Detall de Procediment

Ajudes per a l'atenció immediata de les despeses de primera necessitat de les persones afectades per l'incendi iniciat a la ciutat de València, carrer Poeta Rafael Alberti número 2, el 22 de febrer de 2024

Codi SIA: 3053635
Codi GUC: 95830
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(16-03-2024
15-04-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Facilitar a les persones afectades l'atenció immediata de les despeses de primera necessitat ocasionats per l'incendi.

Observacions

Observacions

Estes ajudes són compatibles amb qualssevol altres ajudes o subvencions per a la mateixa finalitat que reben les persones afectades, procedents d'altres entitats públiques o privades.

Requisits

Requisits

Tindre la condició de residents amb caràcter habitual i permanent en l'habitatge sinistrat, per qualsevol títol jurídic vàlidament admés en dret, en el moment de produir-se l'incendi.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques que, en el moment de l'incendi, tenien la seua residència habitual i permanent en alguna dels habitatges destruïts per este.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Les persones residents en un habitatge destruït per l'incendi que, per qualsevol causa, no hagen rebut la notificació de concessió conformement al procediment impulsat d'ofici per part de la Presidència de la Generalitat fins al dia 15 de març, podran presentar una sol·licitud d'ajuda per a l'atenció de les despeses de primera necessitat, des del 16 de març fins al 15 d'abril (DOGV núm. 9796, de 26.02.2024)

Formularis documentació

Es presentarà sol·licitud a través del tràmit telemàtic que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat a partir del dia 16 de març de 2024. L'administració garantirà l'accés i adequarà el procediment per a aquelles persones que no disposen de mitjans per a relacionar-se electrònicament amb l'administració. La sol·licitud haurà d'anar acompanyada d'una declaració responsable, disponible en la seu electrònica i en el mateix document de la sol·licitud, de reunir la condició de resident en l'habitatge sinistrat en el moment dels fets, amb indicació del títol jurídic que li habilitava per a fer ús d'esta, així com de les persones que convivien en este habitatge. Si bé l'empadronament no constituïx requisit per a poder obtindre les ajudes, la persona sol·licitant podrà autoritzar a la Generalitat a accedir al padró municipal, a l'efecte de comprovació de les dades arreplegades en la declaració responsable. A més s'adjuntarà model de domiciliació bancària emplenat i firmat per la persona sol·licitant, disponible en l'apartat "enllaços" del present procediment.

Presentació

Presentació

On dirigir-se

Telemàtica
La tramitació electrònica d'estes ajudes estarà disponible a partir del dia 16 de març de 2024.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

A) Procediment d'ofici per a obtindre la condició de persona beneficiària 1. El procediment s'impulsarà d'ofici en tots els seus tràmits. 2. La Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat recaptarà de l'Ajuntament de València i, si és el cas, de qualsevol altra administració o entitat pública, la informació estrictament necessària per a l'atorgament de les ajudes. Les dades obtingudes només podran ser utilitzats per a la concessió d'estes ajudes, i totes les persones que intervinguen en el procediment estaran subjectes al deure de confidencialitat al qual es referix l'article 5.1.f del Reglament (UE) 2016/679. 3. Específicament, la informació que hauran de proporcionar les Administracions públiques haurà de permetre acreditar que les persones que vagen a obtindre la condició de beneficiària de l'ajuda tenien la condició de residents en l'edifici sinistrat, indicant: - la identificació de l'habitatge sinistrat; - la identificació completa (incloent nom i cognoms, i DNI, passaport o targeta de residència) de la persona que residia en l'habitatge en qualitat de propietària o arrendatària, o com a titular de qualsevol altre instrument jurídic vàlid que legitimara l'ocupació de l'habitatge; - la identificació completa de totes les altres persones que residien en el domicili sinistrat en el moment de produir-se l'incendi; - el títol jurídic que acredita la condició de resident, i - les dades del compte bancari, a l'efecte del pagament de l'ajuda. 4. Una vegada obtinguts estos dades, la Presidència de la Generalitat procedirà a reconéixer les corresponents ajudes, les notificarà a les persones interessades i ordenarà el seu pagament. B) Procediment a sol·licitud de les persones interessades Les persones residents en un habitatge destruït per l'incendi que, per qualsevol causa, no hagen rebut la notificació de concessió, conformement al procediment impulsat d'ofici per part de la Presidència de la Generalitat, fins al dia 15 de març, podran presentar una sol·licitud d'ajuda per a l'atenció de les despeses de primera necessitat des del 16 de març fins al 15 d'abril.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Les ajudes s'abonaran en un pagament únic, per mitjà de xec bancari nominatiu o transferència bancària. L'import mínim de l'ajuda serà de 6.000 euros per habitatge, que es podrà incrementar fins a un màxim de 10.000 euros, a raó de 1.000 euros per cadascuna de les persones que, a més de la titular, convivien en l'habitatge sinistrat.
6000.0

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa