Detall de Procediment

Subvenció per a crear nous llocs de treball mitjançant el finançament parcial (màxim 90 %) d'inversions en actiu fix vinculades a la creació o ampliació de llocs de treball d'inserció de persones en situació d'exclusió social.

Codi SIA: 2084295
Codi GUC: 19988
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(19-12-2022
22-12-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La subvenció contribuirà a les despeses en inversions fixes sempre que estiguen vinculades a la creació de nous llocs de treball de persones en situació o risc d'exclusió social. Els nous llocs creats han de suposar un increment de la plantilla de persones en inserció, per a la qual cosa es computaran com a nous llocs aquells no subvencionats amb antelació i formalitzats en l'exercici de la convocatòria anual, i la creació de la qual estiga vinculada a la inversió per a la qual se sol·licita ajuda.

Requisits

Requisits

Requisits generals de les entitats beneficiàries: a) Estar qualificades i inscrites, amb caràcter definitiu, en el Registre d'Empreses d'Inserció de la Comunitat Valenciana, i desenvolupar la seua activitat a la Comunitat Valenciana. b) Haver complit amb totes i cada una de les obligacions derivades de la qualificació com a empresa d'inserció. c) Disposar en plantilla de personal tècnic de suport sociolaboral i de suport a l'activitat productiva per a atendre la plantilla en situació o risc d'exclusió social. Requisits específics: Quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties establides en la normativa reguladora de contractes del sector públic per als contractes menors d'obres o de subministraments, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció de la despesa, llevat que, per les especials característiques de les despeses subvencionables, no hi haja en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministren o presten, les quals s'han d'aportar amb la sol·licitud de subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'ha de presentar amb la sol·licitud, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència, economia i responsabilitat social, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les entitats beneficiàries de les ajudes, sempre que complisquen amb els requisits establits en l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores i en la normativa aplicable, són les empreses d'inserció que desenvolupen la seua activitat a la Comunitat Valenciana i que, una vegada hagen sigut qualificades amb caràcter definitiu pel LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, contracten persones en situació o risc d'exclusió social.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 1/2007, de 5 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regulen les empreses d'inserció per a fomentar la inclusió social a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5447, de 09/02/07).
  • Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció (BOE núm. 299, de 14/12/07).
  • Decret 81/2009, de 12 de juny, del Consell, pel qual es dicten normes de desenvolupament per a la qualificació, registre i foment de les empreses d'inserció a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6036, de 16/06/09)
  • Ordre 20/2018, de 14 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions públiques destinades a la integració sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball (DOCV núm. 8425, de 16 de novembre).
  • RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2019, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen subvencions destinades a la integració sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o en risc d'exclusió social en empreses d'inserció, per a 2020.
  • Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
  • Reial decret 537/2020, de 22 de maig, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds d'ajudes s'han de presentar en el termini de l'1 al 15 d'abril de 2020. A causa de l'entrada en vigor REIAL DECRET 537/2020, de 22 de maig, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el dia 15 de juny de 2020.

Formularis documentació

Subvenció a la creació de nous llocs de treball vinculats a inversió fixa. a) Memòria explicativa del projecte, signada per la persona representant legal de l'empresa d'inserció, segons el model normalitzat. b) Factures proforma o pressupostos de les inversions que es realitzaran de conformitat amb el que estableix l'article 35 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores i s'estableixen les bases reguladores, i, si és el cas, projecte tècnic.

Presentació

Presentació

Presencial
D'acord amb el que preveu l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l'efecte de presentació de sol·licituds, presentació de documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud, presentació de la documentació justificativa o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, en tot cas, els interessats estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu.
Telemàtica
Les sol·licituds s'han de presentar de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a aquest efecte, o bé a través de la web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació https://labora.gva.es/va/entitats/busque-ajudes-subvencions/empreses-d-insercio, en l'enllaç a la seu electrònica que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a això, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques), bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant perquè LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació obtinga directament l'acreditació de les dades d'identitat del sol·licitant, en cas de persona física, i del representant legal, en el cas de persona jurídica, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, amb la qual cosa no serà necessari aportar les certificacions corresponents ni la documentació identificativa. No obstant això, el sol·licitant o representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest cas, s'ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'Institut Valencià d'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que indiquen que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds, per a la qual cosa emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General del SERVEF, excepte les delegacions efectuades. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de tres mesos, a comptar de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de la Generalitat. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació telemàtica de la sol·licitud acompanyada de la documentació general i la documentació específica. 2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye de la documentació necessària, es requerirà la persona interessada perquè, en el termini de 5 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució expressa i la notificació d'aquesta. 3. Si l'òrgan administratiu instructor del procediment ho estima necessari per a resoldre, l'empresa haurà d'aportar la documentació addicional que li siga requerida. 4. La concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte com a únic criteri la data i l'hora de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en la corresponent convocatòria (expedient complet), per a cada un dels terminis. 5. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 6. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. 7. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds, per a la qual cosa emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació. 8. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució. 9. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, excepte les delegacions efectuades.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte, com a únic criteri, la data i l'hora de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en aquesta convocatòria.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General d'Ús del Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor remetrà un informe en què farà constar que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds, per a la qual cosa emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació.

Obligacions

Obligacions

OBLIGACIONS GENERALS: 1. La realització d'un itinerari d'inserció durant tot el període de contractació del personal en situació o risc d'exclusió social. 2. Desenvolupament d'un itinerari mínim en els sis mesos inicials respecte del màxim de tres anys durant els quals, amb caràcter general, puga estendre's l'itinerari d'inserció, per a cada treballador i treballadora en situació o risc d'exclusió social. 3. Una vegada complit l'itinerari inicial de sis mesos, el cessament d'un treballador o treballadora produït amb anterioritat al compliment dels períodes subvencionats, donarà lloc a la denegació o revocació de l'ajuda, segons el cas, total o parcial. La revocació es farà de manera proporcional, en el supòsit de cessament per causa no imputable a l'empresa, o de forma total, en qualsevol altre cas. OBLIGACIONS ESPECÍFIQUES 1. Mantindre, com a mínim tres anys, els llocs de treball creats i que han servit per al càlcul de la subvenció i comprometre's a substituir les persones que puguen ser baixa en el termini de tres mesos. 2. Mantindre, com a mínim tres anys, la plantilla de treballadors d'inserció existent en l'empresa d'inserció després de la contractació de les persones treballadores que han donat lloc a aquesta ajuda. 3. En el cas d'incompliment de l'obligació de manteniment de llocs de treball d'inserció creats o de manteniment de les plantilles d'inserció, els dos durant tres anys des de la contractació objecte de subvenció, serà procedent el reintegrament de l'ajuda, de manera proporcional al període mantingut. 4. Els béns adquirits amb la subvenció concedida han de constar a nom de l'empresa beneficiària, quedaran afectes a l'empresa d'inserció durant un període de cinc anys des de la data de la concessió de la subvenció, en el cas de béns inscriptibles en un registre públic, i de dos anys en la resta dels béns, i s'utilitzaran d'acord amb la finalitat específica per a la qual es va sol·licitar la subvenció. Qualsevol modificació en la situació jurídica dels béns esmentats requerirà l'autorització prèvia del SERVEF. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, s'ha de fer constar en l'escriptura aquesta circumstància, així com l'import de la subvenció concedida, i aquests aspectes de la inscripció han de ser objecte en el registre públic corresponent. 5. Els béns adquirits només els podrà utilitzar el personal de l'empresa per a la realització de les activitats compreses en l'objecte social d'aquesta i s'han de trobar en el centre de treball o en el lloc on es preste el servei. 6. En cas que es produïsquen esdeveniments que porten a un canvi de projecte d'inversió inicialment aprovat, s'ha de comunicar a la Direcció General del SERVEF amb competències en matèria d'ocupació, que valorarà el canvi de projecte i concedirà l'autorització, sempre que no afecte la seua viabilitat i l'estabilitat dels llocs de treball compromesos. 7. Els béns han d'estar assegurats pel seu valor contra el risc d'incendi i altres sinistres susceptibles d'ocasionar pèrdua o deterioració, a excepció de les aplicacions informàtiques que queden exemptes de l'obligació d'estar assegurades. 8. Les empreses d'inserció beneficiàries d'aquesta subvenció han de presentar anualment, des de la data de contractació objecte de l'ajuda i fins a la finalització del període de manteniment obligatori dels llocs de treball, les plantilles de personal d'inserció i de les inversions, la relació nominal de treballadors (RNT), els rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC), amb el justificant del seu pagament mitjançant un extracte o una certificació bancària, i l'informe de dades per a la cotització de treballadors per compte d'altri (IDC), o els documents de la Seguretat Social que els substituïsquen, de tots els números de compte de cotització de l'entitat, així com l'acreditació del manteniment de les inversions.

Observacions

Observacions

La resolució de concessió i/o denegació de les ajudes sol·licitades posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb la legislació del procediment administratiu comú; o un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Subvenció a la creació de nous llocs de treball vinculats a inversions fixes: fins a 12.000 euros anuals per cada nou lloc de treball ocupat per persones en situació o risc d'exclusió social, amb el límit màxim del 90 % del cost total de la inversió subvencionable, per a la qual cosa s'ha de justificar fins al 100 % de la inversió.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de tres mesos, a comptar de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de la Generalitat. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú. La resolució de concessió de les ajudes, degudament motivada, fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se el beneficiari d'aquesta, amb la notificació a les persones interessades en els termes previstos en la legislació del procediment administratiu comú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El que disposen els apartats anteriors serà aplicable, sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, en relació amb el que estableix l'article 19 bis del text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost (BOE núm. 189, de 8 d'agost). De conformitat amb l'article 35 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, l'incompliment del que disposa l'apartat 8 de l'article 6 podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, amb el previ procediment sancionador que se sotmetrà al que disposa el títol III de la Llei 2/2015, de 2 d'abril.