Detall de Procediment

Sol·licitud d'autorització de Pla de Treball genèric, o específic, o específic successiu (anàleg), per a activitats amb Amiant. Treball.

Codi SIA: 211867
Codi GUC: 17134
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Possibilitar la presentació DAVANT l'AUTORITAT LABORAL competent de la Comunitat Valenciana i sotmetre a la seua aprovació el Pla de Treball genèric, o específic, o específic successiu (anàleg), que el/la empresari/ària ha d'elaborar abans del començament de cada treball amb el risc d'exposició a l'amiant inclòs en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 396/2006, de 31 de març, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut aplicables als treballs amb el risc d'exposició a l'amiant (vegeu enllaç directe a aquesta norma en l'apartat "Normativa" d'aquest tràmit). - ÀMBIT D'APLICACIÓ Els Pla de Treball han de contemplar les operacions i activitats en les quals les persones treballadores estan exposades o siguen susceptibles d'estar exposades a fibres d'amiant o de materials que ho continguen. Les operacions i activitats expressament incloses en l'article 3.1 del citat RD 396/2006 són: a) Treballs de demolició de construccions on existisca amiant o materials que ho continguen. b) Treballs de desmantellament d'elements, maquinària o utillatge on existisca amiant o materials que ho continguen. c) Treballs i operacions destinades a la retirada d'amiant, o de materials que ho continguen, d'equips, unitats (com ara vaixells, vehicles, trens), instal·lacions, estructures o edificis. d) Treballs de manteniment i reparació dels materials amb amiant existents en equips, unitats (com ara vaixells, vehicles, trens), instal·lacions, estructures o edificis. e) Treballs de manteniment i reparació que impliquen risc de despreniment de fibres d'amiant per l'existència i proximitat de materials d'amiant. f) Transport, tractament i destrucció de residus que continguen amiant. g) Abocadors autoritzats per a residus d'amiant. h) I totes aquelles altres activitats o operacions en les quals es manipulen materials que continguen amiant, sempre que existisca risc d'alliberament de fibres d'amiant a l'ambient de treball. Quan les persones treballadores puguen estar exposades de manera esporàdica, quan la intensitat de les exposicions siga baixa i els resultats de l'avaluació prevista en l'article 5 del RD 396/2006 indiquen clarament que no se sobrepassarà el valor límit d'exposició a l'amiant en l'àrea de la zona de treball, resultaran d'aplicació les previsions de l'apartat 2 de l'article 3 d'eixa norma. - CONTINGUT DEL PLA DE TREBALL El Pla de Treball haurà de preveure almenys les mesures necessàries per a garantir la seguretat i salut de les persones treballadores que vagen a dur a terme les operacions i activitats amb amiant, que estan recollides en l'article 11.2 del RD 396/2006. Els Plans de Treball genèrics es poden presentar quan es tracte d'operacions de curta duració amb presentació irregular o no programables amb antelació, especialment en els casos de manteniment i reparació. En aquests casos, l'empresari podrà substituir la presentació d'un pla per cada treball per un pla únic, de caràcter general, referit al conjunt d'aquestes activitats, en el qual es continguen les especificacions a tindre en compte en el desenvolupament d'aquestes. No obstant això, aquest pla haurà de ser actualitzat si canvien significativament les condicions d'execució. Els Plans de Treball específics successius (anàlegs), podran remetre's a l'assenyalat en els plans anteriorment presentats davant la mateixa Autoritat Laboral, respecte de les dades que es mantinguen inalterats.

Observacions

Observacions

1) Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic) - Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana (vegeu enllaç directe en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). - Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta: . Bé emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (vegeu enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). . O bé enviant un correu electrònic a l'adreça generalitat_en_red@gva.es * IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes. En el formulari de problemes tècnics o en el correu electrònic que envie a la citada adreça han d'indicar-se, entre altres dades: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com descripció el més detallada possible del problema informàtic que s'haja produït. 2) Els DUBTES O CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT D'AQUEST TRÀMIT (que NO siguen informàtiques) seran ateses mitjançant les següents adreces de correu electrònic de cada Servei Territorial competent en matèria de Treball: - Servei Territorial de Treball - Alacant: stta_seg@gva.es - Servei Territorial de Treball - Castelló: sttcs_seg@gva.es - Servei Territorial de Treball - València: sttreball_valencia@gva.es

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Empreses inscrites en el RERA (Registre d'Empreses amb el Risc d'Amiant)*, que realitzen operacions i activitats en les quals els treballadors estiguen exposats o siguen susceptibles d'estar exposats a fibres d'amiant o de materials que ho continguen, i especialment en totes aquelles que estan referides en l'article 3 del Reial decret 396/2006, de 31 de març. * Vegeu informació sobre el RERA en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" d'aquest tràmit. ** IMPORTANT: Per a realitzar TRÀMITS TELEMÀTICS davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense eixa inscripció prèvia o sense un certificat electrònic de representant NO pot realitzar-se el tràmit telemàtic en representació d'una altra persona. No obstant això, en eixos casos pot utilitzar-se la SAFATA DE SIGNATURES, que és una funcionalitat integrada en la Carpeta Ciutadana per a possibilitar que la persona en nom de la qual es vol realitzar el tràmit telemàtic ferm el/els formulari/s web, el/els documente/s a annexar (en el seu cas) i la seua presentació final en registre. En la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana disposa d'ajuda amb preguntes freqüents sobre la Carpeta Ciutadana, que inclou un tutorial de funcionament de la Safata de Signatures (vegeu també en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit) i, a més, en el propi tràmit telemàtic se li aniran indicant els passos a seguir.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any i SEMPRE ABANS DEL COMENÇAMENT DE CADA TREBALL amb el risc d'exposició a l'amiant inclòs en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 396/2006, de 31 de març.

Formularis documentació

* Important: atenga també a l'indicat en l'apartat d'aquest tràmit denominat "PRESENTACIÓ > Telemàtica". 1. SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ de Pla de Treball per a activitats amb Amiant. En el pas 2-Emplenar del tràmit telemàtic han d'emplenar-se i signar-se digitalment els FORMULARIS WEB de què consta eixa sol·licitud telemàtica d'autorització, que són: - FORMULARI DADES GENERALS En aquest formulari web, entre altres dades, ha d'indicar-se el "Tipus d'expedient", és a dir, l'autorització de quin tipus de Pla de Treball es sol·licita: . Sol·licitud de Pla Genèric (AMGENE) . Sol·licitud de Pla Específic (AMESPE) . Sol·licitud de Pla Específic Successiu (Anàleg) (AMESSU) - SELECCIÓ DE FORMULARIS Ací se seleccionarà el formulari web a emplenar i signar a continuació, en funció del tipus de Pla de Treball l'autorització del qual se sol·licita i, per tant, del "Tipus d'expedient" seleccionat en el primer formulari web de Dades Generals. 2. El PLA DE TREBALL que procedisca presentar segons el cas (que s'annexarà en el pas 3-Documentar del tràmit telemàtic): a) Pla de Treball Genèric per a activitats amb Amiant. b) Pla de Treball Específic per a activitats amb Amiant. c) Pla de Treball Específic Successiu (anàleg) per a activitats amb Amiant. 3. Quan s'haja realitzat la inscripció en un Registre d'Empreses amb Risc per Amiant (RERA) diferent del de la Comunitat Valenciana, el/la empresari/ària haurà d'adjuntar, juntament amb el Pla de Treball, una còpia de la fitxa d'inscripció en aquest Registre. * Nota: aquest document s'annexarà en l'opció "Altres documents" del pas 3-Documentar del tràmit telemàtic.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Les persones obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics d'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, així com les no obligades a això que opten per aquesta via, presentaran la comunicació MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'aquest tràmit. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - El sistema Clave-firma de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats). - I, en general, tots els acceptats per la Plataforma @firma Més informació en: https://sede.gva.es/va/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense eixa inscripció prèvia o sense un certificat electrònic de representant NO pot realitzar-se el tràmit telemàtic en representació d'una altra persona. No obstant això, en eixos casos pot utilitzar-se la SAFATA DE SIGNATURES, que és una funcionalitat integrada en la Carpeta Ciutadana per a possibilitar que la persona en nom de la qual es vol realitzar el tràmit telemàtic ferm el/els formulari/s web, el/els documente/s a annexar (en el seu cas) i la seua presentació final en registre. En la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana disposa d'ajuda amb preguntes freqüents sobre la Carpeta Ciutadana, que inclou un tutorial de funcionament de la Safata de Signatures (vegeu també en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit) i, a més, en el propi tràmit telemàtic se li aniran indicant els passos a seguir. 4. Fent clic en SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA (en color roig més a baix i també a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar digitalment els FORMULARIS WEB corresponents a la seua comunicació telemàtica, annexar a continuació el/els documente/s que, en el seu cas, corresponguen, i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (vegeu l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). 5. Respecte a la DOCUMENTACIÓ A ANNEXAR: - És recomanable que reunisca tots els documents a annexar i els guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas Documentar del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/s que ho/s subscriga/n. - En l'apartat denominat "Sol·licitud > Documentació" d'aquest tràmit de la Guia Prop apareix el llistat de documents a presentar, en el seu cas. - En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove-ho abans d'annexar-los. 6. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/va/preguntesfrequents Si continua necessitant ajuda, comunique-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: vegeu l'indicat en l'apartat "Informació bàsica > Observacions" d'aquest tràmit. - Per a incidències informàtiques: FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS o correu a generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

A) ELABORACIÓ del Pla de Treball per a activitats amb Amiant 1. El/la empresari/ària haurà d'elaborar un Pla de Treball abans del començament de cada treball amb el risc d'exposició a l'amiant inclòs en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 396/2006, de 31 de març, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut aplicables als treballs amb el risc d'exposició a l'amiant. 2. El Pla de Treball haurà de reunir els requisits establits en el citat RD 396/2006, tant si es preveuen treballs amb exposició a l'amiant, com si es realitzen determinades activitats previstes en la norma. 3. Per a l'elaboració del Pla de Treball hauran de ser consultats els representants dels treballadors. B) AUTORITZACIÓ del Pla de Treball 1. PRESENTACIÓ del Pla de Treball DAVANT l'AUTORITAT LABORAL competent - Una vegada elaborat, el/la empresari/ària presentarà el Pla de Treball per a la seua autorització davant l'Autoritat Laboral competent de la Comunitat Valenciana corresponent al lloc de treball en el qual vagen a realitzar-se les operacions o activitats. - Quan aquest lloc de treball pertanga a una comunitat autònoma diferent d'aquella en què s'haja realitzat la inscripció en el Registre d'Empreses amb el risc d'Amiant (RERA), el/la empresari/ària haurà de presentar, juntament amb el Pla de Treball, una còpia de la fitxa d'inscripció en aquest Registre. 2. Presentada la sol·licitud d'autorització de treballs amb amiant a l'Autoritat Laboral competent: 2.1. Obrirà: - Un expedient administratiu AMGENE, en cas de tractar-se d'un Pla de Treball Genèric. - O un expedient administratiu AMESPE, si és un Pla de Treball Específic. - O un expedient administratiu AMESSU, en el cas de ser un Pla de Treball Específic Successiu (Anàleg). El codi o número d'expedient obert estarà disponible en la Carpeta Ciutadana de l'empresari/ària que ha presentat la comunicació (vegeu enllaç directe a eixa carpeta en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). 2.2. L'Autoritat Laboral competent disposarà d'un termini quaranta-cinc dies, a comptar des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el seu registre, per a pronunciar-se sobre la sol·licitud presentada. 3. ESMENA o APORTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ * IMPORTANT: per a esmenar una sol·licitud d'autorització d'un Pla de Treball o, en general, aportar qualsevol documentació relativa a ella, NO haurà de presentar-se UNA NOVA SOL·LICITUD, per a no duplicar la ja realitzada i tampoc l'expedient administratiu obert a partir d'ella. - Si l'Autoritat Laboral adverteix que la sol·licitud d'autorització presentada no reuneix les dades i/o requisits exigits, ho posarà en coneixement d'el/la empresari/ària interessat/a, a fi que en el termini de deu dies esmene els defectes que emmalaltisca, amb expressa indicació d'entendre's com no efectuada la sol·licitud si, transcorregut el referit termini, no s'haguera esmenat completa i correctament. - Per a realitzar una esmena o qualsevol altra aportació de documentació a l'expedient (voluntàriament, o previ requeriment de l'Autoritat Laboral), s'utilitzarà el TRÀMIT TELEMÀTIC d'aquesta Guia Prop denominat ""Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria de TREBALL de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes, EROs/ERTOs i expedients arxivats).". (Vegeu enllaç directe a eixe tràmit en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" del present tràmit). En el formulari web d'eixe tràmit telemàtic haurà d'indicar-se el concret codi o número d'expedient administratiu respecte al que es realitza l'esmena o l'aportació de documentació. Per a això: . 1r ha de seleccionar-se el tipus d'expedient: AMGENE (en cas de Pla de Treball Genèric) AMESPE (si és un Pla de Treball Específic) AMESSU [(en el supòsit d'un Pla de Treball Específic Successiu (Anàleg)] . 2n ha d'especificar-se el seu any, el seu número i el Servei Territorial (ST) competent en matèria de Treball de la província de la Comunitat Valenciana del lloc de treball en el qual vagen a realitzar-se les operacions o activitats i, per tant, estiga tramitant l'expedient administratiu. Un exemple d'eixe número d'expedient és: AMGENE/2023/237/03 que està format per: el tipus d'expedient (AMGENE), l'any (2023), el número (237) i la província o àmbit (03 - ST Alacant) 4. INFORMES PRECEPTIUS - En la tramitació de l'expedient haurà de recaptar-se l'informe de la Inspecció de Treball i Seguretat Social (ITSS) i l'informe dels òrgans tècnics en matèria preventiva de la Comunitat Autònoma (que en la Comunitat Valenciana és l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball - INVASSAT, organisme cientificotècnic de la Generalitat Valenciana per a la prevenció de riscos laborals). - El termini de 45 dies de què disposa l'Autoritat Laboral per a pronunciar-se sobre la sol·licitud d'autorització quedarà suspés entre la sol·licitud dels informes i la seua obtenció, donat el seu caràcter preceptiu, segons allò que s'ha fixat en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. 5. RESOLUCIÓ - L'Autoritat Laboral dictarà resolució en els termes establits en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, pronunciant-se sobre si autoritza o no autoritza el Pla de Treball presentat per el/la empresari/ària interessat/a. - El TERMINI per a resoldre i notificar la resolució serà de QUARANTA-CINC DIES, a comptar des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l'Autoritat Laboral competent. Si, transcorregut aquest termini, no s'haguera notificat pronunciament exprés, el Pla de Treball s'entendrà autoritzat (silenci administratiu positiu), sense perjudici que concórreguen els supòsits de suspensió o ampliació del termini màxim legal per a resoldre i notificar la resolució previstos en els articles 22 i 23 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. - Si l'Autoritat Laboral que autoritza un Pla de Treball és diferent de la del territori on l'empresa es troba registrada en el Registre d'Empreses amb el risc d'Amiant (RERA), remetrà còpia de la resolució aprovatòria del Pla a l'Autoritat Laboral del lloc on figure registrada. 6. COMUNICACIÓ D'INICI dels treballs Una vegada dispose de resolució favorable al Pla, l'empresa haurà de comunicar l'inici dels treballs amb una antelació de tres dies hàbils a l'Autoritat Laboral competent, a l'INVASSAT i a la Inspecció de Treball i Seguretat Social (ITSS) de la província en la qual radiquen els treballs. 7. Els/as empresaris/àries que contracten o subcontracten amb uns altres la realització dels treballs compresos en l'àmbit del Reial decret 396/2006, de 31 de març, hauran de comprovar que els contractistes o subcontractistes compten amb el corresponent Pla de Treball. A tals efectes, l'empresa contractista o subcontractista haurà de remetre a l'empresa principal el Pla de Treball, una vegada autoritzat per l'Autoritat Laboral.

Termini màxim

Termini màxim

1. L'Autoritat Laboral dictarà resolució en els termes establits en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, pronunciant-se sobre si autoritza o no autoritza el Pla de Treball presentat per el/la empresari/ària interessat/ada. 2. El TERMINI per a resoldre i notificar la resolució serà de QUARANTA-CINC DIES, a comptar des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l'Autoritat Laboral competent. Si, transcorregut aquest termini, no s'haguera notificat pronunciament exprés, el Pla de Treball s'entendrà autoritzat (silenci administratiu positiu), sense perjudici que concórreguen els supòsits de suspensió o ampliació del termini màxim legal per a resoldre i notificar la resolució previstos en els articles 22 i 23 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. * Important: es recorda que el termini de 45 dies de què disposa l'Autoritat Laboral per a pronunciar-se sobre la sol·licitud d'autorització quedarà suspés entre la sol·licitud dels informes a la ITSS i a l'INVASSAT i la seua obtenció, donat el seu caràcter preceptiu, segons allò que s'ha fixat en la referida Llei 39/2015. 3. Si l'Autoritat Laboral que autoritza un Pla de Treball és diferent de la del territori on l'empresa es troba registrada en el Registre d'Empreses amb el risc d'Amiant (RERA), remetrà còpia de la resolució aprovatòria del Pla a l'Autoritat Laboral del lloc on figure registrada.

Efecte silenci

Efecte silenci

Estimatori

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Per a realitzar una esmena o qualsevol altra aportació de documentació a l'expedient (voluntàriament, o previ requeriment de l'Autoritat Laboral), s'utilitzarà el TRÀMIT TELEMÀTIC d'aquesta Guia Prop denominat ""Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria de TREBALL de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes, EROs/ERTOs i expedients arxivats).". (Vegeu enllaç directe a eixe tràmit en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" del present tràmit). En el formulari web d'eixe tràmit telemàtic haurà d'indicar-se el concret codi o número d'expedient administratiu respecte al que es realitza l'esmena o l'aportació de documentació. Per a això: . 1r ha de seleccionar-se el tipus d'expedient: AMGENE (en cas de Pla de Treball Genèric) AMESPE (si és un Pla de Treball Específic) AMESSU [(en el supòsit d'un Pla de Treball Específic Successiu (Anàleg)] . 2n ha d'especificar-se el seu any, el seu número i el Servei Territorial (ST) competent en matèria de Treball de la província de la Comunitat Valenciana del lloc de treball en el qual vagen a realitzar-se les operacions o activitats i, per tant, estiga tramitant l'expedient administratiu. Un exemple d'eixe número d'expedient és: AMGENE/2023/237/03 que està format per: el tipus d'expedient (AMGENE), l'any (2023), el número (237) i la província o àmbit (03 - ST Alacant)