Detall de Procediment

Sol·licitud pels ajuntaments a la Conselleria competent en matèria d'energia d'informe previ sobre instal·lacions generadores d'energia elèctrica destinades a autoconsum situades en sòl no urbanitzable comú, a l'efecte de l'exempció de la declaració d'interés comunitari - DIC (artícle 219.2.a).2n TRLOTUP). Energia.

Codi SIA: 2868298
Codi GUC: 22501
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Possibilitar que els ajuntaments de municipis de la Comunitat Valenciana sol·liciten a la Conselleria competent en matèria d'energia l'emissió d'informe previ sobre instal·lacions generadores d'energia elèctrica destinades a autoconsum situades en sòl no urbanitzable comú del seu terme municipal, a l'efecte de l'exempció de la declaració d'interés comunitari (DIC) per a determinades activitats, de conformitat amb el que es preveu en l'article 219.2.a).2n del Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell, d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge (d'ara en avant, TRLOTUP). * NOTES: - Concretament aquesta sol·licitud ha de dirigir-la l'ajuntament al Servei Territorial competent en matèria d'energia de l'esmentada Conselleria de la província de la Comunitat Valenciana en què estiga situada la instal·lació respecte a la que es sol·licita l'informe. - Per instal·lacions generadores d'energia elèctrica destinades a autoconsum s'entenen les definides en l'article 9 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del Sector Elèctric.

Observacions

Observacions

1) Els DUBTES relacionats amb el CONTINGUT d'aquest tràmit seran ateses, exclusivament, mitjançant les següents adreces de correu electrònic de cada Servei Territorial competent en matèria d'energia: - Servei Territorial d'Indústria, Energia i Mines de CASTELLÓ: stiecastellon@gva.es - Servei Territorial d'Indústria, Energia i Mines de VALÈNCIA: stie_val@gva.es - Servei Territorial d'Indústria, Energia i Mines d'ALACANT: stie_ali@gva.es 2) La INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT s'ofereix mitjançant CITA PRÈVIA amb el personal tècnic i/o administratiu del corresponent SERVEI TERRITORIAL D'INDÚSTRIA, ENERGIA I MINES, que es pot sol·licitar a través de l'apartat "Cita prèvia" de la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'Energia (vegeu enllaç directe en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). 3) Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic) - Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en: https://sede.gva.es/es/preguntes-frequents - Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, envie un correu electrònic a: generalitat_en_red@gva.es * IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes. En el correu electrònic que envie a eixa adreça ha d'indicar-se: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com la descripció del problema que s'haja produït.

Requisits

Requisits

* Per a fer tràmits per via telemàtica davant de l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els ajuntaments dels municipis de la Comunitat Valenciana en el sòl de la qual no urbanitzable comuna pretenga instal·lar-se una instal·lació generadora d'energia elèctrica destinada a autoconsum.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

La documentació a annexar en el pas "Documentar" del tràmit telemàtic és la següent: 1) SOL·LICITUD D'INFORME, segons model normalitzat denominat SOLINFAC (disponible com a imprés associat a aquest tràmit i també en el tràmit telemàtic). 2) DOCUMENTACIÓ TÈCNICA DE LA INSTAL·LACIÓ (memòria tècnica de disseny o projecte de la instal·lació, segons corresponga), signada per tècnic competent. 3) Quan l'ajuntament la considere necessària, qualsevol altra documentació que justifique que la instal·lació se situa en sòl no urbanitzable comú i que és una instal·lació generadora d'energia elèctrica destinada a autoconsum segons la definició de l'article 9 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del Sector Elèctric.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la resta de la documentació requerida s';ha de fer MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC l';enllaç directe al qual s';acaba d';indicar. 2. Per a aquesta presentació telemàtica, heu de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I, en general, tots els acceptats per la Plataforma @firma Més informació en: https://sede.gva.es/va/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptats 3. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d';inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços";. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 4. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (que figura en color roig en l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir i signar digitalment el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació, omplides i signades digitalment, i fer la presentació telemàtica de tot això, i d';aquesta manera obtindreu el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d';expedient obert, en la vostra carpeta ciutadana (vegeu ";Enllaços";). 5. Respecte de la DOCUMENTACIÓ A ANNEXAR: - És recomanable que reuniu tots els documents que heu d';annexar, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i s';hi han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat ";Quina documentació s';ha de presentar?";, hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * I en l';apartat ";Impresos associats"; (a més del mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir d';alguns d';aquests documents. Si hi ha un model normalitzat, el document s';ha de presentar en aquest i, si no n';hi ha, ha de ser creat o recaptat per la persona sol·licitant per a poder-lo adjuntar a la seua sol·licitud telemàtica. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-ho abans d';annexar-los. 6. Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/va/preguntes-frequents Si continueu necessitant ajuda, comuniqueu-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: vegeu l';apartat ";Informació complementària"; - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ obligatòriament de manera TELEMÀTICA de la SOL·LICITUD d'informe i de la restant documentació exigida DAVANT el Servei Territorial competent en matèria d'Energia, en funció de la província de la Comunitat Valenciana on vaja a situar-se la instal·lació respecte a la que l'ajuntament sol·licita l'informe. 2. A continuació el Servei Territorial competent comprova la sol·licitud juntament amb la restant documentació presentada i: a) Si són correctes i completes, l'òrgan competent emet i notifica a l'ajuntament l'informe sol·licitat. b) Si NO són concordes a la normativa i/o estan incompletes, el Servei Territorial competent realitza requeriment a l'ajuntament perquè les esmene. L'esmena ha de realitzar-se utilitzant el tràmit telemàtic d'aquesta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'hi exclouen ajudes i expedients arxivats)". (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). Després d'això: - Si l'ajuntament aporta la documentació correcta i completa, es procedeix segons s'ha descrit en el punt 2.a). - Si, per contra, transcorregut el termini d'esmena corresponent, l'ajuntament NO aporta la documentació correcta i completa, l'òrgan competent emet i notifica informe negatiu respecte al sol·licitat i arxiva l'expedient. *Nota: a l'emissió d'aquest informe li resulta d'aplicació el que es disposa en l'article 80 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa