Ajudes CREA COMERÇ a la pime comercial per a l'exercici 2025 (CMMOPY). Comerç

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 211181
|
Codi GVA: 2921
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 23-09-2025 09:00:00h

Fins 23-09-2025 23:59:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte d'este tràmit és la concessió, en règim de concurrència competitiva, de les ajudes CREA COMERÇ, previstes en l'article 18.2.b) de la Resolució de bases reguladores.

En concret, es consideren susceptibles de rebre suport a través d'estes ajudes:

 

1 -  LES INVERSIONS EN EQUIPAMENT, OBRES I INSTAL·LACIONS PER ALS ESTABLIMENTS COMERCIALS situats o que s'implantaran en la Comunitat Valenciana, incloent-hi les aplicacions informàtiques i gastos derivats de la creació d'una pàgina web vinculada a l'establiment, destinada a la implantació de la venda en línia o la integració en una plataforma en línia de comerç electrònic.

Estes inversions es poden destinar a l'equipament per a l'exposició, l'emmagatzematge i venda del producte, la senyalització i identificació de l'establiment, sistemes de seguretat, accessibilitat, estalvi energètic, tractament de residus, etc.

Només se subvencionaran les obres realitzades en la zona de venda de l'establiment.

 

2 - QUE ES REALITZEN:

PER Persones físiques i les societats mercantils i assimilades descrites com a pimes o micropimes, incloses les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, societats civils, comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia, que exercisquen o vagen a exercir l'activitat comercial en la Comunitat Valenciana en alguna de les activitats previstes en l'article 5.1.a.2 de la Resolució de bases reguladores i que complisquen els altres requisits previstos en estes bases.

- DES DE L'1 DE GENER DE 2025 FINS AL 31 D'OCTUBRE DE 2025, els dos inclosos.

 

3 - Tenint, a més, en compte:

- Que la INVERSIÓ aprovada NO podrà ser INFERIOR A 3.000 euros.

- Que l'ajuda podrà arribar fins al 50% de la inversió, amb el límit de 40.000 euros per establiment, i en un període de tres anys, havent d'estar instal·lada i en ús en l'establiment comercial, en el moment de la justificació de la inversió.

- Que ha de tindre's, a més, en consideració tot el que es preveu en els articles 4 (desenrotllament en la Comunitat Valenciana, subcontractació, IVA, gastos, etc.) i 6 (definicions) de la Resolució de bases reguladores.

- I que, quan la beneficiària de la subvenció siga una empresa, els GASTOS subvencionables en els quals haja incorregut en les seues operacions comercials hauran d'haver sigut ABONATS EN els TERMINIS DE PAGAMENT previstos en la normativa sectorial que li siga aplicable o, en defecte d'això  , en els establits en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 23-09-2025 09:00:00h fins a 23-09-2025 23:59:00h
EsmenaTermini obert
JustificacióTermini obert
Observacions

1) Veure les definicions de l'article 6 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

2) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: comerc_ajudes@gva.es

(Veure també l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit).

 

3) Els PROBLEMES INFORMÀTICS en la tramitació d'estes ajudes (només errors o incidències de caràcter informàtic), seran atesos en la forma indicada en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit.

 

4) Veure més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Què > és > Enllaços" del present tràmit).

 

Normativa

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

A) PODEN ser beneficiàries d'estes ajudes:

 

1. Les persones físiques i les societats mercantils i assimilades descrites com a pimes o micropimes, incloent-hi les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, societats civils, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia.

 

* NOTA: en cas de sol·licitar l'ajuda les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, societats civils, comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia:

a) DEURAN:

- Fer constar expressament en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre, així com l'import de subvenció a aplicar per cada un d'ells, I NO PODRAN demanar al mateix temps l'ajuda, els socis, comuners o integrants d'estes agrupacions.

- I nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponguen a l'agrupació.

b) No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

2. Que exercisquen o vagen a exercir l'activitat* comercial en la Comunitat Valenciana en alguna de les següents activitats, segons:

- CNAE (Reial decret 475/2007, de 13 d'abril, *CNAE-2009): Secció G, Divisió 47, excepte els grups i classes 4726, 473, 4773, 478 i 479.

- IAE (Reial decret llei 1175/1991, de 28 de setembre): Secció Primera, Divisió 6, Agrupacions:

   . Agrupació 64 excepte el grup 646 i l'epígraf 647.5.

   . Agrupació 65 excepte l'epígraf 652.1 i els grups 654 i 655.

 

* IMPORTANTE:

- Queden excloses les que realitzen una activitat de reparació o manteniment.

- En el cas de desenrotllar-se en el mateix local o establiment diferents activitats i alguna d’estes no siga susceptible de rebre suport, es consideraran únicament les actuacions vinculades directament a l’activitat que ho siga.

D’altra banda, les actuacions que, estant directament vinculades a l’activitat susceptible de rebre suport, ho siguen d’aprofitament per al desenrotllament de les activitats no susceptibles de rebre’l en el mateix local o establiment, hauran de prorratejar-se prenent com a referència el volum de negoci atribuïble a cada activitat.

 

3. I complisquen també els següents requisits:

a) Estar legalment constituïdes.

b) No estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries (enfront de la Generalitat i a l'AEAT) i de Seguretat Social.

d) No ser deutores per resolució de procedència de reintegrament de subvencions.

e) Aquelles altres que, si és el cas, es determinen en els capítols corresponents del títol II de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

4.  Les beneficiàries hauran de mantindre totes estes condicions durant l'àmbit temporal de l'ajuda.

 

B) Poden realitzar-se tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana:

a) Directament per la persona sol·licitant.

b) O actuant en representació d'una altra persona:

- Bé utilitzant un certificat electrònic de representant.

- O bé sense utilitzar un certificat electrònic de representant, i en este cas la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV (veure informació disponible en els apartats "Què necessites saber > Procediments relacionats" i "Ajuda > Enllaços d'interés" del present tràmit).

Sense eixa inscripció prèvia no queda acreditada la seua representació i, per tant, no pot realitzar-se el tràmit en representació de la sol·licitant.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ DE FORMA OBLIGATÒRIAMENT TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida per a l'obtenció d'estes ajudes, en el termini establit en la Resolució anual de convocatòria.

 

2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, que es realitzarà mitjançant comparació de les sol·licituds presentades, amb l'objectiu d'establir una prelació entre estes, que pot donar lloc a la gradació del percentatge de subvenció a aplicar, d'acord amb els criteris de valoració, en els termes previstos en la Resolució de bases reguladores (veure especialment els articles 12.1 i 18.2.b) i en la Resolució de convocatòria (veure especialment el resolc sèptim).

 

3. ESMENA

3.1. - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb les normes reguladores, resulte exigible, es requerirà a la sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició.

3.2. - L'esmena es realitzarà utilitzant el tràmit de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme" (veure enllaç directe en els apartats "Tramitació > Esmena" i "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).

 

4. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que se li tinga per desistida de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

5. COMISSIÓ QUALIFICADORA.

5.1. - Examinades les sol·licituds, aquelles que complisquen i acrediten els requisits de les Resolucions de bases reguladores i de convocatòria, seran avaluades per la Comissió Qualificadora fixada en l'article 11.4 de la Resolució de bases reguladores, el règim jurídic de les quals serà l'establit per als òrgans col·legiats en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

5.2. - Una vegada avaluades les sol·licituds, l'òrgan instructor elevarà la proposta de resolució a l'òrgan competent per a dictar la resolució de concessió.

 

6. RESOLUCIÓ

6.1. - Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.

6.2. - El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de TRES MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

6.3. - Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

6.4. - La resolució ES PUBLICARÀ en la web gva Oberta i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en els termes previstos en l'article 12 de la Resolució de bases reguladores i amb els efectes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

- Esta publicació:

. Substituirà a la notificació, assortint els seus mateixos efectes en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.

Per a avisar de la publicació en el DOGV, s'enviarà un correu electrònic a l'indicat per les beneficiàries en la sol·licitud.

. Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen les subvencions atorgades, beneficiària, quantitat concedida i finalitat de la subvenció.

- La resolució inclourà, si és el cas, l'import de l'ajuda en equivalent de subvenció en brut, així com el seu caràcter de minimis, fent referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el DOUE.

- A més, estes ajudes seran objecte de publicitat en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS), de conformitat amb el que s'establix en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en la pàgina web de la Conselleria convocant.

 

7. Quan concórreguen circumstàncies que alteren o dificulten el desenrotllament de l'objecte de la resolució de concessió, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar, amb caràcter excepcional, modificacions sobre esta d'acord amb el que s'establix en l'article 11.7 de la Resolució de bases reguladores.

 

8. INFORMACIÓ I PUBLICITAT

Les beneficiàries d'estes ajudes han de fer constar de manera explícita en la difusió de les accions subvencionades, el suport de la Generalitat i complir les obligacions informatives i de publicitat activa previstes en l'article 13 de la Resolució de bases reguladores.

 

9. JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA

Atendre la informació disponible al respecte en l'apartat "Tramitació > Justificació" del present tràmit, d'acord amb el que es preveu en les Resolucions de bases reguladores, de convocatòria i de concessió d'estes ajudes.

 

10. REVOCACIÓ, MINORACIÓ i REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA

Veure el que es disposa en esta matèria en l'article 16 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

11. PLA DE CONTROL

Veure el que es preveu al respecte en l'article 14 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

Criteris de valoració

Per a l'atorgament d'estes subvencions, a més de les quanties de pressupost disponible en els corresponents crèdits pressupostaris, es tindran en compte els criteris de valoració establits en l'article 10.3 de la Resolució de bases reguladores i el resolc sext de la Resolució de convocatòria, que seran valorats individualment per a cada cas.

 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 23-09-2025 09:00:00h fins a 23-09-2025 23:59:00h

 

REOBERTURA DEL TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:

S'ha aprovat l'obertura novament del termini de presentació de sol·licituds d'estes ajudes DES DE les 9 hores FINS A les 23.59 hores del dia 23 de SETEMBRE de 2025 (veure Resolució 19-09-2025, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum).

 

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 1 de SETEMBRE de 2025 FINS AL dia 15 de SETEMBRE de 2025, els dos inclosos (en 2025 la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 10181, de 27/08/2025).

 

* IMPORTANT:

Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat des de les 09.00 hores del primer dia de termini de presentació fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia d'eixe termini (hora oficial peninsular espanyola).

 

Documentació

Cada sol·licitant ha de presentar obligatòriament a través del tràmit telemàtic* corresponent a estes ajudes la següent DOCUMENTACIÓ:

* Nota: per a la presentació telemàtica de la sol·licitud de subvenció i altra documentació requerida, ha d'atendre's al que es preveu en l'article 9 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes i en l'apartat d'este tràmit denominat "Tramitació > Sol·licitud > Forma de presentació > Telemàtica".

 

1. SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic, que ha d'emplenar-se i firmar-se electrònicament.

 

a) Ha de presentar-se UNA ÚNICA SOL·LICITUD de subvenció per cada establiment, amb les limitacions fixades en l'article 8 de la Resolució de bases reguladores.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores i la convocatòria d'estes ajudes.

 

b) En el formulari web de sol·licitud de subvenció han d'emplenar-se, entre altres, les següents dades i declaracions:

 

b.1. Les dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:

- En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del citat formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, la sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.

- I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop denominat "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.

* Important: no podrà presentar-se la sol·licitud de subvenció si no es té, almenys, un compte bancari donat d'alta en PROPER.


b.2. Declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat o, si és el cas, relació de les quals s'ha sol·licitat o obtingut, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida, data de concessió, si és el cas i normativa en què s'empara.

b.3. Declaració responsable d'estar al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions.

b.4. Declaració responsable que acredite que la persona sol·licitant no esta incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, complix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins a la finalització del procediment.

 

2. SEGON FORMULARI WEB denominat "Ajudes CMMOPY" existent en este tràmit telemàtic, que també ha d'emplenar-se i firmar-se digitalment.

En este segon formulari web estan incloses, entre altres, les següents declaracions responsables:

2.1. Declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, quan la sol·licitant de la subvenció exercisca activitat empresarial, en cas contrari, declaració d'estar exempta. En qualsevol cas, s'indicarà el percentatge de persones treballadores amb diversitat o discapacitat en relació amb la seua plantilla, a dia anterior a la publicació de la convocatòria, o s'inclourà compromís per escrit de contractar un percentatge major d'elles durant l'àmbit temporal de l'ajuda.

2.2. Declaració responsable sobre si sol·licita o no una subvenció per un import superior a 30.000 euros i sobre si està en algun d'estos tres casos:

- És una persona FÍSICA que, d'acord amb la normativa comptable, POT presentar comptes de pèrdues i guanys abreujada.

- És una persona JURÍDICA que, d'acord amb la normativa comptable, POT presentar comptes de pèrdues i guanys abreujada.

- És una persona JURÍDICA que, d'acord amb la normativa comptable, NO pot presentar comptes de pèrdues i guanys abreujada.

* IMPORTANT: si sol·licita una subvenció per un import superior a 30.000 euros i està en algun d'estos tres casos, ha d'acreditar-se el compliment dels terminis de pagament previstos en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, pels mitjans de prova establits en l'article 9.1.p) de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes, de conformitat amb l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

3. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se al costat del formulari  web de sol·licitud i al segon formulari web (annexant-la en el pas 3 - Documentar del tràmit telemàtic):

 

3.1. DOCUMENTACIÓ GENERAL:

 

a) a.1. Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ S'HA OPOSAT al fet que la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania comprove de manera directa, a través de certificats telemàtics, les dades d'IDENTITAT  de la persona física sol·licitant, o bé de la/s persona/s física/s que actue/n en nom i representació de la persona (física o jurídica) subscrivint la citada sol·licitud, haurà de presentar-se documentació acreditativa de la identitat d'esta/s persona/s (DNI, NIE o passaport).

Si de la comprovació efectuada per la Conselleria resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel propi interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.

 

a.2.- Si la sol·licitant és una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa d'esta, consistent en còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent.

En el cas que esta documentació haja sigut aportada anteriorment i no haja patit cap variació, bastarà presentar declaració responsable o certificat de la secretaria de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament de qui ostenta la presidència o la seua representació a data de presentació de la sol·licitud. Esta documentació no serà necessària quan la persona que presente la sol·licitud siga la persona representant legal de la sol·licitant.

 

a.3.- Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del DOMICILI FISCAL de l'entitat sol·licitant, ha de presentar-se llavors la targeta d'identificació fiscal o el certificat de l'AEAT acreditatiu d'esta dada.


b) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria de comerç, artesania i consum perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació de l'ALTA  EN l'impost d'activitats econòmiques (IAE) de la persona sol·licitant, ha de presentar-se llavors certificat expedit per l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) sobre l'IAE o còpia de l'alta censal en l'IAE.


c) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ s'ha OPOSAT al fet que la Conselleria
competent en matèria de comerç, artesania i consum obtinga de manera directa, a través de
certificats telemàtics, l'acreditació del NOMBRE  DE TREBALLADORS DE L'EMPRESA PER CODI DE COMPTE DE COTITZACIÓ, llavors ha de presentar-se l'informe corresponent emés per la Seguretat Social respecte al nombre de treballadors.

 

d) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), O s'ha OPOSAT a eixa obtenció respecte al compliment de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, han de presentar-se llavors les següents certificacions:

- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

- De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

- De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

 

e) MEMÒRIA (segons model normalitzat MECMOPY, inclòs com a formulari d'este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic), en la qual s'especifiquen els objectius de la proposta i com es pretén aconseguir-los, així com programa d'actuació que garantisca la seua execució en l'exercici en el qual es concedix la subvenció, llevat que en la convocatòria s'haja previst l'ajuda com a plurianual.

 

f) PRESSUPOSTOS O FACTURES PROFORMA detallats per unitats, que hauran de ser externs a la persona sol·licitant.

Per als gastos de personal serà suficient l'estimació dels costos previstos en l'article 4.1.g) de les bases reguladores a càrrec de la sol·licitant.

 

g) Declaració responsable de les ajudes de MINIMIS concedides per qualsevol projecte a l'empresa o entitat sol·licitant, inclosos els costos per als quals se sol·licita suport, durant qualsevol període de tres anys, amb indicació d'import, organisme, data de concessió i règim d'ajudes en què s'empara; o si és el cas, declaració de no haver rebut cap ajuda de minimis. (Esta declaració ha de presentar-se segons model normalitzat denominat MINIMIS - "Declaració d'ajudes de minimis", inclòs com a formulari d'este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic).

 

h) En el cas de sol·licituds realitzades per les AGRUPACIONS DE PERSONES FÍSIQUES O JURÍDIQUES, PÚBLIQUES O PRIVADES, SOCIETATS CIVILS, COMUNITATS DE BÉNS, O QUALSEVOL ALTRE TIPUS D'UNITAT ECONÒMICA O PATRIMONI SEPARAT SENSE PERSONALITAT JURÍDICA PRÒPIA, ha de presentar-se obligatòriament la següent documentació:

h.1. - En el SEGON FORMULARI WEB "Ajudes CMMOPY" del tràmit telemàtic, es faran constar les dades identificatives dels integrants de l'entitat sense personalitat jurídica pròpia, així com el seu percentatge de participació en l'execució de l'actuació a subvencionar.

h.2. - Presentació per CADA UN DELS INTEGRANTS DE L'ENTITAT SENSE PERSONALITAT JURÍDICA del formulari de declaració responsable individual de cada integrant (segons model normalitzat DECOMBIE, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit), que arreplega informació sobre la declaració de representació i percentatge de participació, declaració responsable d'ajudes sol·licitades o rebudes per a este projecte/acció, declaració responsable sobre ajudes de minimis, altres declaracions responsables.

S'aportaran tantes declaracions (emplenades i firmades individualment per cada integrant), com a membres/integrants tinga l'entitat sol·licitant de la subvenció.

h.3. - Si en eixe imprés DECOMBIE NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment d'obligacions de naturalesa tributària (Estat i Generalitat Valenciana, IAE, domicili fiscal) de cada una de les persones sòcies, comuneres o integrants d'estes entitats, O s'han OPOSAT a eixa obtenció quant al compliment de les obligacions davant la Seguretat social d'estes persones, han de presentar-se llavors les corresponents certificacions de l'AEAT, l'ATV i la TGSS acreditatives del compliment de totes eixes obligacions respecte a cada una d'eixes persones.

Els certificats expedits per les Administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.

 

i) Segons siga procedent, s'aportarà:

- Documentació que acredite disposar de Pla d'Igualtat, vigent i, si és el cas, visat pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona, i d'haver presentat l'informe anual d'avaluació de resultats davant el mateix organisme.

- Acreditació documental de disposar de certificat, distintiu o reconeixement empresarial en matèria d'Igualtat d'Oportunitats entre hòmens i dones, emés per una Administració Pública.

- Protocol d'actuació, vigent, contra la discriminació i l'assetjament moral, contra l'assetjament sexual i per raó de sexe i per a la promoció de la igualtat efectiva de dones i hòmens.

 

j) Si és el cas, documentació acreditativa de les circumstàncies rellevants per a la valoració de l'expedient.

 

3.2. DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:

A més de la documentació general, estes ajudes requerixen que també es presente la següent documentació addicional prevista en l'article 19.1 de la Resolució de bases reguladores:

 

a) Declaració responsable relativa al compliment dels requisits establits en l'article 6.2.b) (pime) de la Resolució de bases reguladores (segons model normalitzat DECPYME, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit), acompanyada de:

- Còpia de l'últim butlletí de cotització a la Seguretat Social o de la documentació que acredite el nombre de persones treballadores per compte d'altri que presten els seus servicis en l'empresa, en cas de no concedir l'autorització expressa per a esta consulta.

- Còpia de l'últim balanç general anual o de la documentació fiscal que acredite el volum de negoci, corresponents a l'últim exercici comptable tancat.

 

b) Documentació que acredite la vinculació de la pime a una agrupació de professionals del comerç o de l'artesania i, si és el cas, de tractar-se de comerç integrat.

 

c) Plànol a escala o delimitat de la distribució de la sala de vendes, que grafíe l’espai destinat a consum que comprendrà, en tot cas, la zona ocupada per taules i cadires, l’espai de taulell que dispose de tamborets o un altre equipament per a facilitar la consumició de productes per part de la clientela i els espais comuns necessaris per a usar la zona de consum, a l’efecte de verificar el que establix l’article 6.7 de la Resolució de bases reguladores.

 

d) Projecte tècnic, en el cas de requerir-lo la naturalesa de l'actuació, el qual haurà de sotmetre's a informe de l'oficina de supervisió de projectes o de tècnics de l'administració designats per esta, amb caràcter previ a la data de justificació.

No obstant això, quan es tracte de projectes inclosos en l'article 2 del Reial decret 100/2010, de 5 d'agost, sobre visat col·legial obligatori, es podrà presentar el visat col·legial en lloc de l'informe de l'oficina de supervisió.

 

e) Llicència municipal d'obres o justificant d'haver-la sol·licitat, en el cas de requerir-lo l'actuació plantejada.

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC CORRESPONENT A ESTES AJUDES. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar d'un sistema de firma electrònica...

Més

Esmena

Termini
Termini obert
Descripció

L'esmena es realitzarà MITJANÇANT el TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:

- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.

- I també directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) de l'apartat "Tramitació > Esmena".

 

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de TRES MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

- Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

Quantia i cobrament

A) QUANTIA DE L'AJUDA

 

1. La INVERSIÓ aprovada NO podrà ser INFERIOR A 3.000 euros.

 

2. L'ajuda podrà arribar fins al 50% de la inversió, amb el límit de 40.000 euros per establiment, i en un període de tres anys, havent d'estar instal·lada i en ús en l'establiment comercial, en el moment de la justificació de la inversió.

 

3. La subvenció es calcularà mitjançant l'aplicació del percentatge establit en la Resolució de
convocatòria (veure el resolc sèptim), o el que corresponga en aplicació del règim de concurrència
competitiva.


B) COMPATIBILITAT D'AJUDES

Veure el que es preveu al respecte en l'article 8 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

Veure el que es preveu en l'article 13 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa i contra ella la persona interessada podrà optar entre interposar, potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, conforme a la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la seua notificació, formulant per a això el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que s'establix en els articles 10.1, lletra a), i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa. En cap cas podrà simultaniejar-se la interposició dels dos recursos.

 

Efecte silenci
Desestimatori
Esgota via administrativa
Si
Sancions

Atendre el que s'establix en l'article 16.4 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

Justificació

Termini
Termini obert

El TERMINI de presentació de la documentació per a la liquidació de les ajudes, amb caràcter general, FINALITZARÀ el dia 31 d'OCTUBRE (inclòs) de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini distint en la resolució de convocatòria* anual o en la resolució de concessió.

 

* NOTA: en la Resolució de CONVOCATÒRIA 2025 s'establix que el termini de presentació de la documentació justificativa FINALITZARÀ el dia 7 de NOVEMBRE DE 2025 (inclòs), llevat que en la resolució de concessió es fixe una data posterior.

Descripció

1. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases previstes, d'acord amb el pressupost aprovat i en els termes i terminis fixats per a la concessió de l'ajuda, sent també admissible la realització de pagaments parcials, d'acord amb el que s'establix en la resolució de concessió.

 

2. El pagament de l'ajuda s'efectuarà prèvia justificació per la beneficiària de la realització del projecte i després de la comprovació de la documentació justificativa presentada, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes establits en la resolució de concessió.

Sobre la quantitat justificada i aprovada, una vegada verificat el presentat per la beneficiària, s'aplicarà el % de suport real concedit en tractar-se d'ajudes de minimis, proposant-se el pagament de la quantitat resultant, sempre que esta no siga superior a la concedida.

En tot cas si la quantitat justificada i aprovada és igual o superior a la inicialment aprovada es proposarà el pagament total de la subvenció concedida.

 

3. El pagament de la subvenció s'efectuarà, per mitjà de transferència, al compte bancari que determine la beneficiària, que ha d'estar donada d'alta*  en el Sistema d'Informació Pressupostària de la Generalitat.

* IMPORTANT: si no s'han presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit).

 

Observacions

* IMPORTANT:

Quan la beneficiària de la subvenció siga una empresa, els gastos subvencionables en els quals haja incorregut en les seues operacions comercials hauran d'haver sigut abonats en els terminis de pagament previstos en la normativa sectorial que li siga aplicable o, en defecte d'això, en els establits en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.

 

Documentació

1. DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA:

La justificació de les ajudes es realitzarà MITJANÇANT COMPTE JUSTIFICATIU, aportant en el termini abans indicat per a la liquidació la següent DOCUMENTACIÓ:

 

A) La prevista en l'article 15.3 de la Resolució de bases reguladores.

 

A.1. MEMÒRIA D'ACTUACIÓ justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

 

A.2. MEMÒRIA ECONÒMICA justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà:

 

a) Una relació classificada dels gastos i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament, manifestant expressament que s'ha complit l'objecte de la subvenció i que els béns o millores es destinaran als fins concrets per als quals es va concedir la subvenció per un període no inferior a cinc anys en cas de béns inscriptibles en un registre públic, ni a dos anys per a la resta de béns (segons model normalitzat denominat RELGASMO, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit).

En cas que la subvenció s'atorgue conformement a un pressupost, s'indicaran les desviacions esdevingudes.


b) Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en la lletra a) anterior i, si és el cas, la documentació acreditativa del pagament realitzat, no podent-se acreditar pagaments en efectiu amb import igual o superior a 1.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.

D'acord amb el que es preveu en l'article 31.2 de la LGS, es considerarà gasto realitzat, amb caràcter general, el gasto aprovat que haja sigut efectivament pagat amb anterioritat a la finalització del període de justificació que es determine en la convocatòria o en la resolució de concessió.

A este efecte s'entendrà gasto realitzat, quan es tracte de tributs i Seguretat Social a càrrec de la beneficiària, el que haja sigut generat abans de finalitzar el termini de justificació i es trobe en període d'ingrés voluntari no vençut a la mateixa data, havent d'acreditar el pagament efectiu quan es produïsca.

 

c) Certificat o declaració responsable de les fonts de finançament de les actuacions objecte de subvenció (segons model normalitzat denominat DECFINPY, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit).

 

d) Quan l'import del gasto subvencionable aconseguisca o supere la quantia de 40.000 euros, quan es tracte d'obres, o de 15.000 euros, quan es tracte de subministrament o de servicis, les dos quantitats IVA exclòs, la beneficiària haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, llevat que no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, i justificació de la triada quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

 

A.3. Quan l'import de la subvenció concedida siga superior als 50.000 euros, o bé siga inferior a esta quantitat i la beneficiària així ho preferisca, els documents citats en l'apartat A.2. se substituiran per un INFORME DE PROFESSIONAL D'AUDITORIA DE COMPTES inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, que contindrà la documentació prevista en l'article 15.3.e) de la Resolució de bases reguladores.

 

A.4. Documentació acreditativa, si és el cas, del compliment de les obligacions i condicions que s'hagueren establit en la resolució de concessió.

 

A.5. Documentació que acredite la realització del material gràfic, audiovisual i, si és el cas, de qualsevol acció (promocional, formativa, informativa o divulgativa) subvencionada, en la qual haurà de fer-se constar el suport de la Generalitat i esta Conselleria, en compliment del que s'establix en l'article 13.

Així mateix, s'aportarà declaració responsable respecte al compliment del que s'establix en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.

 

A.6. Si la beneficiària va denegar expressament en la sol·licitud el seu consentiment perquè la Conselleria obtinga directament els corresponents certificats telemàtics, haurà de presentar acreditació que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

 

A.7. Declaració responsable de la beneficiària de no ser subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament de subvencions (segons model normalitzat denominat DECRECO, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit).

 

A.8. En les obres que hagen requerit projecte tècnic s'aportaran les certificacions d'obres, les seues corresponents factures, el certificat final d'obra i l'acta de recepció.

 

A.9. Documentació acreditativa, si és el cas, del compliment de les obligacions i condicions que s'hagueren establit en la resolució de concessió.

 

B) A més, en el cas d'estes ajudes també haurà de presentar-se la següent DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:

- MEMÒRIA detallada de l'execució de les actuacions i de l'abast dels objectius proposats.

- A esta memòria s'acompanyarà documentació gràfica i altres suports documentals adequats per a acreditar el que en la mateixa s'expresse.

 

2. La presentació de la documentació justificativa ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació de JUSTIFICACIÓ a un expedient obert d'ajudes o subvencions de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:

- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.

- I també directament en el botó "JUSTIFICACIÓ > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) d'este apartat "Tramitació > Justificació".

 

 

Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Comerç i internacionalització
      • Ajudes i subvencions
    • Ajudes i subvencions
      • Comerç i internacionalització
    • Què faig si... ?
      • Busque una ajuda

TEMA

  • Comerç i consum
    • Comerç

PERFILS

  • Empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Establiments
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Construcció i instal·lacions
  • Comerç
    • Vull obrir una botiga

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions
  • Innovació

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions