Justificació de subvencions extraordinàries de suport a la solvència empresarial, a la Comunitat Valenciana, en resposta a la pandèmia de la COVID-19. PLA RESISTIR PLUS - GVA.ES
Justificació de subvencions extraordinàries de suport a la solvència empresarial, a la Comunitat Valenciana, en resposta a la pandèmia de la COVID-19. PLA RESISTIR PLUS
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud:
TANCAT
(12-07-2021
–
31-08-2023)
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Aportació d'informació i, si és el cas, documentació per a la justificació de les subvencions extraordinàries concedides a empreses i persones treballadores autònomes per al suport a la solvència empresarial, a la Comunitat Valenciana, en resposta a la pandèmia de la COVID-19.
Requisits
Requisits
Haver rebut el pagament de l’ajuda com a persona física o jurídica beneficiària de les subvencions extraordinàries per al suport a la solvència empresarial, a la Comunitat Valenciana, en resposta a la pandèmia de la COVID-19.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les persones físiques o jurídiques, o els seus representants legals, beneficiàries de les subvencions extraordinàries per al suport a la solvència empresarial, a la Comunitat Valenciana, en resposta a la pandèmia de la COVID-19.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Decret 192/2021, de 3 de desembre, del Consell, de modificació del Decret 61/2021, de 14 de maig, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores per a la concessió directa de subvencions extraordinàries de suport a la solvència empresarial, a la Comunitat Valenciana, en resposta a la pandèmia de la COVID-19, i s'obri un nou termini de presentació de sol·licituds.
- Decret llei 7/2021, de 7 de maig, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la COVID-19.
- Correcció d’errors de l’annex del Decret llei 7/2021, de 7 de maig, del Consell, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la COVID-19.
- Correcció d'errors del Decret llei 7/2021, de 7 de maig, del Consell, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la COVID-19.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Decret 61/2021, de 14 de maig, del Consell, d’aprovació de les bases reguladores per a la concessió directa de subvencions extraordinàries de suport a la solvència empresarial per la COVID-19.
- Decret 103/2021, de 23 de juliol, del Consell, de modificació del Decret 61/2021, de 14 de maig, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores per a la concessió directa de subvencions extraordinàries de suport a la solvència empresarial per la COVID-19.
- Ordre HAC/348/2021, de 12 d’abril, per la qual es concreten els criteris per a l’assignació d’ajudes directes a autònoms i empreses en aplicació del que disposa el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la COVID-19.
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
- Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la COVID-19.
- Reial decret llei 6/2021, de 20 d'abril, pel qual s'adopten mesures complementàries de suport a empreses i autònoms afectats per la pandèmia de COVID-19.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Sol·licitud
Termini
Termini
La presentació de la justificació finalitzarà als dos mesos comptats a partir del dia de la publicació de la resolució de 8 de març de 2022 del Conseller d'Hisenda i Model Econòmic, sense perjudici del que es disposa en l'article 15, punt 2, del Decret 61/2021, de 14 de maig, del Consell per a aquells beneficiaris que reben el pagament de l'ajuda amb posterioritat a la publicació d'aquesta resolució, i en aquest cas el termini finalitzarà als tres mesos a comptar des del pagament de l'ajuda concedida.
S'àmplia el termini de presentació al 31/08/2023
Formularis documentació
Impresos associats
Normativa
Normativa
- Resolució de 8 de març de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'amplia el termini de justificació de les subvencions extraordinàries de suport a la solvència empresarial per la COVID-19 regulades pel Decret 61/2021, de 14 de maig, del Consell.
- Instrucció 1/2022 relativa a la justificació.
Enllaços
Enllaços
- Enllaç de descàrrega de l'aplicació AutoFirma, per a signar digitalment la sol·licitud quan s'utilitze certificat electrònic (necessària per a les últimes versions dels navegadors més habituals).
- Certificats electrònics de ciutadans en suport programari (certificats de persona física) emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV).
- Certificats electrònics de representant d’entitat emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV).
- Instruccions per a omplir la sol·licitud de subvencions extraordinàries per al suport a la solvència empresarial, a la Comunitat Valenciana, en resposta a la pandèmia de la COVID-19.
- Model de full de càlcul per a la introducció de despeses no incloses per falta d'espai en els formularis electrònics del tràmit de justificació. Aquest model únicament pot adjuntar-se en el tràmit electrònic de justificació, no sent vàlid el seu ús en cap altre tràmit electrònic.
- Ajuda i preguntes freqüents sobre tramitació electrònica.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Per a fer el tràmit, s’ha de disposar d’un dels sistemes de signatura electrònica admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados).
Una vegada omplida la sol·licitud de justificació, aquesta es validarà i, a continuació, si és el cas, s'adjuntarà la documentació corresponent.
Finalment, per a presentar la justificació, se us sol·licitarà que signeu electrònicament l’enviament, després de la qual cosa es registrarà d’entrada en el registre electrònic i podreu guardar o imprimir el justificant de registre de la sol·licitud i de la documentació presentats.
La informació i la documentació aportada per a la justificació s'incorporarà a l'expedient obert i serà estudiada pel personal de l'òrgan competent en la matèria, qui procedirà en conseqüència.
Ajudes concedides per un import igual o superior a 60.000 euros.
La justificació es realitzarà, per a aquelles ajudes concedides per un import igual o superior a 60.000,00 euros, mitjançant presentació del compte justificatiu amb aportació d’un informe de persona auditora de comptes inscrita com a exercent en el Registre oficial d'auditors de comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, que durà a terme la revisió del compte justificatiu amb l'abast que l'ajuda ha sigut destinada al pagament de les factures i deutes pendents que figuraven en la sol·licitud de subvenció amb l'ordre de prelació establit en l'article 6 d'aquest decret.
L’informe d’auditoria ha de reflectir les comprovacions realitzades i tot allò que puga suposar un incompliment per part del beneficiari de la normativa aplicable o de les condicions imposades per a l’obtenció de la subvenció, i s’ha d’acompanyar de la documentació següent:
a) Llista de documentació requerida i revisada.
b) Anàlisi detallada dels justificants de despesa i pagament, amb la indicació de la mena d'incidència detectat, així com dels contractes dels quals porten causa.
c) Llista detallada d’altres ingressos destinats al pagament de les despeses subvencionables, amb la indicació de l’import, la procedència i l’aplicació de tals fons a les despeses subvencionables, amb la indicació de l'import total de les ajudes rebudes.
Les despeses efectuades pels beneficiaris han de documentar-se mitjançant factures pagades o documents comptables de valor probatori equivalent, així com amb els corresponents documents acreditatius del pagament.
En els casos en què el beneficiari estiga obligat a auditar els seus comptes anuals per una persona auditora sotmesa a la Llei 22/2015, de 20 de juliol, d'auditoria de comptes, la revisió del compte justificatiu es durà a terme per la mateixa persona auditora. En el supòsit en què la persona o entitat beneficiària no estiga obligada a auditar els seus comptes anuals, la designació de la persona auditora de comptes serà designada per aquesta.
El beneficiari de l’ajuda estarà obligat a posar a la disposició de la persona auditora de comptes tots els llibres, registres i documents que se li exigisquen en aplicació del que disposa l’article 14.1.f de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, així com conservar-los a fi de les actuacions de comprovació i control que preveu la llei.
La revisió dels comptes justificatius de les ajudes per part de la persona auditora de comptes, així com l'elaboració de l'informe corresponent, hauran d'adequar-se al que estableix la Instrucció 1/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, relativa a la justificació de les subvencions extraordinàries de suport a la solvència empresarial per la COVID-19 regulades pel Decret 61/2021.
Ajudes concedides per un import inferior a 60.000 euros.
Per a les subvencions concedides per un import inferior a 60.000 euros, els beneficiaris han de justificar la subvenció mitjançant l’aportació d’un compte justificatiu simplificat, segons el que preveu l'article 75 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, sempre que continga:
a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la resolució de concessió de la subvenció.
b) Una llista classificada de les despeses realitzades, amb la identificació de la persona o l’entitat creditora i del document, el seu import, la data d’emissió i la data de pagament. Així mateix, s’hi ha d’indicar la data del contracte del qual porta causa.
c) Detall d’altres ingressos o subvencions que hagen finançat les despeses subvencionables amb la indicació de l’import i la procedència.
L’òrgan concedent comprovarà a través de tècniques de mostreig, almenys en un cinc per cent dels expedients concedits, els justificants de despesa i pagament que permeten obtindre una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, d'acord amb el que disposa l'article 75.3 del Reglament de la Llei general de subvencions.
Independentment de l’import concedit en l’ajuda, transcorregut el termini establit de justificació sense haver-se presentat aquesta davant de la persona titular de l’òrgan instructor, aquest requerirà el beneficiari perquè en el termini improrrogable de quinze dies siga presentada. La falta de presentació de la justificació dins del termini establit en aquest apartat comportarà l'exigència del reintegrament de l'ajuda concedida.
Com es tramita telemàticament?
A través de l’enllaç corresponent:
Tramitar amb sistemes de signatura electrònica (amb certificat electrònic).
La presentació de la sol·licitud d'aportació de documentació s'efectuarà per mitjans electrònics des de l'adreça electrònica assignada a aquest tràmit.
Amb les versions més recents dels navegadors més utilitzats, quan s’utilitze el certificat electrònic per a signar digitalment la presentació de la sol·licitud, serà necessari tindre instal·lada l'aplicació autosignatura desenvolupada pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. Podeu accedir a la descàrrega a través de l’enllaç següent:
https://firmaelectronica.gob.es/Home/Descargas.html
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
C/ PALAU, 14
46003 - València/Valencia
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
C/ PALAU, 14
46003 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí