Detall de Procediment

Declaració responsable d'aprofitament de llenya destinada al consum propi/usos domèstics

Codi SIA: 211974
Codi GUC: 17576
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT des de 29-09-2023
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Notificar a l'Administració forestal, mitjançant una declaració responsable, l'aprofitament de llenya destinada a consum propi. Què es considera aprofitament de llenya destinada al consum propi: · La llenya de conífera dedicada a l'ús domèstic propi. · L'extracció de llenyes residuals d'aprofitaments fusters o d'estassades i podes amb destinació a usos domèstics. A quins límits estan subjectes els aprofitaments de llenya destinada a consum propi: · No podran assocar-se per a l'aprofitament de llenya destinada a consum propi els peus de coníferes en bon estat de més de 23 cm de diàmetre. Aquest límit no resultarà aplicable per a peus en mal estat, entenent com a tals els que presenten un estat sanitari deficitari a conseqüència d'agents biòtics o abiòtics o puguen suposar un risc per a persones, béns o infraestructures, sempre que aquests peus es troben en terreny forestal. · L'extracció de llenyes d'espècies del gènere "Quercus" procedents d'estassades i podes amb destinació a usos domèstics s'ha de fer mitjançant la modalitat de reservació, entenent com a tal les tales selectives de brots de soca o d'arrel de frondoses en les quals es reserven els millors peus o peus d'estrat alt de cada mata. L'execució s'ha de fer eliminant els brots de soca dominats, deformes, danyats, amb estat sanitari deficient o sec en les puntes d'una mateixa mata, respectant els brots més vigorosos, més grans i amb millor conformació de canó i copa (peus d'estrat alt). El pes de la intervenció en cada mata ha de ser inferior a 2/3 del nombre de peus (diàmetre normal superior a 7,5 centímetres) i inferior al 50 % de l'àrea basimètrica. · No es considera consum propi la llenya destinada a usos industrials o comercials. · El límit anual per parcel·la cadastral per a l'aprofitament de llenya destinada a consum propi serà de 20 esteris o 8 tones pesades en verd. · En tot cas, aquests aprofitaments s'han d'ajustar a les condicions tècniques específiques per a l'aprofitament de fusta i afins recollides en l'annex II del Decret 205/2020.

Observacions

Observacions

· El termini de vigència de l'autorització per a fer un d'aprofitament de llenya destinada a consum propi/usos domèstics és un any a partir de la data de presentació de la declaració. · El titular queda subjecte a les obligacions que estableix l'article 28 del DECRET 205/2020, d'11 de desembre, respecte de la determinació de l'aprofitament prèviament al seu inici. Amb aquest objectiu, el titular o la persona que en tinga la representació ha de posar-se en contacte amb la corresponent oficina comarcal de medi ambient per a la planificació de les actuacions corresponents. Podeu accedir a la informació de contacte a través de l'enllaç següent: https://agroambient.gva.es/es/agentes-medioambientales/donde-estan · Queda exempta de l'obligació de determinació prèvia l'extracció de llenyes residuals d'aprofitaments fusters o d'estassades i podes amb destinació a usos domèstics, per a la qual tampoc serà requisit la subscripció d'una acta d'assenyalament prèvia. Sancions Les que preveu la Llei 3/1993, de 9 de desembre, de la Generalitat, forestal de la Comunitat Valenciana. Així mateix, d'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable, o la no presentació davant de l'administració competent de la declaració responsable o de la documentació que siga, si és el cas, requerida per a acreditar el compliment del que s'ha declarat determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o l'activitat afectada des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que hi pertoquen.

Requisits

Requisits

Ser titular de la forest o el terreny forestal o representar la persona que tinga aquesta titularitat en els termes que estableix la legislació del procediment administratiu comú. La representació podrà acreditar-se mitjançant qualsevol mitjà vàlid en dret que en deixe constància fefaent de l'existència segons els termes de la legislació bàsica estatal. S'entendrà acreditada la representació davant del sector públic autonòmic mitjançant un apoderament "apud acta" efectuat per compareixença personal o compareixença electrònica en la corresponent seu electrònica, o a través de l'acreditació de la seua inscripció en el Registre electrònic d'apoderaments (REA).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol persona física o jurídica.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

En qualsevol moment de l'any.

Formularis documentació

Imprés normalitzat de declaració responsable d'aprofitament de llenya destinada a consum propi/usos domèstics.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, als registres que s'indiquen a continuació.
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com les persones sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per esta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptats). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de la ACCV (https://www.accv.es/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va això meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Presentació de la declaració responsable en imprés normalitzat (persona interessada). La presentació de la declaració responsable, sota els requisits que estableix el DECRET 205/2020, d'11 de desembre, habilita des del dia de la seua presentació per a l'inici de l'aprofitament, sense perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció que tinguen atribuïdes les administracions públiques. La direcció territorial de la conselleria competent en matèria forestal a la qual s'adrece la declaració responsable podrà comprovar d'ofici: a) si estima que és de la seua competència la recepció; en cas contrari, donarà trasllat a l'òrgan competent per a la tramitació i notificarà aquesta circumstància a l'interessat. b) si la declaració responsable és el mitjà adequat d'intervenció, segons el que estableix aquest decret. La direcció territorial podrà requerir en qualsevol moment la persona que va presentar la declaració responsable i, en el termini de deu dies, la documentació acreditativa del compliment dels requisits establits en la normativa vigent per a la realització de l'aprofitament forestal.

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i oposar-se a l'aprofitament comunicat serà d'un mes comptat des de l'entrada en un registre habilitat. Transcorregut un mes sense que es dicte resolució desestimatòria, s'entendrà que l'aprofitament de llenyes es pot dur a terme.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les que preveu la Llei 3/1993, de 9 de desembre, de la Generalitat, forestal de la Comunitat Valenciana.