Subdirecció General de Comerç i Consum - GVA.ES
Subdirecció General de Comerç i Consum
- TELÈFON D'INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR - VALÈNCIA
- TELÈFON D'ATENCIÓ AL CONSUMIDOR - ALACANT
- TELÈFON D'INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR - CASTELLÓ
- Servici de Promoció del Comerç, Artesania i Consum
- Servici de Defensa de les Persones Consumidores i Arbitratge de Consum
- Servici d'Inspecció del Comerç, Artesania i Consum
- Servici d'Ordenació i Planificació del Comerç, Artesania i Consum
Li correspon les funcions següents:
a) Impulsar l'elaboració de mesures encaminades a l'execució de la política de promoció del comerç minorista i la defensa de les persones consumidores i usuàries, així com el procediment per a informació i autorització de preus de la Generalitat que té atribuïda la Direcció General.
b) Supervisar la redacció d'informes i de propostes en matèria normativa relacionades amb les competències de la Direcció General.
c) Coordinar la gestió i el desenvolupament de plans i instruments de cooperació i formació en matèria de defensa de les persones consumidores, així com la promoció del moviment associatiu.
d) Impulsar i supervisar la potenciació en matèria d'arbitratge de consum, la resolució de conflictes entre les persones consumidores i usuàries i les empreses i professionals, així com el suport tècnic i la coordinació de les juntes arbitrals de consum a la Comunitat Valenciana, incloent-hi l'arbitratge virtual.
e) Supervisar les actuacions de vigilància i control del compliment de les normes en matèria de comerç i de defensa de les persones consumidores i usuàries, i aplicar mesures correctores de les conductes contràries a la normativa vigent en estes matèries.
f) Supervisar les propostes per a la reforma, la modernització, la millora o la implantació i, si és procedent, l'autorització d'estructures comercials amb impacte territorial.