Detall de Procediment

Sol·licitud de concert en matèria de serveis socials en el sector d'infància i adolescència per als exercicis 2022, 2023 i 2024: servei de suport a l'emancipació i l'autonomia personal d'adolescents i persones joves extutelades o en risc d'exclusió social (oficines Mentora Plus), en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea NextGeneration-EU.

Codi SIA: 2891927
Codi GUC: 22168
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(26-10-2022
25-11-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Constitueix l'objecte d'aquest concert la gestió integral del servei de suport a l'emancipació i autonomia personal d'adolescents i persones joves extutelades o en risc d'exclusió social (Oficina Mentora Plus) Les oficines Mentora Plus objecte d'aquest concert social s'integraran en la Xarxa Pública Valenciana de Serveis Socials i d'atenció a la Infància i Adolescència.

Requisits

Requisits

a) Estar degudament inscrites en l'àrea d'atenció corresponent a infància i adolescència en el Registre d'Entitats, Centres i Serveis de la conselleria competent en matèria de serveis socials. b) Complir amb els requisits de solvència tècnica per a prestar el servei, així com una experiència mínima dels professionals en l'atenció del col·lectiu al qual es dirigeix l'acció concertada. c) Trobar-se al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. d) Disposar d'acreditació administrativa, autorització de funcionament o presentar declaració responsable, en el cas que la normativa general de serveis socials i/o la normativa sectorial així ho exigisca. En el cas d'aquells serveis d'acció concertada que no tinguen normativa sectorial aplicable, hauran de presentar amb la seua sol·licitud una declaració responsable per la qual es comprometen a complir tots els requisits de funcionament exigits en l'annex tècnic d'aquesta convocatòria. e) Acreditar o estar en condicions de disposar d'un certificat de qualitat del servei, abans de la finalització del concert social o la seua pròrroga. Les entitats que no puguen acreditar aquest requisit han de complir el que estableix la disposició transitòria cinquena del Decret 181/2017. f) Acreditar la titularitat de l'immoble en què es presta el servei, o la disponibilitat per mitjà de qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència del concert, així com l'autorització de l'entitat o la persona titular del local on està situat el servei. g) No estar incursa en les prohibicions que estableix l'article 8 del Decret 181/2017. h) Comunicar qualsevol trasllat o modificació substancial que afecte la naturalesa de l'acció concertada. A més dels requisits generals que estableix l'article 7 del Decret 181/2017, les entitats han de complir els principis transversals del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), aprovat per l'Acord del Consell de Ministres de 27 d'abril de 2021. Així mateix, han d'autoritzar la cessió de dades entre les administracions públiques implicades en el PRTR per a complir el que preveu la normativa europea que és aplicable i de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Entitats d'iniciativa social que complisquen els requisits per a accedir al règim d'acció concertada i per a actuar com a institucions col·laboradores en l'àmbit de la infància i l'adolescència, que reunisquen els requisits de l'article 180 de la Llei 26/2018.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desenvolupa l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana per entitats d'iniciativa social (DOGV núm. 8197, de 23.12.2017).
  • Decret 170/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives (DOGV núm. 8959, de 24.11.2020).
  • Ordre 3/2021, de 30 de març, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es desplega el Decret 170/2020 i s'estableixen les funcions en matèria d'infància i adolescència i les competències en concert de serveis derivats de la Direcció General d'Infància i Adolescència (DOGV núm. 9053, d'1.04.2021).
  • Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, pel qual s'aproven les mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19. En el capítol VI regula el règim especial de gestió de les actuacions incloses en el pla de recuperació, transformació i resiliència finançat pel Mecanisme europeu de recuperació i resiliència i pels Fons REACT-EU per a donar suport a la recuperació després de la crisi de la COVID-19 (NextGeneration-EU) (DOGV núm. 9062, de 15.04.2021).
  • Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
  • Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, que configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Resolució de 19 d'octubre de 2021, de la Secretaria d'Estat de Drets Socials del Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, per la qual es publica el Conveni amb la Comunitat Valenciana, per a l'execució de projectes amb càrrec als fons europeus procedents del Mecanisme per a la recuperació i resiliència. La convocatòria d'acció concertada en matèria de serveis socials en el sector d'infància i adolescència correspon al projecte número 5, proposat per la Comunitat Valenciana. Aquest projecte s'engloba en el component 22, Pla de xoc per a l'economia de les cures i el reforç de les polítiques d'inclusió i inversió C22.I2, Pla de modernització dels serveis socials: transformació tecnològica, innovació, formació i reforç de l'atenció a la infància del Pla de recuperació, transformació i resiliència del Govern d'Espanya.
  • Resolució de 27 de maig de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen els acords d'acció concertada en matèria de serveis socials en el sector d'infància i adolescència per als exercicis 2022, 2023 i 2024: Servei de suport a l'emancipació i l'autonomia personal d'adolescents i persones joves extutelades o en risc d'exclusió social (Oficines Mentora Plus), en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea NextGeneration-EU. (DOGV 9352, de 01/06/2022)
  • Correcció d'errades de la Resolució de 27 de maig de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen els acords d'acció concertada en matèria de serveis socials en el sector d'infància i adolescència per als exercicis 2022, 2023 i 2024, servei de suport a l'emancipació i l'autonomia personal d'adolescents i persones joves extutelades o en risc d'exclusió social (oficines Mentora Plus), en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea NextGeneration-EU.
  • Resolució de 18 d'octubre de 2022. de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'obri un nou termini de presentació de sol·licituds a l'empara de la convocatòria dels acords d'acció concertada en matèria de serveis socials en el sector d'infància i adolescència per als exercicis 2022, 2023 i 2024 (servei de suport a l'emancipació i l'autonomia personal d'adolescents i persones joves extutelades o en risc d'exclusió social -oficines Mentora Plus-), en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea NextGeneration-EU. (DOGV núm. 9456 de 25.10.2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds de la present convocatòria serà d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9456, de 25.10.2022)

Formularis documentació

A més de la sol·licitud, la documentació que han de presentar les entitats per a cada Oficina Mentora Plus de la qual sol·liciten participar en el procediment de concertació serà la següent: a) Certificat acreditatiu de l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat en el qual s'autoritze la persona que representa legalment la participació en el procediment de selecció i la sol·licitud del concert social (annex V). b) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, si no s'autoritza expressament la consulta interactiva d'aquestes obligacions (apartat L1 de la sol·licitud). c) Certificat d'estar al corrent dels pagaments amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, en cas d'oposar-se a la consulta interactiva d'aquests pagaments (apartat L2 de la sol·licitud). d) Declaració responsable de l'entitat de no estar incursa en cap causa de prohibició per a concertar (apartat H de la sol·licitud). e) Memòria tècnica de funcionament del servei i activitats de l'entitat. f) Llista de professionals i personal d'atenció directa amb què compta el servei, amb la indicació del nom i els cognoms dels seus components, el lloc de treball, la titulació, el tipus de relació laboral amb l'entitat titular, l'antiguitat, el nombre d'hores diàries o setmanals de dedicació de cada un i les funcions que realitzen. Si la plantilla professional no estiguera contractada, s'aportarà un compromís de contractació del personal requerit per al correcte funcionament del servei, per a la qual cosa cal aportar la documentació prèviament indicada en el termini d'un mes després de la formalització de l'acord d'acció concertada, així com una adscripció dels mitjans necessaris. g) Declaració responsable de la disponibilitat de l'immoble en el qual es presta el servei per un període no inferior a la vigència del concert (apartat E de la sol·licitud). h) Declaracions responsables corresponents a les clàusules socials (apartat F de la sol·licitud). i) Declaració responsable subscrita per la persona representant de l'entitat del fet que tota persona que intervinga en la prestació del servei en exercir professió, ofici i activitat que implique contacte habitual amb persones menors d'edat compleix el requisit que preveu l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència contra la violència, relatiu a no haver sigut condemnada per sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i indemnitat sexuals tipificats en el títol VIII de la Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal, així com per qualsevol delicte de tràfic d'éssers humans tipificat en el títol VII bis del Codi Penal (apartat G de la sol·licitud). En el cas que alguna persona incomplira aquesta obligació de manera sobrevinguda, l'entitat haurà de procedir de manera immediata a la substitució. j) Escriptura o document de constitució, de modificació, estatuts o acta fundacional en què es facen constar les finalitats de l'entitat. k) Certificat de qualitat del servei, expedit en data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les entitats que no puguen acreditar aquest requisit han de presentar una declaració responsable en la qual es comprometen a complir el que s'estableix en la disposició transitòria cinquena del Decret 181/2017. l) Model de domiciliació bancària, que estarà disponible en la seu electrònica. m) Declaració responsable de l'experiència de l'entitat en la gestió de centres, serveis i/o programes d'atenció al col·lectiu al qual es dirigeix l'acció concertada (apartat H de la sol·licitud). n) Declaració responsable del compliment de la solvència tècnica, així com de l'experiència mínima de les persones professionals que prestaran el servei. o) Declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI), ANNEX VI. p) Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), ANNEX VII. q) Declaració responsable de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), ANNEX VIII. r) Declaració responsable en relació amb el servei de formació de l'equip professional. s) Certificats dels acords de col·laboració amb entitats públiques i/o privades. S'ha de presentar un document per cada acord de col·laboració, signat electrònicament per la persona representant legal de l'entitat amb la qual s'estableix aquest. t) Documentació acreditativa dels altres requisits per a tindre en compte en el barem. A més d'aquests documents, s'haurà de presentar la documentació acreditativa en relació amb els criteris de selecció i valoració d'entitats i serveis establits en la resolució de convocatòria.

Presentació

Presentació

Telemàtica
En compliment de l'obligació prevista en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, la sol·licitud s'ha de presentar exclusivament per mitjans electrònics. Per a fer-ho, s'ha d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat, bé a través de l'URL https://sede.gva.es, seleccionant el tràmit corresponent, bé a través de l'adreça d'Internet: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22168&version=amp

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1r. Presentació de la sol·licitud degudament formalitzada i subscrita electrònicament per la persona que tinga la representació legal de l'entitat. S'ha de presentar una sol·licitud per a cada un dels lots per als quals se sol·licite l'acció concertada i no es podrà presentar més d'una sol·licitud per a un mateix lot. 2n. Obertura de l'expedient per la Direcció General d'Infància i Adolescència. 3r. Verificació de la sol·licitud i la documentació presentada en el procediment. 4t. Requeriment d'esmena, mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no es presente la documentació preceptiva. 5é. Valoració tècnica i avaluació de les sol·licituds segons els criteris de selecció i valoració d'entitats i serveis establits en la resolució de convocatòria. 6é. Proposta de resolució. 7é. Resolució de la concessió o denegació del concert social per la directora general d'Infància i Adolescència, per delegació. 8é. Publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La valoració de les sol·licituds s'efectuarà atenent els següents criteris de selecció i valoració d'entitats: 1. Els anys d'experiència acreditada en la prestació de serveis dirigits a infància i adolescència. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 22 punts. 2. Tindre establida una carta de servei amb relació dels serveis que ofereix, amb compromisos de gestió, indicadors detallats per al seu seguiment, sistema de gestió de queixes i reclamacions, i mesures d'esmena àgils en cas d'incompliment, en document de carta de serveis, que es facilite a les persones usuàries, amb independència del reglament de règim interior. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 5 punts. 3. El treball desenvolupat en l'àmbit comunitari i el grau d'inserció de l'entitat en el territori, desenvolupant accions i programes de coordinació, que s'hauran d'acreditar documentalment, computant cada programa de col·laboració pública amb 2 punts, i amb 1 punt els de col·laboració amb entitats privades, fins a un màxim de 15 punts. 4. Les bones pràctiques socials i de gestió de personal, en relació amb les clàusules socials de creació d'ocupació per a persones amb dificultats, plans d'igualtat entre dones i homes, i altres de caràcter social, especialment establides en l'execució de les prestacions objecte d'acció concertada. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 20 punts. 5. Disposar d'un protocol de funcionament del servei, fins a 10 punts. 6. Servei de formació de l'equip professional del servei, realitzat per personal extern especialitzat en motivació i cohesió grupal en l'àrea d'infància i adolescència, amb experiència de 300 hores acreditada mitjançant declaració responsable. Fins a 10 punts. 7. Programes específics d'intervenció. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 18 punts. La puntuació mínima per a accedir al règim d'acció concertada s'estableix en 50 punts.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Direcció General d'Infància i Adolescència.

Obligacions

Obligacions

Sense perjudici de les establides en les normes aplicables, són obligacions específiques de les entitats titulars dels serveis concertats, a conseqüència de l'acord d'acció concertada i formalització del concert, les següents: a) Posar a la disposició de la Generalitat el servei que preveu el concert, així com admetre en el servei totes les persones usuàries que li designen els òrgans competents. b) Mantindre els requisits i les ràtios de personal segons es determina en la tipologia del recurs i en l'annex tècnic, durant el període de vigència del concert. c) Prestar el servei gratuïtament a les persones usuàries, de manera que no es pot percebre cap quantitat que, directament o indirectament, supose una contrapartida econòmica pels serveis objecte del concert. d) Fer constar en la seua documentació i en la seua publicitat, al costat de la denominació de l'entitat i/o el servei, la condició de servei concertat integrat en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, en el termini màxim de quinze dies des de la formalització del concert social. Igualment, han de fer constar aquesta condició en la retolació i publicitat exterior de la seu en la qual es presta el servei. e) Utilitzar el logotip oficial del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), a més de l'emblema de la Unió Europea acompanyat del text "Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU", per a la qual cosa han d'accedir al següent enllaç web: https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual Quan es mostre en associació amb un altre logotip, l'emblema de la Unió Europea haurà de mostrar-se almenys de forma tan prominent i visible com els altres logotips. L'emblema ha de romandre diferent i separat, i no es pot modificar afegint altres marques visuals, marques o text. A part de l'emblema, no podrà utilitzar-se cap altra identitat visual o logotip per a destacar el suport de la UE. f) Assegurar l'adopció de mesures dirigides a previndre, detectar, comunicar i corregir el frau i la corrupció, i previndre el conflicte d'interessos i el doble finançament que preveu el Reglament UE 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència. g) Facilitar les seues dades identificatives: NIF, nom o raó social, i domicili fiscal, d'acord amb el que preveu l'annex IV.B de l'esmentada Ordre HFP/1030, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència. L'entitat ha d'acceptar la cessió de les dades entre les administracions públiques implicades per a complir el que preveu la normativa europea que és aplicable i d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Aquesta obligació l'han de complir també les entitats o empreses que, si és el cas, es contracten per a les activitats de caràcter accessori que estableix l'article 26, Contractació d'activitats accessòries amb tercers, de l'annex I d'aquesta convocatòria. h) Garantir el compliment dels principis transversals que estableix el Pla de recuperació, transformació i resiliència i que puguen afectar l'àmbit objecte de gestió. i) Complir, en tot moment, les condicions tècniques a les quals se subjecta el concert i mantindre els nivells de qualitat en la prestació assistencial. j) Adoptar les mesures adequades per a establir un sistema intern àgil de recepció, seguiment i resolució de les queixes i reclamacions que puguen presentar les persones usuàries. k) Complir i seguir les instruccions i directrius tècniques que formulen els òrgans competents de la Conselleria per al desenvolupament de l'activitat i garantir l'adequada prestació del servei. l) Disposar d'un òrgan de participació d'acord amb les indicacions establides en l'annex tècnic. m) Tindre almenys la meitat del personal d'atenció directa de la plantilla del servei amb una relació contractual de caràcter indefinit. n) Conservar les nòmines, les factures i els documents comptables de valor probatori equivalent durant un període de cinc anys. L'entitat concertant té les següents condicions tècniques obligatòries: a) Subscriure una pòlissa d'assegurances que cobrisca la responsabilitat civil resultant de les accions del seu personal i de les persones usuàries del centre o servei, així com les contingències derivades de lesió o defunció d'aquest personal i de les persones usuàries en cas d'accident o com a conseqüència de la prestació del servei, amb un mínim de 30.000 euros per defunció i de 60.000 euros per a invalidesa per sinistre, sense que hi haja cap limitació per anualitat de l'assegurança, segons estableix la disposició addicional huitena del Decret 181/2017. b) Desenvolupar les actuacions de control i seguiment de les actuacions concertades que s'estipulen en l'article 30 d'aquesta disposició amb la finalitat de garantir en tot moment la qualitat del servei. c) Adoptar totes les mesures necessàries per a complir amb les obligacions de protecció de dades de les persones usuàries i per a garantir el deure de reserva del seu personal, d'acord amb el que preveu l'article 13.3 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'enjudiciament civil. d) Comunicar immediatament, en el termini màxim de 24 hores, per qualsevol mitjà escrit o telemàtic, qualsevol incidència greu esdevinguda durant l'estada de la persona en el servei, i serà l'òrgan competent de l'administració concertant la secció corresponent de la direcció territorial. Igualment, les entitats estan obligades a complir amb la legislació laboral vigent i les obligacions que comporta el conveni col·lectiu sectorial autonòmic aplicable vigent. Així mateix, estan obligades a facilitar la funció inspectora per part dels serveis d'inspecció de serveis socials i assumir les actuacions de control financer que corresponga a la Intervenció General de la Generalitat Valenciana.

Observacions

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà d'aquesta publicació, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que se'n puga interposar qualsevol altre que es considere pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

El finançament dels serveis concertats s'efectuarà d'acord amb els mòduls econòmics fixats per a cada lot en l'annex II de condicions tècniques de la resolució de convocatòria. PAGAMENT: Amb caràcter general, el pagament del concert es farà prèvia justificació de l'entitat concertada de la realització del servei. A aquest efecte, la conselleria competent en matèria de serveis socials tramitarà mensualment la proposta de pagament del cost del concert social per lot concertat, d'acord amb els mòduls econòmics fixats en l'annex de la convocatòria i el corresponent document de formalització. L'abonament del cost del concert s'ha d'efectuar mitjançant transferència bancària al compte específic per a concerts socials designat per l'entitat corresponent.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar serà de sis mesos a comptar de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut aquest termini, sense haver-se dictat i publicat cap resolució expressa, hauran d'entendre's desestimades les sol·licituds presentades per les entitats participants en el procediment de concertació, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La persona titular de la conselleria amb competència en matèria de serveis socials, sense perjudici de la possibilitat de delegar-ho en la persona titular de la Direcció General d'Infància i Adolescència.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa