Comunicació o presa de coneixement de l'alienació de béns patrimonials acordada per una entitat local. - GVA.ES
Comunicació o presa de coneixement de l'alienació de béns patrimonials acordada per una entitat local.
Què és
Comunicació a la Direcció General d'Administració Local l'alienació de bé/béns immobles patrimonials acordada per una entitat local per no superar el valor del bé/béns el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació (article 191 de la Llei de règim local de la Comunitat...
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local. (BOE núm. 80, de 03/04/1985)
- Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, del Ministeri d'Administració Territorial, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local. (BOE núm. 96, de 22/04/1986)
- Reial decret 1372/1986, de 13 de juny, del Ministeri d'Administració Territorial, pel qual s'aprova el Reglament de Béns de les Entitats Locals. (BOE núm. 161, de 07/07/1986)
- Llei 8/2010 de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 6296, de 24/06/10).
- Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic
A qui va dirigit
Les entitats locals interessades.
- La comunicació s'ha de remetre quan el valor del bé/béns no supere el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació local.
- L'alienació a títol onerós, haurà de realitzar-se com regla general, per subhasta. No obstant això, podrà utilitzar-se el concurs sempre que el preu no siga l'únic criteri determinant per a l'alienació (art. 188.1 LRLCV).
- L'òrgan competent podrà acordar l'alienació directa en els supòsits previstos en l'art. 188.2 LRLCV.
- Aquesta obligació de comunicació sorgeix quan s'ha produït realment l'alienació (STS de 9 d'abril de 2007).
Com es tramita
- Remissió de l'expedient d'alienació per l'entitat local.
- Requeriment, si és el cas, d'informació complementària o esmena de les deficiències observades (art. 64 LBRL, art. 154.2 LRLCV i 68 de la LLei 39/2015).
- Presa de coneixement del director general competent en matèria d'administració local, una vegada completat l'expedient.
- Notificació a l'interessat.
46003 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Durant tot l'any
- Certificació de la resolució o acord adoptat per l'òrgan local competent pel qual s'aprova l'adjudicació de l'alienació del bé o béns patrimonials de propietat local.
- Certificació de la secretària de la corporació local en la qual s'acredita que en el procediment s'han complit tots els requisits exigits per la legislació patrimonial aplicable (LRLCV, RBEL, LCSP).
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". 2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència...
Resolució
El termini per a l'emissió de la presa de coneixement per la direcció general competent en matèria d'administració local, se sotmet al termini de resolució de 3 mesos des que la comunicació ha tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la tramitació.
En termes estrictes ens trobem davant una presa de raó aposteriori sobre una acte local realitzat, per la qual cosa contra la presa de coneixement no cap la interposició de cap recurs.
Sense perjuí de les actuacions que corresponguen en matèria de control de legalitat sobre la base de la normativa de règim local aplicable.
46001 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Tràmits i servicis
- Administracions locals
- Demarcació territorial
- Administracions locals
- Tràmits i servicis