Detall de Procediment

Autorització d'obertura, trasllat o modificació de centre sanitari de Mútua o d'Empresa Col·laboradora de la Seguretat Social.

Codi SIA: 211237
Codi GUC: 3227
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Esmena

  • Desistiment

  • Recurs Alçada

  • Renúncia

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte pot ser l'autorització, trasllat o modificació dels centres o instal·lacions sanitàries següents: a) Els centres sanitaris gestionats per les mútues col·laboradores de la Seguretat Social en la Comunitat Valenciana, amb independència de la titularitat patrimonial de l'immoble. b) Les instal·lacions sanitàries pròpies de les empreses col·laboradores en la gestió de la Seguretat Social, en relació amb les contingències d'accident de treball i malaltia professional, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. L'autorització administrativa d'un centre sanitari és l'acte pel qual l'Administració de la Generalitat, reconeix que un centre reuneix els requisits exigits en la normativa vigent, per a poder garantir als seus destinataris una atenció adequada, i en concret, en este cas, en relació amb les contingències d'accidents de treball i malaltia professional, segons l'Ordre de 28 de març de 2007.

Observacions

Observacions

Anualment, abans del fi del segon trimestre, les Mútues Col·laboradores de la Seguretat Social remetran a la Direcció General competent en matèria de Salut Pública informació actualitzada sobre la seua activitat sanitària en relació amb les contingències professionals, segons especificacions de l'orde citada, i a través de l'aplicació informàtica que amb este fi ha desenrotllat l'esmentada Direcció General. REQUISITS QUE HAN DE REUNIR ELS CENTRES (Annex I de l'Orde de 28 de març de 2007) 1. Funcions assistencials Els centres sanitaris, la classificació dels quals es realitzarà d'acord al Reial Decret 1277/2003, podran desenrotllar una o diverses de les funcions següents: -Primera assistència d'accidents de treball i malalties professionals. -Recuperació i rehabilitació d'accidents de treball i malalties professionals. -Hospitalització i/o assistència quirúrgica. -Centre de prevenció d'accidents de treball i malalties professionals dins de l'acció protectora de la Seguretat Social. -Control d'IT per contingències comunes del Sistema de Seguretat Social. 2. Equipament L'equipament sanitari serà l'adequat a les funcions que desenrotlla el centre, i en tot cas el descrit en l'apartat 7 de l'Ordre de 28 de març de 2007. Si es realitzen tècniques intervencionistes haurà de comptar amb els mitjans necessaris per a una possible reanimació. Quan es realitzen tècniques diagnòstiques i terapèutiques que precisen la utilització de matèria estèril no fungible hauran de comptar amb un sistema d'esterilització amb capacitat suficient i protocol d'esterilització. La eliminació de residus sanitaris haurà de realitzar-se de conformitat amb el que preveu la normativa vigent. 3. Identificació Els centres hauran d'estar identificats respecte a l'horari d'atenció sanitària i entitat que els gestiona. 4. Accessibilitat Els centres estaran ubicats en tot cas en planta baixa. En cap cas hi haurà barreres arquitectòniques que impedisquen l'accés a treballadors amb mobilitat reduïda. S'assegurarà l'accés directe des de la planta baixa a plantes superiors, cas d'haver-les, amb mitjans adequats com ara ascensors amb capacitat adequada per al trasllat de treballadors amb mobilitat reduïda, o altres. 5. Recursos Humans Els centres sanitaris disposaran de personal sanitari amb la titulació adequada a la seua oferta assistencial. Disposaran de personal metge durant tot el seu horari d'atenció al públic, exceptuant els centres dedicats exclusivament a rehabilitació, en els que este requisit no serà imprescindible. 6. Documentació Independentment del llibre d'assistències establit en el Reglament de col·laboració de les MCSS, els centres sanitaris disposaran d'història clínica, de conformitat amb el que establix la Llei 41/2002, de 14 de novembre, bàsica reguladora de l'autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d'informació i documentació clínica i la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana. Els centres sanitaris disposaran d'equips i material d'arxiu amb els sistemes de custòdia que garantisquen la seguretat de les històries clíniques, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Els centres sanitaris disposaran de fulls de reclamacions a disposició dels pacients o acompanyants, d'acord amb l'Ordre 4/2013, de 26 de març. 7. Estructura i superfície mínima. Sense perjuí del compliment de les condicions establides en el Reial Decret 486/1997, de 14 d'abril, els centres sanitaris disposaran a) Amb caràcter general, de: Aigua potable Recepció i espera Servicis generals (magatzem) Neteges exclusives per a usuàries i neteges per al personal Calefacció/refrigeració Il·luminació i senyalització d'emergència b) Primera assistència d'accidents de treball i malalties professionals Sala de capellans Despatx mèdic aïllat Rx i revelat. Els aparells de Rx estaran inscrits en el Registre d'Instal·lacions Radiològiques c) Recuperació i rehabilitació d'accidents de treball i malalties professionals Despatx mèdic Vestuaris Mecanoteràpia Electroteràpia Hidroteràpia (optatiu) d) Superfície mínima dels centres -Centres amb una funció assistencial: 90 m² útils -Centres amb dos funcions assistencials, excloent rehabilitació d'ÀT i EP: 120 m² útils -Centres amb dos funcions assistencials, incloent-hi rehabilitació d'ÀT i EP: 140 m² útils -Centres amb tres o més funcions assistencials, excloent rehabilitació d'ÀT i EP: 140 m² útils -Centres multifuncionals que inclouen rehabilitació d'AT i EP: 175 m² útils 8. Els centres sanitaris l'oferta assistencial dels quals incloga laboratori d'anàlisis clíniques, estos s'ajustaran al que establix en l'Ordre 4/2020, de 4 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es regulen els criteris de qualitat dels laboratoris de clínics a la Comunitat Valenciana. 9. Els centres mòbils d'assistència sanitària hauran de comptar amb les instal·lacions, equipament i personal sanitari adequats a les funcions assistencials que vagen a desenrotllar. 10. Els centres sanitaris amb internament s'ajustaran als requisits que, amb caràcter general, s'establisquen per a este tipus de centres.

Requisits

Requisits

És requisit imprescindible per a la concessió de les autoritzacions d'obertura, trasllat i modificació dels centres sanitaris d'entitats i empreses col·laboradores de la Seguretat Social, que la mútua col·laboradora de la Seguretat Social o empresa col·laboradora que els gestione compte amb la CONFORMITAT PRÈVIA per a la seua instal·lació atorgada per resolució de la Direcció General d'Ordenació de la Seguretat Social del Ministeri competent en matèria de Seguretat Social. Sense perjudici dels requisits mínims comuns que, amb caràcter general, s'establisquen per a tots els centres sanitaris, aquests centres i instal·lacions sanitàries, hauran de reunir per a la seua autorització les condicions mínimes que s'estableixen en l'Ordre de 28 de març de 2007. En el cas d'empreses col·laboradores en la gestió de la Seguretat Social amb menys de mil treballadors en una província, podran autoritzar-se centres sanitaris amb una superfície menor a l'establida en l'ordre, sempre que les instal·lacions i recursos humans dels mateixos garantisquen una correcta prestació sanitària als treballadors.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- Les mútues col·laboradores de la Seguretat Social en la Comunitat Valenciana. - Les empreses col·laboradores en la gestió de la Seguretat Social, en relació amb les contingències d'accident de treball i malaltia professional, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis documentació

Les sol·licituds hauran de dirigir-se a la Direcció General competent en matèria de Salut Pública, acompanyades de la següent documentació: - AUTORITZACIÓ O DE TRASLLAT DE CENTRE SANITARI: 1) Qüestionari de dades del centre sanitari (model Annex II, Ordre 28 de març de 2007). 2) Pla del centre en el que s'indique la superfície total del centre i la distribució de les dependències. No serà necessari aportar la documentació establida en els apartats 1) i 2), en cas que les dades hagueren sigut presentats per a la conformitat prèvia de la Direcció General d'Ordenació de la Seguretat Social del Ministeri competent en matèria de Seguretat Social, i no hi haguera modificacions. En eixe cas, s'haurà d'aportar: 3) Resolució de la conformitat prèvia de la Direcció General d’Ordenació de la Seguretat Social. 4) Annex Oferta Assistencial (establit en el Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre). 5) Llicència municipal d'activitat o certificat sobre els locals i instal·lacions, realitzat per tècnic competent i visat pel col·legi professional corresponent, en el qual es faça constar que el centre disposa dels locals i instal·lacions adequats per a la finalitat que es destinen, així com que es compleix la normativa corresponent sobre protecció contra incendis i de barreres arquitectòniques. 6) Acreditació de la representació legal, llevat que estiga inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'Apoderaments de la A.G.E. En cas de TRASLLAT, a més de la documentació indicada en els apartats 1) a 6) s'haurà d'aportar: Documentació relativa al centre que es tanca: Sol·licitud d'autorització de tancament de centre o instal·lació sanitària de Mútua o d'Empresa Col·laboradora de la Seguretat Social, que es realitzarà mitjançant el tràmit específic indicat a continuació, accessible des de l'apartat enllaços o bé des de Tràmits i Serveis de la guia PROP: Sol·licitud d'autorització de tancament de centre o instal·lació sanitària de Servei de Prevenció de Riscos Laborals, de Mútua o d'Empresa Col·laboradora en la gestió de la Seguretat Social. - MODIFICACIÓ ESTRUCTURAL I/O D'INSTAL·LACIONS: 1) Memòria de les modificacions que es realitzaran. 2) Certificat sobre els locals i/o les instal·lacions que es modificaran. 3) Pla de conjunt i detall de les modificacions. 4) Acreditació de la representació legal, llevat que estiga inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'Apoderaments de la A.G.E. - MODIFICACIÓ DE L'OFERTA ASSISTENCIAL: 1) Memòria descriptiva de les activitats noves. 2) Annex Oferta Assistencial (establit en el Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre). 3) Si la modificació de l'oferta assistencial implica algun canvi en l'equipament, s'haurà d'indicar en la sol·licitud. 4) Plantilla actualitzada de personal sanitari. 5) Acreditació de la representació legal, llevat que estiga inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'Apoderaments de la A.G.E. - EN CAS DE MODIFICACIÓ DE LA TITULARITAT: 1) Resolució de conformitat de la Direcció General d'Ordenació de la Seguretat Social. 2) Documentació acreditativa de la disponibilitat d'ús del nou local, si és el cas. 3) Acreditació de la representació legal, llevat que estiga inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'Apoderaments de la A.G.E. - EN CAS D'ALTRES MODIFICACIONS: Les entitats i empreses col·laboradores en la gestió de la Seguretat Social, remetran a la Direcció General competent en matèria de Salut Pública, comunicació de les modificacions que es produïsquen en els centres existents, referides a personal, horari d'obertura, equipament, raó social, denominació o qualsevol altre aspecte que afecte el seu funcionament. Aquesta comunicació es realitzarà mitjançant el tràmit específic, que es troba publicat en Tràmits i Serveis de la guia PROP: Notificació de modificacions de personal, horari o equipament clínic, raó social, denominació o qualsevol altre aspecte que afecte el funcionament dels centres assistencials de les mútues i empreses col·laboradores (Annex III, Ordre de 28 de març de 2007).

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9678 - Taxa per autoritzacions sanitàries de centres i servicis sanitaris La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, Grup IX, punt 1.1.1.4, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022. Les taxes queden fixades com s'indica a continuació: Tipus de centre: C.3. Servicis Sanitaris Integrats en una Organització no Sanitària - Autorització sanitària d'obertura i/o trasllat de centres i servicis sanitaris: 629,93 euros - Modificació estructural o de les instal·lacions: 314,96 euros - Canvi de titularitat: 52,50 euros - Ampliació oferix assistencial: 52,50 euros - Obertura i Trasllat amb ampliació d'activitats (oferta assistencial): Taxa base + activitats

Presentació

Presentació

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud acompanyada de la documentació requerida. - El Servei de Prevenció en l'Entorn Laboral, de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions estudiarà la sol·licitud i documentació acompanyant, requerint, en el seu cas, s'esmenen els defectes o deficiències en la documentació exigida, en el termini de deu dies. - Transcorregut el termini sense haver atés el requeriment, se li tindrà per desistit, mitjançant resolució que haurà de ser notificada a l'interessat. - Una vegada rebuda la documentació, des de la Unitat de Salut Laboral del Centre de Salut Pública corresponent es realitzarà visita d'inspecció al centre per a comprovar l'adequació als requisits. - Els centres tindran a la disposició dels tècnics de Salut Laboral la documentació necessària per a la comprovació dels requisits exigits. - A la vista de l'informe de la inspecció, el Servei competent en matèria de Salut Laboral, de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública, emetrà proposta de resolució. A la vista de l'expedient i de la proposta efectuada, el/la director/a general competent en matèria de Salut Pública resoldrà sobre l'autorització sol·licitada. - Les resolucions denegatòries seran sempre motivades. - Les autoritzacions d'obertura, trasllat i modificació dels centres sanitaris d'entitats i empreses col·laboradores de la Seguretat Social, seran comunicades, als efectes oportuns, al Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, establit en el Decret 176/2004, del Consell de la Generalitat.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

SERVEI COMPETENT EN MATÈRIA DE SALUT LABORAL
Termini alegació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

En cas de presentació d'al·legacions a este procediment es realitzaran de manera electrònica mitjançant este tràmit.

Termini

Termini

Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de judici. Els uns i els altres seran tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la corresponent proposta de resolució.

Observacions

Observacions

Les resolucions dictades a l'empara de l'Ordre de 28 de març de 2007, per la Direcció General competent en matèria de Salut Pública, podran ser recorregudes en alçada davant la Secretaria Autonòmica de la qual depenga orgànicament dins de la Conselleria competent en matèria de Sanitat, segons el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini màxim

Termini màxim

L'establit amb caràcter general en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Alçada

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Quant a les infraccions i sancions s'estarà al que es disposa en la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana. El procediment sancionador s'ajustarà al que es disposa, amb caràcter general en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

El Servei competent en matèria de Salut Laboral examinarà la documentació aportada, i, si observara algun incompliment, requerirà al peticionari perquè, en el termini de deu dies, corregisca la insuficiència o la imperfecció observada. En cas de requeriment d'esmena de la sol·licitud o de la documentació indicada en este procediment, es realitzarà de manera electrònica mitjançant este tràmit.

Termini

Termini

El termini d'esmena de la documentació serà de deu dies. Este termini podrà ser ampliat prudencialment, fins a cinc dies, a petició de l'interessat o a iniciativa de l'òrgan, quan l'aportació dels documents requerits present dificultats especials, en els termes establits en els articles 68.2 i 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Tant la petició dels interessats com la decisió sobre l'ampliació hauran de produir-se, en tot cas, abans del venciment del termini de què es tracte. En cap cas podrà ser objecte d'ampliació un termini ja vençut.

Presentació

Presentació

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

En els procediments iniciats d'ofici, l'Administració podrà desistir, motivadament, en els supòsits i amb els requisits previstos en les Lleis. Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets. Si l'escrit d'iniciació s'haguera formulat per dues o més interessats, el desistiment o la renúncia només afectarà a aquells que l'hagueren formulada. Tant el desistiment com la renúncia podran fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància, sempre que incorpore les signatures que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable. L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia. Si la qüestió suscitada per la incoació del procediment comportara interés general o fora convenient substanciar-la per a la seua definició i esclariment, l'Administració podrà limitar els efectes del desistiment o la renúncia a l'interessat i seguirà el procediment. L'Administració està obligada a dictar resolució expressa i a notificar-la en tots els procediments qualsevol que siga la seua forma d'iniciació. En cas de renúncia del dret, la resolució consistirà en la declaració de la circumstància que concórrega, amb indicació dels fets produïts i les normes aplicables. El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà el fixat per la norma reguladora del corresponent procediment. Quan les normes reguladores dels procediments no fixen el termini màxim, este serà de tres mesos.

Presentació

Presentació

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Les resolucions i actes a què es refereix l'article 112.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, quan no posen fi a la via administrativa, podran ser recorreguts en alçada davant l'òrgan superior jeràrquic del qual els va dictar. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el competent per a resoldre'l. Si el recurs s'haguera interposat davant l'òrgan que va dictar l'acte impugnat, este haurà de remetre'l al competent en el termini de deu dies, amb el seu informe i amb una còpia completa i ordenada de l'expedient. El titular de l'òrgan que va dictar l'acte recorregut serà responsable directe del compliment del que es preveu en el paràgraf anterior.

Termini

Termini

El termini per a la interposició del recurs d'alçada serà d'un mes, si l'acte fora exprés. Transcorregut aquest termini sense haver-se interposat el recurs, la resolució serà ferma amb caràcter general. Si l'acte no fora exprés el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar recurs d'alçada en qualsevol moment a partir de l'endemà d'aquell en què, d'acord amb la seua normativa específica, es produïsquen els efectes del silenci administratiu. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució serà de tres mesos. Transcorregut este termini sense que recaiga resolució, es podrà entendre desestimat el recurs, excepte en el supòsit previst en l'article 24.1, tercer paràgraf. Contra la resolució d'un recurs d'alçada no cabrà cap altre recurs administratiu, excepte el recurs extraordinari de revisió, en els casos establits en l'article 125.1 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets. Si l'escrit d'iniciació s'haguera formulat per dues o més interessats, el desistiment o la renúncia només afectarà a aquells que l'hagueren formulada. Tant el desistiment com la renúncia podran fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància, sempre que incorpore les signatures que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable. L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia. Si la qüestió suscitada per la incoació del procediment comportara interés general o fora convenient substanciar-la per a la seua definició i esclariment, l'Administració podrà limitar els efectes del desistiment o la renúncia a l'interessat i seguirà el procediment. L'Administració està obligada a dictar resolució expressa i a notificar-la en tots els procediments qualsevol que siga la seua forma d'iniciació. En cas de renúncia del dret, la resolució consistirà en la declaració de la circumstància que concórrega, amb indicació dels fets produïts i les normes aplicables. El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà el fixat per la norma reguladora del corresponent procediment. Quan les normes reguladores dels procediments no fixen el termini màxim, este serà de tres mesos.

Presentació

Presentació