Finançament per a operacions de modernització de regadius en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020. - GVA.ES
Finançament per a operacions de modernització de regadius en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020.
Què és
Selecció i tramitació de les inversions que presenten les comunitats de regants de la Comunitat Valenciana per al finançament parcial i la construcció d'obres de modernització de regadius, per part de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), a l'empara del PDR-CV 2014-2020.
AUTORITZACIÓ CONSULTA DADES FISCALS
D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la presentació de la sol·licitud de pagament de la sol·licitud comporta l'autorització a l'òrgan gestor del procediment per a obtindre directament les dades d'identitat del sol·licitant o, si escau, del seu representant legal, i d'estar al corrent del compliment de les seues obligacions davant de la Seguretat Social. En cas que el sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, ho ha d'indicar expressament en el formulari, de manera que quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents. L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar les dades d'identitat fiscal, així com les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica. En cas contrari, haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.
DESPESES SUBVENCIONABLES
Les següents inversions en infraestructures públiques de regadiu incloses en el PDR-CV 2014-2020:
- Reutilització per a reg d'aigües depurades.
- Dessalinització d'aigües depurades.
- Instal·lacions de reg localitzat.
- Automatització de xarxes.
- Fertirrigació comunitària. La inclusió d'inversions en fertirrigació comunitària es considerarà sempre que la fertirrigació col·lectiva no comprometa la pràctica de la producció ecològica dels agricultors que l'apliquen.
- Millora de xarxes primàries.
- Increment de capacitat d'embassament.
- Reg de suport a cultius tradicionals de secà.
- Millora mitjançant revestiment o entubament de llits de reg.
Queden excloses les inversions a l'interior de les parcel·les o les sol·licitades per entitats no constituïdes en comunitats de regants.
- Llei 5/2019, de 28 de febrer, d'estructures agràries de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8500, de 06/03/2019).
- Ordre 11/2017, de 21 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es regula el procés de selecció d'inversions proposades per les comunitats de regants de la Comunitat Valenciana interessades en el finançament d'operacions de...
- Resolució de 24 de març de 2022, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es realitza la convocatòria de selecció d'inversions proposades per les comunitats de regants de la Comunitat Valenciana interessades en el finançament d'operacions de modernització de...
- Resolució de 24 de març de 2022, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es realitza la convocatòria de selecció d'inversions proposades per les comunitats de regants de la Comunitat Valenciana interessades en el finançament d'operacions de modernització de...
- Extracte de la Resolució de 24 de març de 2022, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es realitza la convocatòria de selecció d'inversions proposades per les comunitats de regants de la Comunitat Valenciana interessades en el finançament d'operacions de...
- Resolució de 19 de juliol de 2022, del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, d'admissió i exclusió de les sol·licituds de finançament de les inversions proposades per les comunitats de regants de la ComunitatValenciana interessades en el finançament d'operacions de modernització de...
A qui va dirigit
Comunitats de regants de la Comunitat Valenciana que tinguen reconeguts els seus drets de reg per la confederació hidrogràfica corresponent.
Complir amb totes les condicions d'admissibilitat que estableix el PDR-CV 2014-2020 en desplegament dels articles 45 i 46 del Reglament (UE) núm. 1305/2013:
a) Declaració d'impacte ambiental favorable, si cal;
b) Coherència amb la planificació hidrològica i amb la directiva marc de l'aigua. L'Administració sol·licitarà una certificació a l'organisme de conca sobre aquests punts;
c) Existència o implantació de sistemes de mesura de l'ús de l'aigua;
d) Obres d'interés general basades en un pla d'obres aprovat per ordre de la conselleria amb competència en matèria d'infraestructures hidràuliques de regadiu;
e) Actuacions en zones regables preexistents;
f) Obres de modernització de regadius susceptibles de generar un estalvi potencial d'aigua d'almenys el 10 %, conformement als paràmetres tècnics de la instal·lació o infraestructura existent;
g) Si la inversió afecta masses d'aigua subterrània o superficial l'estat de la qual, d'acord amb el corresponent pla hidrològic de conca, ha sigut qualificat d'inferior a bo per raons quantitatives o està qualificat de desconegut, s'ha de garantir una reducció efectiva del consum d'aigua d'almenys el 50 % de l'estalvi potencial;
h) Les condicions d'estalvi d'aigua no són aplicables a les inversions per a la construcció de basses o depòsits de reg, a les inversions destinades a l'ús d'aigua depurada ni a les inversions en instal·lacions de reg que milloren l'eficiència energètica.
A més, per a poder ser beneficiari ha de complir els requisits que disposa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a obtindre la condició de beneficiari.
Com es tramita
- Presentació de la sol·licitud i la documentació. Les entitats de reg podran presentar una única sol·licitud de subvenció per a les seues obres.
- La Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en funció de la dimensió funcional i econòmica de l'obra subvencionable, decidirà el caràcter anual o plurianual de la subvenció. Les anualitats futures quedaran condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents.
- S'estableix un termini de sis mesos per a resoldre les sol·licituds i notificar la resolució, comptats a partir de la publicació de la convocatòria. Les sol·licituds s'entendran desestimades si transcorregut aquest termini no s'ha emés la corresponent resolució.
- Les sol·licituds seran resoltes, d'acord amb la proposta d'una comissió de valoració, per la persona titular de la direcció general competent en matèria de regadius, en virtut de l'Acord de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Econòmica.
- La resolució, tant expressa com presumpta, posen fi a la via administrativa.
1. Les sol·licituds presentades que reunisquen totes les condicions d'admissibilitat les valorarà una comissió integrada per la persona titular de la subdirecció general amb competències en regadiu, la persona titular del servei responsable de la mesura i una persona que siga tècnica de la direcció general competent en matèria de regadius.
En primer lloc, les sol·licituds que complisquen un o més dels criteris de preferència que estableix el PDR-CV 2014-2020 s'ordenaran de més a menys puntuació, d'acord amb el barem acumulatiu.
2. Criteris de preferència que estableix el PDR-CV 2014-2020:
a) Sol·licituds de comunitats l'àmbit territorial de les quals estiga inclòs en zones clarament deficitàries en recursos hídrics, bé per la seua escassetat o bé per la pèrdua de qualitat de l'aigua de reg degut a fenòmens d'intrusió marina.
A l'efecte d'aquest procés de selecció, es consideren zones clarament deficitàries les que s'hagen establit pel corresponent pla de conca, ja que es tracta del document que estableix la planificació hidrològica, de manera que resulta vinculant el seu contingut.
b) Sol·licituds que es referisquen a la instal·lació de sistemes de reg localitzat de suport a cultius tradicionals de secà, en municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, situats en zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques, que preveu l'article 32 del Reglament (UE) núm. 1305/2013 i recull el PDR-CV 2014-2020.
c) Sol·licituds de dues o més comunitats de regants que es comprometen a la construcció d'infraestructures de reg per al seu ús en comú i que siguen coherents amb la planificació hidrològica i amb la directiva marc de l'aigua.
d) Sol·licituds que es referisquen a l'aprofitament per a reg d'aigües residuals depurades. Només es consideraran les sol·licituds de comunitats de regants que siguen titulars d'una concessió d'aigües depurades inscrita en el registre de la corresponent confederació hidrogràfica.
e) Sol·licituds de comunitats de regants relatives a la instal·lació de xarxes de reg localitzat en zones de cultiu o explotació en comú, aprovades per la Generalitat, situades íntegrament en la zona regable de la comunitat de regants.
f) Construcció d'infraestructures per a l'emmagatzematge de sobrants hivernals d'aigua, de procedència superficial, subterrània o depurada.
g) Actuacions de modernització del regadiu en el Sistema Xúquer, que generen estalvis per a la resta del sistema.
h) Actuacions consistents en obres que suposen un augment de regulació en el Sistema Túria.
i) Actuacions que generen un estalvi d'aigua que supere el doble del mínim exigit.
j) Actuacions destinades a zones homogènies de producció ecològica.
k) Actuacions que incorporen producció d'energia renovable per a autoconsum.
3. Les sol·licituds es puntuaran per aplicació del següent barem acumulatiu:
a) Actuacions en zones homogènies de producció ecològica
4 punts.
b) Projectes d'instal·lacions que augmenten l'eficiència energètica
4 punts.
c) Sol·licituds que es referisquen a projectes de transformació de reg tradicional a reg localitzat
4 punts.
d) Obres i instal·lacions escomeses per dues o més comunitats de regants per al seu ús en comú
2 punts.
e) Obres destinades a l'aprofitament per a reg d'aigües depurades
2 punts.
f) Actuacions que generen un estalvi d'aigua que supere el doble del mínim exigit
2 punts.
g) Obres que completen actuacions d'interés general, executades o en execució per les administracions amb competències agràries
1 punt.
h) Obres que completen actuacions executades o en execució per la comunitat de regants i que hagen sigut subvencionades per l'administració agrària
1 punt.
S'entendrà com a zona homogènia de producció ecològica aquella en la qual més del 50 % de la superfície regable total de la comunitat de regants o més del 50 % de la superfície regable d'un sector de reg es dedique a la producció ecològica.
El criteri b s'acreditarà amb l'annex d'augment d'eficiència energètica i la incorporació al projecte de les solucions de millora energètica proposades.
4. Criteri de desempat.
El criteri de desempat consisteix a triar les sol·licituds que més puntuació obtinguen de la suma dels apartats a, b i c del barem acumulatiu.
Si, malgrat això, continua existint algun empat, es triaran les sol·licituds que més puntuació obtinguen de la suma dels apartats d, e i f del barem acumulatiu.
Si, així i tot, continua existint algun empat, es triaran les sol·licituds que més puntuació obtinguen de la suma dels apartats g i h del barem acumulatiu.
En últim lloc, si persisteix l'empat i tenint en compte que un dels objectius d'aquestes ajudes és la disminució de costos del cultiu (s'entén que com més alta siga l'eficiència energètica, inferiors seran els costos unitaris), es proposa com a últim criteri de desempat l'índex EEG (eficiència energètica general de l'entitat de reg) una vegada executades les inversions incloses en l'expedient, que figurarà en l'annex que presenten les comunitats, calculat segons indica l'IDAE (Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia). En cas que no s'aporte, no es valorarà com a criteri de desempat de l'expedient.
Si amb aquestes sol·licituds no s'esgotara la inversió màxima, es valoraran amb el mateix barem acumulatiu la resta de sol·licituds presentades, encara que no complisquen cap dels criteris de preferència, sempre que les propostes complisquen les condicions d'admissibilitat i almenys dos dels criteris del barem acumulatiu. S'ordenaran de més a menys puntuació a continuació de les anteriors sol·licituds.
En cas d'empat entre aquestes sol·licituds, es procedirà de la mateixa manera que amb les sol·licituds que complisquen un o més criteris de preferència.
5. La comissió avaluadora proposarà l'admissió de les sol·licituds que puguen ser ateses segons l'ordre obtingut mitjançant l'aplicació del barem indicat, una vegada reunisquen totes les condicions d'admissibilitat i amb els criteris de preferència indicats. Al mateix temps, es proposarà l'exclusió de les sol·licituds que no complisquen qualsevol de les condicions d'admissibilitat esmentades.
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9310 / 31.03.2022).
a) Memòria Valorada o, si és el cas, projecte definitiu, amb la signatura d'un tècnic competent en la matèria, que justifique l'import de la inversió, incloent-hi una llista de les obres que es realitzaran, un pressupost detallat i una documentació gràfica complementària que servisca de base real per a justificar el projecte d'execució i les obres que cal executar.
Tot i que les obres es podran executar a través d'encàrrecs a mitjans propis personificats o a través d'empreses mitjançant licitació pública, atés que els projectes que presenten les comunitats de regants seleccionades no podran incloure obres diferents a les sol·licitades ni un pressupost d'obra superior al que figurava en la memòria valorada, a fi d'homogeneïtzar els pressupostos presentats i maximitzar els imports inclosos en les sol·licituds, es recomana elaborar el pressupost que es presentarà en la memòria valorada amb les tarifes Tragsa vigents per a actuacions subjectes a impostos.
- Tant en la memòria valorada com en el projecte han de figurar dos annexos en els quals es justifique clarament l'estalvi potencial d'aigua i d'energia previst, de manera que es puguen avaluar els criteris de baremació b i f. Així mateix, en el cas d'incloure's fertirrigació comunitària, s'ha de presentar un annex explicatiu del pla de fertirrigació compatible amb la producció ecològica.
- L'annex de justificació de l'estalvi potencial d'energia ha d'incloure el diagnòstic dels punts febles de menys eficiència de les obres i instal·lacions de la comunitat de regants i proposar així les solucions de millora energètica d'aquesta, d'acord amb el Protocol d'auditoria energètica en comunitats de regants de l'IDAE (Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia). Les solucions de millora energètica s'han d'incorporar en el projecte definitiu. L'annex ha de descriure la situació de partida i la final una vegada executades les obres.
Per a poder complir el criteri de desempat, si aquest es produeix, s'ha de calcular l'índex EEG (eficiència energètica general de l'entitat de reg) una vegada executades les inversions incloses en l'expedient, d'acord amb el Protocol d'auditoria energètica en comunitats de regants de l'IDAE (Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia). En cas que no s'aporte, no es valorarà com a criteri de desempat de l'expedient.
- L'annex de l'estalvi potencial d'aigua previst ha de justificar el compliment dels punts f i g de les condicions d'admissibilitat de les inversions, excepte en el cas de les excepcions que recull el punt h.
- L'annex del pla de fertirrigació comunitària, en el cas de les inversions que la preveuen, detallarà la compatibilitat de l'aplicació de la fertirrigació col·lectiva amb la pràctica de l'agricultura ecològica de manera que aquesta producció ecològica puga ser realitzada pels agricultors que vulguen.
b) Documentació que acredite els drets de reg de l'entitat, és a dir, concessió d'aigua o inscripció expedida per la confederació hidrogràfica corresponent.
c) Certificat d'acord de la junta general, expedit pel secretari amb vistiplau del president, per a presentar la sol·licitud de finançament de les inversions i acceptar els compromisos corresponents, facultats de representació, termini d'execució de les obres i acceptació de les bases que estableix aquesta ordre.
d) Acreditació de la superfície de producció ecològica, si escau.
e) Compromís de dues o més comunitats de regants per a construcció d'instal·lacions d'ús en comú, si escau.
f) Llista d'obres executades o en execució per les diferents administracions competents en matèria agrària.
g) Llista d'obres subvencionades per les diferents administracions competents en matèria agrària.
h) Declaració de no haver rebut altres ajudes per a la mateixa finalitat.
No s'admetran projectes que incloguen obres diferents de les sol·licitades ni un pressupost d'obra superior al que figure en la memòria valorada.
Amb la presentació de la sol·licitud, el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades que es recullen en aquesta i en la documentació que s'adjunta són verídiques, que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita i queda a la disposició de la Generalitat per a la presentació, comprovació, el control i la inspecció posterior que s'estimen oportuns.
* Una vegada presentada la sol·licitud, en cas que es vulguen aportar documents a aquest procediment es podrà fer a través de l'enllaç que hi ha al final del document.
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.
b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.
c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, a:
- El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-la o donar-la de baixa es pot realitzar telemàticament, consulte: PROPER. Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat:
- Simulació de tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana (cl@ve-signatura).
- Aportació de documentació o esmena d'un expedient existent de sol·licitud d'ajudes de la conselleria competent en matèria d'agricultura.
- Resolució de 24 de març de 2022, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.
- Vegeu l'Ordre 1/2020 de 24 de gener, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.
- Vegeu la Llei 5/2019, de 28 de febrer.
- Extracte de la Resolució 24 de març 2022, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.
- Vegeu Resolució de 19 de juliol de 2022.
- Vegeu l'Ordre 11/2017, de 21 de març.
Resolució
Sis mesos per a resoldre les sol·licituds i notificar la resolució, comptats a partir de la publicació de la convocatòria.
El cost total final de les operacions projectades serà finançat en un 70 % per aportació pública, i en un 30 % per aportació de les comunitats de regants, i s'establirà el límit màxim de l'aportació pública en 2.500.000 euros per operació. L'excés a aquesta aportació pública que poguera donar-se en alguna operació projectada serà finançat íntegrament per la mateixa comunitat de regants.
Les obres podran ser realitzades a través d'encàrrecs a mitjans propis personificats o a través d'empreses mitjançant licitació pública, d'acord amb la normativa aplicable en cada cas.
En el cas d'execució a través d'empreses mitjançant licitació pública, el cost total inicial de l'obra serà la suma del pressupost base de licitació dels contractes, tant de l'obra hidràulica com de les assistències tècniques a la direcció d'obra i a la coordinació de seguretat i salut.
En el cas d'execució a través d'encàrrecs a mitjans propis personificats, el cost total inicial de l'obra serà la suma del pressupost d'execució per administració de l'obra hidràulica i el pressupost base de licitació de l'assistència tècnica a la direcció d'obra i a la coordinació de seguretat i salut.
El cost total final susceptible de ser finançat amb aportació pública comprendrà el cost final de l'obra hidràulica, inclòs el mesurament final, i els contractes d'assistències tècniques a la direcció d'obra i a la coordinació de seguretat i salut. S'exclouen de finançament públic els modificats d'obra, que assumiran íntegrament les comunitats de regants.
Així mateix, quedaran exclosos del cost total final de l'obra finançables els honoraris de projecte, drets de visat, taxes, pagament de llicència i la compra o expropiació de terrenys o qualsevol altre que no es referisca a l'obra hidràulica, excepte les assistències tècniques a la direcció d'obra i a la coordinació de seguretat i salut, que sí que seran finançables.
Una vegada informat el projecte pel Servei de Supervisió de Projectes, Infraestructures i Gestió Energètica, serà aprovat per la direcció general competent en matèria de regadius i es comunicarà a la comunitat de regants l'import del cost total inicial de l'obra que li correspondrà ingressar, en el termini de tres mesos, com a liquidació provisional, en un compte de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), que es proporcionarà en les resolucions de concessió de les ajudes. L'incompliment d'aquest termini determinarà que es deixe sense efecte la resolució d'admissió de la corresponent comunitat de regants, així com de totes les actuacions precedents.
La comunitat de regants assumirà íntegrament els sobrecostos de l'obra deguts a modificats d'aquesta. Si, a conseqüència d'un modificat, la comunitat de regants haguera d'aportar més diners que els que ha aportat com a liquidació provisional, es recaptaria el consentiment d'aquesta a través del tràmit d'audiència que preveu l'article 82 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si és el cas, l'ingrés es realitzarà abans de la signatura del nou certificat de viabilitat.
Finalitzades les obres, es procedirà a la liquidació definitiva d'aquestes segons el que haja aportat la comunitat de regants i el cost total final de l'obra susceptible de finançament públic, i es procedirà a la devolució a la comunitat de regants o, si és el cas, al pagament per part d'aquesta dels saldos resultants de la liquidació definitiva. La gestió d'aquests recursos es regularà sobre la base del Reial decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de recaptació.
Una vegada entregades les obres en virtut de la Llei 5/2019, de 28 de febrer, d'estructures agràries de la Comunitat Valenciana, o la normativa que la substituïsca i durant un període de tres anys, les comunitats de regants certificaran i justificaran l'estalvi efectiu d'aigua derivat de l'operació, basat en mesuraments reals del consum d'aigua (aigua que s'extreia de les masses d'aigua abans del projecte i que deixe d'extraure's de les masses d'aigua després del projecte) (hm³/any a escala infraestructura).
Les comunitats de regants beneficiàries s'han de comprometre a complir els condicionants inclosos en l'ordre corresponent i en la resta de normativa aplicable. Així mateix, s'han de comprometre a mantindre les instal·lacions per als fins previstos durant almenys cinc anys des del lliurament d'aquestes per part de l'Administració. Seran aplicables les obligacions dels beneficiaris que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant de la persona que dirigisca l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària en el termini d'un mes, comptat de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que...
La falta de compliment de les obligacions per part de les comunitats de regants serà causa de reintegrament segons l'article 37 de la Llei general de subvencions.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Ajudes, crèdits i subvencions
- Ajudes i subvencions
- Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
TEMA
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Agricultura
- Desenvolupament rural
- Administració pública
- Medi ambient
- Aigua
- Gestió ambiental
PERFILS
- Ciutadania
- Joves
- Investigadors/ores
- Xiquets i famílies
- Immigrants
- Gent major
- Estudiants
- Dones
- Docents
- Persones amb discapacitat
- Persones desocupades
- Pensionistes
- Persones en risc d’exclusió
- Empresa
- Entitats del tercer sector
- Centres
- Acadèmies
- Professionals i autònoms
- Petita i mitjana empresa
- Gran empresa
- Fundacions
- Establiments
- Cooperatives
- Centres empresarials
SECTOR
- Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
- Indústria agroalimentària
- Agricultura
TEMÀTICA
- Finançament i gestió econòmica
- Ajudes i subvencions
- Sostenibilitat
- Afectació al medi
- Medi ambient
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Planificar un negoci
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions