Detall de Procediment

Ajudes destinades a entitats locals per a la restauració d'hàbitats i espècies en espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana, finançades en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Codi SIA: 3031031
Codi GUC: 94485
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: TANCAT
(09-01-2024
08-03-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar i establir les bases reguladores per a la concessió d'ajudes encaminades a dur a terme actuacions per a impulsar la restauració d'hàbitats i espècies en espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana

Observacions

Observacions

1.la inversió mínima aprovada no serà inferior a 5.000 euros (IVA exclòs). 2.la ajuda serà del 100% de les despeses subvencionables amb el límit de 40.000 euros per entitat beneficiària. 3.se finançaran les següents actuacions: a.Les que incideixen directament en la millora dels hàbitats naturals, o en les espècies silvestres en règim de protecció especial. b.Les que indirectament contribueixen a la millora dels ecosistemes i la seua biodiversitat: 4.se valoraran cadascuna de les sol·licituds admeses que hagen complit els terminis i els requisits assenyalats en les presents bases, a fi d'establir un ordre de prelació, que es determinarà de la següent forma: a.Els projectes s'ordenaran per la puntuació obtinguda segons els criteris de valoració, que vindran determinats per: •Actuacions que incideixen directament en la conservació d'hàbitats i espècies •Localització del municipi •Superfície afectada per figures de protecció •Nombre d'habitants •Mesurades concretes de corresponsabilitat i conciliació •Clàusules de responsabilitat social en la contractació b.se concedirà el 100% de les despeses subvencionables de cadascun dels projectes fins que s'esgote la quantia total de la convocatòria. c.En cas d'empat de punts i no hi haja crèdit suficient per a totes es dirimirà l'ordre conforme a les bases.

Requisits

Requisits

- Les entitats beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir els següents requisits: a)Totes les actuacions objecte de finançament hauran d'haver-se iniciat a partir de l'1 de gener de 2021. b)Relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics c)No estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, conforme al que s'estableix en el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana. d)No ser deutora per resolució de procedència de reintegrament de subvencions segons la Llei 38/2003, ni estar subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat l'ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior (article 1 del Reglament ABER). e)Estar al corrent de les obligacions tributàries (enfront de la Generalitat i a la AEAT) i de Seguretat Social. f)Complir amb la rendició dels seus comptes anuals davant el Síndic de Comptes. g)Disposar de Pla d'Igualtat. h)Complir amb la normativa laboral i del conveni sectorial de referència, així com la normativa de prevenció de riscos i salut laborals. i)Disposar de Pla antifrau o tindre-lo en un termini inferior a 90 dies des de la publicació de la resolució de concessió. j)Complir amb les obligacions europees i nacionals, relatives al finançament del MRR i amb qualsevol altra normativa vigent que els siga aplicable. k)Comptar amb les preceptives llicències i autoritzacions administratives. l)Aquelles altres que, si és el cas, es determinen en les bases reguladores d'esta ajuda. - Estos requisits s'hauran de mantindre durant l'àmbit temporal de l'ajuda.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- Entitats Locals que complisquen tots els criteris següents: a)Situar-se en l'àmbit d'un Parc Natural, Monument Natural o Paisatge Protegit, segons l'article 3.1. de la Llei 11/1994, de 27 de desembre, d'Espais Naturals Protegits de la Comunitat Valenciana. b)Tindre part o tot el seu terme municipal declarat com a Lloc d'Importància Comunitària (LIC), Zona Especial de Conservació (ZEC) o Zona d'Especial Protecció per als Ocells (ZEPA) de conformitat amb el que s'estableix article 3.3. de la Llei 11/1994, de 27 de desembre, d'Espais Naturals Protegits de la Comunitat Valenciana. c)Pertànyer al Sistema Rural o Franja Intermèdia definits en el Decret 1/2011, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana. d)Tindre una població inferior a 10.000 habitants segons les xifres oficials de població dels municipis espanyols en aplicació de les Bases del Règim Local (art. 17) de l'Institut Nacional d'Estadística actualitzat a 1 de gener de 2022. - Per a aquells municipis en el terme municipal dels quals es localitze un Monument Natural, no serà un requisit excloent el criteri establit en l'apartat b del punt anterior. - Relació dels municipis que compleixen tots els requisits definits en el punt anterior per a poder ser beneficiaris de les presents ajudes: a)Alacant: Agres, Alcocer de Planes, Alfafara, l'Alqueria d'Asnar, Banyeres de Mariola, Beniarrés, Benimarfull, Finestrat, Gaianes, Xaló, l'Orxa/l'Orxa, Muro de Alcoy, el Pinós/el Pinós, Plans, Polop, Sax i Tibi. b)Castelló: Aín, Alcudia de Veo, Alfondeguilla, Algimia de Almonacid, Almedíjar, Altura, Artana, Ayódar, Azuébar, Borriol, Cabanes, Castell de Cabres, Xodos/Xodos, Chóvar, Eslida, Fuentes de Ayódar, Higueras, Llucena/Llucena, Matet, Pavías, la Pobla de Benifassà, la Pobla Tornesa, Rossell, Segorbe, Suera/Suera, Tales, Torralba del Pinar, les Useres/ les Useres, Vall de Almonacid, Vallibona, Villahermosa del Río, Villamalur i *Vistabella del *Maestat. c)València: Atzeneta d'Albaida, Albaida, Bèlgida, Beniatjar, Bocairent, Bufali, Bugarra, Carrícola, Chera, Chulilla, Gestalgar, Marines, Nàquera/Nàquera, Olocau, Otos, el Palomar, Pedralba, Puebla de San Miguel, *Ràfol de Salem, Salem, Segart, Serra, Sot de Chera, Venta del Moro, Villargordo del Cabriel i Gátova.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el DOGV. (DOGV núm. 9761, de 08-01-2024)

Formularis documentació

- Sol·licitud d'ajudes a entitats locals per a la restauració d'hàbitats i espècies en espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana. - Certificat d'acord de l'òrgan competent del municipi sol·licitant les ajudes. - Declaració responsable del compliment del principi de “No causar perjudici significatiu” al medi ambient (*DNSH). - Model A. declaració d'absència de conflicte d'interés (DACI). - Model B. declaració i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (*PRTR). - Model C. Declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del PRTR. - Autoritzacions o llicències corresponents per a dur a terme la intervenció o documentació probatòria d'haver realitzat la seua sol·licitud. - Si el compte bancari no ha sigut utilitzada en les relacions amb esta Conselleria amb anterioritat, l'entitat sol·licitant haurà de donar d'alta la domiciliació bancària mitjançant el tràmit telemàtic PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (sede.gva.es/es/proc22648).

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (més informació respecte als certificats admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible: https://www.gva.es/es/proc17168 https://regrep.accv.es/accv_repr/login.html 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'este tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'esta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana: https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es 3. Disposa de més informació sobre la tramitació telemàtica en la següent adreça: https://www.gva.es/es/web/atencio_ciutadania/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq Revise la llista de preguntes freqüents detallades en eixa adreça per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través d'un dels següents correus electrònics en funció del tipus de problema de què es tracte: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: *generalitat_en_red@gva.es Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació" https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les entitats locals que reunisquen les condicions previstes en aquestes ajudes podran presentar una única sol·licitud. La tramitació constarà de les següents fases: -Presentació telemàtica de la sol·licitud i documentació. -Valoració de les sol·licituds que complisquen els requisits i, si escau, sol·licitud d'esmena de requisits per un termini màxim i improrrogable de 10 dies. -Els sol·licitants podran desistir per escrit de la seua sol·licitud de subvenció abans de la concessió, i l'òrgan d'instrucció ha d'acceptar-lo. -A la vista de la documentació aportada i després de la proposta de concessió d'ajudes de la Comissió d'Avaluació, la persona titular de la Direcció General amb competències en espais naturals protegits resoldrà la concessió d'aquestes ajudes, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. -La resolució de concessió publicarà, a més del llistat de les entitats locals beneficiàries, una llista de les entitats locals que complisquen els requisits, però no han sigut estimades perquè s'ha esgotat el crèdit disponible i una llista amb les entitats locals desestimades. -Si en el termini d'1 mes següent a la notificació de la resolució de concessió, alguna de les entitats beneficiàries renunciara a la subvenció, l'òrgan concedent acordarà, sense necessitat d'una nova convocatòria, la concessió de la subvenció a les entitats que formen part de la llista de reserva amb vista a la seua puntuació, fins a esgotar el crèdit total procedent d'aquestes renúncies.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els criteris objectius per a la baremació de les sol·licituds i la concessió de les ajudes es podran consultar en la base octava de l'annex I de la Resolució de *xx/*xx de 2023 d'Ajudes destinades a entitats locals per a la restauració d'hàbitats i espècies en espais naturals protegits de la CV.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Termini alegació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La resolució de concessió posarà fi a la via administrativa i la mateixa podrà ser recorreguda potestativament en reposició davant el mateix òrgan que l'haguera dictada o ser impugnades directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós-administratiu. Es delega en la Direcció General amb competències en espais naturals protegits la resolució dels recursos de reposició que s'interposen contra la resolució de concessió.

Obligacions

Obligacions

1.Totes les actuacions objecte de finançament hauran d'haver-se executat al 100% a data de 31 de desembre de 2025, excepte causa de força major que haurà d'estar degudament justificada. 2.Acreditar la realització de l'activitat d'acord amb el reflectit en la memòria, així com el compliment dels requisits, condicions i terminis establits. 3.Destinar els béns objecte de subvenció a la fi concret per al qual es va concedir durant un termini de cinc anys o durant la seua vida útil, en el cas de béns inscriptibles, o de dos anys, en la resta dels béns. 4.Responsabilitzar-se de la fiabilitat i el seguiment de l'execució de les actuacions subvencionades. 5.Disposar de llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament acreditats, que s'hauran de conservar, en format electrònic, durant un període de 5 anys. 6.Mantindre un sistema de comptabilitat separat i específic del projecte de la subvenció, o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades. 7.Comunicar immediatament qualsevol eventualitat que es produïsca en el desenvolupament del projecte subvencionat i, especialment, quan es preveja la impossibilitat de complir la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció, la qual cosa implicarà la renúncia a tot o part d'esta. 8.Comunicar per escrit l'obtenció d'altres subvencions, ingressos, ajudes o recursos per a la mateixa finalitat, amb la finalitat d'evitar el doble finançament. 9.Garantir en totes les fases el compliment del principi de DNSH i les condicions de l'etiquetatge climàtic i digital. 10. Complir, en tot moment, la normativa ambiental i territorial corresponent a cada tipus d'obra i àmbit territorial. 11.Les entitats beneficiares hauran de donar visibilitat a l'origen dels fons rebuts. 12.Subministrar a l'òrgan concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment de les obligacions previstes en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana. 13.Les entitats beneficiàries hauran de sotmetre's a les actuacions de comprovació i a les activitats de control financer, havent d'aportar tota la informació i documentació que els siga requerida. Es col·laborarà en esta inspecció, proporcionant les dades requerides i facilitant l'accés als terrenys afectats. 14.Si és el cas, compromís d'aplicar per a la plantilla que execute l'objecte de la subvenció mesures concretes de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar, que superen el que s'estableix legal i convencionalment, especialment quan es tracte de persones treballadores amb discapacitat/diversitat funcional o que tinguen a la seua cura a persones amb discapacitat/diversitat funcional o en situació de dependència. Per a la seua valoració, l'entitat beneficiària haurà d'especificar detalladament les mesures de conciliació previstes. 15.Si és el cas, la inclusió en els plecs de contractació aprovats dins de l'últim any natural a la publicació d'esta resolució, de les clàusules de responsabilitat social en la forma prevista en el Decret 118/2022, de 5 d'agost, del Consell, pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació pública i en les convocatòries d'ajudes i subvencions. 16. Aquelles altres obligacions que s'especifiquen en la convocatòria.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1.la ajuda serà del 100% de les despeses subvencionables amb el límit de 40.000 euros per entitat beneficiària. 2.la inversió mínima aprovada no serà inferior a 5.000 euros (IVA exclòs). 3.se concediran les ajudes fins a esgotar el límit del crèdit disponible en la convocatòria. 4. La sol·licitud de pagament haurà d'anar acompanyada de la documentació pertinent, que permetrà al personal tècnic comprovar i verificar la correcta execució dels compromisos previstos.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment és de sis mesos, computant-se este termini a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La concessió de la subvenció s'efectuarà per resolució de la persona titular de la Direcció General amb competències en matèria de Medi natural, per delegació de la persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació: OBERT

Termini

Termini

Una vegada resoltes les ajudes l'entitat beneficiària podrà sol·licitar, prèvia sol·licitud, una primera bestreta de pagament del 30% de l'import subvencionat. Per a la resta de l'import pendent de la subvenció es podran sol·licitar pagaments a compte després de la presentació de la documentació justificativa. Els pagaments parcials respondran al ritme d'execució de les accions subvencionades, abonant-se la quantia equivalent a la justificació presentada. La part executada fins al 30 de setembre de l'any en curs serà abonada prèvia presentació de la comunicació de finalització dels treballs en el termini màxim de 15 dies següents al 30 de setembre, a excepció de l'any 2026, que haurà de realitzar-se abans del 31 de desembre de 2025.

Documentació

Documentació

-Formulari de Justificació de la subvenció i sol·licitud d'abonament total o parcial de l'ajuda. -Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció. -Cost real de la mesura, detallant l'import sol·licitat, atorgat i gestat. -Descripció de la mesura i implementació de mecanismes de control aplicats en la seua execució. -Relació numerada per concepte de despesa o inversió de l'activitat. -Factures i la documentació acreditatius del pagament consistent en l'extracte bancari. -Justificació del compliment del principi DNSH. -Si és el cas, memòria justificativa de les mesures adoptades de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar. -Si és el cas, declaració responsable que l'ens local ha inclòs en els plecs de contractació aprovats dins de l'últim any natural a la publicació d'esta resolució.