Detall de Procediment

Sol·licitud de concert del servei de suport a l'emancipació i autonomia personal de joves ex-tutelats/as que hagen aconseguit la majoria d'edat per al període 2022-2026

Codi SIA: 2893571
Codi GUC: 22713
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(30-06-2022
29-07-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte del concert és la convocatòria de 164 places per al Servei de Suport a l'Emancipació i Autonomia Personal de Joves Extutelats/ades que hagen arribat a la majoria d'edat, que es defineix com el recurs destinat a coordinar i impulsar el procés de suport i orientació, en el període de transició a la vida independent i autònoma de la població jove que, a causa de la seua situació de vulnerabilitat i dependència, requereix una atenció especialitzada d'acompanyament i seguiment.

Requisits

Requisits

a) Estar degudament inscrites en l'àrea d'atenció corresponent a infància i adolescència en el Registre general de titulars d'activitats, de serveis i de centres de serveis socials de la conselleria competent en matèria de serveis socials. b) Disposar de l'acreditació administrativa exigida per la normativa sectorial. c) Trobar-se al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. d) Disposar el centre o servei d'autorització de funcionament, segons la normativa general de serveis socials i la normativa sectorial, o estar en disposició d'obtindre-la amb anterioritat a la data de resolució d'aquesta convocatòria. En tot cas, en el moment de l'adjudicació del concert, l'entitat ha de disposar de l'autorització de funcionament. En el cas dels serveis d'acció concertada de la present convocatòria que no disposen de normativa sectorial aplicable, han de presentar, juntament amb la seua sol·licitud, una declaració responsable per la qual es comprometen a complir tots els requisits de funcionament exigits en l'annex tècnic de la present convocatòria (annex VI). e) Acreditar o estar en condicions de disposar d'un certificat de qualitat del centre o servei. En el cas de no disposar d'aquest certificat, l'entitat haurà de presentar una declaració responsable, en els termes que preveu la disposició transitòria cinquena del Decret 181/2017. En tot cas, haurà d'acreditar-se abans de la pròrroga corresponent. f) En el cas dels centres, han d'acreditar la titularitat del centre o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència del concert, així com l'autorització de l'entitat o persona titular del local on està situat el centre i mantindre-la durant tot l'acord d'acció concertada, exceptuant el que disposa l'article 24 del Decret 181/2017. g) No incórrer en les prohibicions que estableix l'article 8 del Decret 181/2017 per a concertar amb l'Administració. h) Compromís de comunicar els canvis en la titularitat o autoritzacions del centre objecte del concert i qualsevol trasllat o modificació substancial que afecte la naturalesa del concert. i) Posar a la disposició de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, com a mínim, el 85 % de les places autoritzades del centre o servei per a la seua inclusió en el sistema públic valencià de serveis socials mitjançant la concertació d'aquestes, percentatge que podrà ser superior tal com es dispose en els annexos tècnics dels sectors de l'acció concertada. En casos excepcionals i degudament justificats, es podrà prendre com a referència el percentatge d'ocupació real del centre d'acord amb l'última convocatòria d'acció concertada. j) El percentatge que quede de les places restants no posades a disposició per part de les entitats en l'acció concertada a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives no es podran cobrir mitjançant prestacions vinculades al servei o les prestacions vinculades de garantia de les tipologies de places o serveis vinculades al mateix objecte de les convocatòries d'acció concertada.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar el concert entitats d'iniciativa social que complisquen els requisits per a accedir al règim d'acció concertada i per a actuar com a institucions col·laboradores en l'àmbit de la infància i l'adolescència. D'acord amb l'article 180 de la Llei 26/2018, poden ser entitats col·laboradores en l'execució de mesures de justícia juvenil i la protecció de la infància i l'adolescència les associacions, fundacions, cooperatives i altres entitats sense ànim de lucre.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • - Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la infància i l'adolescència.
  • Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desplega l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana per entitats d'iniciativa social.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Resolució de 21 de juny de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual és convoquen els acords d'acció concertada en matèria de serveis socials en els sectors d'atenció a persones amb diversitat funcional, infància i adolescència, a persones en situació o risc d'exclusió social pertanyents a col·lectius vulnerables i a persones majors dependents, per al període 2022-2026 (DOGV núm. 9371 de 29.06.2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds de la present convocatòria serà d'un mes, a partir de l'endemà al de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9371 de 29.06.2022)

Formularis documentació

a) Sol·licitud de participació en el concert social, conformement a l'annex VI. b) Certificat acreditatiu de l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat en el qual s'autoritze el representant legal la participació en el procediment de selecció i la sol·licitud del concert social (apartat E de l'annex VI). c) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica i de les obligacions amb la Seguretat Social, en cas que no autoritzen la consulta interactiva d'aquesta documentació (apartat F de l'annex VI). d) Declaració responsable de l'entitat de no estar incursa en cap causa de prohibició per a concertar (apartat G de l'annex VI).

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No hi ha

Presentació

Presentació

Telemàtica
La presentació de sol·licituds i documentació annexa s'ha de fer de manera telemàtica, per a la qual cosa les persones i entitats interessades han d'utilitzar l'aplicació dissenyada que estarà disponible en el Catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través de la seu electrònica (portal https://sede.gva.es, apartat "Serveis en línia"), i hi han d'indicar al peu la direcció territorial de la Conselleria (que serà l'òrgan instructor d'acord amb la localització del centre). Tal com disposa l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en aquest cas es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'ha realitzat l'esmena. Tramitació Direcció Territorial d'Alacant: proteccionalicante@gva.es Direcció Territorial de Castelló: querol_josmol@gva.es Direcció Territorial de València: pasqual_josort@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La tramitació d'aquest procediment, la seua sol·licitud, l'exercici dels drets i les obligacions, així com l'esmena de la sol·licitud, es faran per mitjans telemàtics. El procediment de tramitació consta dels passos següents: 1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. 2. Instrucció de l'expedient: realització d'ofici de les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució. Una vegada revisada la documentació, quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, no s'haja presentat la sol·licitud per mitjans electrònics o no es presente amb la documentació preceptiva, l'òrgan d'instrucció requerirà l'entitat sol·licitant perquè, de conformitat amb el que exigeix la llei i les disposicions de desplegament, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa en el termini de 10 dies hàbils, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que s'haurà de dictar en els termes que preveu la legislació de procediment administratiu comú. 3. Proposta de resolució de la Comissió d'Avaluació, òrgan competent per a resoldre. 4. Resolució de concessió o denegació de concert social.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els criteris de selecció i valoració d'entitats s'efectuarà d'acord amb els criteris que estableix la convocatòria següents: a) Els anys d'experiència acreditada en la prestació de serveis dirigits a la infància i adolescència: 20 punts. b) La continuïtat en l'atenció en relació amb la qualitat prestada. 20 punts. b.1. Criteri comú: tindre establida una carta de servei que es facilite a les persones usuàries, amb compromisos de gestió, indicadors detallats per al seu seguiment, sistema de gestió de queixes i reclamacions, i mesures d'esmena àgils en cas d'incompliment: 5 punts. b.2. Criteris segons l'annex de condicions tècniques al qual s'opte: amb un màxim de 15 punts: b.2.1. Servei de formació i supervisió de l'equip professional de la llar o residència, efectuat per personal extern especialitzat en motivació i cohesió grupal, en aferrament, trauma, en l'àrea d'infància i adolescència amb experiència de 300 hores, orientat a la millora permanent de l'organització i el funcionament del centre, amb la finalitat d'optimitzar la qualitat de l'atenció educativa que reben els adolescents i els joves internats (fins a 5 punts): - 90 hores anuals: 5 punts. - 80 hores anuals: 4 punts. - 70 hores anuals: 3 punts. - 60 hores anuals: 2 punts. - 50 hores anuals: 1 punt. Aquest aspecte s'acreditarà mitjançant declaració responsable del representant de l'entitat amb el compromís de formació i supervisió de l'equip professional, expressat en hores. b.2.2. Programes específics d'intervenció. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 12 punts, i s'hauran de preveure en cada programa: objectius generals i específics, indicadors concrets, metodologia, activitats i avaluació: - Programes d'entrenament en habilitats socials (resolució de conflictes, comunicació, conducta prosocial i altruista, raonament moral, autocontrol, etc.): 2 punts. - Programes de prevenció i detecció de situacions de violència de gènere: 2 punts - Programa informatiu, preventiu i de detecció de conductes addictives: 2 punts. - Programes de preparació per a la vida independent: 2 punts. - Programes de bones pràctiques en l'ús de les noves tecnologies i les xarxes socials: 2 punts. - Programa de promoció dels drets de la infància i de l'adolescència: 2 punts. b.2.3. Disposar d'acords de col·laboració amb entitats tant públiques com privades dirigits a la inserció sociolaboral de persones en situació de vulnerabilitat i/o risc d'exclusió social: s'atorgarà 3 punts. Aquest punt s'ha d'acreditar mitjançant un certificat electrònic dels representants legals de les entitats que subscriuen l'acord. c) El treball desenvolupat en l'àmbit comunitari i el grau d'inserció de l'entitat, el centre o el servei en el territori desenvolupant accions i programes en col·laboració amb altres centres i serveis socials, culturals, sanitaris, d'ocupació, municipals o de la Generalitat. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 20 punts, i l'entitat haurà d'acreditar documentalment les accions i els programes en règim de col·laboració que desenvolupa o pretén desenvolupar. Seran objecte de puntuació: c.1. La coordinació amb altres entitats de l'àrea d'actuació del centre o servei: 10 punts c.2. La participació en estructures de coordinació o representacions municipals o supramunicipals: 10 punts c.3. La coordinació amb serveis de caràcter educatiu, sanitari, social i/o laboral de l'àrea d'actuació es valorarà fins a un màxim de 5 punts. d) Les bones pràctiques socials i de gestió de personal, en relació amb les clàusules socials de creació d'ocupació per a persones amb dificultats, plans d'igualtat entre dones i homes, i altres de caràcter social, especialment establides en l'execució de les prestacions objecte de l'acció concertada, màxim 25 punts): d.1. Tindre incorporats temporalment o indefinidament treballadors/ores que es troben inclosos en algun dels col·lectius d'especial atenció, i es consideraran com a tals (màxim 15 punts): - Dones víctimes de violència de gènere. Aquesta circumstància es tindrà en compte per a les unitats de convivència en les quals hi haja alguna víctima de violència de gènere acreditada, i no sols en els casos de la titular del contracte. - Persones amb diversitat funcional amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %. Aquesta circumstància es tindrà en compte no sols per als titulars del contracte, sinó per a qualsevol membre de la unitat de convivència. - Persones que siguen beneficiàries de la renda valenciana d'inclusió o ho hagen sigut fins al moment de la contractació - Persones trans: - Joves que hagen estat en situació de risc o desemparament durant la minoria d'edat - Persones migrants o d'origen migrant - Persones que hagen complit una pena privativa de llibertat Si les persones en alguna d'aquestes situacions suposen: - Més del 5 %: 15 punts. - Superior al 3 % i fins al 5 %: 10 punts. - Entre l'1 % i 3 %: 5 punts. d.2. Tindre establit un pla d'igualtat de dones i homes que assegure la igualtat de gènere i l'eventual millora dels mínims en matèria d'igualtat i de conciliació laboral que estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i la normativa autonòmica (Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat): - Si s'acredita la inscripció en el Registre de convenis i acords col·lectius, 5 punts. - Si s'acredita el visat del pla per la DG de l'Institut Valencià de les Dones, 5 punts. e) Implantació de processos de participació i decisió de les persones usuàries en els plans de centres o serveis i en els seus projectes de vida: 20 punts. f) Nivell de necessitat de les places. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 20 punts. - Per any de concert formalitzat o subvenció acreditada per al manteniment del centre o servei, en cas de centres en funcionament: 2 punts. També es valorarà aquest criteri d'acord amb els nivells de cobertura i l'índex de necessitat de places segons s'establisca en l'Estratègia valenciana de serveis socials. La puntuació mínima per a accedir al règim d'acció concertada s'estableix en 65 punts.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció dels procediments de concertació correspon als òrgans competents de les direccions territorials de la conselleria competent en la matèria de serveis socials de cada sector de l'acció concertada, que s'encarregarà de verificar la documentació presentada en el procediment i baremar-la, així com de fer l'avaluació tècnica.

Obligacions

Obligacions

Sense perjudici de les obligacions que estableixen les normes aplicables, són obligacions de les entitats titulars dels centres i serveis concertats les següents obligacions específiques com a conseqüència de l'acord d'acció concertada i formalització del concert: a) Posar a la disposició de la Generalitat el nombre de places que preveu el concert, així com admetre al servei o centre totes les persones usuàries que li designen els òrgans competents en la matèria. b) Mantindre els requisits i les ràtios de personal en relació amb les prestacions i el nombre de persones ateses, segons es determina en la tipologia de cada recurs en els annexos de la convocatòria, durant el període de vigència del concert. c) Prestar el servei gratuïtament a les persones, de manera que no pot percebre cap quantitat que, directament o indirectament, supose una contrapartida econòmica pels serveis objecte del concert. d) Fer constar en la seua documentació i en la seua publicitat, al costat de la denominació de l'entitat, centre o servei, la condició de centre o servei concertat, integrat en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials. A aquest efecte, d'acord amb la disposició addicional novena del Decret 181/2017, han de fer constar en la seua documentació i en la seua publicitat la condició de centre o servei concertat, en el termini màxim de quinze dies des de la formalització del concert social; i, igualment, els centres la totalitat de places dels quals estiguen subjectes al règim d'acord d'acció concertada han de fer constar en la seua denominació i en la seua publicitat la condició de centre concertat, i tenen el termini màxim de quaranta-cinc dies des de la formalització del concert social per a fer constar aquesta circumstància i modificar, si escau, la seua retolació i publicitat exterior. e) Complir, en tot moment, les condicions tècniques a les quals se subjecta el concert i mantindre els nivells de qualitat en la prestació assistencial. f) Adoptar les mesures adequades per a establir un sistema intern àgil de recepció, seguiment i resolució de les queixes i reclamacions que puguen presentar les persones usuàries. g) Complir i seguir les instruccions i directrius tècniques que formulen els òrgans competents de la Conselleria per al desenvolupament de l'activitat i garantir l'adequada prestació del servei. h) Disposar d'un òrgan de participació d'acord amb les indicacions que estableixen els annexos tècnics de la convocatòria. i) Presentar una memòria justificativa de les accions, les actuacions i el compliment de les condicions que s'estableixen en el concert social (annex XI), així com una memòria econòmica (resum econòmic) (annex XII). j) Presentar un informe d'auditoria externa dels seus comptes en el qual conste l'aplicació del finançament rebut per part de l'entitat en concepte d'abonament derivat de l'acord d'acció concertada. k) Els serveis i els centres de serveis socials de les entitats d'iniciativa social hauran d'obtindre, així mateix, l'acreditació per a accedir al règim de concerts i amb això al Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, d'acord amb el que es disposa en la normativa que desenvolupa l'acció concertada per a la prestació de serveis socials per entitats d'iniciativa social. l) Tindre almenys la meitat del personal d'atenció directa de la plantilla del centre amb una relació contractual de caràcter indefinit. m) Les plantilles desenvolupades en els diferents recursos no podran ser objecte de subcontractació en considerar-se activitats d'execució directa per part de l'acció concertada. 2. L'entitat concertant té les següents condicions tècniques obligatòries: a) Subscriure les pòlisses d'assegurança que s'enumeren segons el que disposa l'article 11.2 del Decret 181 i la disposició addicional huitena del Decret 188/2021, de 26 de novembre, del Consell de modificació del Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, que estipula que les cobertures mínimes que cal contractar seran per defunció, 30.000 euros, i per a invalidesa, de 60.000 euros, sense que hi haja cap limitació per anualitat d'assegurança. b) Desenvolupar les actuacions de control i seguiment de les actuacions concertades que s'estipulen en l'article 31 d'aquesta disposició, amb la finalitat de garantir en tot moment la qualitat del servei. c) Així mateix, està obligada al deure de confidencialitat respecte a les característiques i la identitat de les persones usuàries, davant de tercers, segons estableix la Llei de protecció de dades de caràcter personal i d'acord amb el que preveu l'article 13.3 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'enjudiciament civil. d) Així mateix, s'haurà de comunicar immediatament, en el termini màxim de 24 hores, per qualsevol mitjà escrit o telemàtic, qualsevol incidència greu esdevinguda durant l'estada de la persona en el centre, i serà l'òrgan competent de l'administració concertant la secció corresponent de la direcció territorial. 3. Igualment, les entitats estan obligades a complir amb la legislació laboral vigent i les obligacions que comporta el conveni col·lectiu sectorial aplicable. Així com els possibles acords salarials que es produïsquen amb posterioritat als existents a la publicació de la convocatòria. 4. Així mateix, estan obligades a facilitar la funció inspectora per part dels serveis d'inspecció de serveis socials i a assumir les actuacions de control financer que corresponga a la Intervenció General de la Generalitat. 5. Les entitats signants dels concerts estaran obligades a justificar la prestació del servei i el compliment de les obligacions derivades del concert, i el pagament de l'acció concertada estarà supeditat a aquesta justificació. 6. Les entitats d'iniciativa social hauran de presentar en la direcció territorial competent dins dels deu primers dies des de la signatura de l'acord de l'acció concertada els documents següents: - Contractes laborals del personal adscrit - Documentació acreditativa de la titulació acadèmica dels professionals contractats - Còpia compulsada de la pòlissa d'assegurances

Observacions

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació o bé, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà d'aquesta publicació, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre que es considere pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'import del concert per a la gestió del servei de suport a l'emancipació i l'autonomia personal de joves extutelats/ades que hagen arribat a la majoria d'edat s'efectuarà d'acord amb el mòdul econòmic establit en l'annex corresponent al servei en la convocatòria. PAGAMENT El règim del pagament del concert s'efectuarà mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat concertada, a mes vençut, amb el previ document justificatiu de la correcta prestació del servei concertat.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar serà de sis mesos a comptar de la de publicació de la convocatòria. Una vegada transcorregut el termini abans esmentat, sense que s'haja notificat cap resolució expressa, han d'entendre's desestimades les sol·licituds formulades per les entitats participants en el procediment de concertació, per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La persona que ocupe el lloc de director/a general de Gestió i Organització del Sistema, per delegació de la persona titular de la Conselleria, a proposta de la comissió d'avaluació i tenint en compte les disponibilitats pressupostàries existents resoldrà sobre la concessió o denegació de concerts socials.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment greu o reiterat de les obligacions per part de l'entitat concertada del servei podrà donar lloc a la resolució o extinció del concert, sense perjudici de les responsabilitats administratives, civils o penals en les quals s'haja pogut incórrer d'acord amb el que preveuen els articles 43 i 44 del Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desplega l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana per entitats d'iniciativa social.