Detall de Procediment

Presentació de sol·licituds per part de les entitats d'iniciativa social per a la concertació de serveis addicionals o de nova creació per al període 2023-2026.

Codi SIA: 2084482
Codi GUC: 19948
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(01-06-2023
30-06-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte del concert és tant la gestió integral de centres com la reserva i ocupació de places en centres d'atenció social a persones majors dependents, per a la seua ocupació per les persones usuàries del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials. En concret, en el sector d'atenció a persones majors dependents, s'ofereixen places en els següents serveis: a) Servei d'atenció residencial a persones majors dependents. b) Servei de centre de dia per a persones majors dependents.

Observacions

Observacions

Web de la Direcció General de Serveis Socials i Persones en Situació de Dependència i la Web de la Direcció General de Persones Majors. https://inclusio.gva.es/es/web/dependencia https://inclusio.gva.es/es/web/mayores

Requisits

Requisits

D'acord amb el que es disposa en l'article 7 del Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desenvolupa l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, podran sol·licitar i accedir al règim d'acció concertada, les entitats d'iniciativa social prestadores de serveis socials a persones majors dependents, que complisquen els següents requisits: a) Estar degudament inscrites en el sector de serveis socials corresponent a persones majors en el Registre general de titulars d'activitats de serveis i centres de serveis socials de la Comunitat Valenciana. b) Comptar amb acreditació administrativa, conforme exigeix la normativa sectorial. c) Trobar-se al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la seguretat social. d) Disposar el centre d'autorització de funcionament, conforme a la normativa general de serveis socials i la normativa sectorial, amb anterioritat a la data de resolució de concessió de la present convocatòria. e) Acreditar o estar en condicions de disposar d'un certificat de qualitat del centre o servei. En el cas de no comptar amb aquest certificat, l'entitat haurà de presentar una declaració responsable, en els termes previstos en la disposició transitòria cinquena del Decret 181/2017, del Consell, de 17 de novembre. f) Acreditar la titularitat del centre (espai físic en el qual es presten els serveis) o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència del concert, així com l'autorització de l'entitat o persona titular del local on està situat el centre i mantindre-la durant tot l'acord d'acció concertada, exceptuant el que està disposat en l'article 24 del Decret 181/2017. g) No estar incurs en les prohibicions per a concertar amb l'administració que estableix l'article 8 del citat Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell. h) Compromís de comunicar els canvis en la titularitat o autoritzacions del centre objecte del concert i qualsevol trasllat o modificació substancial que afecte la naturalesa del concert. i) Posar a la disposició de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives com a mínim el 85 per cent de les places autoritzades del centre per a la seua inclusió en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials mitjançant la concertació d'aquestes. En casos excepcionals i degudament justificats, es podrà prendre com a referència el percentatge d'ocupació real del centre d'acord amb l'última convocatòria d'acció concertada de persones majors dependents. j) El percentatge restant de les places restants, no posades a disposició per part de les entitats en l'acció concertada a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, no podran ser cobertes mitjançant prestacions vinculades al servei o prestacions vinculades de garantia de les tipologies de places o serveis vinculades al propi objecte de les convocatòries d'acció concertada.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar i participar en el règim d'acció concertada de serveis socials les entitats d'iniciativa social els destinataris de la qual siguen persones majors dependents, que complisquen els requisits legals i reglamentaris establits. Es consideren entitats d'iniciativa social les fundacions, associacions, organitzacions de voluntariat i altres entitats sense ànim de lucre que realitzen activitats de serveis socials. Així mateix, es consideren incloses les societats cooperatives qualificades com a entitats sense ànim de lucre conforme a la seua normativa específica.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desenvolupa l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana per entitats d'iniciativa social, modificat pel DECRET 188/2021, de 26 de novembre, del Consell.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana (DOGV Núm. 8491 / 21.02.2019)
  • Resolució de 21 de juny de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual és convoquen els acords d'acció concertada en matèria de serveis socials en els sectors d'atenció a persones amb diversitat funcional, infància i adolescència, a persones en situació o risc d'exclusió social pertanyents a col·lectius vulnerables i a persones majors dependents, per al període 2022-2026 (DOGV núm. 9371 de 29.06.2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà des de l'endemà de la publicació de l'anunci fins al dia 30-06-2023, d'acord amb els article 37 a 39 del Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desenvolupa l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana per entitats d'iniciativa social i l'article 35 de l'Annex I de la Resolució de 21 de juny de 2022 de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen els acords d'acció concertada en matèria de serveis socials.

Formularis documentació

1. La documentació que han de presentar, per cada tipologia de centre i per a cada centre, les entitats que sol·liciten participar en el procediment de concertació serà la següent: a) Sol·licitud de participació en el concert social, conformement a l'annex VI. b) Certificat acreditatiu de l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat en el qual s'autoritze el representant legal la participació en el procediment de selecció i la sol·licitud del concert social (apartat E de l'annex VI). c) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica i de les obligacions amb la Seguretat Social, en el cas que no autoritzen la consulta interactiva d'aquesta documentació (apartat F de l'annex VI). d) Declaració responsable de l'entitat de no estar incursa en cap causa de prohibició per a concertar (apartat G de l'annex VI). e) Fitxa Tècnica de funcionament del servei i activitats del centre (apartat A de l'annex VII). f) Relació de professionals i personal d'atenció directa amb què compta el centre o servei per a l'atenció de les places que es troben a la disposició de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives sota l'acord d'acció concertada, amb indicació del nom i cognoms dels seus components, lloc de treball, titulació, habilitació, homologació o certificació de les capacitats professionals i formació adequada per a l'acompliment de les tasques que realitza, tipus de relació laboral dels mateixos amb l'entitat titular, antiguitat, nombre d'hores setmanals de dedicació de cadascun d'ells i funcions que realitzen (apartat B de l'annex VII)i, en el seu cas, relació de persones usuàries del centre (apartat C de l'annex VII). En el cas que es tracte de serveis o centres de nova creació s'aportarà un compromís de contractació del personal requerit per al correcte funcionament d'aquest recurs, havent d'aportar la documentació prèviament indicada en el termini d'un mes després de la formalització de l'acord d'acció concertada, així com una adscripció dels mitjans necessaris. g) Declaracions responsables corresponents a les clàusules socials, conformement a l'apartat H de l'annex VI. h) Document d'autobaremació, conformement a l'annex VIII. i) Documents acreditatius dels mèrits i protocols computats en el document d'autobaremació, en el seu cas. j) En cas de canvi de domiciliació bancària, així com per a centres nous, document d'alta de domiciliació bancària amb el compte designat per a la percepció de concerts socials, conforme al model que consta en els Annexos. Als Annexos a què es fa referència en aquest apartat es poden trobar en el següent enllaç: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19948

Presentació

Presentació

Telemàtica
La presentació de sol·licituds i documentació annexa es realitzarà de manera telemàtica, a la fi de la qual les persones i entitats interessades utilitzaran l'aplicació dissenyada i que estarà disponible en el Catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través de la seu electrònica (portal https://sede.gva.es, apartat "Serveis en línia") Per a dubtes sobre la tramitació telemàtica: seccionmayores_alicante@gva.es (direcció territorial d'Alacant) mayorescs_sec@gva.es (direcció territorial de Castelló) accionconcertadapm_dtv@gva.es (direcció territorial de València)

Procés de tramitació

Procés de tramitació

El procediment de concertació s'iniciarà d'ofici, amb la publicació de l'anunci d'obertura de termini de presentació de sol·licituds i s'impulsarà d'ofici en tots els seus tràmits. 1. Les entitats d'iniciativa social interessades poden presentar les sol·licituds telemàticament, d'acord amb el model de sol·licitud (Annex VII) i la documentació específica, incloent-hi l'Autobaremació (Annex VIII), en el termini establit en la convocatòria i la relació de professionals i personal d'atenció directa amb què compta el centre o servei per a l'atenció de les places que es troben a la disposició de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives (apartat B de l'annex VII i, en el seu cas, relació de persones usuàries del centre (apartat C de l'annex VII). Als Annexos a què es fa referència en aquest apartat es poden trobar en el següent enllaç: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19948 2. L'òrgan d'instrucció, una vegada revisada la documentació exigida, ha de realitzar els requeriments necessaris a aquelles entitats les sol·licituds de les quals no reunisquen la documentació acreditativa del compliment dels requisits. Així mateix aplicarà el barem en el qual s'estableixen els criteris de valoració de les entitats. 3. Per a tal fi, en cada Direcció Territorial de la Conselleria es constituirà una comissió tècnica instructora, que estarà integrada per almenys tres membres designats per la persona titular de la Direcció Territorial. 4. Una vegada acabat el treball de les tres comissions tècniques instructores, s'elevarà a la Comissió d'avaluació la relació d'entitats els centres de les quals compleixen els requisits, amb la proposta de puntuació. 5. La Comissió d'avaluació, prèvia remissió per les comissions tècniques instructores, elaborarà la proposta de resolució corresponent, que determinarà el nombre de places a concertar amb cada entitat d'iniciativa social, les quals hauran de quedar a la disposició de la Conselleria a partir del moment en què es formalitze el corresponent concert social, deixant constància de les places que procedeix denegar, motivant la causa: per no complir requisits, per no haver superat la puntuació mínima establida en la convocatòria o per vindre imposada per la limitació de crèdits pressupostaris. 6. La persona titular de la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema, per delegació de la persona titular de la Conselleria, a proposta de la Comissió d'Avaluació i tenint en compte les disponibilitats pressupostàries existents, resoldrà sobre la concessió o denegació de concerts socials. Aquesta resolució serà única contenint la decisió adoptada en relació amb totes les sol·licituds de concertació de places presentades. 7.la resolució que es dicte de concessió i denegació de concerts posa fi al procediment de selecció, i serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, assortint aquesta els efectes de la notificació als interessats, conforme al que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. 8. Els concerts socials, producte dels acords d'acció concertada, es formalitzaran en document administratiu, dins del termini de trenta dies a comptar des del següent a la publicació de la resolució de concessió.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. La valoració de les sol·licituds s'efectuarà atenent els següents criteris de selecció i valoració d'entitats; tots ells, excepte l'apartat b), acreditats mitjançant declaració responsable, segons model d'autobaremació que figura en l'Annex VIII: a) Els anys d'experiència acreditada en la prestació de serveis a persones majors dependents. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 20 punts, a raó d'1 punt per any complet acreditat a comptar des de la inscripció del centre dins d'aquest àmbit funcional en el Registre General de Titulars d'Activitats, de Serveis i Centres de Serveis Socials de la Comunitat Valenciana o departament anàleg de qualsevol una altra Comunitat Autònoma. En cas que es volguera fer valdre l'experiència de l'entitat, per haver establit el seu primer centre o servei en una altra Comunitat Autònoma, haurà d'adjuntar un certificat de la conselleria o departament competent en matèria de serveis socials en la qual conste la data d'inscripció de l'autorització de funcionament del centre o servei. b) La continuïtat en l'atenció en relació amb la qualitat prestada. Residències: Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 20 punts conformement a l'existència i presentació dels següents protocols que desenvolupe el centre, d'acord amb la següent distribució de puntuació: - Per comptar amb algun protocol en matèria de no subjecció, s'atorgaran 2 punts. - Per comptar amb algun protocol en matèria de gestor de casos i resolució *PIA, s'atorgaran 2 punts. - Per comptar amb algun protocol i un projecte de model d'atenció centrada en la persona (capacitat i autodeterminació, singularitat, bon tracte, intimitat i confidencialitat, intervenció en emocions i memòria, sexualitat, entorn convivencial familiar, ...), s'atorgaran 6 punts. - Per comptar amb algun protocol relacionat amb el final de la vida digna, s'atorgaran 2 punts. - Per comptar amb algun protocol en matèria de convivència de les persones usuàries amb les seues mascotes, s'atorgaran 2 punts. - Per comptar amb algun protocol d'actuació contra la violència de gènere i contra les violències sexuals i *LGTBI, a raó de 2 punts (amb un màxim de 6 punts) Tot això sempre que es presenten els corresponents documents i es complisquen els adequats criteris per a la seua aplicació, havent de portar associat cada protocol les corresponents fulles o documents de registre, i la seua adscripció a un dels programes que desenvolupa el centre. Centre de dia: Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 5 punts conformement a l'existència i presentació dels següents protocols que desenvolupe el centre, d'acord amb la següent distribució de puntuació: - Per comptar amb algun protocol en matèria de no subjecció, s'atorgarà 1 punt. - Per comptar amb algun protocol i un projecte de model d'atenció centrada en la persona (capacitat i autodeterminació, singularitat, bon tracte, intimitat i confidencialitat, intervenció en emocions i memòria…), s'atorgaran 2 punts. - Per comptar amb algun protocol d'actuació contra les violències sexuals i *LGTBI, a raó d'1 punt per protocol (amb un màxim de 2 punts). Tot això sempre que es presenten els corresponents documents i es complisquen els adequats criteris per a la seua aplicació, havent de portar associat cada protocol les corresponents fulles o documents de registre, i la seua adscripció a un dels programes que desenvolupa el centre. c) El treball desenvolupat en l'àmbit comunitari i el grau d'inserció de l'entitat en el territori. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 15 punts: 1.- Les accions coordinades i programacions comunes amb altres centre es valoraran amb 5 punts i s'acreditarà mitjançant una declaració responsable del representant de l'Entitat. 2.- La participació en activitats programades per a la societat civil (obertura a la comunitat es valorarà amb 5 punts i s'acreditarà mitjançant l'oportú document de referència, que pot ser informe de la pròpia entitat o servei públic que realitze l'activitat a la qual es presta col·laboració, o declaració responsable en el qual conste les actuacions que es duen a terme. 3.- Les accions coordinades amb serveis públics d'atenció primària o secundària (sanitaris i socials) es valoraran amb 5 punts i es s'acreditarà mitjançant l'oportú document de referència, que pot ser informe de la pròpia entitat o servei públic que realitze l'activitat a la qual es presta col·laboració, o declaració responsable en el qual conste les actuacions que es duen a terme. d) Les bones pràctiques socials i de gestió de personal, en relació amb les clàusules socials de creació d'ocupació per a persones amb dificultats, plans d'igualtat entre dones i homes, i altres de caràcter social, especialment establides en l'execució de les prestacions objecte de l'acció concertada. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 20 punts, de la següent forma: Residències: – Per tindre incorporats treballadors amb discapacitat o diversitat funcional en l'entitat que vaja a executar l'acord d'acció concertada en percentatge superior al 2%, s'atorgaran 2 punts. Per a certificar el percentatge de treballadors referenciats en aquest apartat, en relació amb el total de la plantilla, superior al mínim legal establit en la normativa vigent farà falta presentar una declaració responsable del representant de l'Entitat. – Per tindre establit un Pla d'Igualtat de Dones i Homes, que assegure la igualtat de gènere i l'eventual millora dels mínims en matèria d'igualtat i de conciliació laboral establits en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i normativa autonòmica (Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat), s'atorgaran 4 punts. Aquest apartat es justificarà amb l'aportació del visat de la D.G. de l'Institut Valencià de les Dones. – Per tindre establit una Carta de Servei, que es facilite a les persones usuàries, amb compromisos de gestió, indicadors detallats per al seu seguiment, sistema de gestió de queixes i reclamacions, i mesures d'esmena àgils en cas d'incompliment (amb independència del reglament de règim interior): 4 punts. Per a la seua valoració s'exigeix presentar la Carta de Serveis amb especificació de cadascun dels apartats detallats en l'apartat corresponent de la convocatòria. – Per tindre establit un pla de formació al personal en el nou model d'atenció centrada en la persona: 5 punts. Es valorarà mitjançant una declaració responsable del representant de l'Entitat. - El fet de comptar amb una ràtio de personal superior a la mínima exigida, d'acord amb la següent distribució: - Per disposar de 2 auxiliars de clínica, per cada 7 persones usuàries, s'atorgaran 2 punts. - Per disposar de servei d'infermeria durant 16 hores al dia, s'atorgarà 1 punt. - Per disposar de la figura de terapeuta ocupacional, s'atorgarà 1 punt per cada 4 hores setmanals, amb un màxim de 2 punts. S'acreditarà mitjançant una declaració responsable del representant de l'Entitat. Centre de dia: – Per tindre incorporats treballadors amb discapacitat o diversitat funcional en l'entitat que vaja a executar l'acord d'acció concertada en percentatge superior al 2%, s'atorgaran 2 punts. Per a la seua valoració s'exigeix presentar la Carta de Serveis amb especificació de cadascun dels apartats detallats en l'apartat corresponent de la convocatòria. – Per tindre establit un Pla d'Igualtat de Dones i Homes, que assegure la igualtat de gènere i l'eventual millora dels mínims en matèria d'igualtat i de conciliació laboral establits en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i normativa autonòmica (Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat), s'atorgaran 4 punts. Aquest apartat es justificarà amb l'aportació del visat de la D.G. de l'Institut Valencià de les Dones. – Per tindre establit una Carta de Servei, que es facilite a les persones usuàries, amb compromisos de gestió, indicadors detallats per al seu seguiment, sistema de gestió de queixes i reclamacions, i mesures d'esmena àgils en cas d'incompliment (amb independència del reglament de règim interior): 4 punts. Per a la seua valoració s'exigeix presentar la Carta de Serveis amb especificació de cadascun dels apartats detallats en l'apartat corresponent de la convocatòria. – Per tindre establit un pla de formació al personal en el nou model d'atenció centrada en la persona 5 punts. Es valorarà mitjançant una declaració responsable del president de l'Entitat. - El fet de comptar amb una ràtio de personal superior a la mínima exigida 5 punts. S'acreditarà mitjançant una declaració responsable del representant de l'Entitat. e) El nivell de qualitat en el servei prestat durant l'execució del concert. Es valorarà fins a un màxim de 5 punts, amb la següent distribució de puntuació: - Per oferir acompanyaments externs gratuïts, consistents, com a mínim, en: Visites mèdiques programades, segons les necessitats de les persones usuàries i com a màxim una vegada al mes, i gestions i compres, una vegada al mes i dins de l'àmbit provincial on estiga situat el centre; s'atorgarà 1 punt. - Per oferir el servei de perruqueria gratuït consistent, com a mínim, en: cort mensual, i rentada, assecat i pentinat setmanal; s'atorgaran 2 punts. - Per oferir el servei de podologia gratuït, consistent en les cures necessàries per a les persones usuàries, amb una periodicitat mínima trimestral, excepte casos excepcionals o problemes específics, en tots dos casos acreditats mitjançant informe del metge del centre, que s'atendran segons necessitat; s'atorgaran 2 punts. Aquests apartats s'acreditaran mitjançant declaració responsable del representant de l'Entitat. f) Característiques tècniques de l'edifici durant l'execució del concert. Es valorarà amb un màxim de 10 punts, amb la següent distribució de puntuació: - Per disposar de sistema de climatització en totes les habitacions, s'atorgaran 2,5 punts. - Per disposar de bany interior en totes les habitacions, s'atorgaran 2,5 punts. - Per disposar de sales d'estar i menjadors familiars, s'atorgaran 2,5 punts. - Per utilització d'energies renovables, s'atorgaran 2,5 punts. Aquests aspectes s'acreditaran mitjançant declaració responsable del president de l'Entitat. g) Implantació de processos de participació i decisió de les persones usuàries en els plans de centres i en els seus projectes de vida. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 10 punts, de la següent forma: - Per tindre establit o previst un programa o protocol d'informació a la persona usuària i/o al familiar responsable, amb els mecanismes adequats per a la informació, orientació i implicació de les persones usuàries en el seu programa terapèutic dins del centre, s'atorgaran 5 punts. Es justificarà mitjançant una declaració responsable del representant de l'Entitat. - Valoració positiva de les persones usuàries sobre el propi servei 5 punts. S'acreditarà mitjançant declaració responsable de les persones usuàries. h) Nivell de necessitat de les places. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 20 punts: A raó de dos punts per any de concert formalitzat o subvenció acreditada per al manteniment del centre o servei, en cas de centres en funcionament. A raó d'un punt per persona registrada que es trobe en llista d'espera en la tipologia del recurs i àmbit comarcal del centre, en cas de centres de nova creació no concertats en l'exercici anterior. També es valorarà aquest criteri d'acord amb els nivells de cobertura i l'indexe de necessitat de places segons s'establisca en l'estratègia valenciana de serveis socials. i) Posar a la disposició de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives la totalitat de les places autoritzades al centre per a la seua inclusió en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials mitjançant la concertació d'aquestes. Es valorarà amb 10 punts. ES FA CONSTAR QUE ELS APARTATS A), B), C), D), G), H) I) SÓN COMUNES PER A RESIDÈNCIES I CENTRES DE DIA, QUEDANT ELS APARTATS E) I F) RESERVATS EXCLUSIVAMENT PER A RESIDÈNCIES. 2. Es faculta a les entitats perquè, conformement al que es disposa en el present article, emplenen el document d'autobaremació, que consta com a annex III de la present resolució, sense perjudici de la potestat i obligació de l'Administració de verificar i comprovar les dades, atorgant la puntuació que corresponga en els diferents apartats. 3. La puntuació mínima per a accedir al règim d'acció concertada s'estableix en 65 punts per a residències i 50 punts per a centres de dia. D'acord amb aquests criteris de selecció, podrà exigir-se una major puntuació per a l'adopció d'acords d'acció concertada, quan resulte necessària en funció de les limitacions pressupostàries o del número o característiques de les prestacions susceptibles de concert. En aquests casos, s'establirà la corresponent proposta de concert amb aquelles entitats que resulten amb major puntuació, fins a cobrir l'import de la consignació pressupostària existent; havent d'establir de manera preferent el concert que garantisca el nombre de places ocupades durant l'any anterior en aquells centres que van ser concertats, i amb la possibilitat de restringir el nombre de places finançades en cada centre o centres de nova creació, sempre que segons el parer de la Comissió d'Avaluació el nombre de places oferides no es corresponga amb la necessitat de places o demanda social registrada d'aquest tipus de recurs en una determinada àrea geogràfica d'actuació. 4. En cas de produir-se un empat de puntuació per part de dues entitats i centres, l'Administració procedirà a cobrir, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries, les places noves atorgant preferència als quals hagen obtingut major puntuació en l'apartat 1.d) del present article i, en cas de persistir aquest, es prendrà com a criteri de desempat, la data (dia i hora) de la presentació de la sol·licitud, tenint prioritat la presentada amb major antelació. Als Annexos a què es fa referència en aquest apartat es poden trobar en el següent enllaç: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19948

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Les Direccions Territorials competents en matèria de persones majors dependents.

Obligacions

Obligacions

1. Seran les establides en cadascun dels apartats de l'article 11 del Decret 181/2017. Així com les següents obligacions: a) Posar a la disposició de la Generalitat el nombre de places previstes en el concert, així com admetre al servei a totes les persones usuàries que se li designen pels òrgans competents de la Conselleria. b) Tindre almenys la meitat del personal d'atenció directa de la plantilla del centre o servei amb una relació contractual de caràcter indefinit. c) Les plantilles desenvolupades en els diferents recursos no podran ser objecte de subcontractació en considerar-se activitats d'execució directa per part de l'acció concertada. 2. Com a condicions tècniques obligatòries, seran les establides en l'article 26, punt 2, 3, 4, 5 i 6 de la resolució.

Observacions

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà al de la seua publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen procedent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

El finançament de les places concertades per la Generalitat a què es refereix aquesta convocatòria s'efectuarà d'acord amb els mòduls econòmics (euros/plaça/dia) fixats per plaça ocupada, que ve desenvolupat en l'ANNEX IV de la Resolució de 21 de juny de 2022 de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, de condicions tècniques per a la concertació en matèria de serveis socials en el sector d'atenció a persones en situació o risc d'exclusió social pertanyents a col·lectius vulnerables, en l'apartat 4.- Mòdul Econòmic, de la Resolució.

Termini màxim

Termini màxim

En un termini màxim de sis mesos des de la publicació de la convocatòria pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana es resoldrà sobre la concessió o denegació de concerts socials. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera dictat i publicat resolució expressa, hauran d'entendre's desestimades les sol·licituds formulades per les entitats participants en el procediment de concertació, per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La persona que ocupe el lloc de director/a general Gestió i Organització del Sistema, per delegació de la persona titular de la Conselleria

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'entitat titular del centre queda subjecta a les funcions inspectores i sancionadores de l'Administració de la Generalitat i dels serveis competents en la matèria, tal com estableix l'article 30 del Decret 181/2017.