Convocatòria per a la concessió de subvencions directes per a persones amb diversitat funcional destinades a compensar despeses relacionades amb la protecció de la salut - GVA.ES
Convocatòria per a la concessió de subvencions directes per a persones amb diversitat funcional destinades a compensar despeses relacionades amb la protecció de la salut
Què és
Sol·licitar o renunciar a la concessió de les ajudes directes directes destinades a compensar despeses relacionades amb la protecció de la salut durant 2024.
-REINTEGRAMENT DE DESPESES:
Si en el moment de realitzar la sol·licitud ha assumit despeses relatives al copagament farmacèutic susceptibles de ser subvencionats i desitjara que la Generalitat li retorne estes quanties, haurà d'emplenar els següents formularis:
- SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ
- FORMULARI DE REINTEGRAMENT DE DESPESES
- MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA (este últim model no serà necessari si el seu compte bancari ja estiguera d'alta en la Generalitat o que s'haja realitzat el tràmit automatitzat de domiciliació bancària).
- COMUNICACIÓ DE DISCREPÀNCIA DE DADES:
En este procediment podrà comunicar discrepància de dades per a expressar disconformitat o informar d'errors en el copagament farmacèutic. Per a això és necessari que emplene i present el formulari COMUNICACIÓ DE DISCREPÀNCIA DE DADES. Ha de tindre en compte que la discrepància de dades ha de basar-se en algun dels següents suposats:
1. PER MOTIUS DE RENDA: Si està pagant farmàcia i la seua base liquidable (o la del titular de la/ del qual és beneficiària/o) és inferior a 18.000€ i està acreditat en l'INSS com:
- Pensionista
- Perceptor prestació per desocupació
- Esgotada prestació per desocupació
- Perceptora de subsidi per desocupació
- Menor beneficiari
- En qualsevol acreditació però amb títol de monoparental
NOTA: cal tindre en compte la base liquidable (que és la quantia resultant de sumar casella 500 + 510) de l'última declaració de renda que es va presentar.
2. PER TINDRE UNA DISCAPACITAT: Si està pagant farmàcia, haja realitzat una sol·licitud de subvenció copagament per diversitat funcional i tinga un grau de discapacitat reconegut de:
- Superior al 33% i tinc menys de 18 anys
- Superior al 65% i tinc mes de 18 anys
3. ALTRES MOTIUS: Si no estant en els supòsits anteriors i pagant farmàcia, considera que hauria de correspondre-li un percentatge farmacèutic inferior al que li apliquen.
A qui va dirigit
Persones que presenten alguna diversitat funcional.
Persones que presenten alguna diversitat funcional i a més complir els següents requisits:
1) Ser menor de 18 anys, amb declaració de discapacitat reconeguda per l'organisme competent en la matèria, amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, o ser major de 18 anys amb discapacitat reconeguda per l'organisme competent en la matèria, amb un grau de discapacitat igual o superior al 65%.
2) Disposar de la targeta sanitària expedida per la Conselleria de Sanitat o document d'inclusió.
3) Ser resident en la Comunitat Valenciana.
EXCLUSIONS:
No podran ser beneficiàries d'estes ajudes les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'apartat 2 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a excepció del requisit previst en la lletra e), donada la naturalesa d'estes ajudes.
Com es tramita
La instrucció i resolució i, si és el cas, la denegació d'aquesta condició s'atribueixen segons el que preveu l'article 168.1.C, subapartat e de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, a la persona titular de la Direcció Territorial de Sanitat a què està adscrita la persona...
46010 - València/Valencia
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de les sol·licituds serà des de l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2024. (DOGV núm. 9754, de 28/12/2023)
Sol·licitud:
Ha d'emplenar el model denominat "Sol·licitud de subvenció per a la compensació de despeses - procediment per a persones amb diversitat funcional" i entregar-ho acompanyat dels següents documents:
1) El document d'identificació de la persona sol·licitant. En cas de menors, el llibre de família o certificat de naixement.
2) El document d'identificació del pare, mare o qui exercisca la tutela, si escau.
3) En el cas que la sol·licitud incloga reintegrament de despeses, documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics i ortoprotètics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i model de domiciliació bancària, segons model normalitzat que es troba disponible en aquest tràmit apartat impresos associats, tambien pot realitzar el tràmit automatitzat de domiciliacion bancària indicat en l'apartat informació complementària, llevat que el compte bancari estiguera d'alta en la Generalitat.
Renúncia:
Ha d'emplenar el model denominat "Renúncia a la subvenció per a la compensació de despeses farmacològiques.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per...
Les sol·licituds s'han de presentar en el centre de salut on estiga adscrita la persona interessada, i en el cas que no existisca aquesta adscripció, es presentarà en els serveis territorials de la Conselleria de Sanitat, situats a Alacant (c/ Girona, 26. 03001) Castelló de la Plana (c/ Hort dels Corders, 12. 12001) i València (Gran Via Ferran el Catòlic, 74. 46008). Sense perjudici de qualsevol altra de les formes previstes en la legislació bàsica de procediment administratiu comú.
En cas que s'envie per correu certificat, la presentació de la sol·licitud en l'oficina de correus corresponent, s'ha de fer en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat i Salut Pública es date i segelle abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de Correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació la que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat.
On dirigir-se
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
- Enllaç web Conselleria
- El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-la o donar-la de baixa es pot realitzar telemàticament, consulte: PROPER. Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat:
- Per a consultar amb el SIP si disposa de subvenciò de farmàcia i exoprótesi gratuïta.
Al·legació / Aportació
En qualsevol moment
Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de judici.
On dirigir-se
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
Resolució
El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar els expedients serà de tres mesos a comptar de la data de presentació de la sol·licitud.
Transcorregut el termini sense que haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció, de conformitat amb el que preveu l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es consideren despeses subvencionables:
- Les quantitats abonades per tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2024.
-Les quantitats abonades per productes ortoprotètics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic, al col·lectiu de persones amb diversitat funcional, beneficiàries d'este decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2024.
46010 - València/Valencia
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
Recurs d'alçada
El termini per a la interposició del recurs d'alçada serà d'un mes, si l'acte fora exprés. Transcorregut este termini sense haver-se interposat el recurs, la resolució serà ferma amb caràcter general.
Contra la resolució que es dicte en els casos d'identificació de la persona beneficiària a instàncies de part, que no esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs d'alçada davant la Secretària Autonòmica de Sanitat. Contra la resolució que es dicte en els casos d'identificació...
On dirigir-se
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
Renúncia
En qualsevol moment
Podran fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància, sempre que incorpore les signatures que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable.
On dirigir-se
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Salut
- Farmàcies i medicaments
- Salut