Comunicació de canvi de titularitat o de denominació social de l'activitat sotmesa a autorització ambiental integrada

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 1987146
|
Codi GVA: 19920
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte de tràmit és comunicar un canvi de titularitat o de denominació social de l'activitat pel nou titular.

 

- es pot tractar d'una activitat la titularitat de la qual es transfereix d'una empresa a una altra.

- es pot tractar d'una empresa que canvia de NIF.

- es pot tractar, també, d'una empresa que canvia de denominació social.

 

NO cal fer aquest tràmit quan es tracte d'un CANVI D'UBICACIÓ o d'un CANVI D'ACTIVITAT.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

Quan el canvi implique un CANVI D'UBICACIÓ O UN CANVI D'ACTIVITAT, no es farà aquest tràmit. S'haurà de tramitar una nova autorització ambiental integrada o una nova modificació de l'existent.

Normativa
  • Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 7329, de 31.07.2014).
  • Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell, per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació. (DOGV nº 9327, de 28/04/2022)

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Qualsevol persona física o jurídica que estiga sotmesa al règim d'autorització ambiental integrada, de conformitat amb el que estableix l'art. 16 de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció i control ambiental d'activitats de la Comunitat Valenciana.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació del formulari acompanyat de la documentació requerida

 

- Si la documentació presentada no reunira els requisits exigibles o l'Administració considerara necessària l'ampliació de dades, es requerirà a l'interessat que l'esmene, de conformitat amb el que estableix la Llei 39/15, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

- Una vegada comprovada la suficiència i adequació de la documentació presentada, l'Administració justificarà la recepció d'aquesta comunicació, i procedirà a dictar la corresponent resolució de canvi de titularitat.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

En el termini màxim d'un mes des que s'haja formalitzat la transmissió.

Documentació

- Formulari de comunicació de canvi de titularitat o denominació social, firmat mitjançant certificat digital (vegeu en impresos associats).

- Títol o document admissible en dret que acredite la transmissió o el canvi de denominació social (escriptura pública, contracte privat, etc.).

- Justificant del pagament de la taxa.

- Targeta acreditativa del NIF.

- Fiances i assegurances a nom del nou titular (si és el cas).

- Declaració responsable de les garanties financeres (si escau).

Taxa o pagament

Taxes 2023:

 

Model 046-9756. Taxa per serveis administratius d'intervenció ambiental.

 

En aplicació de l'art. 26-2-4 de la Llei 20/2017, de 28 desembre, de la Generalitat, de taxes.

 

- Tramitació de canvi de titularitat d'autorització ambiental integrada: 100,58 euros.

 

Vegeu en enllaços: "Formes de Pagament i Entitats Col·laboradores".

https://tasasw.gva.es/Tasasw/tasasma.htm

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, tot i que no estan obligades a fer-ho, opten per aquesta via,...

Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.

c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I, preferentment, a:

On dirigir-se

Resolució

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/15).

Sancions

L'incompliment per l'anterior o el nou titular de la seua respectiva obligació de comunicació, es considera una infracció greu, segons l'art 93.3 g de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats de la Comunitat Valenciana.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Medi ambient
      • Qualitat ambiental
      • Autoritzacions i llicències

TEMA

  • Administració pública
  • Medi ambient
    • Gestió ambiental

PERFILS

  • Empresa
    • Gran empresa
    • Establiments
    • Petita i mitjana empresa
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Indústria
    • Indústria química i petroquímica

TEMÀTICA

  • Sostenibilitat
    • Afectació al medi
    • Medi ambient

CICLE VITAL

  • Canvis i tancament

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones