Detall de Procediment

Convocatòria de la I edició del premi Relats destinats a persones amb malalties neurodegeneratives

Codi SIA: 2517898
Codi GUC: 22030
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(11-02-2022
21-02-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar per a l'exercici 2021 el premi Relats destinats a persones amb malalties neurodegeneratives

Requisits

Requisits

Ser major d'edat o menor edat amb una autorització signada per pare, mare o tutor/a i, resident a Espanya, i no podran concórrer a les convocatòries posteriors les obres que hagen resultat premiades en edicions anteriors. Trobar-se al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries, amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda de la Generalitat, i amb la Seguretat Social. La persona participant no pot estar incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i ha de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagen exigit.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran participar les persones físiques majors de 18 anys, o menors d'aquesta edat, amb una autorització signada pel pare, la mare, el tutor o la tutora legal, i residents a Espanya. Cada participant pot presentar un únic relat.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 1/2020, de 14 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores dels premis Relats destinats a persones amb malalties neurodegeneratives (DOGV núm. 8719 de 17.01.2020).
  • RESOLUCIÓ de 5 de novembre de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoca per a l'exercici 2021 el Premi Literari de Relats Destinats a Persones amb Malalties Neurodegeneratives. (DOGV 9217 / 17.11.2021)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació serà de vint dies hàbils, a comptar des de l'endemà a la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm.9217 de 17.11.2021. S'obertura de nou el termini per a atenció de requeriments de l'11 al 21 de febrer de 2022.

Formularis documentació

En el cas que es presente en registre físic, cada relat s'ha d'entregar en un sobre gran, en el qual s'ha d'indicar únicament el títol. En el sobre s'han d'incloure 5 còpies, cada una, precedida per una pàgina amb el títol, sense cap identificació de l'autor o autora, i que no es tindrà en compte per al còmput de l'extensió del treball. Si la presentació és telemàtica, s'hi ha d'adjuntar un arxiu en format PDF. Cada una de les obres s'ha d'identificar amb un títol i s'ha de presentar acompanyada d'una sol·licitud de participació, degudament omplida, el model de la qual s'adjunta com a annex I, en què s'expresse l'acceptació de les bases i a la qual s'assignarà un número de registre. En el cas de presentació telemàtica, s'han de presentar els formularis omplits i un exemplar del relat en format PDF. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment perquè es comproven les seues dades d'identitat, haurà d'aportar una còpia compulsada o autenticada del document nacional d'identitat, passaport o número d'identificació de persona estrangera, segons siga procedent. Si no presta autorització perquè l'òrgan convocant comprove les dades de domicili i residència, si ha modificat el seu empadronament en els dos últims mesos, o si el domicili no consta en el Sistema de Verificació de Dades de Residència o el que figura és diferent del que s'ha facilitat, hauran d'aportar l'original o la còpia compulsada o autenticada del certificat del seu empadronament. Així mateix, si no presta autorització perquè l'òrgan convocant obtinga l'acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb la Hisenda de la Generalitat i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, previstes en els articles 17 i 18 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, haurà d'aportar els certificats positius expedits per l'AEAT, per la conselleria amb competències en hisenda i per la Tresoreria General de la Seguretat Social, que acrediten que es troba al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social. La sol·licitud inclou una declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagen exigit.

Presentació

Presentació

Presencial
En qualsevol dels registres de les seus de la Direcció General de Persones Majors, d'Alacant (c/ Teatre, 37 - 39, 03001), Castelló de la Plana (av. Germans Bou, 81 12003) o València (c/ de la Democràcia, núm. 77, Ciutat Administrativa 9 d'octubre, 46018), o en qualsevol dels llocs que, amb caràcter general, reconeix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Telemàtica
Si la presentació és telemàtica, s'hi ha d'adjuntar un arxiu en format PDF. La sol·licitud de presentació telemàtica i la documentació annexa estan accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es (procediments administratius), i en el següent enllaç de la GUIA PROP: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Cadascuna de les obres s'identificarà amb un títol i es presentarà acompanyada d'una sol·licitud de participació, degudament emplenada, el model de la qual s'adjunta com a Annex I, expressant l'acceptació de les bases i a la qual se li assignarà un número de registre. En el cas de presentació en registre físic, l'apartat A) de la sol·licitud, relatiu a les dades personals de l'autor o autora de l'obra, degudament signat, i segellament i identificat amb el número de registre, s'introduirà en un sobre, on es farà constar aquest número de registre, que quedarà en poder de la Direcció General de Persones Majors. L'autor o autora es quedarà una còpia segellada. En el cas de presentació telemàtica, es presentaran els formularis emplenats i un exemplar del relat en format PDF. L'òrgan competent per a la resolució és la Directora General de persones majors o persona en qui delegue. A més es constituirà un jurat nomenat i presidit per la Directora General de persones majors. Aquest jurat serà l'encarregat de valorar els treballs presentats i elevar proposta de resolució. El jurat estarà compost a més per un número entre 4 i 6 vocalies nomenades entre persones relacionades amb el món de la medicina, psicologia i treball social. Un funcionari de la D. G. de persones majors serà el secretari del jurat.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

En la valoració de les obres presentades el jurat tindrà en compte: a) La facilitat i el fil conductor entre la història i els personatges, facilitant en tot cas la seua comprensió, sense infantilismes. b) La qualitat literària. c) La coherència narrativa. c) La defensa de valors no discriminatoris i la ruptura d'estereotips. Cada un dels apartats esmentats es valorarà amb un 25 % de la puntuació total.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives Direcció General de Persones Majors

Obligacions

Obligacions

Les persones premiades, amb anterioritat al pagament del premi i a l'efecte de procedir a aquest, han de presentar el model de domiciliació bancària i, si és el cas, l'autorització de la consulta telemàtica de dades per a beques, ajudes, premis i subvencions, degudament omplits. L'import dels premis està subjecte a la retenció de l'IRPF que marca la llei.

Observacions

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

S'atorgaran tres premis: 1r premi: 3.000 €. 2n premi: 2.000 €. 3r premi: 1.000 €. En el cas que les sol·licituds presentades no reunisquen els requisits establits en l'apartat nové d'aquesta resolució o quan no s'arribe al 50 % de la puntuació establida en l'apartat huité, es podrà declarar deserta la convocatòria. L'import dels premis estarà subjecte a la retenció de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) que marca la llei, i es formalitzarà mitjançant una transferència bancària en un únic pagament. Es podran concedir mencions especials, sense dotació econòmica, si la qualitat de les obres presentades i no premiades ho meresqueren, a consideració del jurat. El lliurament dels premis es podrà fer en un acte públic organitzat per la direcció general amb competències en matèria de persones majors.

Termini màxim

Termini màxim

La resolució d'aquesta convocatòria tindrà lloc en el termini màxim de 6 mesos des de la data de la seua publicació, i es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de Persones Majors i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja produït cap resolució expressa s'entendrà que les sol·licituds han sigut desestimades, als efectes que preveu l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La Directora General de Persones Majors o persona en qui delegue

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa