Detall de Procediment

Cancel·lació de la inscripció en el Registre Oficial d'Establiments i Servicis Biocides (d'ara en avant ROESB) per a establiments i servicis biocides ubicats a la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 2858095
Codi GUC: 22391
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT des de 19-04-2018
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Cancel·lació de la inscripció en el ROESB d'establiments i/o servicis biocides ubicats a la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

* ESTRUCTURA DEL REGISTRE El registre s'estructura en dues seccions: 1. Secció d'establiments biocides. S'hi inscriuran: 1.1 Plantes de producció, que inclouen les instal·lacions industrials de síntesis i obtenció d'ingredients actius biocides, així com els locals, magatzems i instal·lacions annexes i les plantes envasadores. 1.2. Plantes formuladores, que inclouen les instal·lacions dedicades a l'obtenció de biocides mitjançant l'elaboració o l'envasament de preparats, sempre que estiguen situades fora de l'àrea d'ubicació d'una planta de producció. 1.3. Magatzems, que són els locals destinats al depòsit i emmagatzematge de biocides, quan requerisquen autorització municipal per a aquesta activitat. Inclouen els magatzems d'importació, distribució, de venda o els dels serveis d'aplicació de biocides. 1.4. Establiments de venda, que són els locals en els quals es comercialitzen biocides d'ús per personal especialitzat. 2. Secció de serveis biocides. En la qual s'inscriuran les empreses o entitats que efectuen tractaments amb biocides reservats per al seu ús per personal especialitzat. En aquesta secció s'inclouen els serveis biocides amb instal·lacions fixes, com les cambres de fumigació, les basses d'immersió o altres similars. * VALIDESA DE LA RESOLUCIÓ D'INSCRIPCIÓ La inscripció en el ROESB tindrà una validesa indefinida, llevat que, per motius de salut pública o a petició de la persona titular, siga procedent la seua modificació o cancel·lació, o bé s'incórrega en algun dels motius de cancel·lació de la inscripció que preveu la normativa. La persona o entitat titular de la inscripció serà responsable del manteniment de les condicions que van donar lloc a la resolució d'inscripció. Qualsevol modificació o canvi en aquestes condicions s'ha de comunicar a l'autoritat competent, segons corresponga, de la forma establida en la normativa. * CANCEL·LACIÓ DE LA INSCRIPCIÓ L'autoritat competent podrà procedir a la cancel·lació de la inscripció en els casos següents: 1. A sol·licitud de la persona o entitat titular per cessament d'activitat, fet que haurà de posar en coneixement de l'autoritat competent en el termini màxim d'un mes des que es produïsca mitjançant el model de sol·licitud normalitzat, per si mateixes o a través de qui les represente legalment. 2. D'ofici, previ tràmit d'audiència, previst en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que s'haurà de notificar a la persona o entitat titular en els casos següents: a) Quan l'administració competent comprove que s'ha produït un cessament d'activitat, almenys durant dotze mesos. b) Quan es modifiquen les condicions que van fonamentar l'autorització de la inscripció, sense haver sigut comunicades. c) Quan les condicions en les quals es realitza l'activitat suposen un risc per a la salut pública o per al personal que realitza l'activitat. d) Quan s'observe falsedat, inexactitud o omissió de les dades, manifestacions o documents proporcionats a l'autoritat competent. e) Quan, en virtut de revisions d'ofici o per qualsevol altre mitjà, l'autoritat competent comprove que s'ha produït un incompliment de la normativa aplicable, sense perjudici de la sanció i de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquen, d'acord amb el que preveu l'article 69, apartat 4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Requisits

Requisits

La sol·licitud de cancel·lació en el ROESB dels establiments i serveis biocides situats a la Comunitat Valenciana s'ha d'ajustar al model normalitzat, ha d'anar acompanyada de la documentació que corresponga i la ha de tramitar les persones interessades o les que les representen legalment.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona titular de l'empresa o el seu representant legal.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 1054/2002, d'11 d'octubre, pel qual es regula el procés d'avaluació per al registre, l'autorització i la comercialització de biocides (BOE núm. 247, de 15/10/02).
  • Decret 96/2004, d'11 de juny de 2004, del Consell de la Generalitat, pel qual es crea el Registre oficial d'establiments i serveis biocides de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4782, de 24/06/04).
  • Ordre SCO/3269/2006, de 13 d'octubre, per la qual s'estableixen les bases per a la inscripció i el funcionament del Registre oficial d'establiments i serveis biocides (BOE núm. 255, de 26/10/06).
  • Reial decret 830/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableix la normativa reguladora de la capacitació per a realitzar tractaments amb biocides (BOE núm. 170, de 14/4/10).
  • Decret 32/2012, de 17 de febrer, del Consell, pel qual modifica l'article 4.2 del Decret 96/2004, d'11 de juny, del Consell, pel qual es va crear el Registre oficial d'establiments i serveis biocides de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6717, de 20/2/12).
  • Reglament (UE) núm. 528/2012, del Parlament Europeu i del Consell, de 22 de maig de 2012, relatiu a la comercialització i l'ús dels biocides.
  • ORDRE 1/2018, de 4 d'abril, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es regula el procediment d'inscripció, modificació, cancel·lació, comunicació i funcionament del Registre oficial d'establiments i serveis biocides de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8276, de 18/04/2018).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

La persona titular de l'establiment o servei ha de comunicar el cessament de l'activitat en el TERMINI MÀXIM D'UN MES des que es produïsca.

Formularis documentació

Les sol·licitud de cancel·lació ha d'anar acompanyada de la següent documentació: 1. Per a la secció d'establiments biocides: Acreditació de la representació legal, si escau. 2. Per a la secció de serveis biocides: Acreditació de la representació legal, si escau. En cas de no estar inscrit en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), o bé, en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat, haurà d'aportar documentació acreditativa de la condició de representant.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Actualment no s'exigix el pagament de taxa.

Presentació

Presentació

Presencial
Només en el cas de no estar obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració (art. 14.2 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques), podran presentar-se de manera presencial en el registre electrònic de l'administració o l'organisme al qual es dirigisquen, així com en la resta de registres electrònics de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local o al sector públic institucional. També podran presentar-se: - En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. - En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. - En les oficines d'assistència en matèria de registres. - En qualsevol altre que establisca les disposicions vigents. Les sol·licituds s'han de dirigir als centres de salut pública corresponents, per raó del domicili social de l'entitat, sense perjudici que es puguen presentar d'acord amb el que disposa l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Es pot consultar el centre de salut pública assignat a cada municipi en l'apartat d'enllaços d'aquest document * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - TORRENT-València C/ XIRIVELLA, S/N 46900-Torrent Tel.: 961974875 Fax: 961974891 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ALZIRA-València C/ LA PAU, S/N 12312-Alzira Tel.: 962469615 Fax: 962469616 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - MANISES-València C/ CERAMISTA ALFONS BLAT, S/N 46940-Manises Tel.: 963425954 Fax: 963425955 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - GANDIA-València C/ DUC CARLES DE BORJA, 19 46700-Gandia Tel.: 962829450 Fax: 962829451 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - UTIEL-València Plaça ESCOLA PIA, 1 46300-Utiel Tel.: 962169282 Fax: 962169283 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - XÀTIVA-València PL. DE LA SEU, 11 (ANTIC HOSPITAL) 46800-Xàtiva Tel.: 962249270 Fax: 962249271 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - DÉNIA-Alacant PL. JAUME I, 5 03700-Dénia Tel.: 966429600 Fax: 966429601 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ELX-Alacant C/ ANTONI MORA FERRÁNDEZ, 51 03202-Elx Tel.: 966913241 Fax: 966913165 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ELDA-Alacant C/ MAGALLANES, 16 03600-Elda Tel.: 966957640 Fax: 965699093 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ORIHUELA-Alacant C/ CARDENAL DESPRADES, 7 03300-Orihuela Tel.: 966904770 Fax: 966904771 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - BENIDORM-Alacant C/ TOMÁS ORTUÑO, 69 03501-Benidorm Tel.: 966816565 Fax: 966816566 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ALACANT-Alacant PL. D'ESPANYA, 6 03010-Alacant Tel.: 965169090 Fax: 965169091 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - ALCOI-Alacant C/ DE L'ALBEREDA, 41 03803-Alcoi Tel.: 966528000 Fax: 966528033 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - BENICARLÓ-Castelló C/ PENÍSCOLA, 21 12580-Benicarló Tel.: 964468530 Fax: 964468531 * CENTRE DE SALUT PÚBLICA (CSP) - CASTELLÓ DE LA PLANA-Castelló AV. DE LA MAR, 8 12003-Castelló de la Plana Tel.: 964399600 Fax: 964399645 * REGISTRE GENERAL DE LA CONSELLERIA DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PÚBLICA-València C/ MISSER MASCÓ, 31-33 46010-València Tel.: 012
Telemàtica
1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual acaba d';indicar-se. Per a això hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s';admeten: -El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). -I el sistema clau-signatura de l';Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), haurà d';inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&;version=amp - I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4.- Clickando en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d';aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 5.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l';autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar. En aquest tràmit de la Guia Prop: En l';apartat denominat ";IMPRESOS ASSOCIATS"; (a més d';en el propi tràmit telemàtic) existeixen models normalitzats i emplenables de tots o alguns d';aqueixos documents, segons el cas. Si existeix model normalitzat el document haurà de presentar-se en ell. No obstant això, aquells documents per als quals no existisca model normalitzat hauran de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. En el tràmit telemàtic s';indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove';ls abans d';annexar els documents, 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual acaba d';indicar-se. Per a això hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s';admeten: -El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). -I el sistema clau-signatura de l';Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), haurà d';inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&;version=amp - I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4.- Clickando en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d';aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 5.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l';autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar. En aquest tràmit de la Guia Prop: En l';apartat denominat ";IMPRESOS ASSOCIATS"; (a més d';en el propi tràmit telemàtic) existeixen models normalitzats i emplenables de tots o alguns d';aqueixos documents, segons el cas. Si existeix model normalitzat el document haurà de presentar-se en ell. No obstant això, aquells documents per als quals no existisca model normalitzat hauran de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. En el tràmit telemàtic s';indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove';ls abans d';annexar els documents

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació que l'acompanya que es corresponga amb el seu domicili social (podeu consultar el vostre centre a través de l'enllaç al final d'aquest document). - L'òrgan encarregat de la gestió dels expedients és la direcció general competent en matèria de salut pública. - La direcció general competent en matèria de salut pública, a través dels seus centres de salut pública, quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en la normativa legal, requerirà la persona o entitat sol·licitant mitjançant un escrit perquè, en el termini de 10 dies, esmene les deficiències o presente la documentació preceptiva. Si així no ho fera, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 d'aquesta llei. - Els interessats són responsables de la veracitat dels documents que presenten i poden sol·licitar els òrgans gestors de manera motivada l'acarament de les còpies que aporten, per a la qual cosa podran requerir l'exhibició del document o de la informació original, sense perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció que tenen atribuïdes les administracions públiques. - D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'òrgan gestor del procediment per a obtindre directament les dades d'identitat del sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal. En cas que el sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, ho ha d'indicar expressament en el formulari, de manera que quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents. - Autoritat competent per a resoldre: Correspon a la persona titular de la direcció general competent en matèria de salut pública dictar les resolucions relatives al ROESB i resoldre els altres procediments relacionats. - Termini per a resoldre: termini màxim de tres mesos des de la data d'entrada de la sol·licitud en el registre.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE, núm. 236, de 02/10/15).

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim de resolució serà de tres mesos des de la recepció de la sol·licitud.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa