Detall de Procediment

Sol·licitud d'acció concertada de servei d'atenció a víctimes de violència sexual

Codi SIA: 2447945
Codi GUC: 21824
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: OBERT des de 15-09-2021
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Acords d'acció concertada en matèria de serveis socials en el sector d'atenció a dones víctimes de violència sexual en àmbits de prostitució i/o tràfic de persones.

Requisits

Requisits

Entitats d'iniciativa social prestadores de serveis socials que complisquen els següents requisits: a) Estar degudament inscrites en l'àrea d'atenció corresponent a dona en el registre d'entitats, centres i serveis de la conselleria competent en matèria de serveis socials. b) Disposar el servei de la declaració responsable mitjançant el qual la persona titular del servei de serveis socials declara sota responsabilitat seua, davant de l'Administració de la Generalitat, que compleix amb els requisits establits en l'article 54 del Decret 59/2019, de 12 d'abril, del Consell, d'ordenació del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, i en la normativa que hi resulte aplicable per a la prestació del servei de serveis socials, i també que disposa de la documentació que ho acredita i que es compromet a mantindre el compliment durant el període de temps inherent a la prestació d'aquest servei. En tot cas, en el moment de l'adjudicació del concert, l'entitat haurà de disposar d'aquesta declaració. c) Trobar-se al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. d) Acreditar o estar en condicions de disposar d'un certificat de qualitat del servei, abans de la data de finalització del concert social. Les entitats que no puguen acreditar aquest requisit han de complir el que estableix la disposició transitòria cinquena del Decret 181/2017. e) Acreditar la titularitat de l'espai físic en què es presta el servei o la disponibilitat per mitjà de qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència del concert, així com l'autorització de l'entitat o la persona titular del local on està situat el servei. En cas de serveis de nova creació, aquest requisit s'exigirà de manera prèvia al moment de l'inici del servei. f) No estar incursa en les prohibicions que estableix l'article 8 del Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les entitats d'iniciativa social que complisquen els requisits legals i reglamentaris establits. Es consideren entitats d'iniciativa social les fundacions, associacions, organitzacions de voluntariat i altres entitats sense ànim de lucre que facen activitats de serveis socials. Així mateix, s'hi consideren incloses les societats cooperatives qualificades d'entitats sense ànim de lucre d'acord amb la seua normativa específica.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 192/2020, de 27 de novembre, del Consell, de regulació del Consell Valencià de les Dones.
  • Resolució de 12 d'agost de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen els acords d'acció concertada en matèria de serveis socials en el sector d'atenció a dones víctimes d'explotació sexual per a l'any 2021: Programa d'atenció itinerant i de recursos per a l'eixida de dones víctimes d'explotació sexual d'àmbits de prostitució i/o tracta. Actuació finançable per la European Next Generation.(DOGV Num. 9153 / 17.08.2021)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds de la present convocatòria serà de quinze dies, a partir del següent al de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV Num. 9153 / 17.08.2021) El termini per a esmenar/aportar la documentació requerida serà des del 15 al 25 de setembre, inclusivament

Formularis documentació

1. Les entitats hauran de presentar, per a cada servei que sol·liciten participar en el procediment de concertació, a més de la documentació prevista en l'article 8.5, la següent documentació: a) Certificat acreditatiu de l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat en el qual s'autoritze el representant legal a participar en el procediment de selecció i la sol·licitud del concert social (apartat E de l'annex III). b) Declaració responsable de l'entitat de no estar incursa en cap causa de prohibició per a concertar (apartat G de l'annex III). c) Memòria tècnica del funcionament del servei (annex IV). d) Declaració responsable per la qual es compromet a la contractació de l'equip professional que figura en aquesta convocatòria abans o a l'inici de l'activitat. e) Declaracions responsables corresponents a les clàusules socials. f) Document d'alta de domiciliació bancària amb el compte designat per a la percepció de concerts socials, segons el model que consta com a annex V. g) Declaració responsable subscrita per la persona que tinga la representació de l'entitat, relativa al fet que tot el personal que presta el servei no ha sigut condemnat per sentència ferma en delictes de naturalesa sexual. En el cas que un treballador o treballadora siga condemnat per algun de tals delictes de manera sobrevinguda i incomplisca el requisit indicat anteriorment, l'entitat haurà de substituir-lo de manera immediata. En el termini de deu dies després de la formalització de l'acord d'acció concertada s'hauran d'aportar els certificats de delictes de naturalesa sexual de tot el personal. h) Escriptura o document de constitució, de modificació, estatuts o acte fundacional, que faça constar la finalitat de l'entitat. i) Certificat acreditatiu d'experiència en l'atenció a dones víctimes de violència sexual i menors a càrrec seu, així com la resta de la documentació acreditativa dels restants requisits que s'han de tindre en compte en el barem. j) Declaració responsable per mitjà de la qual la persona titular del servei de serveis socials declara sota responsabilitat seua, davant de l'Administració de la Generalitat, que compleix amb els requisits establits en l'article 54 del Decret 59/2019, de 12 d'abril, del Consell, d'ordenació del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, i en la normativa que hi resulte aplicable per a la prestació del servei de serveis socials, i també que disposa de la documentació que ho acredita i que es compromet a mantindre el compliment durant el període de temps inherent a la prestació d'aquest servei. En tot cas, en el moment de l'adjudicació del concert. k) Certificat de qualitat del servei, expedit en data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les entitats que no puguen acreditar aquest requisit han de presentar una declaració responsable en la qual es comprometen a complir el que s'estableix en la disposició transitòria cinquena del Decret 181/2017.

Presentació

Presentació

Telemàtica
EXCLUSIVAMENT, per via electrònica en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La instrucció dels procediments de concertació correspon a la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones, que s'encarregarà de verificar la documentació presentada en el procediment i la baremació, així com l'avaluació tècnica. 2. Una vegada revisada la documentació, quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'adjunte la documentació preceptiva, l'òrgan instructor farà un requeriment perquè, de conformitat amb el que exigeix la llei i les seues disposicions de desplegament, s'esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no es fa en el termini de deu dies hàbils, es considerarà que ha desistit de la seua petició, després d'una resolució que ha de ser dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú. 3. Una vegada finalitzada la instrucció de tots els expedients, l'òrgan instructor elevarà a la Comissió d'Avaluació la relació d'entitats els centres de les quals compleixen els requisits, amb la proposta de puntuació. 4. La Comissió d'Avaluació serà l'encarregada d'elaborar una relació ordenada de participants en el procediment de selecció que han acreditat els requisits exigits, amb la seua puntuació en el procediment de selecció, d'acord amb els criteris de valoració que estableix la llei, que estan desenvolupats i ponderats en aquesta convocatòria. 5. Segons aquesta relació, s'elaborarà la proposta de resolució, que ha de remetre's a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'acció concertada en el sector de dona, en la qual es determinaran les entitats per concertar per a la prestació del servei en cada un dels lots. 6. En la mateixa proposta de resolució es deixarà constància dels serveis oferits per cada entitat d'iniciativa social sol·licitant als quals és procedent denegar el concert, i se'n motivarà la causa: per no complir requisits, per no haver superat la puntuació mínima establida en la convocatòria o per no haver obtingut la major puntuació en el seu lot.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

a) Els anys d'experiència acreditada: en aquest apartat es considerarà l'experiència acreditada per part de l'entitat en la prestació de serveis d'atenció itinerant i de recursos dirigits a dones víctimes d'explotació sexual, en àmbits de prostitució i/o tracta. Es computarà el temps de prestació de cada servei amb caràcter individual, encara que s'hagen prestat simultàniament, i se sumaran per períodes anuals, podent completar-se els anys amb la suma de diferents serveis en aqueix mateix exercici o en un altre encara que s'haja prestat ininterrompudament. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 20 punts, a raó de dos punts per any acreditat en serveis d'atenció itinerant i de recursos a dones víctimes d'explotació sexual, en àmbits de prostitució i/o tracta. En els períodes inferiors a un any s'atorgarà una puntuació de 0,16 per cada mes complet. En el cas d'experiència en serveis d'atenció residencial a dones víctimes de violència, es valorarà amb 0,50 punts per any complet, i 0,04 punts per mes complet. Els serveis o treballs efectuats s'acreditaran: quan la destinatària siga una entitat del sector públic, mitjançant certificats expedits o visats per l'òrgan competent. No serà necessària l'aportació d'aquests certificats quan els serveis o treballs s'hagen realitzat per a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, i en aquest cas bastarà la mera relació d'aquests treballs; i quan la destinatària siga un subjecte privat, mitjançant un certificat expedit per aquest o, mancant aquest certificat, mitjançant una declaració de l'empresari o empresària. b) Tindre establida una carta de servei amb la relació de serveis que ofereix, amb compromisos de gestió, indicadors detallats per al seu seguiment, sistema de gestió de queixes i reclamacions, mesures d'esmena àgils en cas d'incompliment. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 5 punts. c) Protocols de coordinació i col·laboració amb altres entitats públiques o privades: dirigits a formació i a la inserció sociolaboral de dones víctimes d'explotació sexual, en situació de prostitució i/o tracta. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 10 punts. S'atorgaran 2 punts per cada acord o conveni signat amb una entitat amb participació pública; i s'atorgaran 1 punts per cada acord o conveni signat amb una entitat privada. Aquest extrem s'acreditarà mitjançant declaració responsable del representant de l'entitat i amb còpia compulsada de l'acord de col·laboració. d) Les bones pràctiques socials i de gestió de personal, en relació amb les clàusules socials de creació d'ocupació per a persones amb dificultats, plans d'igualtat entre homes i dones, i altres de caràcter social, especialment establides en l'execució de les prestacions objecte d'acció concertada. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 15 punts, atesos els següents subapartats: 1r) Tindre incorporat personal amb diversitat funcional, amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, en l'entitat que vaja a executar l'acord d'acció concertada en percentatge superior a la quota legalment establida: -Més del 3%, 6 punts. -Més del 2,5%, 4 punts. -Més del 2%, 2 punts. 2n) Tindre establit un Pla d'Igualtat entre Dones i Homes, que assegure la igualtat de gènere i l'eventual millora dels mínims en matèria d'igualtat i de conciliació laboral establits en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i normativa autonòmica (Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat): -Pla Vigent: 1,5 punts. -Pla Visat i vigent: 3 punts. 3r) Tindre incorporades dones víctimes de violència de gènere, d'explotació sexual, o en situació de risc d'exclusió social, en l'entitat que vaja a executar l'acord d'acció concertada: -Més del 3%, 6 punts. -Més del 2,5%, 4 punts. -Més del 2%, 2 punts. e) Criteris específics relatius a cada servei susceptible de ser concertat: seran valorats amb un màxim de 40 punts, havent d'aportar per a la seua oportuna baremació un document per cadascun dels apartats següents en els quals es desenvolupe i explique el contingut de cadascun d'ells: 1r) Disposar d'una proposta d'organització i protocol de funcionament del servei: fins a 34 punts: Es valoraran en aquest apartat especialment els següents aspectes: - Objectius generals i específics: 4 punts - Organització del servei itinerant tenint en compte les àrees d'atenció del lot de què es tracte: 7 punts. - Proposta d'organització d'activitats en la seu: 7 punts - Funcions de l'equip professional: 5 punts - Protocols d'actuació de cada prestació: 6 punts - organització de l'allotjament alternatiu: 5 punts 2n) Disseny del sistema d'arxiu i registre d'expedients: 2 punts. 3r) Sistema de recollida d'informació estadística: 2 punts. 4t) Normes de funcionament del servei en les quals es contemplarà la relació de drets i deures de les persones usuàries: 2 punts. f) Programes formatius dirigits a les persones que integren l'equip professional, que versaran sobre la matèria objecte del servei, realitzat per personal extern especialitzat en inserció social, laboral, jurídica i educativa en l'àrea de dones víctimes d'explotació sexual fins a 10 punts: - 90 o més hores anuals: 10 punts. - 80 hores anuals: 8 punts. - 70 hores anuals: 6 punts. - 60 hores anuals: 4 punts.

Obligacions

Obligacions

1. Sense perjudici de les obligacions establides en les normes d'aplicació, són obligacions de les entitats titulars dels serveis concertats, les següents obligacions específiques a conseqüència de l'acord d'acció concertada i formalització del concert: a) Posar a la disposició de la Generalitat el servei previst en el concert. b) Mantindre els requisits i equip de personal, segons es determina en la present convocatòria i l'annex tècnic, des de l'inici del concert social i durant el període de vigència del concert. c) Prestar el servei gratuïtament a les persones, de manera que no pot percebre quantitat que, directament o indirectament, supose una contrapartida econòmica pels serveis objecte del concert. d) Fer constar en la seua documentació i en la seua publicitat, al costat de la denominació de l'entitat si és el cas, el nom del Programa Alba, i la condició de servei concertat, integrat en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials. A aquest efecte, d'acord amb la disposició addicional novena del decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, hauran de fer constar en la seua documentació i en la seua publicitat la condició de servei concertat, en el termini màxim de quinze dies des de la formalització del concert social; i igualment, faran constar aquesta condició en la retolació i publicitat exterior de la seu en la qual es presta el servei. Referent a això el servei porta per nom Programa Alba i així serà identificat en tot moment. e) Complir, en tot moment, les condicions tècniques a les quals se subjecta el concert i mantindre els nivells de qualitat en la prestació assistencial. f) Adoptar les mesures adequades per a establir un sistema intern àgil de recepció, seguiment i resolució de les queixes i reclamacions que poguera presentar-se per les persones usuàries. g) Complir i seguir les instruccions i directrius tècniques que formulen els òrgans competents de la Conselleria per al desenvolupament de l'activitat i garantir l'adequada prestació del servei, així com assistir a les reunions que es convoquen per la Direcció Territorial corresponent i per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones. h) Presentar una memòria semestral de dades quantitatives i una memòria anual amb dades quantitatives i d'activitats, que continga una avaluació tant quantitativa com de les activitats, conforme a les instruccions i models elaborats per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. i) L'horari del personal professional haurà de disposar-se de manera que possibilite la millor atenció a les dones i als i les menors que, si escau, les acompanyen, compatibilitzant la seua atenció amb els horaris en què les dones i en el seu cas menors estan més disponibles o poden ser contactades o participar en activitats. j) L'entitat concertada haurà de facilitar i promoure l'assistència a cursos de formació específics del personal de la plantilla. Així mateix, el personal haurà d'assistir als cursos formatius relacionats amb les funcions que té encomanades que siguen programats per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones o a través d'ella. k) El servei haurà de disposar d'equips informàtics amb accés a internet que garantisquen la utilització de l'aplicació informàtica corporativa que es determine des de la Direcció General per al seguiment dels expedients de les usuàries. 2. Com a condicions tècniques obligatòries, l'entitat concertant deurà: a) Subscriure una pòlissa d'assegurances que cobrisca la responsabilitat civil resultant de les accions del seu personal i de les persones usuàries del servei, així com les contingències derivades de lesió o defunció d'aquest personal i persones usuàries en cas d'accident o a conseqüència de la prestació del servei, amb un mínim de 30.000 euros per defunció i de 60.000 euros per a invalidesa per sinistre, sense que existisca limitació per anualitat del segur, conforme estableix la disposició addicional octava del decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell. b) Desenvolupar les actuacions de control i seguiment de les actuacions concertades, que s'estipulen en l'article 27 de la present convocatòria, amb la finalitat de garantir en tot moment la qualitat del servei. c) Adoptar totes les mesures necessàries per a complir amb les obligacions de protecció de dades de les persones usuàries i per a garantir el deure de reserva del seu personal, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. d) Comunicar immediatament, en el termini màxim de 24 hores, per qualsevol mitjà escrit o telemàtic, qualsevol incidència greu esdevinguda durant l'estada de la persona en el servei. A aquest efecte l'òrgan competent de l'Administració concertant és la secció corresponent de la Direcció Territorial. 3. Igualment les entitats estan obligades a complir amb la legislació laboral vigent i les obligacions que comporta el conveni col·lectiu d'aplicació sectorial d'aplicació en vigor. 4. Així mateix, estan obligades a facilitar la funció inspectora per part dels Serveis d'Inspecció de Serveis Socials i a assumir les actuacions de control financer que corresponga a la Intervenció General de la Generalitat.

Observacions

Observacions

La resolució del procediment posa fi a la via administrativa, i podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé caldrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. El mòdul econòmic que s'estableix com a preu mensual per al finançament d'aquest concert social serà el que està establit en l'apartat expositiu 5é. 2. El finançament per mensualitats no completes serà la part proporcional del total mensual dividit pels dies del mes i multiplicat pels dies de servei prestat.

Termini màxim

Termini màxim

Es resoldrà sobre la concessió o denegació de concerts socials en un termini màxim de sis mesos des de la publicació de la convocatòria pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut aquest termini sense haver-se dictat i publicat la resolució expressa, hauran d'entendre's desestimades les sol·licituds formulades per les entitats participants en el procediment de concertació, per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa