Subvencions als municipis de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'activitats extraescolars i complementàries dirigides a la seua població escolar d'entre 3 i 18 anys

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 2324990
|
Codi GVA: 21002
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 08-07-2025

Fins 21-07-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Subvencions destinades a municipis de la Comunitat Valenciana per a la realització d'activitats extraescolars i complementàries dirigides a la seua població escolar d'entre 3 i 18 anys.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 08-07-2025 fins a 21-07-2025
EsmenaTemini tancat
Des de 11-09-2024 fins a 24-09-2024
JustificacióTermini obert
Des de 03-07-2025 fins a 11-08-2025

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Els municipis de la Comunitat Valenciana que hagen presentat sol·licitud en el termini i forma de presentació de sol·licituds i tinguen població empadronada a data de publicació de la convocatòria compresa entre els 3 i els 18 anys, segons l'INE.

Requisits

Seran beneficiaris de les subvencions objecte d'esta convocatòria els municipis de la Comunitat Valenciana que hagen presentat sol·licitud en el termini i forma de presentació de sol·licituds que establix l'apartat resolutiu sext i tinguen població empadronada a data de publicació de la convocatòria amb edat compresa entre els 3 i els 18 anys, segons l'Institut Nacional d'Estadística.

No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària aquells municipis en els quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en el que es preveu a este efecte, en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions

Com es tramita

Procés de tramitació

Tramitació telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat. Consulteu la guia del tràmit.

Criteris de valoració

1. Per a la concessió de les subvencions s'examinaran en un únic procediment totes les sol·licituds presentades en el termini establit i es resoldran en un únic acte administratiu, determinant l'import de la subvenció una vegada aplicats els criteris indicats en l'apartat següent.

2. L'import de la subvenció adjudicada en cada municipi (Qi) es compondrà d'una quantitat fixa (Fi) més una quantitat variable (Vaig veure):

Qi = Fi + Vi

a) La quantitat fixa serà de tres mil euros (3.000) per a cada municipi que concórrega en la convocatòria.

Fi=3000

b) La quantitat variable dependrà del nombre de municipis que presenten sol·licitud i de la puntuació obtinguda segons els següents subapartats:

 

b.1) La quantitat variable total a repartir (Vt), serà la que resulte de restar al global de la subvenció (Qt) la suma de les quantitats fixes assignades als municipis que concórreguen a la convocatòria (Ft).

Vt=Qt-Ft

Ft=?Fi

 

b.2) Cada sol·licitud admesa rebrà una puntuació (Pi) que s'extraurà de dividir el nombre de persones amb edat compresa entre 3 i 18 anys, empadronades en el municipi (PEi), segons les últimes dades disponibles de l'Institut Nacional d'Estadística, entre la renda mitjana disponible (RMDi), corresponent a l'exercici actualitzat segons la corresponent convocatòria, d'acord amb les dades públiques de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

[El càlcul de la renda disponible de cada municipi es realitzarà d'acord amb la següent fòrmula: Renda Disponible = (Partida 505, base liquidable general sotmesa a gravamen) + (Partida 510, base liquidable de l'estalvi) - (Partida 595, quota resultant de l'autoliquidació). Finalment, el valor obtingut de Renda Disponible en cada municipi es dividirà pel nombre de persones declarants en el municipi, donant com a resultat la Renda Disponible Mitjana en el municipi.]

 

Pi=PEi/RMDi

 

b3) La quantitat variable assignada al municipi (Vaig veure) serà el resultat de multiplicar la quantitat variable total de la subvenció (Vt) per la puntuació del municipi (Pi) i dividir el resultat entre la suma de totes les puntuacions de les sol·licituds admeses.

 

Vi = Vt x Pi / ?Pi

3. L'import de la subvenció no podrà ser superior a l'ajuda sol·licitada.

Òrgans de tramitació
Corresponen a la Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa les actuacions necessàries per a la instrucció d'aquest procediment.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 08-07-2025 fins a 21-07-2025

El termini de presentació de sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV (DOGV 10.145, 07/07/2025)

Documentació

a) Declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003.

b) Resolució o acord de l'òrgan municipal competent per a sol·licitar l'ajuda.

c) Projecte amb les línies bàsiques de la programació que s'ha de realitzar durant el període establit en la convocatòria.

d) Import sol·licitat.

Forma de presentació
Telemàtica

1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'este tràmit. Per a això haurà de disposar-se d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en...

Saber més

Esmena

Termini
Des de 11-09-2024 fins a 24-09-2024

Si s'ha rebut un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus), la documentació haurà d'aportar-se en el termini que la Conselleria haja establit en este requeriment.

En un altre cas, l'aportació es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la resolució de l'expedient.

Descripció

Possibilitar l'aportació o esmena de documentació per via telemàtica a un expedient de sol·licitud de responsabilitat patrimonial iniciat en la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

L'aportació o esmena es pot realitzar:

- Per iniciativa de la persona interessada.

- A conseqüència d'un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus).

-Si s'ha rebut un requeriment administratiu, s'aportaran els documents que se sol·liciten en este.

-Si l'esmena és a instàncies de l'interessat, s'aportarà bé la documentació que considere pertinent.

 

Justificació

Termini
Des de 03-07-2025 fins a 11-08-2025

D'acord amb la base 14 de les bases reguladores de la subvenció, el termini mínim de 15 dies hàbils per a la presentació de la justificació començarà a comptar des de la data que assenyale la resolució de concessió de la subvenció.

Descripció

La justificació es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació autenticada" de la pestanya de "JUSTIFICACIÓ".

 

Una vegada finalitzades la totalitat de les activitats subvencionades, els ajuntaments beneficiaris hauran de presentar, en el període de justificació que s'assenyale, els documents següents per a justificar la subvenció:

 

a) Memòria global del projecte que s'ha dut a terme, en el qual es detalle:

 

- Relació d'activitats extraescolars i/o complementàries realitzades i identificada cadascuna d'elles amb el codi de referència utilitzat l'el projecte presentat al costat de la sol·licitud.

 

- Data i horari de realització de cadascuna de les activitats

 

- Nombre de participants.

 

- Indicació del caràcter gratuït o no de l'activitat i, si és el cas, import cobrat per participant d'esta.

 

- Avaluació del projecte i impacte en la població de 3 a 18 anys

 

-Tipus de servicis contractats, si escau, per al desenvolupament de les activitats.

 

b) Compte justificatiu, amb una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, degudament numerat, amb la seua data d'emissió i la data de pagament. A l'esmentada documentació s'ha d'afegir, sota responsabilitat del declarant, els justificants de despesa o qualsevol altre document amb validesa jurídica que permeta acreditar el compliment de l'objecte de la subvenció pública. El compte haurà d'incloure una declaració de les activitats realitzades que han sigut finançades amb la subvenció i el seu cost, amb el desglossament de cadascuna de les despeses generades.

 

Serà imprescindible, per a la correcta justificació de les activitats subvencionades, la presentació, degudament emplenats i firmats, dels annexos publicats en la pàgina web de la subvenció: https://ceice.gva.es/es/web/madres-padres-alumnos/subvencions-ajuntaments.

 

Observacions

EN CAP CAS la suma del justificat podrà ser INFERIOR a l'import total de la subvenció concedida. En el cas que la quantitat justificada fora inferior a l'import subvencionat, es procedirà a la minoració i, si és el cas, reintegrament de la diferència.

Documentació

a) Memòria global del projecte que s'ha dut a terme, en el qual es detalle:

- Relació d'activitats extraescolars i/o complementàries realitzades i identificada cada una d'elles amb el codi de referència utilitzat en el projecte presentat al costat de la sol·licitud. 

- Data de realització de cada una de les activitats.

- Nombre de participants. 

- Indicació del caràcter gratuït o no de l'activitat i, si és el cas, import cobrat per participant.

- Avaluació del projecte i impacte en la població de 3 a 18 anys.

- Tipus de servicis contractats, si és procedent, per al desenrotllament de les activitats.

b) Compte justificatiu, en la qual s'haurà d'incloure, sota responsabilitat del beneficiari, els justificants de gasto o qualsevol altre document amb validesa jurídica que permeta acreditar el compliment de l'objecte de la subvenció pública. El compte haurà d'incloure certificat del secretari/a o interventor/a de la corporació municipal de les activitats realitzades que han sigut finançades amb la subvenció i el seu cost, amb el desglossament de cada un dels gastos incorreguts, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i data de pagament.

Forma de presentació

Desistiment

Termini

En qualsevol moment del procediment anterior al fet que es dicte la resolució

Descripció

El desistiment consistix a abandonar la sol·licitud i el procediment iniciat.

L'Administració acceptarà el desistiment o la renúncia, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.

Observacions

L'Administració acceptarà el desistiment o la renúncia, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.

Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals
        • Educació, cultura i esport

PERFILS

  • Administració i altres entitats
    • Ens locals