajuda. - El compromís del sol·licitant de finançar la part no subvencionada per la Generalitat i de dotar de crèdit el pressupost o obtindre el finançament necessari de manera adequada perquè puguen complir-se els terminis d'aquesta convocatòria, en el cas que encara no es dispose d'aquesta dotació o finançament. - La designació i identificació del coordinador del projecte. 2. A més dels documents indicats, s'han d'aportar també, quan siga procedent, els següents: h) Acreditació de la personalitat jurídica del sol·licitant: h1. Les persones jurídiques de caràcter privat han d'acreditar la seua constitució presentant els documents següents: - Document oficial que acredite la constitució de la persona jurídica privada així com la seua inscripció en el corresponent registre públic. - Una còpia dels estatuts vigents d'aquesta, registrats o inscrits en el registre públic esmentat en el paràgraf anterior. h2. Si el sol·licitant és una persona física, només haurà d'aportar una còpia del DNI o passaport. h3. Les entitats locals i els ens i organismes creats per aquestes no han de presentar cap document a aquest efecte. i) Quan la sol·licitud es referisca a espais escènics tancats o sense ús, s'ha de presentar un informe tècnic subscrit per un arquitecte o arquitecte tècnic que justifique que, amb la realització de les inversions per a les quals se sol·licita la subvenció, la sala quedarà en condicions d'ús normal. j) Si la sol·licitud inclou un espai escènic de recent construcció, s'ha d'aportar el certificat final d'obra expedit pel tècnic director d'aquesta. k) Quan el sol·licitant no tinga la propietat de l'immoble on se situe l'espai escènic, s'ha d'aportar omplit i signat el document que figura com a annex II d'aquesta resolució de convocatòria, pel qual el seu titular o titulars autoritza la realització de les inversions per a les quals se sol·licita l'ajuda i declara conéixer totes les obligacions previstes en les bases reguladores per a aquest cas i es compromet a complir-les. l) Els sol·licitants podran presentar també els documents que justifiquen alguna de les circumstàncies previstes en el punt 1 de la base 9 de les bases reguladores, relatiu a la valoració de les sol·licituds. 3. Els documents esmentats en el punt 1 d'aquest apartat són de presentació obligatòria i no poden ser substituïts per altres similars. Els que s'indiquen en el punt 2 només s'han de presentar quan siga procedent i tampoc podran ser objecte de substitució per altres de caràcter semblant. 4. Si la sol·licitud no compleix amb els requisits exigits, es requerirà l'interessat perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o presente els documents preceptius, i se li indicarà que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes previstos en la legislació sobre procediment administratiu comú de les administracions públiques que siga aplicable.

Presentació

Presentació

Presencial
En cas de triar per la tramitació presencial les sol·licituds i altra documentació hauran de presentar-se en el Registre General d'aquesta Conselleria, amb domicili Av. Campanar, 32, 46015 València, en el de les seues direccions territorials o a través dels mitjans establits en la legislació sobre procediment administratiu comú de les administracions públiques i s'acompanyaran de la documentació assenyalada en l'apartat sisé de la resolució de convocatòria.
Telemàtica
Sol·licitud de subvencions destinades a finançar la reforma i modernització d'instal·lacions i equipament d'espais escènics existents. 1. Tots els impresos als quals es fa esment en aquesta convocatòria estaran a la disposició de les entitats interessades en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet i en qualsevol oficina PROP. També podrà accedir-se als mateixos en la icona denominada impresos associats de la següent adreça web: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19122 2. Per a facilitar la gestió d'aquestes subvencions i l'accés dels interessats, la seu electrònica de la Generalitat disposa de tràmits específics als quals es pot accedir directament a través de les següents adreces *url: a) Pàgina principal del procediment i presentació de la sol·licitud: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19122 b) Aportació de documents requerits per l'òrgan gestor de la Conselleria o presentació voluntària per a millorar els que es van acompanyar inicialment a la sol·licitud. També pot utilitzar-se aquesta *url per a la presentació de recursos, sol·licituds o escrits relatius a aquestes ajudes que no siguen els previstos en els incisos a) i c): http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18542 c) Presentació del compte justificatiu de la subvenció per part dels beneficiaris d'aquestes: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18542

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La presentació de sol·licituds i restant documentació així com el seu registre i qualsevol altre tràmit, haurà de realitzar-se per mitjans electrònics, excepte en els casos en què es preveu expressament un altre mitjà. Quan el sol·licitant siga una persona física, podrà optar entre la tramitació electrònica i la presencial. En cas de triar aquesta última, les sol·licituds i altra documentació hauran de presentar-se en el Registre General d'aquesta Conselleria, amb domicili en l'Av. Campanar, 32, 46015 València, en el de les seues direccions territorials o a través dels mitjans establits en la legislació sobre procediment administratiu comú de les administracions públiques i s'acompanyaran de la documentació assenyalada en l'apartat sisé d'aquesta resolució. En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la documentació en l'oficina de correus corresponent haurà de fer-se d'acord amb el que es disposa en l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 31 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals, en desenvolupament del que s'estableix en la Llei 24/1998, de 13 de juliol, del Servei Postal Universal i de Liberalització dels Serveis Postals, en sobre obert , a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Es pot accedir directament al tràmit de sol·licitud d'aquestes ajudes en la següent url: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19122 En la disposició final primera de la resolució de convocatòria s'indica les direccions url d'accés per a l'aportació de documents, realització d'altres tràmits i presentació del compte justificatiu d'aquestes subvencions. La presentació de sol·licituds i restant documentació així com el seu registre i qualsevol altre tràmit, haurà de realitzar-se en tot cas per mitjans electrònics. Les comunicacions i notificacions es practicaran per aquesta via, excepte en els casos en què es preveu expressament un altre mitjà. Es pot accedir a la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça electrònica https://sede.gva.es També pot accedir-se directament a aquest procediment en la següent url: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19122

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Per a realitzar la seua proposta, la Comissió Tècnica que ha de valorar les sol·licituds que es presenten tindrà en compte els criteris regulats en la base 9 de les bases reguladores, que comprén els següents apartats: a) Objecte de la inversió. b) Adequació tècnica de la solució proposada per a resoldre els problemes i les necessitats plantejats. c) Obtenció d'aquestes subvencions en exercicis anteriors (no aplicable a la convocatòria de 2018). d) Projecte i trajectòria artística de la sala. e) Altres conceptes.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Les obligacions dels beneficiaris d'aquestes subvencions són les que estan previstes en la legislació aplicable i, especialment, en la base 14 de les bases reguladores d'aquestes ajudes. És molt important tindre en compte les obligacions d'obertura o reobertura de la sala, si és el cas, així com el manteniment de l'ús o la destinació d'aquesta durant el termini assenyalat en les bases esmentades. Quan el beneficiari de la subvenció no siga el propietari de l'immoble, aquestes obligacions poden correspondre subsidiàriament a aquest últim, d'acord amb el que regula l'esmentada disposició. 1. El tràmit de pagament d'aquestes subvencions s'iniciarà una vegada justificada l'execució de la inversió per part de cada beneficiari i es farà efectiu mitjançant transferència al compte bancari indicat en la sol·licitud. Per a justificar l'execució de les inversions subvencionades, els beneficiaris hauran de presentar una o diversos comptes justificatius formats pels documents que es detalla a continuació: a) Document model específic per a la justificació que es publicarà a aquest efecte com a annex en la resolució de convocatòria d'aquestes subvencions, emplenat i firmat per qui exercisca la representació legal del beneficiari. b) Justificació de l'execució de la inversió: 1r. En el cas d'obres, s'aportarà una o diverses certificacions d'obra executada expedides pel tècnic director d'aquestes, firmada pel representant legal de la persona o entitat beneficiària en prova de conformitat. Cada certificació contindrà les relacions valorades a origen resultat del mesurament de les obres executades i de l'aplicació dels preus unitaris a què es va adjudicar. S'acompanyarà a cada certificació la factura corresponent i un mínim de 10 fotografies en suport digital que reflectisquen l'abast de l'obra realitzada. 2n. Quan es tracte únicament d'equipament, es presentaran les factures que reflectisquen l'adquisició dels subministraments i acta de recepció d'aquests, subscrita per qui represente el beneficiari i per l'empresa o empreses subministradores. 3r. En el cas d'equipament que necessite obres d'instal·lació, es justificarà d'acord amb el que preveu el punt 1r d'aquest paràgraf referit a obres. c) En les obres de pressupost d'execució material igual o superior a 40.000,00 €, exclòs l'IVA, o subministraments el cost d'adquisició dels quals siga igual o superior a 15.000,00 €, IVA exclòs, s'acompanyarà també còpia de les ofertes formulades per almenys tres empreses. Si no s'ha optat per la proposició econòmica més avantatjosa, s'adjuntarà a més un informe tècnic que justifique les raons d'aquesta decisió. Quan es tracte d'administracions públiques serà suficient aportar a aquest efecte un certificat del contingut de l'acte d'adjudicació del contracte, sempre que continga aquesta informació. 3. Junt amb la justificació d'execució de la inversió prevista en l'apartat anterior, s'haurà d'acreditar que l'entitat o persona beneficiària es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. No caldrà acompanyar aquests documents si en la sol·licitud de la subvenció s'autoritza la conselleria convocant a obtindre telemàticament els corresponents certificats. Les administracions públiques justificaran aquesta circumstància per mitjà de declaració responsable. 4. En el cas que el beneficiari de la subvenció siga una entitat local i d'acord amb el que preveu l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, perquè es puga tramitar el pagament d'aquestes subvencions caldrà que l'entitat beneficiària estiga al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes. 5. Una vegada comprovada i aprovada la documentació justificativa i practicada la liquidació procedent, s'ordenarà el pagament de la subvenció. 6. Si es produeixen economies per baixes en les adjudicacions o reducció no significativa d'unitats d'obra o equipament executat l'import de les quals en conjunt no supere el 10 % del pressupost d'execució material de la inversió, els beneficiaris d'aquestes subvencions podran realitzar altres actuacions en la mateixa sala que complisquen íntegrament la finalitat i condicions d'aquestes bases. Aquestes noves inversions es finançaran amb la subvenció concedida i amb l'aportació del beneficiari en la mateixa proporció que la resta de la intervenció, sense que es puga derivar d'això cap dret a un increment de la subvenció inicial. Si se supera l'esmentat percentatge caldrà ajustar-se al que disposen els punts 2 i 3 de la base 11 de les bases reguladores d'aquestes ajudes. 7. Si l'import justificat finalment és inferior al pressupost d'execució material de la inversió presentat amb la sol·licitud, la quantia que es pagarà de la subvenció es reduirà en el mateix percentatge. El termini per a presentar la documentació justificativa indicada en els punts 2 i, si és el cas, 3 quedarà obert amb la publicació de la resolució de concessió d'aquestes subvencions i finalitzarà en el mes de novembre, i s'haurà de concretar la data en la resolució de convocatòria

Observacions

Observacions

Segons el que disposen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, tant la resolució de convocatòria com la de concessió de les ajudes posen fi a la via administrativa i podran ser recorregudes potestativament en reposició o bé caldrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs de reposició s'ha d'interposar davant del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació. b) El recurs contenciós administratiu s'ha de presentar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Quantia 1. Per a determinar la quantia individual d'aquestes subvencions, es tindrà en compte el següent: a) Les subvencions s'atorgaran seguint l'ordre de la puntuació obtinguda en la valoració de les sol·licituds, fins a esgotar l'import convocat. b) La quantia individual d'aquestes subvencions s'obtindrà per l'aplicació d'un percentatge d'aportació al cost subvencionable definit en la base 5. Aquest percentatge serà igual per a tots els beneficiaris d'una mateixa convocatòria. c) En aquesta convocatòria, el percentatge d'aportació que s'aplicarà és el 70 % del cost subvencionable. d) No obstant l'anterior, no podran optar a aquestes subvencions les sol·licituds valorades amb menys de 30 punts. 2. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de la inversió subvencionada. Pagament 1. El pagament d'aquestes ajudes es tramitarà prèvia justificació de l'execució de la inversió subvencionada per part de cada beneficiari i es farà efectiu mitjançant transferència al compte bancari que assenyale cada beneficiari en la seua sol·licitud. Per a justificar l'execució de les obres subvencionades, cada beneficiari ha de presentar un compte justificatiu format pels documents que es detallen en les bases reguladores. Si en la sol·licitud de l'ajuda no s'ha autoritzat la Conselleria a obtindre telemàticament els corresponents certificats, juntament amb la justificació d'execució de la inversió prevista en el paràgraf anterior, s'ha d'aportar l'acreditació documental que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. Una vegada comprovada i aprovada la documentació justificativa, s'ordenarà el pagament de la subvenció concedida d'una sola vegada. En cas que l'import justificat finalment siga inferior al pressupost inicial presentat amb la sol·licitud, l'import que es pagarà de la subvenció es reduirà en el mateix percentatge. 2. El termini per a presentar la documentació justificativa de l'execució de les inversions subvencionades serà el que s'indica en la resolució de convocatòria. 3. D'acord amb el que preveu la legislació sobre procediment administratiu comú de les administracions públiques, el termini indicat en el paràgraf anterior podrà ampliar-se singularment fins a 10 dies a petició del beneficiari interessat, sempre que les previsions de tancament de l'execució i comptabilitat pressupostària de la Generalitat ho permeten i es justifiquen les raons que motiven la demora i la impossibilitat de preveure-les en el seu moment. La sol·licitud d'ampliació de termini s'ha de presentar per mitjans electrònics en el termini assenyalat en la resolució de convocatòria. Si el beneficiari és una persona física, podrà realitzar aquest tràmit de manera presencial.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre aquesta convocatòria és de sis mesos comptats des del dia següent al de la seua publicació.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El règim sancionador serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. La subvenció podrà reduir-se o quedar sense efecte per les causes previstes en les bases reguladores o en la legislació sobre subvencions. En particular determinarà la impossibilitat de pagar la subvenció i la pèrdua del dret al seu cobrament: *La falta d'execució de la inversió o de justificació de la subvenció. *Presentar el compte justificatiu una vegada conclòs el termini previst per a això. *L'incompliment de l'obligació d'executar la inversió tal com es va presentar en el projecte aportat al costat de la sol·licitud, alterant les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda.