Detall de Procediment

Comerç exterior d'aliments: visites de control, sol·licitud d'informes, precintats oficials, atestacions i certificacions.

Codi SIA: 2311279
Codi GUC: 20914
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitar l'emissió d'atestacions o certificats sanitaris per part dels establiments alimentaris situats en la Comunitat Valenciana per a l'exportació de productes alimentosos. Quan els productes objecte d'exportació siguen d'origen animal i el país tercer exigisca requisits UE no equivalents se sol·licitarà l'emissió d'atestació sanitària i quan siguen d'origen no animal, se sol·licitarà l'emissió de certificat sanitari. Sol·licitar l'emissió d'informes sobre l'article 11 del Reial decret 993/2014. Sol·licitar el precintat oficial de productes d'origen animal, quan siga requerit pels Acords Sanitaris Específics (ASE). Sol·licitar la realització de visites de control oficial davant els requeriments de països tercers (els EUA, el Canadà, Israel, Mèxic, ...), així com visites de control sobre partides amb incidències o no conformitats derivades del control oficial dut a terme en els Llocs de Control Fronterer (PCF) com a rebutjos fronterers i/o reimportacions.

Observacions

Observacions

L'operador, amb anterioritat a la sol·licitud d'una atestació i a la d'un precintat oficial, ha de revisar la informació existent en els següents enllaços: https://www.mapa.gob.es/es/ganaderia/temas/comercio-exterior-ganadero/export/certificados_exportacion.aspx https://www.mapa.gob.es/es/ganaderia/temas/comercio-exterior-ganadero/export/sistema_autocontroles.aspx

Requisits

Requisits

Tant en el cas de sol·licitud de precintat oficial com en el cas d'exportació de productes d'origen animal, l'operador ha d'assegurar-se que el producte alimentós objecte d'exportació requereix la intervenció dels serveis oficials de salut pública (precintat oficial/emissió d'atestació sanitària per a l'obtenció del certificat sanitari de productes d'origen animal) (VEURE INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA). En la resta de casos, el requisit anterior no és aplicable

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones jurídiques titulars d'establiments alimentaris situats en la Comunitat Valenciana inscrits en el Registre General Sanitari d'Empreses Alimentàries i Aliments (RGSEAA) que sol·liciten la realització de visites de control oficial davant les exigències de tercers països o després de la detecció d'incidències en els PCF, que tramiten la sol·licitud d'autorització per a exportar a un tercer país, que vulguen realitzar un precintat oficial de mercaderies a exportar i que vagen a realitzar exportació de productes alimentosos d'origen animal o no animal.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Serà aplicable la normativa inclosa en la llista així com qualsevol altra específica del sector objecte de l'activitat.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9898 - Taxa per empreses alimentàries, aliments i establiments alimentaris. La quantia serà la que s'establix en l'article 29.4.5 punt 6, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de: - Sol·licitud d'emissió d'atestacions sanitàries per a l'obtenció de certificats sanitaris de productes d'origen animal: 31,18 euros - Sol·licitud d'emissió de certificat sanitari per a l'exportació de productes alimentosos d'origen no animal: 31,18 euros - Sol·licitud de control oficial a petició d'empresa alimentària per exigències de països tercers (visites de control, informes i precintats): 74,09 euros - Sol·licitud de control oficial a petició d'empresa alimentària (visites de control derivades actuacions oficials en *PCFs): 74,09 euros a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046 1. Emplene el formulari 9898 (empreses alimentàries, aliments i establiments alimentaris) amb les dades que se li sol·liciten. Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar. 3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model. 4. Prema, de nou, el botó Acceptar. 5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries. Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit. Enllaç en informació complementària

Presentació

Presentació

Presencial
Les sol·licituds es dirigiran als Centres de Salut Pública corresponents, per raó del domicili social de l'entitat, sense perjudici de la seua possible presentació conforme al que es disposa en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Es pot consultar el Centre de Salut Pública assignat a cada municipi en l'apartat d'enllaços d'aquest document
Telemàtica
Abans d';iniciar la tramitació electrònica, l';usuari ha de conéixer el Centre de Salut Pública responsable d';aquesta tramitació, amb la finalitat d';indicar-lo en el formulari de dades generals de tramitació telemàtica i en el formulari de sol·licitud. El Centre de Salut Pública al qual correspon la tramitació es determina: - Per a l';emissió d';atestacions sanitàries per a l';obtenció de certificats sanitaris de productes d';origen animal: per la localitat on està situat l';establiment productor final (EPF) entenent com a tal l';establiment que realitza l';última transformació o condicionament del producte a exportar, abans de l';expedició de la partida. No es considerarà EPF als establiments que únicament duguen a terme operacions d';emmagatzematge. - Per a l';emissió de certificats sanitaris per a l';exportació de productes alimentosos d';origen no animal: per la localitat on estiga situat l';establiment expedidor. - Per a la sol·licitud de visites de control oficial (tant per exigències de tercers països com derivades d';actuacions de l';els PCFs), emissió d';informes de l';article 11 del RD 993/2014 i precintats oficials: per la localitat on estiga situat l';establiment on es desenvolupe l';activitat. Pot buscar el Centre de Salut Pública que li correspon en el document: LLISTAT MUNICIPIS Per a l';Aportació de documentació i al·legacions a un expedient obert es troba l';enllaç directe per a la seua tramitació telemàtica mes a baix. 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual acaba d';indicar-se. Per a això hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l';Estat únicament per a les persones fisicas (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), haurà d';inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4.- Clickando en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d';aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 5.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: - És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ";Quina documentació s';ha de presentar?"; apareix el llistat de documents a presentar. * I en l';apartat ";IMPRESOS ASSOCIATS";(a més d';en el propi tràmit telemàtic) existeixen models normalitzats i emplenables de tots o alguns d';aqueixos documents, segons el cas. Si existeix model normalitzat el document haurà de presentar-se en ell. No obstant això, aquells documents per als quals no existisca model normalitzat hauran de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. - En el tràmit telemàtic s';indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove';ls abans d';annexar els documents.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Centres de Salut Publica de la Comunitat Valenciana

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Centres de Salut Publica de la Comunitat Valenciana

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa