Ajudes a entitats locals en matèria de comerç i artesania per a l'exercici 2024 (CMMOAY). Infraestructures comercials municipals. Inversions en mercats i àrees urbanes de concentració comercial. Comerç - GVA.ES
Ajudes a entitats locals en matèria de comerç i artesania per a l'exercici 2024 (CMMOAY). Infraestructures comercials municipals. Inversions en mercats i àrees urbanes de concentració comercial. Comerç
Què és
L'objecte d'aquestes ajudes és l'increment de la competitivitat, accessibilitat i sostenibilitat de les infraestructures comercials municipals.
* IMPORTANT:
Les beneficiàries hauran de complir, en allò referit al PAGAMENT DE LES FACTURES de les despeses realitzades en l’execució de les actuacions subvencionades, amb el que s’estableix en la normativa sectorial que li siga aplicable, o en defecte d’això, amb el que s’estableix en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
1) Vegeu les definicions de l'article 6 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
2) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: comerc_ajudes@gva.es
(Vegeu també l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit).
3) Els PROBLEMES INFORMÀTICS en la tramitació d'estes ajudes (només errors o incidències de caràcter informàtic), seran atesos en la forma indicada en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit.
4) Vegeu més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" del present tràmit).
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25.07.2006).
- Reglamento (UE) 2023/2831 de la Comisión de 13 de diciembre de 2023, relativo a la aplicación de los artículos 107 y 108 del Tratado de Funcionamiento de la Unión Europea a las ayudas de minimis
- Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials (BOE núm. 314, de 30/12/2004).
- Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, de 21/12/2004).
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOCV núm. 7464, de 12/02/15).
- Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9323, de 22/04/2022).
- Què és > Enllaços" del present tràmit). '>Ordre 22/2018, de 22 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç, consum i artesania * NOTA: disponible el text consolidat (sense valor jurídic)...
- Ordre 5/2022, d'1 de juny de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica l'Ordre 22/2018, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 9355, de 06/06/2022).
- Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s’efectua la CONVOCATÒRIA anticipada per a l’exercici 2024 de les ajudes en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 9760, de 05/01/2024).
- Extracte de la Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s’efectua la convocatòria anticipada per a l’exercici 2024 de les ajudes en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 9760, de 05/01/2024).
- RESOLUCIÓ de 26 d'agost de 2024, de la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, de CONCESSIÓ de les ajudes convocades per Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada per a l'exercici 2024...
- CORRECCIÓ D'ERRORS de la Resolució de 26 d'agost de 2024, de concessió de les ajudes convocades per Resolució de 28 de desembre de 2023, en matèria de comerç, consum i artesania. Expedients tipus CMMOAY.
- RESOLUCIÓ d'11 de desembre de 2024, de modificació de la Resolució de 26 d'agost de 2024, de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, de concessió de les ajudes convocades per la Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, a l'empara...
A qui va dirigit
1. Podran ser beneficiàries d'estes ajudes les entitats locals de la Comunitat Valenciana.
2. Les beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir els següents requisits i mantindre'ls durant l'àmbit temporal de l'ajuda:
a) Estar legalment constituïdes.
b) No estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, d'acord amb el que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.
c) Estar al corrent de les obligacions tributàries (davant de la Generalitat i l'AEAT) i de la Seguretat Social.
d) No ser deutora per resolució de procedència de reintegrament de subvencions.
e) Les altres que, si escau, es determinen en el capítol corresponent del títol II de l'Ordre 22/2018,modificada per Ordre 5/2022.
Com es tramita
1. El PROCEDIMENT per a la concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes previstos en l'article 12 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
2. ESMENA:
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye de la documentació que, d'acord amb l'Ordre 14/2016, resulte exigible, es requerirà l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu.
- L'esmena s'ha de fer utilitzant el tràmit de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme." (vegeu enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).
3. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que es considere que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.
4. COMISSIÓ QUALIFICADORA.
Una vegada examinades les sol·licituds, les que complisquen i acrediten els requisits de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, seran avaluades per la Comissió Qualificadora fixada en l'article 11.4 d'eixa Ordre, el règim jurídic de la qual serà l'establit per als òrgans col·legiats en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
5. RESOLUCIÓ:
- Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o l'òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.
- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
- La resolució es publicarà en la web GVA Oberta i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en els termes establits en l'article 12 de les bases reguladores i amb els efectes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
A l'efecte de l'avís de la publicació de les notificacions en el DOGV, les persones interessades han de facilitar un correu electrònic.
- Esta publicació:
. Substituirà la notificació i tindrà els mateixos efectes, ja que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.
. Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen les subvencions atorgades, el beneficiari, la quantitat concedida i finalitat de la subvenció.
- La resolució inclourà, si escau, l'import de l'ajuda en equivalent de subvenció en brut, així com el seu caràcter de minimis, amb referència expressa al títol i a la publicació del reglament en el DOUE.
6. INFORMACIÓ I PUBLICITAT:
L'entitat beneficiària ha de fer constar de manera explícita, en la difusió de les accions subvencionades, el suport de la Generalitat i, si escau, del corresponent organisme públic cofinançador de l'ajuda i complir les obligacions de publicitat activa, en aplicació de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern.
Les entitats privades que perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022, en una quantia superior a 50.000 euros, o quan les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40% del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre. El compliment d'aquestes obligacions s'ha de realitzar a través del portal web de l'entitat, utilitzant els mitjans electrònics de l'organització, associació o agrupació a la qual puga pertànyer, o bé a través de la plataforma TEP_ Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/tep, que posa a la seua disposició la Generalitat. Aquestes entitats han de publicar la informació a partir de l'any següent a aquell en què s'hagen superat els llindars establits i haurà de mantindre's publicada durant quatre anys naturals.
Vegeu el que disposa l'article 10.4 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022 .
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 15 DE GENER DE 2024 FINS AL dia 9 DE FEBRER DE 2024, tots dos inclosos (en 2024 la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 9760, de 05/01/2024).
1. SOL·LICITUD general de subvenció (segons el model normalitzat disponible com a formulari web en el mateix tràmit telemàtic) i ANNEX a esta (segons el model normalitzat ANEXENTE, que figura com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
Per a la presentació telemàtica de la sol·licitud d'ajudes i altra documentació requerida, ha d'atendre's al que es preveu en l'article 9.2 de l'Ordre 22/2018 de bases reguladores, modificada per l'Ordre 05/2022, i en l'apartat d'aquest tràmit denominat "Tramitació > Sol·licitud > Forma de presentació > Telemàtica".
2. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se amb la sol·licitud:
- Els formularis que tenen model normalitzat estan disponibles en el tràmit telemàtic i en els apartats "Què necessites saber > Formularis" i "Tramitació > Sol·licitud > Documentació > Formularis" d'este tràmit de la Guia Prop, a partir de la publicació de la Resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOGV), o en l'adreça web que s'expresse en eixa Resolució de convocatòria.
- En el cas que els documents exigits que han d'acompanyar la sol·licitud de concessió d'estes ajudes ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, la sol·licitant podrà al·legar aquesta circumstància, de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o la dependència en què van ser presentats o, si és el cas, emesos.
En els casos que no siga possible materialment obtindre el document, l'òrgan competent podrà requerir a la persona sol·licitant que el presente, o, en defecte d'això, que l'acredite per altres mitjans els requisits a què fa referència el document.
- A més de la documentació (general i addicional) requerida, l'Administració podrà recaptar de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que considere necessàries per a resoldre millor sobre la sol·licitud presentada.
2.1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Les sol·licituds s'han de presentar acompanyades de la documentació general següent:
a) a.1. Aportació de la documentació acreditativa de la identitat de la persona sol·licitant o del seu representant, si es tracta d'una persona jurídica, en el cas d'OPOSICIÓ a la consulta d'aquestes per part de la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, de conformitat amb el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic (DNI, NIE o passaport).
A més, si de la comprovació efectuada per la Conselleria, resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la mateixa persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a dur a terme les actuacions procedents per a aclarir-la.
a.2.- Si la sol·licitant és una persona jurídica, s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa d'aquesta, que consisteix en una còpia de la targeta d'identificació fiscal, una còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i l'acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o el registre corresponent.
En el cas que esta documentació s'haja aportat anteriorment i no haja experimentat cap variació, només caldrà el certificat del secretari de l'entitat que acredite que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui en tinga la representació en la data de presentació de la sol·licitud. Esta documentació no serà necessària quan la persona que presente la sol·licitud siga la persona representant legal de l'entitat sol·licitant.
b) Memòria (podrà utilitzar-se el model normalitzat MECMMOAY, inclòs com a formulari d'este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic), en la qual s'especifiquen els objectius de la proposta i com es pretén aconseguir-los, així com un programa d'actuació que garantisca la seua execució en l'exercici en el qual es concedeix la subvenció.
c) Pressupostos o factures proforma detallats per unitats, que han de ser externs a la persona sol·licitant, excepte si aquests són promoguts per les corporacions locals i, en aquest cas, podran substituir-se per una memòria valorada de l'actuació que es realitzarà desglossada per partides i preus unitaris. Per a les despeses de personal, serà suficient l'estimació dels costos previstos en l'article 4.1.g de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022 a càrrec del sol·licitant.
d) Dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:
. En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en el qual, de resultar beneficiària, la sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.
. I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'aquesta Guia Prop denominat "PROPER: procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (vegeu enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.
e) Declaració responsable d'estar al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions. (Esta declaració està inclosa en un dels apartats del model normalitzat ANEXENTE_Annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
f) Declaració responsable que acredite que la sol·licitant no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, compleix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins a la finalització del procediment. (Esta declaració està inclosa en un dels apartats de ANEXENTE_Annex a la sol·licitud de subvenció, disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
g) Si és el cas, certificat o còpia de l'acte/acord de l'òrgan competent en el qual s'expresse la voluntat de sol·licitar la subvenció.
h) Declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat o, si és el cas, llista d'entitats a les quals s'hagen sol·licitat o de les quals s'hagen obtingut, amb la indicació de la quantitat sol·licitada o concedida, la data de concessió, si és el cas, i la normativa en què s'empara. (Esta declaració està inclosa en un dels apartats del FORMULARI WEB de sol·licitud general de subvenció).
i) Declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, quan la sol·licitant de la subvenció exercisca una activitat empresarial, en cas contrari, declaració d'estar-ne exempta. En qualsevol cas, s'hi ha d'indicar el percentatge de treballadors/ores amb diversitat o discapacitat en relació amb la plantilla que té, a dia anterior a la publicació de cada convocatòria, o incloure un compromís per escrit de contractar-ne un percentatge superior durant l'àmbit temporal de l'ajuda. (Esta declaració i la resta d'informació estan incloses en un dels apartats de ANEXENTE_Annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
j) Certificació de la persona titular de la tresoreria, secretaria o intervenció de l'entitat sol·licitant sobre el caràcter no compensable o recuperable de l'IVA suportat en l'actuació per a la qual se sol·licita subvenció, si és el cas.
k) Declaració responsable de no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, conforme al que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana (continguda en un dels apartats de ANEXENTE_Annex a la sol·licitud de subvenció, disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
l) Si es disposa d'ells, s'aportarà:
- Documentació que acredite que disposa de pla d'igualtat, vigent i, si és el cas, visat pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona i d'haver presentat l'informe anual d'avaluació de resultats davant del mateix organisme.
- Acreditació documental de disposar de certificat, distintiu o reconeixement empresarial en matèria d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, emés per una administració pública.
- Protocol d'actuació, vigent, contra la discriminació i l'assetjament moral, contra l'assetjament sexual i per raó de sexe i per a la promoció de la igualtat efectiva de dones i homes
m) Si és el cas, documentació acreditativa de les circumstàncies rellevants per a la valoració de l'expedient.
2.2. DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:
A més, en el cas d'estes ajudes haurà de presentar-se la següent documentació addicional prevista en l'article 23.1 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022:
a) Memòria de l'entitat sol·licitant en la qual es motiven les accions proposades en relació amb els objectius que es pretenen aconseguir i amb l'expressió dels mitjans personals, materials i tècnics amb els quals compte per a dur a terme les actuacions plantejades, en cada cas.
b) Llista d'empreses (raó social, activitat econòmica segons l'IAE i situació) situades en l'entorn o recinte en el qual es pretén actuar.
c) Documentació gràfica sobre l'estat actual.
d) Estudi previ, o, si és el cas, pla de millora, que determine les inversions que es realitzaran si se sol·licita una de les ajudes previstes en els apartats 5 o 6 de l'article 22 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
e) Informe tècnic o certificació que acredite el compliment en el present o amb les inversions plantejades en matèria higienicosanitària, si se sol·licita l'ajuda prevista en l'article 22.3 de l'Ordre.
f) Informe tècnic o certificació que acredite un nivell d'accessibilitat adequat a la normativa vigent, en el lloc en el qual es pretén actuar, en el present o amb les inversions plantejades.
g) Pla a escala en el qual es grafien, a nivell de façana, totes les activitats (econòmiques o no) a l'efecte de verificar el nivell de concentració comercial del carrer o l'àrea en la qual es pretén actuar, si se sol·licita suport per l'apartat 5 de l'article 22 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
h) Projecte tècnic, en el cas de requerir-lo la naturalesa de l'actuació, que haurà de sotmetre's a informe de l'oficina de supervisió de projectes o de tècnics de l'Administració designats per aquesta, amb caràcter previ a la data de justificació. No obstant això, quan es tracte de projectes inclosos en l'article 2 del Reial decret 100/2010, de 5 d'agost, sobre visat col·legial obligatori, es podrà presentar el visat col·legial en lloc de l'informe de l'oficina de supervisió.
1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'este tràmit. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona sol·licitant (física o jurídica) ha de disposar d'un sistema de firma...
Esmena
L'esmena o qualsevol altra aportació de documentació (com la presentació de la documentació justificativa) ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe al qual està disponible en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.
Resolució
- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
A) ACCIONS SUSCEPTIBLES DE SUPORT I QUANTIA
1. Es considerarà susceptible de suport la realització d'alguna de les següents actuacions en la Comunitat Valenciana:
a) La renovació de mercats municipals, mitjançant la introducció o la millora d'equipament o instal·lacions que repercutisquen directament en l'activitat comercial, així com la reforma, incloent les obres.
Les inversions podran consistir, entre altres, en obra civil, equipament, introducció de noves tecnologies i/o serveis, normalització d'imatge, estalvi energètic, millores mediambientals, tractament i eliminació de residus, càrrega i descàrrega o accessibilitat i recorregut interns.
b) Adaptació de l'àrea contigua dels mercats municipals o d'àrees urbanes de concentració comercial. Seran susceptibles de rebre suport les inversions en equipament, instal·lacions o obres per a la millora de l'accessibilitat, tractament de residus, estalvi energètic i confort ambiental en aquests espais urbans. Les inversions proposades seran les definides en un estudi previ, extern a l'entitat sol·licitant, que complisca els requisits fixats en el punt 7 de l'article 22 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
c) Adaptació de les infraestructures necessàries per a l'exercici de la venda no sedentària, mitjançant la introducció o la millora d'equipament o d'instal·lacions o obres, que repercutisquen directament en l'activitat comercial en convivència harmònica en espais multifuncionals en els quals puguen compatibilitzar-se diferents usos, derivats d'un estudi previ, extern a l'entitat sol·licitant, que complisca els requisits fixats en l'article 22 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
2. L'ajuda màxima a rebre pels tres apartats anteriors podrà aconseguir el 90% de l'actuació, fins a un màxim de 300.000 euros entre les 3 ajudes.
3. Es presentarà una sol·licitud per cadascuna de les actuacions que se sol·liciten dels apartats a), b) i c).
Si es presenta més d'una sol·licitud per beneficiària, seran prioritzades mitjançant un certificat signat pel titular de la secretaria de l'entitat local o, en cas contrari, es consideraran prioritzades segons l'orde de presentació telemàtica d'estes.
4. Es concedirà una única ajuda per entitat local, llevat que les disponibilitats pressupostàries permeten concedir més d'una per beneficiària, fins que s'esgote el crèdit disponible.
5. En tot cas, les actuacions constituiran projectes complets, totalment suficients per a la seua aplicació, funcionament o ús.
6. Amb caràcter general, haurà de tindre's, a més, en consideració el que es disposa en l'article 4 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022 (subcontractació, IVA, despeses, etc.).
7. IMPORTANT: d'acord amb el resolc HUITÉ de la Resolució de convocatòria, EN L'EXERCICI 2024 es consideren susceptibles de suport les actuacions realitzades des de l'1 DE GENER de 2024 fins al 31 D'OCTUBRE DE 2024, tots dos inclosos.
B) COMPATIBILITAT D'AJUDES: vegeu el que indica l'article 8 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
C) MINORACIÓ, RESOLUCIÓ i REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA: vegeu el que disposa l'article 16 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
D) PLA DE CONTROL: vegeu el que preveu l'article 14 de l'Ordre 22/2018,modificada per Ordre 5/2022.
Vegeu el que preveu l'article 13 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022 i el resolc sisé de la Resolució de convocatòria.
La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta l'interessat podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, per a la qual cosa cal formular el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que estableixen els art. 10.1, lletra a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. En cap cas podrà simultaniejar-se la interposició dels dos recursos.
03001 - Alacant/Alicante
El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal als subjectes que en siguen responsables i es regirà pel que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
- RESOLUCIÓ de 26 d'agost de 2024, de la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, de CONCESSIÓ de les ajudes convocades per Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada per a l'exercici 2024...
- CORRECCIÓ D'ERRORS de la Resolució de 26 d'agost de 2024, de concessió de les ajudes convocades per Resolució de 28 de desembre de 2023, en matèria de comerç, consum i artesania. Expedients tipus CMMOAY.
- RESOLUCIÓ d'11 de desembre de 2024, de modificació de la Resolució de 26 d'agost de 2024, de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, de concessió de les ajudes convocades per la Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, a l'empara...
Justificació
El TERMINI de presentació de documentació per a la liquidació de les ajudes, amb caràcter general, finalitzarà el 31 d'OCTUBRE de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini diferent en la Resolució de convocatòria, o en la resolució de concessió, o s'amplie mitjançant resolució.
*NOTA: d'acord amb el resolc huité de la Resolució de convocatòria i el resolc tercer de la Resolució de concessió, EN l'exercici 2024 la justificació d'estes ajudes es realitzarà fins al dia 28 DE NOVEMBRE DE 2024, inclós.
La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases previstes, d'acord amb el pressupost presentat i en els termes i terminis fixats per a la concessió de l'ajuda, sent també admissible la realització de pagaments parcials, d'acord amb el que s'establix en la corresponent resolució de concessió.
* IMPORTANT: les beneficiàries hauran de complir, en allò referit al PAGAMENT DE LES FACTURES de les despeses realitzades en l’execució de les actuacions subvencionades, amb el que s’estableix en la normativa sectorial que li siga aplicable, o en defecte d’això, amb el que s’estableix en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
1. La documentació a presentar en este termini per a la liquidació de les ajudes serà mitjançant COMPTE JUSTIFICATIU, el contingut del qual serà el previst en l'article 15.3 de l'Ordre 22/2018,modificada per Ordre 5/2022 .
D'acord amb l'article 23.2 d'eixa Ordre, AMB LA JUSTIFICACIÓ A MÉS S'APORTARÀ:
a) Memòria detallada de l'execució de les actuacions i de l'abast dels objectius proposats. A aquesta memòria s'acompanyarà documentació gràfica i altres suports documentals adequats per a acreditar el que en la mateixa s'expresse.
b) Documentació gràfica sobre l'estat final de l'equipament.
c) Informe tècnic o certificació que acredite que la inversió s'ha completat i és suficient per a la seua aplicació, funcionament o ús.
d) En les subvencions en les quals se subvencionen obres, es presentaran els CERTIFICATS D'OBRA, EL CERTIFICAT FINAL D'OBRA I L'ACTA DE RECEPCIÓ.
2. La presentació de la documentació justificativa es realitzarà a través del TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guía Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme" (vegeu enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Administracions locals
- Comerç i consum
- Administracions locals
- Ajudes i subvencions
PERFILS
- Administració i altres entitats
- Ens locals
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions