Comunicació o presa de coneixement de l'alienació de béns patrimonials acordada per una entitat local.

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 211712
|
Codi GVA: 16398
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Comunicació a la Direcció General d'Administració Local l'alienació de bé/béns immobles patrimonials acordada per una entitat local per no superar el valor del bé/béns el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació (article 191 de la Llei de règim local de la Comunitat...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTermini obert

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Les entitats locals interessades.

Requisits

- La comunicació s'ha de remetre quan el valor del bé/béns no supere el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació local.

- L'alienació a títol onerós, haurà de realitzar-se com regla general, per subhasta. No obstant això, podrà utilitzar-se el concurs sempre que el preu no siga l'únic criteri determinant per a l'alienació (art. 188.1 LRLCV).

- L'òrgan competent podrà acordar l'alienació directa en els supòsits previstos en l'art. 188.2 LRLCV.

- Aquesta obligació de comunicació sorgeix quan s'ha produït realment l'alienació (STS de 9 d'abril de 2007).

Com es tramita

Procés de tramitació

- Remissió de l'expedient d'alienació per l'entitat local.

 

- Requeriment, si és el cas, d'informació complementària o esmena de les deficiències observades (art. 64 LBRL, art. 154.2 LRLCV i 68 de la LLei 39/2015).

 

- Presa de coneixement del director general competent en matèria d'administració local, una vegada completat l'expedient.

 

- Notificació a l'interessat.

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any

Documentació
- Certificació de la resolució o acord adoptat per l'òrgan local competent pel qual s'aprova l'adjudicació de l'alienació del bé o béns patrimonials de propietat local. - Certificació de la secretària de la corporació local en la qual s'acredita que en el procediment s'han complit tots els...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". 2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència...
Saber més

Resolució

Termini màxim
El termini per a l'emissió de la presa de coneixement per la direcció general competent en matèria d'administració local, se sotmet al termini de resolució de 3 mesos des que la comunicació ha tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la tramitació.
Efecte silenci / Esgota via administrativa
Estimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Altres
Observacions

En termes estrictes ens trobem davant una presa de raó aposteriori sobre una acte local realitzat, per la qual cosa contra la presa de coneixement no cap la interposició de cap recurs. Sense perjuí de les actuacions que corresponguen en matèria de control de legalitat sobre la base de la...

Saber més
Òrgans resolució
Direcció General d'Administració Local