Detall de Procediment

Convocatòria, en règim de concurrència competitiva, de cinc beques per a realitzar pràctiques professionals en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Codi SIA: 223846
Codi GUC: 18770
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(28-03-2022
20-04-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocatòria, per mitjà de concurrència competitiva, de cinc beques per a realització de pràctiques professionals en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, segons el detall següent: - Dues en la modalitat jurídica amb destinació a la Subdirecció General d'Ocupació i en la Subdirecció General Administrativa de LABORA. - Tres en la modalitat de comunicació, dirigides als que tinguen la titulació de grau en Periodisme, Comunicació Audiovisual o equivalent. Dues d'aquestes amb destinació a la Direcció General de LABORA, i una altra al Labora Formació de Paterna, dependent de la Subdirecció General de Formació Professional per a l'Ocupació.

Observacions

Observacions

DURACIÓ DE LA BECA - El període de duració de la beca començarà el dia indicat en la resolució de concessió de la convocatòria i tindrà una duració de dotze mesos, a comptar del dia indicat en aquesta. La duració de la beca podrà prorrogar-se, mitjançant una resolució expressa, fins a un període màxim de dotze mesos addicionals, sempre que hi haja crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per als exercicis a què afecte la pròrroga i que el desenvolupament de l'activitat que s'efectue així ho requerisca o ho aconselle. BORSA 1. Es constituirà una borsa de reserva prioritzada per ordre decreixent de puntuació. 2. Tindran dret a estar inclosos en la borsa de reserva els aspirants que, després d'haver superat l'entrevista inclosa en el procés selectiu, hagen sigut avaluats per aquest concepte i no hagen resultat adjudicataris de la beca. 3. En el cas que es produïsquen vacants durant el període de gaudi de la beca, a causa de renúncies, abandons, incompliments d'obligacions o qualsevol altra incidència, es podrà concedir una nova beca, per la resta del període màxim de gaudi d'aquesta, entre els i les integrants de la borsa de reserva, i segons l'ordre prioritzat d'aquesta. 4. La condició d'integrant de la borsa de reserva no generarà en ningun moment cap relació laboral amb la Generalitat, ni compromís d'accedir a la condició de becari.

Requisits

Requisits

a) Tindre la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o ser nacional d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de persones. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola han d'acreditar coneixements suficients en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es verificarà, si és el cas, durant el procés de selecció. b) No ser major de 35 anys en l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds. c) Estar en possessió de la titulació oficial universitària de grau en Dret, per a la modalitat jurídica, o de Periodisme, Comunicació Audiovisual o equivalent, per a la modalitat de comunicació, expedides o homologades per les autoritats espanyoles corresponents i que des que les van obtindre no haja transcorregut el termini de cinc anys. d) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. e) No haver tingut la condició de persona becada en alguna de les beques de pràctiques professionals en la Generalitat, per un període igual o superior a trenta-sis mesos, a partir del 9 de setembre de 2009, data de l'entrada en vigor del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones aspirants han d'acreditar que compleixen els requisits que estableix l'article 4 de l'esmentada Ordre 1/2017, de 18 de gener, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques (DOCV núm. 6097, de 08/09/2009).
  • Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II de les beques de pràctiques professionals del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques. (DOCV núm. 6521, de 16/05/2011).
  • Ordre 1/2017, de 18 de gener, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, que estableix les bases reguladores de la concessió de beques de formació pràctica del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF) (DOGV núm. 8064, de 16/06/2017).
  • RESOLUCIÓ de 21 de març de 2022, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen cinc beques per a la realització de pràctiques professionals en LABORA
  • Extracte de la Resolució de 21 de març de 2022, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen cinc beques per a la realització de pràctiques professionals en LABORA.
  • RESOLUCIÓ de 13 de juliol de 2023, del director general de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual es prorroguen cinc beques per a la realització de pràctiques professionals en LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. DOGV. Núm. 9306 de 25 de març de 2022. El termini de presentació de sol·licituds començarà el 28 de març i finalitzarà el 20 d'abirl de 2022, tots dos inclosos.

Formularis documentació

Les persones aspirants han de presentar exclusivament per via electrònica la sol·licitud i el currículum segons els models normalitzats, sense aportar cap altre document addicional. Per a això, han d'accedir al tràmit de sol·licitud de la beca en la seu electrònica de LABORA https://labora.gva.es/va/ajudes-de-formacio En aquest tràmit s'ha d'especificar la modalitat a la qual s'opta i s'obtindrà de manera automàtica la baremació inicial dels mèrits al·legats. En cas que un aspirant presente més d'una sol·licitud, només es tindrà en compte l'última presentada i s'arxivaran les anteriors. - El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable mitjançant la qual el sol·licitant manifesta que totes les dades que recullen la sol·licitud i el currículum que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita. D'acord amb el que disposa l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, d'ara en avant, LPAC, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, la no presentació davant de l'administració competent de la declaració responsable, o de la documentació que, si és el cas, siga requerida per a acreditar el compliment del que s'ha declarat, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria. La sol·licitud inclou igualment una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com una indicació que les dades de caràcter personal que aquesta conté podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament pel titular responsable d'aquest.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones aspirants han de presentar exclusivament per via electrònica la sol·licitud i el currículum segons els models normalitzats, sense aportar cap altre document addicional. Per a això, han d'accedir al tràmit de sol·licitud de la beca en la seu electrònica de LABORA https://labora.gva.es/va/ajudes-de-formacio En aquest tràmit s'ha d'especificar la modalitat a la qual s'opta i s'obtindrà de manera automàtica la baremació inicial dels mèrits al·legats. En cas que un aspirant presente més d'una sol·licitud, només es tindrà en compte l'última presentada i s'arxivaran les anteriors. La sol·licitud i els models normalitzats per a la tramitació d'aquestes subvencions es localitzen en l'adreça d'Internet http://www.labora.gva.es/va/entitats/busque-ajudes-subvencions/ajudes_planificacio Per a l'examen de les sol·licituds de beca i l'elaboració de les oportunes propostes, es constituirà una comissió avaluadora, la composició de la qual serà la que estableix l'article 9 de les bases reguladores. La comissió avaluadora adaptarà el seu funcionament al que estableix aquesta convocatòria i a les regles que conté la secció tercera del capítol II de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic. 2. La comissió avaluadora es reunirà dins del termini dels quinze dies hàbils següents a la finalització del termini de presentació de sol·licituds amb la finalitat de valorar els mèrits al·legats d'acord amb la informació obtinguda en l'autobaremació, i publicarà una llista provisional ordenada segons la puntuació obtinguda per tots els aspirants, incloent-hi també una llista de les persones aspirants les sol·licituds de les quals hagen sigut desestimades i les causes que hagen motivat la seua desestimació. 3. La llista provisional es publicarà durant deu dies naturals en la seu electrònica de LABORA https://labora.gva.es/va/ajudes-de-formacio, en l'apartat corresponent a aquest procediment, termini durant el qual els interessats podran presentar davant de la comissió avaluadora les al·legacions pertinents. 4. Una vegada transcorregut el termini d'al·legacions a la llista provisional, la comissió avaluadora convocarà mitjançant un correu electrònic les 15 persones que obtinguen més puntuació en cada una de les 2 modalitats proposades per a la realització d'una entrevista personal, convocatòria que s'efectuarà en crida única, amb la indicació de lloc, la data i l'hora per a cada aspirant. En aquesta entrevista han de presentar la documentació requerida per a la comprovació d'acord amb el resolc sisé de la convocatòria. 5. En el termini de deu dies des de la finalització de les entrevistes i dels requeriments, si és el cas, la comissió avaluadora elaborarà una proposta de resolució que contindrà la llista definitiva de persones seleccionades amb la seua puntuació, així com una borsa de reserva prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi de les beques, de la qual formaran part únicament les persones entrevistades.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Per a l'examen de les sol·licituds de beca i l'elaboració de les oportunes propostes, es constituirà una comissió avaluadora, la composició de la qual serà la que estableix l'article 9 de les bases reguladores. La comissió avaluadora adaptarà el seu funcionament al que estableix aquesta convocatòria i a les regles que conté la secció tercera del capítol II de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic. 2. La comissió avaluadora es reunirà dins del termini dels quinze dies hàbils següents a la finalització del termini de presentació de sol·licituds amb la finalitat de valorar els mèrits al·legats d'acord amb la informació obtinguda en l'autobaremació, i publicarà una llista provisional ordenada segons la puntuació obtinguda per tots els aspirants, incloent-hi també una llista de les persones aspirants les sol·licituds de les quals hagen sigut desestimades i les causes que hagen motivat la seua desestimació. . 3. La llista provisional es publicarà durant deu dies naturals en la seu electrònica de LABORA https://labora.gva.es/va/ajudes-de-formacio, en l'apartat corresponent a aquest procediment, termini durant el qual els interessats podran presentar davant de la comissió avaluadora les al·legacions pertinents. 4. Una vegada transcorregut el termini d'al·legacions a la llista provisional, la comissió avaluadora convocarà mitjançant un correu electrònic les 15 persones que obtinguen més puntuació en cada una de les 2 modalitats proposades per a la realització d'una entrevista personal, convocatòria que s'efectuarà en crida única, amb la indicació de lloc, la data i l'hora per a cada aspirant. En aquesta entrevista han de presentar la documentació requerida per a la comprovació d'acord amb el resolc sisé de la convocatòria. 5. En el termini de deu dies des de la finalització de les entrevistes i dels requeriments, si és el cas, la comissió avaluadora elaborarà una proposta de resolució que contindrà la llista definitiva de persones seleccionades amb la seua puntuació, així com una borsa de reserva prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi de les beques, de la qual formaran part únicament les persones entrevistades.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

A. Expedient acadèmic: El màxim de puntuació que es pot obtindre en aquest apartat del barem serà de 18 punts. S'hi inclouen els següents aspectes de valoració: A.1 La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada i donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts. A.2. L'especialització acadèmica en matèries relacionades amb la convocatòria es valorarà entre 0 i 5 punts, i es valorarà amb un màxim de 0,20 punts per assignatura relacionada amb la beca. A.3. Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió. En aquest subapartat, la puntuació màxima serà de 3 punts: Doctor: 2 punts. Altres llicenciatures o titulació equivalent: 1 punt. Altres diplomatures: 0,50 punts. B. Coneixements de valencià. B.1. Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb l'escala següent, i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat: B1: 0,25 punts. B2: 0,50 punts. C1: 0,75 punts. C2: 1 punt. C. Coneixement d'idiomes de la Unió Europea: Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts. La puntuació màxima que es podrà obtindre per al conjunt dels idiomes i cursos acreditats serà d'1 punt. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, les universitats, els ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. D. Coneixements addicionals: D.1. Experiència professional directament relacionada amb l'objecte de la beca segons la modalitat, fins a 2 punts, i es computaran 0,10 punts per cada mes complet treballat. Es considerarà directament relacionat amb l'objecte de la beca l'experiència en temes d'organització, procediment i activitat administrativa en la beca de modalitat jurídica, i en la modalitat comunicació, l'experiència en la gestió de portals web i xarxes socials. No es computarà a aquest efecte l'experiència com a persona becària. D.2. Cursos de formació relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de durada igual a 15 hores o superior que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, segons l'escala següent: a) De 200 o més hores, 3,00 punts. b) De 100 o més hores, 2,00 punts. c) De 75 o més hores, 1,50 punts. d) De 50 o més hores, 1,00 punts. e) De 25 o més hores, 0,50 punts f) De 15 o més hores, 0,20 punts Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts a escala oficial. En cap cas es puntuaran en el present subapartat els cursos d'idiomes. E. Entrevista: L'entrevista tindrà una puntuació màxima de 5 punts i versarà sobre les aptituds, la preparació i les experiències expressades en el currículum.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

L'òrgan competent per a dictar la resolució és la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Obligacions

Obligacions

1. El beneficiari deu: a) incorporar-se a la seu de LABORA que se li assigne en el termini que s'indique en la resolució de concessió. La no-incorporació injustificada d'un becari en la data indicada s'interpretarà com una renúncia a la beca concedida. En aquest cas, es podrà concedir una altra beca al candidat o candidata corresponga, segons la regulació de la borsa de reserva per a substitucions establida en l'article 7 de l'ordre de bases. b) realitzar l'activitat que ha motivat la concessió de la beca durant tot el període de gaudi d'aquesta, d'acord amb les directrius que ordene la persona que exercisca la direcció tècnica del beneficiari de la beca. c) estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, tot això abans del dictamen de la proposta de resolució de concessió de les beques, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1r.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A l'efecte de garantir el compliment d'aquesta obligació, la presentació de la sol·licitud per part de les persones interessades comportarà l'autorització a l'òrgan gestor de la Conselleria per a recaptar, per via telemàtica, els oportuns certificats de l'Agència Tributària, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, i de la de Seguretat Social. d) guardar el degut secret i confidencialitat dels assumptes en què intervinga e) complir la resta d'obligacions que s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com les que es deriven del conjunt de les bases d'aquesta convocatòria. f) aportar, en el termini dels 10 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de concessió en el 'Diari Oficial de la Generalitat Valenciana', degudament omplit i subscrit pel beneficiari, l'imprés de domiciliació bancària, en el qual ha de constar el número de compte en el qual es rebran les transferències mensuals, i que es troba disponible en portal institucional de la Generalitat en Internet. 2. L'obtenció d'una beca en el marc d'aquesta convocatòria és incompatible amb l'acompliment de les activitats pròpies de qualsevol altra beca o ajuda, així com amb la realització de qualsevol activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i la dedicació de la beca obtinguda, o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del normal desenvolupament d'aquesta. 3. La condició de becari o becària no genera cap relació laboral ni administrativa amb la Generalitat, i les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta. Quan el beneficiari o beneficiària de la beca concedida siga empleat o empleada de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que siga procedent, d'acord amb la normativa corresponent en matèria de funció pública. 4. A la finalització del període de durada de la beca, i en el termini màxim de 30 dies, les persones beneficiàries han d'entregar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits. L'entrega de la memòria i l'informe favorable posterior per part de la direcció tècnica seran condicions indispensables per al pagament de l'import de l'últim mes del període de durada de les beques. 5. En acceptar les bases d'aquesta convocatòria, la persona beneficiària de la beca cedeix, gratuïtament i de manera indefinida, els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de les activitats exercides en virtut de la beca, així com la memòria final que presente, i LABORA. Servei Valencià d'Ocupació i Formació es reservarà el dret a publicar-les i utilitzar-les. 6. El director tècnic podrà proposar que es deixe sense efecte una beca concedida, amb audiència prèvia de la persona interessada, en el cas d'incompliment de les seues obligacions per part de la persona beneficiària i, en particular, quan no realitze l'activitat que va motivar la concessió de la beca, si deixa de complir els requisits necessaris per a ser-ne beneficiari o quan s'incomplisquen, sense causa que ho justifique, la resta de condicions que s'estableixen en aquesta ordre.

Observacions

Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de notificar-se, o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del jutjat contenciós administratiu competent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Aquestes beques tindran una dotació inicial per l'exercici 2022 de 1.120,19 euros mensuals bruts cada una, de conformitat amb el que disposa l'article 17 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, quant a la fixació de la quantia d'aquestes beques, així com de l'increment anual d'aquesta quantia, en aplicació dels increments globals previstos cada any per a la despesa del sector públic valencià en la llei de pressupostos. Sobre aquest import caldrà fer la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la cotització corresponent a la Seguretat Social, d'acord amb el que estableix l'article 4 de l'Ordre 63/2016, que va aprovar les bases reguladores. L'import de la beca s'abonarà mensualment, prèvia certificació de la persona responsable de la unitat administrativa de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació a la qual s'adscriga la realització de la pràctica professional.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a dictar i publicar la resolució sobre les sol·licituds formulades serà de tres mesos a comptar de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense perjudici de la possibilitat d'ampliar els terminis que preveu l'article 32 de l'LPAC.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa