Ajudes a entitats locals en matèria de comerç i artesania per a l'exercici 2024 (CMARTY). Espais expositius permanents d'artesania. Artesania

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 223692
|
Codi GVA: 18176
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 15-01-2024

Fins 09-02-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

 

L'objecte d'aquestes ajudes és atendre les despeses derivades de la implantació o el manteniment a la Comunitat Valenciana d'espais expositius permanents per a la promoció del producte artesà.

 

 

*IMPORTANT:

 

Les beneficiàries hauran de complir, en allò referit al PAGAMENT DE LES FACTURES de les despeses realitzades en l’execució de les actuacions subvencionades, amb el que s’estableix en la normativa sectorial que li siga aplicable, o en defecte d’això, amb el que s’estableix en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.

 

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 15-01-2024 fins a 09-02-2024
JustificacióTermini obert
Observacions

 

1)Vegeu les definicions de l'article 6 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.

 

 

2) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: comerc_ajudes@gva.es

 

 

3) Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic)

 

- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en el corresponent enllaç directe de l'apartat "Enllaços" d'este tràmit.

 

- Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta:

 

. Bé emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (vegeu enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit).

 

. O bé enviant un correu electrònic a l'adreça generalitat_en_red@gva.es

 

* IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes.

En el formulari de problemes tècnics o en el correu electrònic que envie a la citada adreça han d'indicar-se, entre altres dades: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com descripció el més detallada possible del problema informàtic que s'haja produït.

 

 

4) Vegeu més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit).

 

 

Normativa

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

 

Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les entitats locals de la Comunitat Valenciana.

 

Requisits

- Les beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir els requisits següents:

a) Estar legalment constituïdes

b) No estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiàriai establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, de conformitat amb el que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries (davant de la Generalitat i de l'AEAT) i de Seguretat Social.

d) No ser deutora de la Generalitat a causa del reintegrament de subvencions.

e) Aquelles altres que, si és el cas, es determinen en el Capítol corresponent del Títol II de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.

- Els beneficiaris hauran de mantindre estos requisits durant l'àmbit temporal de l'ajuda

Com es tramita

Procés de tramitació

 

1.- El PROCEDIMENT per a la concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes que preveu l'article 12 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.

 

2.- ESMENA:

 

- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb l'Ordre 22/2018 resulte exigible, es requerirà a l'interessat que en el termini de 10 dies esmene la falta o es presente amb els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fera, es considerarà que desisteix de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu la legislació en matèria de procediment administratiu.

 

- L'esmena es realitzarà utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme." (vegeu enllaç directe en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" del present tràmit).

 

3.- La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que es considere que desisteix de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

4.- COMISSIÓ QUALIFICADORA.

Examinades les sol·licituds, aquelles que complisquen i acrediten els requisits d'aquesta ordre seran avaluades per la comissió qualificadora fixada en l'article 11.4 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, el règim jurídic de la qual serà l'establit per als òrgans col·legiats en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

5.- RESOLUCIÓ:

 

-Correspon a la persona titular de la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o l'òrgan en què delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.

 

- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

 

- Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut una resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes que preveu la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

- La resolució es publicarà en la web GVA Oberta i, a més, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en els termes establits en l'article 12 de les bases reguladores i amb els efectes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Als efectes de l'avís de la publicació de les notificacions en el DOGV, els interessats hauran de facilitar un correu electrònic.

 

- Aquesta publicació:

 

. Substituirà la notificació, de manera que tindrà els mateixos efectes perquè es tracta d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere als efectes de notificació.

 

. Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen les subvencions atorgades, el beneficiari, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció.

 

- La resolució inclourà, si és el cas, l'import de l'ajuda en equivalent de subvenció en brut, així com el seu caràcter de minimis, fent referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el DOUE.

 

 

Criteris de valoració

 

Vegeu el que disposa l'article 10.4 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.

 

 

Sol·licitud

Termini
Des de 15-01-2024 fins a 09-02-2024

 

El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 15 DE GENER DE 2024 FINS AL dia 9 DE FEBRER DE 2024, tots dos inclosos (en 2024 la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 9760, de 05/01/2024).

 

 

Documentació
1 - SOL·LICITUD general de subvenció (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic) i ANNEX a aquesta (segons el model normalitzat que figura com a imprés associat a aquest tràmit i també al tràmit telemàtic). Per a la presentació telemàtica de la sol·licitud d'ajudes i altra...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
1. La PRESENTACIÓ de les sol·licituds i de la documentació annexa requerida per a l';obtenció d';aquestes ajudes NOMÉS es pot realitzar MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT ELECTRÒNIC, l';enllaç directe del qual s';acaba d';indicar. Per a això, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica...
Saber més

    Resolució

    Termini màxim
    - El termini màxim per a la resolució i la notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. - Transcorregut el termini sense que haja recaigut una...
    Saber més
    Quantia i cobrament
    A) ACCIONS SUSCEPTIBLES DE SUPORT I QUANTIA 1. L'objecte d'aquestes ajudes és la implantació o el manteniment d'espais expositius permanents destinats a la promoció de la producció artesana. Es consideraran subvencionables les despeses del personal tècnic responsable de la gestió d'aquest espai...
    Saber més
    Obligacions
    Vegeu el que preveu l'article 13 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, i resolc sisé de la Resolució de convocatòria.
    Observacions

    La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta l'interessat podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant de la...

    Saber més
    Sancions
    El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal a aquells subjectes que en siguen responsables i es regirà pel que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del...
    Saber més

    Justificació

    Termini
    Termini obert

    El TERMINI de presentació de documentació per a la liquidació de les ajudes, amb caràcter general, finalitzarà el 31 d'OCTUBRE de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini diferent en la Resolució de convocatòria* o en la resolució de concessió. *NOTA: d'acord...

    Saber més
    Descripció

    La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases previstes, d'acord amb el pressupost presentat i en els termes i terminis fixats per a la concessió de l'ajuda, sent també admissible la realització de pagaments parcials, d'acord amb el que...

    Saber més
    Observacions

    * IMPORTANT: les beneficiàries hauran de complir, en el referit al PAGAMENT DE LES FACTURES de les despeses realitzades en l'execució de les actuacions subvencionades, amb el que s'estableix en la normativa sectorial que li siga aplicable o, en defecte d'això, amb el que s'estableix en la Llei...

    Saber més
    Documentació
    1. La documentació a presentar en aquest termini per a la liquidació de les ajudes serà mitjançant COMPTE JUSTIFICATIU, el contingut del qual serà el previst en l'article 15.3 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022. D'acord amb l'article 23.2 d'aquesta Ordre, AMB LA JUSTIFICACIÓ A més...
    Saber més