Detall de Procediment

Sol·licitud per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades (entitats) i la formació amb compromís de contractació (empreses o entitats) amb càrrec a l'exercici pressupostari 2021.

Codi SIA: 2402053
Codi GUC: 21431
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(15-01-2021
31-10-2021)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Mitjançant la Resolució de 30 de desembre de 2020, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització a la Comunitat Valenciana d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones treballadores en situació de desocupació i la formació amb compromís de contractació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2021, en aplicació de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el finançament d'aquestes, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al finançament d'aquestes. Per a la consecució d'aquest objectiu, s'estableixen 5 modalitats de programació: 1. Modalitat de formació per a la inserció. 2. Modalitat de formació modular transversal. 3. Modalitat de col·lectius. 4. Modalitat de formació per a completar certificats de professionalitat. 5. Modalitat de formació a mida de les empreses.

Observacions

Observacions

- DESTINATARIS FINALS DE L'ACCIÓ: Entitats inscrites o acreditades per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i empreses o entitats de formació inscrites o acreditades amb compromís de contractació.

Requisits

Requisits

-. Les entitats han de disposar de la inscripció o acreditació en la corresponent especialitat formativa abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de la modalitat "Formació a mida de les empreses", aquest requisit s'ha de complir-se abans que es formule la proposta de resolució. -. No es requerirà aquesta condició per a les especialitats complementàries quan la normativa reguladora no ho exigisca expressament. -. Ha de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, tant abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció com de realitzar-se el pagament d'aquesta. -. Ha de trobar-se al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, tant a la data de concessió com a la de pagament. -. Complir tots els requisits necessaris per a ser beneficiari d'aquestes subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Seran beneficiàries de les subvencions les entitats de formació públiques o privades, empreses o associacions empresarials amb presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, acreditades i/o inscrites en el corresponent registre d'entitats de formació per a les especialitats formatives objecte de formació, d'acord amb les modalitats de programació que s'estableixen seguidament. Les entitats han de disposar, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, d'instal·lacions degudament acreditades i/o inscrites que els permeta la impartició de les especialitats sol·licitades. Modalitats de programació: 1. En la modalitat "Formació per a la inserció", podran sol·licitar subvencions les entitats inscrites o acreditades en alguna de les especialitats recollides en l'annex II de la resolució de convocatòria. 2. En la modalitat "Formació modular transversal", podran sol·licitar subvencions les entitats acreditades en alguna de les especialitats recollides en l'annex III de la resolució de convocatòria. 3. En la modalitat "Col·lectius" podran sol·licitar subvencions les entitats inscrites o acreditades que impartiran una formació adaptada a les necessitats del corresponent col·lectiu d'entre els certificats de professionalitat i les especialitats incloses en el Catàleg d'especialitats formatives previst en l'article 20.3 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral. 4. En la modalitat "Formació per a completar certificats de professionalitat" podran sol·licitar subvencions les entitats acreditades i s'ha de correspondre amb alguna de les especialitats recollides en l'annex II vinculades a l'obtenció de certificats de professionalitat. En aquesta modalitat, s'impartiran un o diversos mòduls, corresponents a la mateixa especialitat, sempre que amb aquests es permeta que el 100 % de les persones que participen en aquestes accions formatives avancen en l'itinerari que els permeta completar el certificat de professionalitat corresponent. 5. En la modalitat "Formació a mida de les empreses", podran sol·licitar subvencions les empreses o associacions empresarials i entitats de formació inscrites o acreditades que assumisquen un compromís de contractació de, com a mínim, el 40 % de l'alumnat desocupat format que haja superat amb èxit, almenys, el 75 % de les hores de durada del curs. Mitjançant aquesta modalitat, també es programaran les especialitats formatives amb compromís de contractació, que es donaran d'alta en el Catàleg d'especialitats formatives d'acord amb el programa formatiu presentat per l'entitat. En el cas que aquestes empreses o associacions empresarials no estiguen acreditades, podran subcontractar per una sola vegada amb una entitat acreditada o inscrita fins al 100 % de la realització de l'activitat formativa, en els termes previstos en l'article 29 de l'LGS, i 68 del seu reglament. Les entitats de formació acreditades i/o inscrites podran assumir el compromís de contractació mitjançant acords o convenis amb altres empreses que la faran efectiva. En tot cas, la responsabilitat de qualsevol incompliment recaurà sobre l'entitat de formació beneficiària.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.
  • Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.
  • Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.
  • Resolució de , de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2021, en aplicació de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.
  • EXTRACTE RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2019, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2020, en aplicació de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.
  • CORRECCIÓ d'errors de la Resolució de 27 de desembre de 2019, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.
  • Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
  • Reial decret 465/2020, de 17 de març, pel qual es modifica el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
  • RESOLUCIÓ de 12 de maig de 2020, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, sobre continuació de procediments indispensables per a la protecció de l'interés general derivats de la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
  • RESOLUCIÓ de 30 de desembre de 2020, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2021, en aplicació de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el finançament d'aquesta, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al finançament d'aquestes. (DOGV núm. 8997, de 14/01/2021)
  • CORRECCIÓ d'errors de la Resolució de 30 de desembre de 2020, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2021, en aplicació de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament (DOGV núm. 9007, de 28/01/2021).
  • CORRECCIÓ d'errors de la Resolució de 30 de desembre de 2020, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2021, en aplicació de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament. (DOGV núm. 9007, de 28/01/2021)
  • RESOLUCIÓ de 18 de març de 2021, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es modifica la Resolució de 30 de desembre de 2020, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2021, en aplicació de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.
  • RESOLUCIÓ de 9 d'abril de 2021 de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es modifica la resolució de 27 de desembre de 2019, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2020, en aplicació de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desenvolupa el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Sol·licitud

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV núm. 8997, de data 14 de gener de 2021. Excepte per a la modalitat "Formació a mida de les empreses", el termini de la qual finalitzarà abans de l'1 de novembre de 2021. A causa de la publicació en el DOGV núm. 8999, de data 18 de gener de 2021, d'una correcció d'errors de la Resolució de 30 de desembre de 2020, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2021. El termini de presentació de sol·licituds s'amplia fins al 9 de febrer de 2021. A causa de la publicació en el DOG núm. 9007, de data 28/01/2021, d'una correcció d'errors de la Resolució de 30 de desembre de 2020, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2021. El termini de presentació de sol·licituds s'amplia fins al 18 de febrer de 2021.

Formularis documentació

Quina documentació s'ha de presentar? Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament en el model normalitzat, juntament amb la documentació específica segons el tipus de modalitat. - Annex a la sol·licitud. En model normalitzat, cada sol·licitud ha d'incloure, per ordre de prioritat, totes les accions formatives que l'entitat pretenga desenvolupar en el seu àmbit provincial, amb la indicació de la modalitat de programació triada, entenent que es realitza per la totalitat de les hores del Certificat de Professionalitat, de l'especialitat corresponent o del mòdul/s sol·licitat/s. Les sol·licituds s'han de subjectar als límits següents: a) Amb caràcter general, no es podran sol·licitar més de 4 accions per aula de teoria acreditada o inscrita, independentment de les especialitats que tinga acreditades o inscrites en aquesta. Aquesta limitació no és aplicable en el supòsit de la modalitat "Completar certificats de professionalitat", ni a les accions formatives la durada de les quals siga inferior o igual a 120 hores. b) En les modalitats "Formació per a la inserció i formació modular transversal", es podran sol·licitar accions planificades en els corresponents annexos en la comarca on estiga inscrit o acreditat el centre de formació. També es podran sol·licitar accions planificades en comarques limítrofes quan no estiguen planificades en la comarca on estiga inscrit o acreditat el centre de formació, que es resoldran, si escau, en la fase limítrofa comarcal i següents. Quan una sol·licitud excedisca els límits assenyalats, es valoraran les accions formatives segons l'ordre de prioritat, fins on es complisquen aquests límits i no s'admetran les posteriors. Documentació i informació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud: 1. Documentació que ha de presentar l'entitat sol·licitant. En el cas de societats civils sense personalitat jurídica i comunitats de béns, s'han de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de la subvenció aplicable per cada un, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS). La documentació indicada en l'apartat següent l'ha d'aportar cada un dels membres que es comprometa a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer. 2. Les sol·licituds han d'anar acompanyades, en tot cas, de la documentació següent, que s'ha d'annexar per mitjans telemàtics, sense perjudici que es puga requerir en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per a acarar-los: a) Autorització expressa a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat del sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la mateixa persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a efectuar les actuacions que siguen procedents per tal d'aclarir-la. Si el sol·licitant no hi dona el seu consentiment, ha d'aportar una fotocòpia del document nacional d'identitat. Quan es tracte d'una persona jurídica, s'ha d'aportar, a més, la documentació acreditativa i identificativa d'aquesta, que consisteix en una còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i l'acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o el registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal i, si és el cas, els poders de representació. En el cas que la documentació s'haja aportat anteriorment i no haja experimentat cap variació, només caldrà el certificat o la declaració responsable del representant legal de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui en tinga la representació en la data de presentació de la sol·licitud. Així mateix, ha de constar en aquest certificat l'expedient administratiu en el qual es va aportar aquesta i l'òrgan al qual es va dirigir. b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de l'LGS, segons el model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament. c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell. d) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) o declaració responsable de l'exempció o no subjecció, amb la indicació de l'epígraf o els epígrafs en els quals estiga donat d'alta. e) La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan competent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, per a la qual cosa ha d'aportar les certificacions que a continuació s'indiquen, i que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar de la data de la seua expedició: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu del fet que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. - De les direccions territorials de la conselleria competent en matèria d'Hisenda, el certificat acreditatiu del fet que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. f) Dades de domiciliació bancària segons el model normalitzat i document acreditatiu de la titularitat del compte bancari. g) En el cas de sol·licituds de la modalitat per a completar certificats de professionalitat, s'ha d'aportar l'acreditació/compromís del fet que, amb la realització d'aquesta, tot l'alumnat que supere amb èxit els mòduls oferits completarà el certificat de professionalitat corresponent, o podrà avançar en l'itinerari que li permeta completar-lo en el futur. h) Projecte de les accions formatives sol·licitades segons el model normalitzat. d) En la modalitat "Formació a mida de les empreses": compromís de contractació. Aquest compromís no podrà ser inferior al 40 % de l'alumnat format. A més, en el cas d'empreses i associacions empresarials, han d'aportar: · Declaració en model normalitzat de les ajudes de minimis rebudes a l'efecte de comprovació del compliment dels límits establits en el Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013. · En el cas que se subcontracte l'execució de l'acció subvencionada amb un centre o entitat de formació: - Acord subscrit a aquest efecte per l'entitat sol·licitant amb l'entitat que impartirà la formació. - Declaració responsable, segons el model normalitzat, de no incórrer en cap de les prohibicions de subcontractació establides en l'article 29.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. - Justificació raonada que l'elecció de l'entitat de formació respon a criteris d'eficàcia i economia, tenint en compte el projecte que es realitzarà i l'àmbit en què aquest es desenvolupa. 3. Amb caràcter voluntari, es podrà aportar, així mateix, documentació acreditativa de: a) La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat en el desenvolupament de la formació: ISO9001, l'abast del qual incloga l'activitat en matèria de formació per a l'ocupació, o EFQM (Certificat d'Excel·lència Europea 200+ o superior). b) La implantació d'un sistema de gestió del tractament de dades que garantisca la seguretat de la informació (ISO 27001). c) L'experiència en la impartició de formació d'oferta en les dues últimes convocatòries publicades pel SEPE, amb l'aportació de les corresponents resolucions de concessió. d) Declaració responsable relativa a l'experiència en la impartició d'accions formatives no finançades amb fons públics, autoritzada per la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació, en qualsevol dels dos exercicis anteriors a aquesta convocatòria. e) El grau d'inserció o de contractació aconseguit i degudament acreditat, en la mateixa província de sol·licitud. S'han d'adjuntar, segons model, les dades de contractes aportats per a la valoració de la inserció. f) Compromís voluntari d'inserció en model normalitzat (excepte en la modalitat "Formació a mida de les empreses"). g) Declaració responsable del nombre de persones en alta durant un període igual o superior a 9 mesos, en la plantilla de l'entitat sol·licitant en l'exercici pressupostari anterior al que finança la present convocatòria (en cap cas es tindran en compte els contractes subvencionats a través dels programes mixtos d'ocupació-formació) i acreditació documental de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període, que reunisquen alguna de les condicions següents: Persones amb diversitat funcional reconeguda amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 % (discapacitat física, psíquica o sensorial), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu, persones en situació o risc d'exclusió social (immigrants, minories ètniques) i dones víctimes de violència de gènere. Persones amb diversitat funcional reconeguda amb un grau igual o superior al 33 % (discapacitat física, psíquica o sensorial), persones amb un trastorn mental greu o molt greu. Aquestes circumstàncies s'han d'acreditar amb la presentació de l'Informe de treballadors en alta (ITA) de la Seguretat Social, que inclou el període comprés entre el 01/01/2019 i fins a una data inclosa dins del termini de sol·licitud. Persones en situació o risc d'exclusió social que acrediten aquesta condició mitjançant un certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió del qual estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud. Dones víctimes de violència de gènere, situació que s'ha d'acreditar per qualsevol dels mitjans previstos en l'art. 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. h) Acreditació documental del fet que en l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat figura com a objectiu d'aquesta treballar a favor de la igualtat d'homes i dones. En cas que l'entitat no dispose d'escriptura de constitució o estatuts, ha de presentar una declaració responsable a aquests efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal compleixen aquest requisit per prescripció legal i no cal que presenten la declaració responsable. i) Disposar d'un pla d'igualtat. Si l'entitat disposa d'un pla la vigència del qual ha finalitzat, només caldrà la presentació de la resolució del visat del pla d'igualtat expirat i la sol·licitud de tramitació d'un nou pla, juntament amb la documentació presentada davant de l'organisme competent en igualtat de gènere. Entre l'expiració del pla anterior i la sol·licitud del nou no pot haver transcorregut més de sis mesos. L'aportació de la documentació recollida en aquest apartat té caràcter voluntari, en conseqüència, només es valorarà la documentació que acompanye l'entitat en el termini de sol·licitud, sense que siguen procedents requeriments d'aquesta. Projecte formatiu El projecte d'acció formativa, que s'ha de presentar telemàticament, segons el model normalitzat, ha de recollir, per aquest ordre, els aspectes següents: a) Dades generals de l'acció formativa: · Codi, nom de l'especialitat i el numeral corresponent, d'acord amb el que preveuen els annexos a la resolució de la convocatòria. · Adreça completa del lloc d'impartició, que ha de coincidir amb el domicili inscrit o acreditat, número de cens i identificació de l'aula inscrita o acreditada on es projecta impartir l'acció formativa. · Priorització de les accions. · Nombre de participants: 1. Modalitats de "Formació per a la inserció", "Modular transversal" i "Formació per a completar certificats": entre 10 i el número respecte del qual s'haja inscrit o acreditat l'entitat. 2. Modalitat "Col·lectius": entre 6 i 10. 3. Modalitat "Formació a mida de les empreses": a proposta de l'entitat, amb el límit del nombre d'alumnes que figuren en l'acreditació o inscripció de l'aula on estiga previst impartir l'acció formativa. · Nombre d'hores. En el cas de la formació a mida de les empreses, si se sol·licita una especialitat que no estiga d'alta en el Catàleg d'especialitats a la data de la sol·licitud, s'ha d'aportar el programa formatiu per a l'alta de la nova especialitat formativa dissenyada conjuntament amb LABORA -Servei Valencià d'Ocupació i Formació, així com un informe motivat de la necessitat d'aquesta, segons el model de l'annex IV de la Resolució de 12 de març de 2010, SEPE, per la qual s'estableix el procediment per a la inclusió de noves especialitats en el catàleg d'especialitats formatives (BOE 24-03-2010). S'hi ha de fer constar si s'executarà directament pel beneficiari o serà subcontractada amb un centre acreditat o inscrit, i indicar l'adreça completa del lloc d'impartició, que en el cas de formació inclosa en el Catàleg d'especialitats formatives, coincidirà amb el domicili inscrit o acreditat i s'indicarà el número de cens i identificació de l'aula on es projecta impartir l'acció formativa. Quan es tracte de formació no inclosa prèviament en el catàleg esmentat, s'ha d'aportar la documentació identificativa del lloc d'impartició (plans, certificat de compliment de condicions higièniques, de seguretat, etc.), declaració responsable que les instal·lacions en les quals s'impartirà l'acció formativa són adequades per a la seua impartició i de tindre a la seua disposició a l'inici de l'acció formativa les dotacions necessàries per al desenvolupament. En tot cas, les instal·lacions han de reunir les condicions higièniques, acústiques, d'habitabilitat i seguretat exigides per la legislació vigent. En el cas de subcontractació, el beneficiari ha de sol·licitar l'autorització prèvia segons el que estableix l'article 29, apartats 3 i 7.d, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i acompanyar l'esmentada sol·licitud del contracte que es preveu formalitzar. LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació resoldrà l'autorització en el termini de 20 dies des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació. En cas contrari, s'entendrà aquesta atorgada. b) Compromís d'inserció: S'ha d'especificar el percentatge d'inserció que s'assumeix voluntàriament. Per a la modalitat "Formació a mida de les empreses", el compromís de contractació assumit en les condicions previstes anteriorment. c) En la modalitat "Formació per a la inserció", a més de l'especialitat principal, en el cas que aquesta s'impartisca completa, o encara que s'impartisca parcialment si té una durada d'almenys 250 hores, s'ha d'impartir l'especialitat "FCOO03" (inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere), que ha de tindre una durada de 10 hores. En els mateixos casos, s'ha d'incorporar l'especialitat FCOO04, "Foment i promoció del treball autònom", amb una durada de 30 hores, excepte en el cas de l'especialitat ADGD0210, "Creació i gestió de microempreses", numeral 2633. En la modalitat "Formació a mida de les empreses" s'ha d'impartir l'especialitat FCOO03. En la modalitat "Formació modular transversal", no s'ha d'impartir formació complementària. En la modalitat "Formació per a completar certificats de professionalitat", s'ha d'impartir l'especialitat FCOO03. En la modalitat "Col·lectius", a més de l'especialitat principal, si té una durada d'almenys 250 hores, s'ha d'impartir l'especialitat FCOO03. En tot cas, es podran impartir fins a 3 especialitats complementàries més, sempre que la suma d'aquestes no supere el nombre d'hores de l'especialitat principal, i l'entitat, si escau, estiga inscrita o acreditada en aquestes. L'especialitat FCOO03, quan estiga prevista en l'acció formativa, ha de ser impartida bé per personal docent que impartisca algun dels mòduls propis del certificat de professionalitat, o bé, en el cas que aquest personal docent no dispose de la formació necessària per a impartir-la, la podrà impartir personal docent que complisca el perfil requerit. d) Quan l'especialitat principal de l'acció formativa siga de certificat de professionalitat, incloent-hi en l'itinerari formatiu el mòdul de PPNL/FCT, s'ha d'incloure el nom del centre o els centres de treball, l'empresa o les empreses on es preveja la realització, amb l'expressió de l'activitat principal que té, sense perjudici que, posteriorment, s'hi incorporen noves empreses. e) Indicació expressa que el professorat compleix el perfil i els requisits previstos en el corresponent certificat de professionalitat, així com els específics referits a formadors i tutors formadors previstos en l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, per la qual es desplega el Reial decret 34/2008, de 18 de gener. Quan es tracte de formació no vinculada a certificats de professionalitat, la manifestació expressa que el personal docent proposat compleix els requisits mínims exigits pel programa formatiu de l'especialitat respecte del nivell acadèmic la o titulació, l'experiència professional, si escau, i, a més, que té una formació metodològica de 100 hores com a mínim. L'Administració podrà sol·licitar tota la documentació acreditativa d'aquest perfil que estime convenient. f) Desglossament del pressupost necessari per a dur a terme l'acció formativa. g) Si escau, entitats o organismes que col·laboren en el finançament de l'acció. h) Proposta organitzativa. i) En la modalitat "Col·lectius", s'ha d'acreditar que el personal docent i els equips de suport són adequats a les necessitats del col·lectiu al qual s'adreça la formació. Per a això, han de comptar, com a mínim, amb el personal següent: · Com a mínim, una persona amb titulació universitària en Psicologia, Pedagogia o Psicopedagogia, Ciències de l'Educació; una titulació universitària en Educació Social, Treball Social o Magisteri; o el títol de tècnic superior en Integració Social, que assumirà les tasques de coordinació del curs. · Una persona experta en l'especialitat de Formació per a l'Ocupació, preferentment amb coneixements polivalents teoricopràctics. Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant una documentació acreditativa de l'experiència en les especialitats sol·licitades. Quan es tracte de formació certificable, han de complir els requisits de titulació previstos en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, així com els específics del corresponent certificat, si escau. · Es podrà comptar, així mateix, amb altres perfils professionals en funció de les característiques del col·lectiu destinatari, per a la qual cosa s'ha de fer constar la seua titulació, les funcions i els objectius en el projecte. En el termini de 15 dies des de l'inici de l'acció formativa, l'entitat ha d'incorporar itineraris individualitzats d'inserció que implicaran una anàlisi de les necessitats i les característiques de cada participant.

Impresos associats

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'ha d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on es pot accedir al tràmit de presentació de sol·licituds d'ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web labora.gva.es, mitjançant l'enllaç "Sol·licitud telemàtica". Per a fer-ho, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. 1. Les notificacions es practicaran per mitjans electrònics i seran vàlides sempre que permeten tindre'n constància de l'enviament o la posada a disposició, de la recepció o l'accés per l'interessat o el seu representant, de les dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna del remitent i destinatari d'aquesta. L'acreditació de la notificació efectuada s'incorporarà a l'expedient. Si, per raons tècniques o de qualsevol altra índole, la notificació electrònica no és possible, s'ha de practicar per mitjà de correu certificat. 2. Quan, en qualsevol moment, es considere que algun dels actes dels interessats no reuneix els requisits necessaris, l'Administració li ho farà saber i li concedirà un termini de deu dies per a esmenar-ho. Als interessats que no atenguen el requeriment, es podrà declarar perdut el dret al tràmit corresponent; no obstant això, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals si es produeix abans o dins del dia que es notifique la resolució en la qual es tinga per transcorregut el termini.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1.1. Les ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva, en els termes establits en el títol I de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 1.2. La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació. En el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori continga errors o siga insuficient, l'òrgan instructor requerirà l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 1.3. Valoració. Per a la valoració dels projectes, es constituirà una comissió de valoració que, a la vista de la documentació que hi ha en l'expedient i amb la prèvia ponderació dels criteris recollits en l'annex I de la resolució de convocatòria, emetrà un informe motivat en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació. Una vegada realitzades les valoracions, s'emetrà una llista provisional de valoració en què quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació final de cada una de les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'aquestes subvencions. Aquesta llista es publicarà en la pàgina web de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació a fi que puguen realitzar les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses aquestes al·legacions, la comissió de valoració emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concrete el resultat definitiu de la valoració amb indicació dels factors o criteris que s'han tingut en compte en la valoració i la seua aplicació concreta en els seus corresponents annexos. Les llistes de valoració annexes a aquestes actes es publicaran en la pàgina web de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtingudes per les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiaris de les subvencions previstes en la corresponent convocatòria, sense que s'hi puguen fer al·legacions. 1.4. Propostes de resolució. A la vista de l'expedient i de l'informe de valoració, l'òrgan instructor formularà les propostes de resolució corresponents. En la modalitat "Formació a mida de les empreses", amb la prèvia comprovació que es compleixen els requisits exigits en l'ordre, l'òrgan instructor emetrà una proposta de resolució amb la indicació del compliment d'aquests. Quan l'import de la subvenció de la proposta de resolució siga inferior al que figura en la sol·licitud presentada, es podrà instar l'entitat beneficiària a la reformulació de la seua sol·licitud en els termes establits en l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 1.5. Resolució Una vegada vista de la proposta de l'òrgan instructor, la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació. A excepció de la modalitat "Formació a mida de les empreses", els expedients es resoldran per ordre de més a menys puntuació fins a esgotar el crèdit disponible, si bé, en la modalitat "Formació per a la inserció" i "Modular transversal" es resoldran per ordre de més a menys puntuació, però dins de cada una de les fases i en l'ordre previst en la convocatòria. En la modalitat "Formació a mida de les empreses", es resoldran amb la prèvia comprovació que es compleixen els requisits exigits en l'ordre de bases, a proposta de l'òrgan d'instrucció, fins a esgotar el crèdit disponible.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Modalitat "Formació per a la inserció" i "Formació modular transversal". B) Baremació EFO Baremació EFOTEC Normes de qualitat Experiència centre Grau d'execució C) Grau d'inserció o contractació Compromís voluntari d'inserció Grau de compliment del compromís voluntari d'inserció D) Inclusió social Igualtat entre dones i homes Modalitat "Col·lectius" i "Formació per a completar certificats de professionalitat". A) Adequació de l'oferta formativa a la formació certificable B) Baremació EFO Baremació EFOTEC Normes de qualitat Experiència centre Grau d'execució C) Grau d'inserció o contractació Compromís voluntari d'inserció Grau de compliment del compromís voluntari d'inserció D) Inclusió social Igualtat entre dones i homes En cas d'empat entre dos o més projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut més puntuació en els apartats A, B, D i C per aquest ordre, i, si encara així persistira l'empat, s'atendrà el número d'ordre de l'expedient de la modalitat de formació per a la inserció i formació modular transversal. B) Baremació EFO Baremació EFOTEC Normes de qualitat Experiència centre Grau d'execució C) Grau d'inserció o contractació Compromís voluntari d'inserció Grau de compliment del compromís voluntari d'inserció D) Inclusió social Igualtat entre dones i homes Modalitat "Col·lectius" i "Formació per a completar certificats de professionalitat". A) Adequació de l'oferta formativa a la formació certificable B) Baremació EFO Baremació EFOTEC Normes de qualitat Experiència centre Grau d'execució modalitat "Formació per a la inserció" i "Formació modular transversal" B) Baremació EFO Baremació EFOTEC Normes de qualitat Experiència centre Grau d'execució C) Grau d'inserció o contractació Compromís voluntari d'inserció Grau de compliment del compromís voluntari d'inserció D) Inclusió social Igualtat entre dones i homes Modalitat "Col·lectius" i "Formació per a completar certificats de professionalitat". A) Adequació de l'oferta formativa a la formació certificable B) Baremació EFO Baremació EFOTEC Normes de qualitat Experiència centre Grau d'execució C) Grau d'inserció o contractació Compromís voluntari d'inserció Grau de compliment del compromís voluntari d'inserció D) Inclusió social Igualtat entre dones i homes En cas d'empat entre dos o més projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut més puntuació en els apartats A, B, D i C per aquest ordre, i, si encara així persistira l'empat, s'atendrà el número d'ordre de l'expedient. C) Grau d'inserció o contractació Compromís voluntari d'inserció Grau de compliment del compromís voluntari d'inserció D) Inclusió social Igualtat entre dones i homes En cas d'empat entre dos o més projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut més puntuació en els apartats A, B, D i C per aquest ordre, i, si encara així persistira l'empat, s'atendrà el número d'ordre de l'expedient.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació. La resolució del procediment correspondrà a la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació per delegació de la Direcció General de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Obligacions

Obligacions

Sense perjudici de les altres obligacions que estableix la Llei 30/2015, de 9 de setembre, el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, i l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, constitueixen obligacions dels beneficiaris: 1) Aportar la informació i documentació que es requerisca durant la fase d'instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, que s'establisquen les administracions competents. 2) Garantir la gratuïtat de les accions formatives. 3) Haver fet o, si és el cas, haver garantit les devolucions de quantitats concedides i pagades en convocatòries anteriors i acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant a la data de concessió com a la de pagament. 4) Comunicar a l'òrgan concedent competent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. 5) Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció i fer-se el pagament d'aquesta, que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. 6) Fer constar el caràcter públic del finançament de l'activitat subvencionada i, si és el cas, el cofinançament del Fons Social Europeu o de qualsevol altre fons comunitari o supranacional. 7) Remetre a l'òrgan competent una comunicació d'inici de la formació que desenvoluparà, inclosa qualsevol modificació posterior, i, si és el cas, la comunicació de finalització, d'acord amb el contingut, els terminis i el procediment que a aquest efecte se l'informe. 8) Informar l'alumnat de l'abast de la formació i de si aquesta és conduent o no a l'obtenció d'un certificat de professionalitat complet o la seua acreditació parcial. 9) En els programes amb compromís de contractació, informar l'alumnat a l'inici de l'acció formativa dels seus drets i obligacions, així com de les condicions bàsiques de la contractació proposada. 10) Portar una comptabilitat separada o codi comptable adequat, respecte de totes les transaccions relacionades amb l'activitat subvencionada i disposar d'un sistema informatitzat de registre i emmagatzematge de dades comptables. 11) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicables en virtut de disposició legal o reglamentària. 12) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans que s'hagen tingut en compte per a l'acreditació de l'especialitat. 13) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectue LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació o qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris. 14) Comprovar que les persones participants disposen dels requisits d'accés, o de les competències clau per a realitzar l'acció formativa en funció dels requeriments d'aquesta. 15) Conservar, almenys durant un termini de 4 anys, els justificants de la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció, així com de l'aplicació dels fons rebuts, a l'efecte de les actuacions de comprovació i control. 16) Comunicar, si és el cas, la renúncia a l'execució de la subvenció concedida en un termini màxim de 2 mesos des de la notificació d'aquesta. 17) Acceptar la seua inclusió en la llista d'entitats beneficiàries que es publicarà d'acord amb el que preveu l'article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació i el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social (Servei Públic d'Ocupació Estatal). 18) Recaptar dels participants de l'actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades de l'article 125.2.d i e del Reglament 1303/2013 i l'article 5 i l'annex I del Reglament 1304/2013, els dos del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. 19) Cooperar en la tramitació de les ajudes a l'alumnat. 20) Subscriure en relació amb l'alumnat, tant desocupat com ocupat, una pòlissa d'assegurança d'accidents i responsabilitat civil dels participants. 21) En el cas d'especialitats vinculades a certificats de professionalitat, complir tot el que estableix el Reial decret 34/2008, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, i l'Ordre ESS/1897/2013, que el desplega. 22) Complir la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat.

Observacions

Observacions

Les resolucions que s'adopten sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes esgoten la via administrativa i, contra aquestes, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació de la present resolució, d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 8, apartat 3, així com l'article 46, apartat 1, els dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Quantia La quantia de la subvenció es determina mitjançant el producte del nombre d'hores pel nombre de persones participants i per l'import del mòdul específic corresponent, per a cada una de les accions formatives convocades i de les pràctiques professionals no laborals que conformen el programa de formació. Els mòduls econòmics (cost/hora/alumne) aplicables a l'efecte de determinar les subvencions destinades al finançament de cada una de les accions formatives d'aquesta convocatòria es publiquen en l'annex V d'aquesta convocatòria. De conformitat amb l'article 76.c del Reglament general de subvencions, la fixació dels mòduls específics de cada especialitat formativa s'ha dut a terme a través d'un estudi per a la "Implantació d'un sistema de justificació per mòduls econòmics de les subvencions concedides en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació", sobre la base de les despeses justificades i revisades de les accions formatives dirigides prioritàriament les persones desocupades dels anys 2016, 2017 i 2018. Pagament 1. Bestreta: D'acord amb el que preveu l'article 6.8 de la Llei 30/2015, Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es preveuen entregues de fons amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa de fins al 25 % de l'import concedit. Igualment, es preveu el pagament de fins a un 35 % addicional una vegada s'acredite l'inici de l'activitat formativa, per a la qual cosa es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a l'efecte i que comprendran les opcions següents: a) Sol·licitar, abans de l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35 % addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa. b) Sol·licitar, abans de l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, si escau, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35 % de la subvenció concedida. Així mateix, l'entitat beneficiària pot sol·licitar una única bestreta de fins al 60 % de l'import concedit una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. Llevat que l'entitat beneficiària estiga exempta d'aquesta obligació, d'acord amb la normativa vigent, s'ha de presentar un aval bancari per un import igual a la quantitat que s'anticiparà. L'entitat beneficiària ha de depositar la garantia en la corresponent direcció territorial de la conselleria competent en matèria d'hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, ha de ser presentada per l'entitat beneficiària en la corresponent direcció territorial competent en matèria de formació professional per a l'ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat. Les garanties s'han de cancel·lar per acord de l'òrgan concedent en els casos següents: 1. Una vegada comprovada de conformitat l'adequada justificació de la bestreta. 2. Quan s'hagen reintegrat les quantitats anticipades. D'acord amb el que preveu l'article 19.5 de la Llei general de subvencions, els rendiments financers que generen els fons lliurats a les entitats beneficiàries no incrementen l'import de la subvenció concedida, per raó de l'escassa quantia d'aquests i la dificultat d'aplicar-los a les activitats subvencionades i de fer-ne el seguiment i el control. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària ha d'acreditar, per mitjà d'una declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al pagament, caldrà acreditar que està al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes. Dins del termini de justificació previst en aquesta convocatòria, l'entitat ha d'ingressar els romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del Banco Santander, a favor de LABORA -Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i acreditar-ho davant del mateix òrgan amb la identificació del número d'expedient. Les bestretes i/o pagaments restants que haja de fer l'Administració es faran efectius en el termini màxim de tres mesos, a comptar des de la presentació per l'entitat beneficiària de la documentació requerida per a sol·licitar aquesta bestreta, o de sis mesos des de la presentació de la justificació a través de mòduls específics dels programes de formació. Liquidació de la subvenció: El pagament de la subvenció s'ha de fer efectiu en finalitzar l'acció subvencionada, una vegada comprovada la justificació i posterior proposta de pagament de la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària ha d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. També ha d'acreditar, mitjançant una declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que preveu l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. El càlcul de la quantia de la subvenció es farà utilitzant un model mixt en relació amb el producte i el resultat aconseguit. El càlcul es farà de la forma que estableix el resolc vint-i-uné de la resolució de convocatòria. En el cas que la quantia calculada resulte inferior a les quanties transferides en concepte de bestreta, s'haurà de fer el reintegrament de l'excés en el compte número ES50-0049-1827-81- 2410382871, del BSCH (Banco Santander Central Hispano) a favor de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de 6 mesos, a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut aquest termini, sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu. Aquest termini queda suspés en el moment de la declaració de l'estat d'alarma i es reprendrà en virtut de la Resolució de 12 de maig de 2020, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, sobre continuació de procediments indispensables per a la protecció de l'interés general derivats de la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, pel període que reste.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

1. D'acord amb l'article 15 de l'ordre de bases, l'incompliment dels requisits establits en aquesta i la resta de normes aplicables, així com de les condicions que s'hagen establit en la corresponent resolució de concessió, donarà lloc a la pèrdua total o parcial del dret al cobrament de la subvenció o, amb el previ procediment de reintegrament oportú, a l'obligació de retornar totalment o parcialment la subvenció percebuda i els interessos de demora que puguen correspondre. 2. L'incompliment total de les finalitats per a les quals es va concedir la subvenció o de l'obligació de justificació d'aquesta donarà lloc al reintegrament del 100 % de la subvenció concedida. Igualment, es considerarà que concorre l'incompliment total si la realització de l'activitat subvencionada no arriba al 25 % dels seus objectius, mesurats amb l'indicador del nombre d'hores de formació multiplicat per nombre d'alumnes finalitzats. A aquest efecte, s'inclouran també les hores d'absència que resulten computables per falta justificada o per col·locació. Sense perjudici del que preveu l'LGS, en matèria d'infraccions i sancions administratives, seran causes específiques per a declarar la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida i, si és el cas, de reintegrament d'aquesta: a) La falta de comunicació de l'inici de les accions formatives en el termini i la forma previstos. b) Percebre per qualsevol concepte alguna quantia o remuneració de l'alumnat participant en l'acció subvencionada. c) La falsedat de les dades contingudes en la documentació que s'ha de presentar en la justificació. d) Incompliment de les condicions establides per a la subcontractació. e) Qualsevol altre motiu que perjudique la fi última per la qual s'haja concedit la subvenció. En el supòsit de la modalitat de formació per a completar certificats de professionalitat, es considerarà com a finalitat última per la qual s'ha atorgat la subvenció que el 100 % de les persones participants en aquestes accions formatives puguen avançar per a completar el certificat de professionalitat corresponent, del qual han de tindre superats un o diversos mòduls i/o unitats formatives. f) No impartir l'acció formativa (especialitat) en una aula prèviament acreditada o inscrita. g) Suposarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'aquesta que la subvenció es destine a la realització d'una activitat, o al compliment d'una finalitat que manifestament supose un greuge o menyspreu cap als senyals d'identitat del poble valencià. 3.Els incompliments parcials que no afecten les característiques essencials del projecte determinaran la minoració proporcional i, si és el cas, el reintegrament de la subvenció, que es liquidarà seguint les fases següents: a) Incompliment del compromís d'inserció laboral assumit voluntàriament en totes les modalitats. S'haurà d'efectuar una minoració de manera proporcional al grau d'incompliment de fins al 50 % de l'import de la subvenció liquidada. A aquest efecte, es considerarà complit el compromís d'inserció d'un alumne quan es produïsca amb posterioritat al 75 % de la duració de l'acció formativa. b) Incompliment de la inserció laboral en la modalitat de formació a mida. S'efectuarà una minoració de manera proporcional al grau d'incompliment del compromís adquirit, de fins al 100 % de l'import de la subvenció liquidada.