Detall de Procediment

Ajudes destinades a activitats no econòmiques, desenvolupades per entitats de l'ecosistema d'emprenedoria de la Comunitat Valenciana, que fomenten, impulsen i promocionen la cultura emprenedora, per a l'exercici 2024 (EMENTI). Emprenedoria

Codi SIA: 3053634
Codi GUC: 95828
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
(26-04-2024
24-05-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte d'este tràmit és la concessió d'ajudes destinades a ACTIVITATS NO ECONÒMIQUES, desenvolupades per entitats de l'ecosistema d'emprenedoria de la Comunitat Valenciana, que fomenten, impulsen i promocionen la cultura emprenedora. En concret, en la CONVOCATÒRIA 2024 d'estes ajudes: 1. Els PROGRAMES d'ajudes previstos són: a) PROGRAMA I: PROJECTES DE FORMACIÓ I MENTORITZACIÓ, que estimulen la vocació emprenedora, així com la creació i el desenvolupament d'una idea o projecte empresarial en les seues fases inicials de definició i avaluació de viabilitat. La mentorització ha de centrar-se en l'acompanyament i assessorament en la fase d'acolliment i durant els primers passos en la creació del projecte empresarial. Les actuacions han d'anar dirigides a joves universitaris i, en general, a persones emprenedores portadores d'una idea de negoci. En la selecció dels destinataris han de respectar-se els principis d'igualtat, transparència, objectivitat i publicitat de les activitats subvencionades. b) PROGRAMA II: ACTIVITATS D'ACOMPANYAMENT, INCUBACIÓ I ACCELERACIÓ DE PROJECTES EMPRESARIALS, incloent-hi l'acompanyament durant el desenvolupament del pla de negoci, el seu impuls i la realització d'accions dirigides a agilitzar i consolidar els projectes de persones emprenedores. Les actuacions han d'anar dirigides a persones emprenedores que compten amb un model de negoci i pla d'empresa, i permetre'ls analitzar el seu model de negoci i reconéixer les palanques de canvi per a portar-les al següent nivell, definir estratègies de comunicació i incrementar la seua ocupabilitat i desenvolupament professional. En la selecció dels destinataris han de respectar-se els principis d'igualtat, transparència, objectivitat i publicitat de les activitats subvencionades. c) PROGRAMA III: ACTIVITATS D'INFORMACIÓ, SENSIBILITZACIÓ I DIFUSIÓ que fomenten, promocionen i donen visibilitat a l'emprenedoria de la Comunitat Valenciana, generant oportunitats de negoci a les persones emprenedores. 2. Les ACTUACIONS SUBVENCIONABLES específiques de cada programa són les indicades en el RESOLC QUINT de la Resolució de convocatòria, tenint en compte: - Que estes ajudes aniran destinades a sufragar les despeses corrents estrictament necessàries generades per l'activitat objecte de la subvenció, NO podent destinar-se a inversions NI a adquisicions patrimonials. - I que tindran la consideració de despeses subvencionables les determinades en l'article 12 de l'Orde 2/2024 de bases reguladores d'estes ajudes i el resolc sèptim de la Resolució de convocatòria. 3. NOMÉS seran subvencionables les actuacions desenvolupades ENTRE EL 15 de NOVEMBRE de 2023 I EL 31 d'OCTUBRE de 2024 i les despeses de les quals hagen sigut efectivament pagades entre eixes mateixes dates.

Observacions

Observacions

1) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: emprendedores@gva.es 2) Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic) - Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en el corresponent enllaç directe del subapartat "Enllaços" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit. - Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (vegeu enllaç directe a ell disponible en el subapartat "Enllaços" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit). * IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes. 3) Vegeu més informació: - En el PORTAL DE L'EMPRENEDORIA de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (enllaç directe a ell en el subapartat "Enllaços" de l'apartat "Informació bàsica" del present tràmit). - I en la "GUIA PER A SOL·LICITAR LES AJUDES A ENTITATS DE L'ECOSISTEMA D'EMPRENEDORIA DE LA COMUNITAT VALENCIANA (EMENTI)", disponible en l'enllaç directe a ella existent en el citat subapartat "Enllaços" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. PODEN SOL·LICITAR estes ajudes les entitats o agrupacions d'estes, associacions, fundacions, universitats públiques i privades i altres estructures associatives SENSE ÀNIM DE LUCRE que realitzen activitats vinculades al foment de l'ecosistema emprenedor de la Comunitat Valenciana, amb personalitat jurídica pròpia, que tinguen seu o domicili social en la Comunitat Valenciana. 2. Queden EXCLOSES les comunitats de béns i les societats civils sense personalitat jurídica, així com les administracions públiques i el seu sector públic. 3. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38 /2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 4. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en els subapartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit. Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 26 d'ABRIL de 2024 FINS AL dia 24 de MAIG de 2024, tots dos inclosos (la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 9834, de 23/04/2024). * IMPORTANT: 1) Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola). 2) Per tractar-se d'un procediment de concessió d'ajudes en règim de concurrència competitiva: - L'avaluació de les sol·licituds es realitzarà exclusivament sobre la informació aportada durant el termini de presentació de sol·licituds, no admetent-se millores, addicions o substitució de les memòries o de la informació aportada al costat de les mateixes posteriors al venciment de termini màxim de presentació, a excepció del que es disposa en el resolc 12.2 de la Resolució de convocatòria. - La falta de presentació de la memòria descriptiva dins del període de presentació de sol·licituds no serà un defecte corregible, per la qual cosa no es requerirà a les entitats sol·licitants per a la seua esmena, aportació o millora, i es recordarà d'ofici la inadmissió de la sol·licitud per impossibilitat d'avaluació de l'expedient.

Formularis documentació

L'entitat sol·licitant ha de presentar obligatòriament a través del tràmit telemàtic corresponent a estes ajudes la següent documentació: 1. SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic. * IMPORTANT: - Cada entitat només pot presentar UNA ÚNICA SOL·LICITUD de subvenció, sense perjuí que puga optar a un o diversos programes (article 15 de l'Orde 2/2024 de bases reguladores i resolcs tercer i nové de la Resolució de convocatòria). En cas que la mateixa entitat present més d'una sol·licitud, es considerarà admissible únicament l'última sol·licitud que tinga entrada en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana. - En cas que una activitat siga realitzada de manera conjunta per diverses entitats, CADASCUNA presentarà LA SEUA SOL·LICITUD, en la qual, a més d'indicar l'activitat conjunta, especificarà tant la part de la mateixa que ella desenvoluparà, com els costos que assumirà. * En FORMULARI WEB de SOL·LICITUD de subvenció han d'emplenar-se, entre altres, les següents dades i declaracions: a) Dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA: - En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del citat formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, l'entitat sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda. - I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop denominat "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (vegeu enllaç directe a ell en els subapartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" de l'apartat "Informació bàsica" del present tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació. b) Declaració responsable de totes les ajudes sol·licitades i rebudes de qualssevol administracions o ens públics o privats, per als mateixos costos subvencionables que els previstos en la Resolució de convocatòria. c) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant no està incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 2. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se al costat de la sol·licitud: a) Còpia dels estatuts o documentació acreditativa de la constitució de l'entitat sol·licitant. b) ANNEX a la sol·licitud, firmat electrònicament per la persona representant legal de l'entitat sol·licitant, en el model normalitzat ANEXEMTI disponible com a imprés associat a este tràmit i també en el tràmit telemàtic. Este Annex inclou: _ b.1 - L'import de subvenció sol·licitat per a cada programa d'ajudes. * Important: eixe import no pot superar els límits indicats en el resolc octau de la Resolució de convocatòria. _ b.2 - Declaració responsable sobre si l'entitat té o no l'obligació d'auditar els comptes. _ b.3 - Declaració responsable en matèria de l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA). Concretament: . Sobre si l'entitat és o no susceptible de recuperació o compensació de l'IVA . I sobre l'existència d'un supòsit de no subjecció o exempció, total o parcial, de l'IVA, o sobre si l'entitat sol·licitant aplica una prorrata de l'IVA. En estos casos deu, a més: - Presentar-se qualsevol certificat o documentació que acredite el supòsit existent respecte a l'IVA. En cas de no aportar-ho es considerarà que l'import de l'IVA suportat no serà subvencionable - I explicar-se adequadament eixe supòsit en el compte justificatiu, així com reflectir-se expressament en l'informe d'auditoria _ b.4 - Declaració responsable en relació amb els criteris de preferència per als casos d'empat de puntuació d'acord amb el que s'establix en l'Annex II de la Resolució de convocatòria. La falta d'emplenament d'algun dels apartats d'eixa declaració s'entendrà com que l'entitat sol·licitant no reunix eixos criteris de desempat, sense necessitat de requeriment d'esmena per part de la Direcció General competent en matèria d'emprenedoria. _ b.5 - Declaració responsable sobre el compliment per l'entitat de la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat, o si és el cas, l'exempció d'esta obligació, en compliment del que s'establix en l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat. _ b.6 - Declaració responsable que l'entitat disposa de les autoritzacions preceptives, es troba inscrita en els registres públics pertinents i complix amb els requisits exigits per les disposicions que li són aplicables. _ b.7 - Declaració responsable que l'entitat complix amb les previsions de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes. c) MEMÒRIA/S DESCRIPTIVA/S del/dels PROGRAMA/ES per al o els que se sol·licita l'ajuda, segons el model normalitzat corresponent a cada programa (MEMPROG1 per al programa I ; MEMPROG2 per al programa II i MEMPROG3 per al programa III), que estan disponibles com a impresos associats a este tràmit i també en el tràmit telemàtic. c.1. Les entitats sol·licitants han de presentar UNA MEMÒRIA PER CADA PROGRAMA (I, II, III) d'ajudes al qual opten, que ha d'incloure: - Els criteris de valoració. - La previsió dels indicadors a realitzar. c.2. Esta memòria: - Haurà d'estar firmada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat sol·licitant. - Serà l'únic referent per a aplicar els criteris de valoració, per la qual cosa la seua absència, un incomplet o deficient emplenament, així com la seua difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o fins i tot podrà suposar una denegació de la sol·licitud, sense necessitat de requeriment per part de la Direcció General competent en matèria d'Emprenedoria per a la seua millora o degut emplenament. - Per tractar-se d'un procediment de concessió d'ajudes en règim de concurrència competitiva, la falta de presentació de la memòria descriptiva dins del període d'admissió de sol·licituds no serà un defecte corregible, per la qual cosa no es requerirà a les entitats sol·licitants per a la seua esmena, aportació o millora, i s'acordarà d'ofici la inadmissió de la sol·licitud per impossibilitat d'avaluació de l'expedient. d) TAULA DE COSTOS ESTIMATS PER PROGRAMA (I, II, III) d'ajudes sol·licitat, amb el desglossament detallat per tipus de despesa del pressupost subvencionable i segons model normalitzat COSTEMTI disponible com a imprés associat a este tràmit i també en el tràmit telemàtic. * Important: - Ha de presentar-se una taula de costos per cada programa d'ajudes al qual opte l'entitat sol·licitant. - Que haurà d'estar firmada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat sol·licitant. e) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria d'emprenedoria perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), O s'ha OPOSAT a eixa obtenció respecte a les seues bligacions enfront de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, han de presentar-se llavors les següents certificacions: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), el certificat acreditatiu que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social. - De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que l'entitat no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. La Direcció General competent en matèria d'emprenedoria podrà requerir a l'entitat si la informació obtinguda presenta alguna incidència. 3. La Direcció General competent en matèria d'emprenedoria (òrgan competent per a la instrucció de l'expedient) podrà requerir de l'entitat sol·licitant, en qualsevol moment, altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'aquestes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) ha de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per l'ACCV, el sistema Clave-firma de l'Estat (únicament per a les persones fisiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @firma Més informació en: https://sede.gva.es/va/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a fer tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament esta representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en està disponible en els subapartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" de l'apartat "Informació bàsica" d'aquest tràmit. Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. 4. Fent clic en SOL·LICITUD > PRESENTACIÓ AUTENTICADA (en color roig més a baix i també a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web, annexar la documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (vegeu apartat "Informació bàsica > Enllaços"). * Disposa d'una "GUIA PER A SOL·LICITAR LES AJUDES A ENTITATS DE L'ECOSISTEMA D'EMPRENEDORIA DE LA COMUNITAT VALENCIANA (EMENTI)", en l'enllaç directe a ella existent en el subapartat "Enllaços" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit). 5. Respecte dels DOCUMENTS A ANNEXAR: - És recomanable que, en primer lloc, descarregue i reunisca tots els documents a presentar i els emplene, signe i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les signatures digitals de la/s persona/s o entitat/és que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l'apartat denominat "Sol·licitud > Documentació" apareix el llistat de documents a presentar. * I en el seu subapartat "Impresos Associats" i en l'apartat "Formularis"(a més d'en el propi tràmit telemàtic) existeixen models normalitzats i emplenables d'alguns d'eixos documents. Si existeix model normalitzat, el document ha de presentar-se en ell, i si no existeix, ha de ser creat o recaptat per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la seua sol·licitud telemàtica. - En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove'ls abans d'annexar els documents. 6. Disposa: - De MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/va/preguntes-frequents - Y de una "Simulació de Tramitació Telemàtica en la Generalitat Valenciana", per a poder conéixer prèviament i familiaritzar-se amb els passos d'eixa tramitació abans de realitzar qualsevol tràmit real: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=13141

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ de FORMA EXCLUSIVAMENT TELEMÀTICA de la sol·licitud de subvenció i de tota la documentació requerida que ha d'acompanyar-la, tenint en compte: - Que la presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores i altres condicions concretades en la Resolució de convocatòria. - Que la presentació de la sol·licitud i la documentació que ha d'acompanyar-la ha de realitzar-se obligatòriament a través del tràmit telemàtic corresponent a estes ajudes, la informació i l'enllaç de les quals s'indiquen, respectivament, en l'apartat "SOL·LICITUD > PRESENTACIÓ > TELEMÀTICA" i en "SOL·LICITUD > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat en color roig) del present tràmit de la Guia Prop. Si, malgrat estar obligades a presentar electrònicament la sol·licitud, alguna entitat la presenta presencialment, l'administració instructora li requerirà perquè rectifique este defecte a través de la seua presentació electrònica en el termini de deu dies, i es considerarà com a data de la sol·licitud aquella en la qual es realitze la presentació telemàtica, per la qual cosa si la mateixa es produïx després del termini màxim de presentació de sol·licituds establit, la sol·licitud serà inadmesa per extemporània. - Que disposa d'una "GUIA PER A SOL·LICITAR LES AJUDES A ENTITATS DE L'ECOSISTEMA D'EMPRENEDORIA DE LA COMUNITAT VALENCIANA (EMENTI)", en l'enllaç directe a ella existent en el subapartat "Enllaços" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit). 2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes previstos en el Capítol I del Títol III de l'Orde 2/2024 de bases reguladores i la Resolució de convocatòria. 3. ESMENA - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb esta Resolució, resulte exigible o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a l'entitat perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents requerits, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la citada Llei 39/2015. - L'esmena o aportació de documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT el TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació d'un expedient de sol·licitud d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe al qual està disponible: . En els subapartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit . I també directament en l'apartat "Esmena" (concretament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA", destacat en color roig al final d'eixe apartat) 4. COMISSIÓ DE VALORACIÓ La comissió de valoració, constituïda segons l'article 18 de l'Orde 2/2024 de bases reguladores, ELEVARÀ a la persona titular de la Direcció General competent en matèria d'emprenedoria una RELACIÓ PRIORITZADA d'entitats sol·licitants amb la seua puntuació, d'acord amb els criteris i requeriments establits per a estes ajudes, I les corresponents PROPOSTES de concessió d'ajudes, amb determinació de les seues quanties, de denegació d'ajudes, així com, si és el cas, de desistiment i inadmissió de sol·licituds, amb expressa menció dels motius concurrents en cada cas. 5. RESOLUCIÓ - La persona TITULAR DE LA CONSELLERIA competent en matèria d'EMPRENEDORIA, o òrgan en qui delegue, dictarà la RESOLUCIÓ estimatòria* o desestimatòria de les sol·licituds d'estes ajudes, així com la inadmissió de les sol·licituds que no reunisquen els requisits necessaris i el desistiment de les mateixes per no esmenar adequadament en el termini concedit o altres motius. * La resolució de concessió especificarà l'import concedit a cada beneficiària per a cadascun dels programes per als quals haja sol·licitat l'ajuda. - El TERMINI MÀXIM per a resoldre i notificar la resolució serà de SIS MESOS a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el DOGV. - Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les entitats interessades podran entendre DESESTIMADES les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada. - La resolució del procediment de concessió es notificarà a les entitats interessades mitjançant la seua PUBLICACIÓ en el DOGV i també en la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'emprenedoria i en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS). 6. Totes les entitats beneficiàries que perceben una d'estes ajudes hauran d'informar de la mateixa d'acord amb el que es preveu en el resolc dihuité de la Resolució de convocatòria.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

El procediment de concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, MITJANÇANT la COMPARACIÓ de totes les sol·licituds admeses en cada programa, SEGONS els criteris, puntuacions, regles, llindars mínims i criteris de desempat indicats els ANNEXOS I i II de la Resolució de convocatòria, establint-se una priorització en cada programa segons la puntuació obtinguda. Una vegada obtingut el llistat prioritzat, segons la puntuació obtinguda en cada programa, es procedirà a la distribució del crèdit amb els límits establits en la present resolució sense que en cap cas es puga superar el crèdit pressupostari total disponible.

Obligacions

Obligacions

Les entitats beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en l'Orde 2/2024 de bases reguladores i en la corresponent Resolució de convocatòria.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. El pressupost MÍNIM sol·licitat PER PROGRAMA serà de 10.000 euros. S'inadmetran les sol·licituds en relació amb aquells programes que no aconseguisquen dita mínima. Així mateix, si en la fase de justificació de la subvenció, els costos admesos per programa no aconseguixen els 10.000 euros, s'acordarà la revocació de la subvenció i la pèrdua del dret a esta, llevat que conste degudament justificat que, per circumstàncies excepcionals no s'ha pogut executar el pressupost mínim de 10.000 euros i que, a més, les actuacions efectivament realitzades satisfan prou la finalitat de la subvenció. 2. L'ajuda consistirà en una subvenció d'un MÀXIM del 70% dels costos que siguen admesos com a subvencionables, SENSE que en cap cas puguen SUPERAR les següents quantitats: a) Programa I - Projectes de formació i mentorització: màxim 100.000 euros. b) Programa II - Activitats d'acompanyament, incubació i acceleració de projectes empresarials: màxim 100.000 euros. c) Programa III - Activitats d'informació, sensibilització i difusió: màxim 100.000 euros. 3. No obstant això, si la sol·licitud inclou activitats de DIVERSOS PROGRAMES, l'import MÀXIM de la subvenció per beneficiària serà de 150.000 euros.

Termini màxim

Termini màxim

1. El TERMINI MÀXIM per a resoldre i notificar la resolució serà de SIS MESOS a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el DOGV. 2. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les entitats interessades podran entendre DESESTIMADES les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

1. Les entitats beneficiàries han de justificar davant l'òrgan concedent la realització de l'activitat o projecte per al qual es va concedir la subvenció, el compliment de les condicions imposades i la consecució dels resultats previstos, mitjançant la presentació de la documentació justificativa prevista en l'article 23 de l'Orde 2/2024 de bases reguladores i el resolc setzé de la Resolució de convocatòria. Eixa presentació ha de realitzar-se a través del tràmit telemàtic que es determine en la Resolució de concessió d'estes ajudes. 2. Després de la revisió i comprovació de la documentació justificativa i, si és el cas, la seua adequada esmena, per part de l'entitat beneficiària, la Direcció General competent en matèria d'emprenedoria (òrgan instructor del procediment) reconeixerà l'obligació i proposarà el pagament de la subvenció en l'import que corresponga.

Termini

Termini

EL TERMINI de presentació de la documentació per a la justificació d'estes ajudes (acreditativa del compliment de les condicions imposades i la consecució dels resultats previstos), amb caràcter general, finalitzarà el 31 d'OCTUBRE de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini diferent en la Resolució de convocatòria o en la Resolució de concessió.

Documentació

Documentació

1. La documentació justificativa que ha de presentar-se és la següent: a) INFORME D'EMPRESA AUDITORA DE COMPTES, segons model normalitzat, degudament emplenat en tots els seus apartats i firmat electrònicament per esta. Ha de presentar-se UN INFORME d'empresa auditora de comptes PER CADA PROGRAMA subvencionat. La justificació a l'empresa auditora dels costos subvencionables es farà mitjançant la presentació dels contractes subscrits, nòmines, factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit. b) TAULA DE COSTOS realitzats PER Cadascun dels PROGRAMES finançats i efectivament pagats amb motiu de l'activitat subvencionada. Esta taula de costos realitzats: - Ha de presentar-se segons model normalitzat EN format PDF, es considerarà com a compte justificatiu i haurà d'estar firmada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat beneficiària. - I TAMBÉ ha de presentar-se en format EXCEL. c) MEMÒRIES D'ACTUACIÓ (UNA PER CADA PROGRAMA subvencionat), segons el respectiu model normalitzat disponible per a cada programa, en les quals s'arreplegue el detall de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, es justifique el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció i s'incloga en tot cas el detall d'altres ajudes públiques i suports o ingressos privats per als mateixos costos subvencionats. Cada memòria haurà d'estar firmada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat beneficiària. A la/s memòria/s ha d'adjuntar-se quanta documentació il·lustrativa de l'activitat es considere oportuna. d) DECLARACIÓ RESPONSABLE, segons model normalitzat i firmada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat beneficiària de la subvenció, que esta entitat no és deutora per resolució de procedència de reintegrament, de conformitat amb l'exigit per l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. e) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO es VA AUTORITZAR la Conselleria competent en matèria d'emprenedoria perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), o es VA OPOSAR a eixa obtenció respecte a les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, han de presentar-se llavors les següents certificacions: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), el certificat acreditatiu que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social. - De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que l'entitat no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. La Direcció General competent en matèria d'Emprenedoria podrà requerir a l'entitat si la informació obtinguda presenta alguna incidència. f) Únicament quan l'import de la despesa subvencionada siga igual o superior a 15.000 €, han de presentar-se tres pressupostos de diferents proveïdors, de conformitat amb el que s'establix en l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 2. La Direcció General competent en matèria d'emprenedoria podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

L'esmena o aportació de documentació ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació d'un expedient de sol·licitud d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible: - En els subapartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" de l'apartat "Informació bàsica" d'este tràmit. - I també directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" d'este apartat "Esmena" (destacat més a baix en color roig).

Presentació

Presentació