Ajudes per a facilitar solucions residencials a persones en situació d'especial vulnerabilitat a través de les Entitats Locals corresponent al Pla Estatal d'Accés a la Vivenda 2022-2025

Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 2307382
|
Codi GVA: 20996
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 17-08-2022

Fins 16-09-2022

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Ajudes amb caràcter excepcional i singularitzat a les entitats locals que figuren en l'annex únic del Decret 104/2022, de 5 d'agost, del Consell, amb la finalitat que estes faciliten, per compte d'elles, una solució residencial immediata a les persones víctimes de violència de gènere, víctimes de...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 17-08-2022 fins a 16-09-2022
JustificacióTemini tancat
Observacions

Gestió de l'actuació per les entitats locals.

 

Requisits de les persones beneficiàries.

L'entitat local destinarà les ajudes concedides per a dotar d'un allotjament residencial immediat, en qualsevol de les modalitats previstes en l'apartat 3 que s'exposa a continuació, a les persones físiques que, com a beneficiàries finals, complisquen els següents requisits:

 

a) Ser especialment vulnerables com a persones: víctimes de violència de gènere, víctimes de tràfic amb finalitats d'explotació sexual, víctimes de violència sexual, desnonades de la seua vivenda habitual, sense llar, asilades, refugiades, apàtrides, acolliments al règim de protecció temporal o altres estatuts de protecció subsidiària. Altres persones especialment vulnerables, que ostenten esta consideració segons valoració individual emesa pels servicis socials de l'entitat local del lloc de residència de la persona sol·licitant o unitat de convivència beneficiària en la qual s'atenguen i valoren les circumstàncies personals que aconsellen la concessió de l'ajuda, com ara persones amb problemes de salut mental, diversitat funcional, persones joves extutelades per la Generalitat, persones d'avançada edat, persones exrecluses, sol·licitants d'asil, persones migrants vulnerables, independentment de la seua situació administrativa, persones que hagen esdevingut vulnerables per haver sigut reduïts, dins dels dos anys anteriors a la sol·licitud de l'ajuda, els ingressos nets del conjunt de la unitat de convivència de manera substancial de manera que no superen 3 vegades l'IPREM i que l'esforç per al pagament de la renda arrendatícia, incloses les repercussions autoritzades per la legislació aplicable, supere el 30 per cent dels ingressos nets de la mateixes, i altres situacions similars.

b) La renda arrendatícia o preu de cessió de la vivenda, allotjament o solució residencial objecte del contracte d'arrendament o cessió haurà de ser igual o inferior a 600 euros mensuals, llevat que s'haguera fet ús de la facultat prevista en l'article 38 del Reial decret 42/2022, i s'haguera subscrit Acord amb el Ministeri de Transports, Mobilitat o Agenda Urbana incrementant el límit màxim de la renda arrendatícia o preu de cessió.

c) En el supòsit d'arrendament, la persona arrendatària o qualsevol de les quals tinguen el seu domicili habitual en la vivenda arrendada no ha de tindre parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb la persona que tinga la condició d'arrendadora o cessionària de la vivenda de la vivenda, excepte situacions excepcionals degudament justificades pels servicis socials. Tampoc podrà ser sòcia o partícip de la persona física o jurídica que actue com a arrendadora o cessionària

d) No podran ser beneficiàries aquelles persones o unitats de convivència que disposen d'una vivenda en propietat o en règim d'usdefruit, que puguen ocupar després de l'acreditació de la condició de víctima de violència de gènere, o el desnonament de la seua vivenda habitual o la consideració d'especialment vulnerable i l'ocupació de la qual siga compatible amb estes situacions.

 

Actuacions subvencionades.

Les actuacions subvencionades s'estructuren, en funció del seu finançament, de la manera següent:

 

a) Actuacions destinades a posar a la disposició de les persones víctimes de violència de gènere, les persones que hagen patit desnonament de la seua vivenda habitual, les persones sense llar i a altres persones especialment vulnerables un allotjament o solució residencial immediata.

L'entitat local podrà destinar les quantitats percebudes per este concepte per a abonar qualsevol gasto derivat de l'arrendament, dret d'ús o qualsevol règim d'ocupació temporal de l'immoble necessari per a la seua posada a la disposició dels col·lectius vulnerables esmentats.

A este efecte es considera solució residencial la posada a la disposició de les beneficiàries d'una vivenda de titularitat pública o privada, adequada a les seues circumstàncies en termes de grandària, servicis, accessibilitat i localització, per al seu gaudi, de manera individual o compartida, en règim de lloguer, de cessió d'ús, o en qualsevol règim de gaudi temporal admés en dret, respectant, en tot cas, els procediments d'adjudicació de vivenda que tinguen establits per als parcs de vivenda de titularitat pública.Esta solució residencial es fa extensible excepcional i provisionalment, si s'acredita que no és possible la posada en disposició d'una vivenda conforme a l'assenyalat en l'apartat anterior, per a qualsevol allotjament o dotació residencial, susceptible de solucionar el problema residencial de les persones víctimes de violència de gènere, víctimes de tràfic amb finalitats d'explotació sexual, víctimes de violència sexual, objecte de desnonament de la seua vivenda habitual, sense llar o especialment vulnerables. En tot cas s'hauran de salvaguardar els drets constitucionals a la intimitat i a la llibertat de trànsit de les persones allotjades. Es procurarà que ningú visca en vivendes o solucions residencials d'emergència o de transició més temps del necessari per al seu trasllat exitós a una vivenda o solució residencial permanent.

b) Quan no es dispose d'esta mena de vivenda, la concessió d'una ajuda que podrà aplicar-se per al pagament del lloguer o del preu d'ocupació de la vivenda adequada, de titularitat privada o sobre qualsevol allotjament o dotació residencial susceptible de ser ocupada per les persones beneficiàries citades, en els mateixos règims.

 

Procediment de concessió

Les ajudes es concediran en règim de concessió directa, amb la sola acreditació de la condició de persona víctima de violència de gènere, de tràfic amb finalitats d'explotació sexual, de violència sexual, del desnonament o llançament - imminent o ja realitzat - de la vivenda habitual, de persona sense llar, asilada, refugiada, apàtrida, acolliment al règim de protecció temporal, o altres estatuts de protecció subsidiària, o de la condició de persona especialment vulnerable acreditada pels servicis socials.

No serà necessari establir la comparació de les sol·licituds ni la prelació entre estes, sempre que existisca consignació pressupostària.

 

Quantia de l'ajuda

La quantia de l'ajuda que es concedisca per l'ajuntament o entitat local es determinarà d'acord amb el que es disposa en l'article 6 punt 1 del DECRET 104/2022, de 5 d'agost, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores per a la concessió directa d'ajudes per a facilitar solucions residencials a persones en situació d'especial vulnerabilitat a través de les Entitats Locals corresponent al Pla Estatal d'Accés a la Vivenda 2022-2025, ateses les circumstàncies personals de la persona beneficiària i de conformitat amb l'informe que, a este efecte, s'emeta pels servicis socials, dins dels límits que s'assenyalen a continuació:

 

a) Podrà concedir-se una ajuda de fins al 100% de la renda o preu de la vivenda o solució residencial a gaudir en règim d'arrendament, cessió en ús o en qualsevol règim de gaudi temporal admés en dret amb un màxim, en tot cas, de 600 euros al mes, o de la renda o preu de cessió incrementada a què fa referència l'article 6, apartat 2, paràgraf b).

b) fins a 200 euros al mes per a atendre els gastos de manteniment, assegurances, comunitat, i subministraments bàsics de la vivenda o solució residencial, inclosos els gastos d'accés a Internet, amb el límit del 100% d'estos gastos.

 

Període subvencionable.

Les ajudes que concedisquen les entitats locals per a sufragar tant la renda o preu de cessió o ocupació de l'immoble com els gastos esmentats en l'apartat anterior, ho seran per un termini d'1 any, i podran ser aplicats als gastos generats durant el període comprés entre l'1 de gener de 2022 i el 30 d'abril de 2023.

 

Pagament de les ajudes.

El pagament de les ajudes per les entitats locals a les persones beneficiàries se subjectarà a les normes comunes que s'establisquen per l'entitat local d'acord amb els següents criteris:

 

1º. El pagament corresponent a l'ajuda concedida es realitzarà prèvia justificació del gasto, si bé podrà anticipar-se el pagament de fins a un 100% de l'import total de l'ajuda en el moment de la seua concessió.

2º. Serà justificació tant del pagament com del destí dels fons, la transferència realitzada, rebut bancari domiciliat o ingrés en efectiu en el compte de la persona física o jurídica titular de l'activitat econòmica o de l'immoble sobre la qual recaiga el contracte d'arrendament, de cessió temporal o d'ocupació subscrit.

En el document acreditatiu de pagament haurà de constar expressament:

a) La identificació completa de les persones que realitzen i reben el pagament, havent de coincidir, en tot cas, qui el rep amb la persona titular del contracte d'arrendament o ocupació de l'immoble i qui el realitza amb la persona beneficiària o perceptora de l'ajuda, excepte casos objecte d'ordes de protecció que incloguen l'anonimització de la víctima del delicte.

b) L'import de la renda de lloguer de la vivenda, preu de cessió o del preu d'ocupació de l'immoble, i

c) El concepte pel qual es realitza, amb indicació del mes o període al qual correspon.

3º. Si la persona beneficiària de l'ajuda no justifica que les ajudes percebudes han sigut destinades al pagament de les rendes de lloguer de vivenda, del preu de cessió o ocupació de l'immoble, no es realitzarà cap pagament més, procedint-se a la revocació de l'ajuda i consegüent pèrdua de dret al cobrament de la quantia que reste, així com a l'inici d'expedient de reintegrament per l'import de les ajudes concedides i el destí de les quals no ha sigut justificat amb els interessos legals corresponents.

4º. L'ajuda podrà ser abonada

a) Directament a les pròpies persones beneficiàries de les ajudes.

b) A les persones física o jurídica arrendadora de la vivenda per a la seua directa aplicació al pagament del lloguer mitjançant el corresponent descompte i per compte de la persona arrendatària, cessionària o titular del dret d'ocupació.

 

Compatibilitat de les ajudes

Esta ajuda serà compatible amb qualsevol altra ajuda per al mateix objecte amb la limitació de no sumar major import que la renda d'arrendament o preu de cessió d'ús o ocupació i amb les limitacions regulades en les disposicions que regulen les altres ajudes, especialment per al cas dels gastos d'accés a internet amb les regulades en el Reial decret 989/2021, de 16 de novembre, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució del programa d'emissió de bons digitals per a col·lectius vulnerables, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

En este sentit, estes ajudes seran compatibles amb la resta d'ajudes al lloguer del programa de lloguer de vivenda establides en el Pla Estatal per a l'accés a la Vivenda 2022-2025, regulat en el Reial decret 42/2022, de 18 de gener que poguera percebre la persona arrendatària per tractar-se de beneficiaris en situacions d'especial vulnerabilitat, sempre que el total de les ajudes no supere el 100% de l'import del lloguer del mateix període. En cas de superar-ho, si l'ajuda corresponent a este programa fora concedida, es reduirà en la quantia necessària fins a complir amb este límit

 

Exempció de requisits

De conformitat amb el que es disposa en la Disposició transitòria novena de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, en la redacció donada per la Llei 9/2019, de 23 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat, podran concedir i pagar-se per les administracions públiques ajudes per al pagament de lloguers de vivenda quan concórreguen raons de caràcter públic, social o humanitari, acreditades mitjançant informe favorable dels servicis socials municipals, a persones o unitats de convivència en situació d'emergència residencial, encara que el titular del contracte o membres de la unitat de convivència no estiguen al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la seguretat social o tinguen la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament.

 

Igualment, i en tals suposats, les persones beneficiàries de les subvencions podran ser perceptores de quantitats a compte encara que no estiguen al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la seguretat social, tinguen la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament o es troben culpables en alguna de les situacions establides en l'apartat 6 de l'article 171.3 de la Llei 1/2015.

 

Obligacions

Les entitats locals beneficiàries de les subvencions quedaran subjectes a les obligacions establides en els articles 14 i concordants de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i particularment a:

- Facilitar qualsevol document, informació o inspecció que la direcció general competent en matèria d'emergència residencial i funció social considere necessari per al control del compliment dels fins previstos.

- Sotmetre's a qualsevol actuació de control financer que corresponga a la Intervenció de la Generalitat, en relació amb les ajudes i subvencions concedides.

- Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals o internacionals; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

- Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, havent de donar l'adequada publicitat a l'ajuda, especialment als qui són potencials beneficiaris, i a la xarxa d'institucions i organitzacions sense ànim de lucre de suport, com la Xarxa d'Oficines de la Generalitat d'Assistència a les Víctimes del Delicte.

 

En els procediments de concessió de les ajudes s'observaran, en tot cas, les prescripcions derivades de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, de manera que les dades personals derivades de situacions de violència de gènere o les dades de salut tindran el màxim nivell de protecció.

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Els beneficiaris d'estes ajudes són els ajuntaments i mancomunitats relacionats en l'annex únic del Decret 104/2022, de 5 d'agost, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores per a la concessió directa d'ajudes per a facilitar solucions residencials a persones en situació d'especial...

Saber més
Requisits

Per al cobrament de l'ajuda, els ajuntaments i les mancomunitats beneficiàries, hauran d'acceptar l'ajuda seguint el procediment i aportant la documentació descrits en l'apartat "Quina documentació presentar?".

Com es tramita

Procés de tramitació

Són beneficiàries de les ajudes les entitats locals que figuren en l'annex únic del decret que assumixen la responsabilitat de dotar d'un allotjament o solució residencial immediata a les persones incloses en algun dels col·lectius de persones beneficiàries d'estes ajudes i per compte d'estes, desglossant la quantia total de l'ajuda en dos conceptes:

 

a) Fins a un 30% de l'import total de l'ajuda concedida serà destinada a la posada a disposició immediata d'una solució residencial a les persones víctimes de violència de gènere, víctimes de tràfic amb finalitats d'explotació sexual, víctimes de violència sexual, a les persones que hagen patit desnonament de la seua vivenda habitual, a les persones sense llar i a altres persones especialment vulnerables.

b) Fins a un 70% de l'import total de la subvenció concedida serà destinada a la concessió d'ajudes directes per al pagament del lloguer, cessió d'ús o qualsevol règim de gaudi temporal admés en dret, en vivendes de titularitat pública o privada o en qualsevol allotjament o dotació residencial susceptible de solucionar el problema residencial de les persones beneficiàries citades en l'apartat anterior.

 

En el cas que no es destinara directament tota o part de l'import corresponent en cadascuna de les línies previstes en els apartats anteriors a les finalitats que se citen, i prèvia justificació motivada, podrà acumular-se per l'entitat local les quantitats previstes en cadascuna de les línies a la mateixa finalitat.

 

Pagament i justificació a les entitats locals

El pagament de les subvencions que s'atorguen per concessió directa en virtut del present Decret a les entitats locals beneficiàries podrà lliurar-se, una vegada concedides, de forma anticipada, fins al 100 per cent del seu import, sense que siga necessari prestar garantia, per tractar-se d'una administració local.

 

Per al cobrament de les ajudes s'haurà de seguir el tràmit indicat en l'apartat "Quina documentació presentar?".

 

Justificació per les entitats locals de l'aplicació donada a les subvencions

 

1. L'entitat local haurà de justificar abans del 15 d'abril de 2023 el gasto subvencionat mitjançant la presentació davant la Direcció General d'Emergència Residencial, Funció Social de la Vivenda i Observatori de l'Hàbitat i Segregació Urbana, d'una memòria, en model normalitzat que podrà descarregar-se de la pàgina web de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, aprovada per l'òrgan municipal competent de l'entitat local, que arreplegue tots les actuacions subvencionables realitzades. El contingut mínim de la memòria serà el següent:

 

a) Breu descripció de les actuacions realitzades en cadascun dels programes objecte de la subvenció a favor de les persones beneficiàries d'este programa amb indicació dels fonaments adoptats per a la concessió de les ajudes:

- l'adjudicació de l'ajuda i la seua quantia atesos els informes que emeten els servicis socials on es concrete i es valore la situació de vulnerabilitat justificativa de l'obtenció de les ajudes.

- terminis i mètodes de pagament de la subvenció

- possibilitat d'efectuar pagaments anticipats i abonaments a compte

- termini i forma de justificació per part de la persona beneficiària de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció

b) Relació de persones usuàries del programa a les quals se'ls ha dotat d'una solució residencial o a les quals se'ls ha concedit una ajuda econòmica per al pagament de lloguer o del preu d'ocupació de l'immoble, amb indicació del seu DNI, NIE o número de passaport i quantia de l'ajuda i període subvencionat amb indicació de les dates que comprén.

c) Memòria econòmica completa del programa segons les diferents actuacions realitzades.

d) Objectius aconseguits, quantificats i valorats.

e) Indicació de l'impacte de gènere que ha tingut les ajudes concedides.

 

La citada memòria s'acompanyarà d'un certificat d'obligacions reconegudes per la corporació durant el període subvencionable, subscrit per la persona titular de la intervenció o secretària i amb el vistiplau de la persona titular de l'alcaldia-presidència de l'entitat local on es farà constar que les persones beneficiàries complixen els requisits exigits en estes bases i altra normativa de general aplicació per a resultar adjudicatàries de les ajudes.

 

Control i reintegrament

Si de la presentació de les memòries d'execució del gasto, es derivaren incompliments en la realització dels mateixos per part de l'entitat local, es procedirà a la minoració corresponent i a l'exigència, si és el cas, de devolució d'imports indegudament percebuts.

 

L'incompliment del termini màxim de justificació de les subvencions podrà donar lloc al desistiment sense efectes de l'ajuda, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció.

Sol·licitud

Termini
Des de 17-08-2022 fins a 16-09-2022

Un mes a comptar des de l'endemà al de la publicació en el DOGV del Decret 104/2022, de 5 d'agost, del Consell, de concessió de les ajudes, per a l'acceptació de l'ajuda seguint el procediment i aportant la documentació descrits en l'apartat "Quina documentació presentar?". (DOGV nº 9405, de...

Saber més
Documentació

Per al cobrament de les ajudes els Ajuntaments i Mancomunitats beneficiàries haurà d'emplenar el tràmit telemàtic d'acceptació, amb l'aportació de la següent documentació:

 

- Formulari normalitzat d'acceptació de l'ajuda degudament emplenat i signat.

 

Si la quantia que s'accepta fora inferior a l'ajuda concedida, haurà de fer-se constar en aquest formulari d'acceptació de l'ajuda, i en aquest cas per la Direcció General d'Emergència residencial, Funció Social de l'Habitatge i Observatori de l'Hàbitat i Segregació Urbana resoldrà el procedent minorant la quantia de l'ajuda concedida.

- Certificat de l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'Ajuntament o Mancomunitat en el qual s'expressa la voluntat d'acceptació de l'ajuda concedida i la seua quantia.

- Imprés de domiciliació bancària degudament emplenat, designant el compte en la qual es farà l'ingrés de les ajudes, que es tramitarà prèviament de conformitat amb el que es disposa en l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, a través de la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es). Vegeu apartat "Enllaços".

 

L'acceptació i tramitació de les ajudes serà únicament telemàtica. Per a accedir al tràmit telemàtic haurà de clicar en els enllaços "Tramitar amb certificat" (al principi de la pàgina) o al qual es troba en l'apartat "Tramitar amb certificat electrònic". Per a això, s'haurà de realitzar el tràmit telemàtic amb certificat electrònic de respresentante d'entitat.

 

Qualsevol presentació realitzada seguint un procediment diferent a l'ací establit o fora del termini, serà inadmesa.

 

Els models citats anteriorment estan disponibles en l'apartat "Impresos associats".

 

Qualsevol informació que necessiten les entitats locals sobre aquesta ajuda poden escriure un email a "ajudesajuntamentslloguer@gva.es".

Forma de presentació
Telemàtica
A través de l'enllaç corresponent.

    Resolució

    Quantia i cobrament

    La que es determina en l'annex únic del DECRETO104/2022, de 5 d'agost, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores per a la concessió directa d'ajudes per a facilitar solucions residencials a persones en situació d'especial vulnerabilitat a través de les Entitats Locals corresponent al Pla...

    Saber més
    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
    Obligacions

    Les entitats locals beneficiàries de les subvencions

    - han d'estar al corrent de pagament de les obligacions fiscals, tributàries i amb la Seguretat Social, o qualsevol altra de la resta d'obligacions assenyalades en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

    - han de donar l'adequada publicitat a l'ajuda, especialment als qui són potencials beneficiats i a la xarxa d'institucions i organitzacions sense ànim de lucre de suport com la Xarxa d'Oficines de la Generalitat d'Assistència a les Víctimes del Delicte, de conformitat amb la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

    - atorgaran el màxim nivell de protecció a les dades personals derivades dels actes de violència de gènere o els que es referisquen a dades de salut entre altres, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

    Observacions

    Contra les bases regulades per aquest decret, que posen fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició, davant el Consell, en el termini d'un mes a partir de l'endemà al de la seua publicació, o bé recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a...

    Saber més
    Òrgans resolució
    L'entitat local, com a ens gestor de les ajudes que se li concedeixen per compte de les persones en situació de vulnerabilitat finalment beneficiàries, distribuirà la subvenció a través de l'òrgan que determine la seua organització interna i quedarà subjecte a la Llei 38/2003, de 17 de novembre,...
    Saber més

    Justificació

    Termini
    Temini tancat

    Les ajudes que concedisquen les entitats locals per a sufragar tant la renda o preu de cessió o ocupació de l'immoble com les despeses esmentades en l'apartat anterior, ho seran per un termini d'un any, i podran ser aplicats a les despeses reportades durant el període comprés entre l'1 de gener de 2022 i el 30 d'abril de 2023.

     

    L'entitat local haurà de justificar abans del 15 de maig de 2023 la despesa subvencionada.

    Descripció

    Mitjançant el Decret 43/2023, del Consell, s'àmplia el termini de justificació.

    Preguntes freqüents

    Dubtes sobre la tramitació
    On consultar dubtes sobre el tràmit:

    Temes relacionats

    MATÈRIES

    • Administracions
      • Tràmits i servicis
        • Entitats públiques
        • Administracions locals
          • Urbanisme i habitatge
      • Ajudes i subvencions
        • Entitats públiques