Supòsit especial de fraccionament en l'Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, tant en la modalitat TPO com en la modalitat AJD. Adquisició de vivenda habitual - GVA.ES
Supòsit especial de fraccionament en l'Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, tant en la modalitat TPO com en la modalitat AJD. Adquisició de vivenda habitual
Què és
Fraccionar el pagament de l'impost de transmissions patrimonials i actes jurídics documentats generat per l'adquisició de vivenda destinada a domicili habitual i permanent del subjecte passiu.
-El fraccionament sol·licitat, complint els requisits necessaris per a la seua concessió, es concedirà per un període màxim de tres anualitats i meritarà el corresponent interés de demora.
Els fraccionaments concedits quedaran sense efecte, quan s'aliene la vivenda adquirida o quan el contribuent deixe de satisfer qualsevol dels imports fraccionats en el termini màxim de quinze dies següents al seu venciment.
-Per a la consideració de vivenda habitual, s'atendrà el concepte contingut en la normativa reguladora de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (article 41 bis del Reglament de l'IRPF).
-En cas de no complir els requisits per a poder obtindre este fraccionament, es pot sol·licitar el fraccionament previst amb caràcter general en el Reglament General de Recaptació.
-A partir del 6 de març de 2015, s'establix la domiciliació obligatòria del pagament d'ajornaments i fraccionaments de tributs i altres ingressos de dret públic concedits per la Generalitat, d'acord amb l'Orde 4/2015 de 5 de març.
- Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària
- Reial decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament General de Recaptació
- Orde HFP/583/2023, de 7 de juny, per la qual s'eleva a 50.000 euros el límit exempt de l'obligació d'aportar garanties en les sol·licituds d'ajornament o fraccionament de deutes derivats de tributs cedits la gestió recaptatòria dels quals correspon a les comunitats autònomes
- Reial decret legislatiu 1/1993, de 24 de setembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats
- Reial decret 828/1995, de 29 de maig, pel qual s'aprova el Reglament de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (art. 112 i 113)
- Orde 4/2015, de 3 de març, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'establixen el procediment i les condicions per a la domiciliació obligatòria del pagament d'ajornaments i fraccionaments de tributs i altres deutes de dret públic concedits per la Generalitat
A qui va dirigit
Els subjectes passius de les autoliquidacions o liquidacions complementàries, incloses les derivades de la comprovació de valors, girades per l'Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats com a conseqüència de l'adquisició de vivendes destinades a domicili habitual.
- Que la vivenda que s'adquirix tinga una superfície útil igual o inferior a 120 metres quadrats.
- Que la sol·licitud es presente en el període voluntari de pagament.
Com es tramita
Presentació de la sol·licitud junt amb la documentació que s'indica en l'apartat precedent.
46009 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Dins del període voluntari de pagament.
- Identificació completa de l'interessat, i si és el cas, del seu representant i domicili als efectes de notificacions.
- Identificació del deute a fraccionar: número de liquidació, data fi període voluntari o, si és el cas, model 600 degudament omplit, i import a fraccionar.
- Terminis en què es desitja fraccionar el pagament de l'impost, venciment i import de cada un d'estos.
- Acreditació de tractar-se de la vivenda habitual del subjecte passiu.
- Escriptura autoritzada i còpia simple o, si és el cas, original i còpia del document privat origen de la transmissió.
- A partir del 6 de març de 2015, s'establix la domiciliació obligatòria del pagament d'ajornaments i fraccionaments de tributs i altres ingressos de dret públic concedits per la Generalitat, d'acord amb l'Orde 4/2015, de 5 de març, per la qual cosa també ha d'aportar-se l'orde de domiciliació de deute directe SEPA.
- En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen. En el registre de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'hi ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- També en qualsevol oficina de correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
- Les sol·licituds s'han d'adreçar:
A:
On dirigir-se
46009 - València/Valencia
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
Resolució
- Recurs potestatiu de reposició davant de l'òrgan gestor.
- Reclamació economicoadministrativa davant del tribunal economicoadministratiu que corresponga.
El recurs i les reclamacions es podran presentar en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la notificació de l'acte contra el qual es pot recórrer o, si s'escau, de la resolució del recurs de reposició, sense que puguen simultaniejar-se.
46009 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Habitatge i urbanisme
- Compra i venda
- Habitatge i urbanisme