Detall de Procediment

Sol·licitud de reconeixement del dret i concessió de la prestació econòmica per a la sustentació a la criança en famílies acollidores en concepte de despeses mèdiques qualificades.

Codi SIA: 2408122
Codi GUC: 21637
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Prestacions econòmiques destinades a contribuir a les despeses d'assistència mèdica qualificada que puguen produir-se, de les persones menors d'edat acollides en qualsevol de les seues modalitats. Es consideren despeses d'assistència mèdica qualificada els tractaments odontològics o d'ortodòncia, metges de qualsevol especialitat, psicològics, logopèdics o pedagògics, així com la utilització de pròtesi i la realització de proves diagnòstiques, que no estiguen coberts totalment o parcialment per la xarxa sanitària pública, la quantia de la qual supere el 25% de la prestació econòmica que mensualment s'esdevinga a l'empara del Decret 35/2021 de 26 de febrer, del Consell, de regulació de l'acolliment familiar. A l'efecte de còmput del percentatge exigit per a la consideració d'una despesa mèdica com a qualificat es tindrà en compte l'import del conjunt de despeses individuals que responen a una mateixa necessitat mèdica o tractament.

Observacions

Observacions

Les despeses d'assistència mèdica qualificada són compatibles i no substitueixen a la prestació econòmica mensual que s'abone per despeses derivades de l'acolliment familiar o la disponibilitat per a l'acolliment. En les despeses d'assistència mèdica qualificada es proposarà reconéixer el dret a percebre la prestació econòmica per al finançament de la despesa i la concessió total del seu import, encara que el mateix vaja a fer-se efectiu en diversos exercicis. Tot això fins al límit màxim anual que s'aprove en la corresponent Llei de pressupostos de la Generalitat. Si la despesa superara el cost màxim anual i es tractara d'una despesa continuada o tractament pluriennal, la família acollidora podrà sol·licitar en exercicis següents la part de l'import del tractament no concedit. No seran susceptibles de finançament les despeses mèdiques qualificades produïts en exercicis anteriors.

Requisits

Requisits

· Tindre formalitzat l'acolliment, en els termes i amb les prescripcions establides legalment. · Que la persona menor d'edat acollida es trobe sota la guarda o tutela de la Generalitat. · Que no es tracte d'una delegació de guarda amb finalitats d'adopció, excepte famílies acollidores que adopten a xiquet i xiqueta acollit que es trobe en qualsevol de les situacions descrites en les lletres anteriors de l'apartat "sol·licitants".

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- Famílies acollidores que tinguen formalitzat i vigent un acolliment familiar d'una/s persona/s menor/és d'edat, que es trobe/n sota la tutelay/o guarda i que no es tracte d'una delegació de guarda amb finalitats d'adopció. -Famílies acollidores que adopten al xiquet, xiqueta o adolescent que estiguen acollint, sempre que es troben compresos en algun dels supòsits que a continuació s'indiquen: a) Persones menors d'edat amb discapacitat/diversitat funcional física, orgànica, intel·lectual, sensorial, problemes de salut mental o pluridiscapacitat severa/molt severa que exigisca una provisió de suports intensa, així com amb malalties cròniques greus i/o amb necessitats mèdiques que requerisquen una dedicació intensiva. b) Persones menors d'edat amb problemes de conducta i emocionals greus que dificulten la seua adaptació i integració social i familiar. c) Adolescents gestants o amb filles i/o fills a càrrec. d) preadolescents o adolescents per als qui no es dispose de família acollidora. e) Grups de xiquetes, xiquets i adolescents que hagen de romandre junts i que presenten unes especials necessitats diferents del nombre de persones a acollir com a grup.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Codi Civil.
  • Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció Jurídica del Menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'Enjudiciament Civil.
  • Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat de drets i garanties de la Infància i l'Adolescència.
  • Decret 35/2021, de 26 de febrer, de regulació de l'acolliment familiar.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Tot l'any.

Formularis documentació

- Sol·licitud segons imprés normalitzat, degudament emplenat. Haurà de realitzar-se una sol·licitud per cada procés mèdic o terapèutic. - Model de domiciliació bancària solo per a comunicar qualsevol variació respecte a les dades bancàries on vol rebre l'ingrés. - Factura acompanyarà la sol·licitud relativa a les despeses mèdiques, o pressupost en cas de pagament anticipat, a nom de la persona acollida així com el corresponent informe de necessitat d'aquests, subscrit per personal tècnic de l'òrgan competent per a la instrucció de l'expedient de protecció o, en el seu cas, del professional competent segons el concepte de la despesa.

Presentació

Presentació

Presencial
Presencial En els registres de les Direccions Territorials amb competència en matèria de protecció de persones menors d'edat de cada província, segons els casos: Registre de la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives. Secció d'Acolliment familiar. Alacant. C/Teatre 37, 03001-Alacant Registre de la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives. Secció de Família i Adopcions. Castelló. C/ Hnos Bou 81, 12003 Castelló. Registre de la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives. Secció de Menors II. València. Avda de l'Oest 36. València. L'atenció presencial i registre de documents en la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives de València serà únicament mitjançant cita prèvia, que es pot sol·licitar a través del telèfon d'informació de la generalitat 012 o a través d'Internet:https://www.gva.es/es/inicio/servicios_linea/citas_previas No obstant això, les sol·licituds també es podran presentar: -En qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració Autonòmica Valenciana, de l'Estat, o a la d'alguna de les entitats que formen part de l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'españa a l'estranger. -En qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
Telemàtica
Per Internet Les sol·licituds es presentaran preferentment de manera telemàtica: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18498&version=amp Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados). IMPORTANT: abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en el qual heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: 1- Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre'ls. 3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica, que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Escriviu el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD". * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu, igualment, l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó "Registrar" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1.- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida cada vegada que se sol·licite la prestació econòmica en concepte de despeses mèdiques qualificades. 2.- Instrucció de l'expedient: realització d'ofici de les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut dels quals s'ha de pronunciar la resolució. 3.- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no acompanye la documentació que resulte exigible, es requerirà a la persona interessada perquè esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució. 4.- Proposta de resolució de l'òrgan instructor al competent per a resoldre. 5. Resolució estimatòria o desestimatòria segons siga procedent, mitjançant resolució administrativa diferent a la de la prestació econòmica per a la sustentació de la criança de xiquets, xiquetes i adolescents.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Direccions Territorials d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

Observacions

Observacions

La resolució administrativa que es dicte en aquest procediment no posa fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se recurs d'alçada davant l'òrgan superior jeràrquic del qual els haguera dictats, en els termes previstos en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La quantia de la prestació de les despeses mèdiques qualificades, quan siga procedent, serà per l'import total de la despesa fins al límit que figure en la Llei de pressupostos aplicable segons l'exercici econòmic de què es tracte. A l'efecte de còmput del percentatge exigit per a la consideració d'una despesa mèdica com a qualificat es tindrà en compte l'import del conjunt de despeses individuals que responen a una mateixa necessitat mèdica o tractament. PAGAMENT Les despeses d'assistència mèdica qualificada seran abonats cada vegada que es produïsquen en l'exercici econòmic corresponent, en els termes previstos en el Decret 35/2021, fins a aconseguir la quantia màxima anual per persona menor d'edat acollida, que s'establisca per la Llei de Pressupostos de la Generalitat aplicable. Igualment, i tenint en compte el límit màxim anual que s'aprove en la Llei de Pressupostos, en les despeses d'assistència mèdica qualificada es proposarà reconéixer el dret a percebre la prestació econòmica per al finançament de la despesa i la concessió total del seu import encara que el mateix vaja a fer-se efectiu en diversos exercicis. Serà abonats mitjançant transferència bancària de titularitat de la persona o persones beneficiàries.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar serà de tres mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, el sentit del silenci serà estimatori. Tot això sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La persona titular de les direccions territorials d'igualtat i polítiques inclusives.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

La comissió d'infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal en matèria de subvencions serà sancionada d'acord amb el que es disposa en el Capítol IV del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de l'a Generalitat, d'Hisenda pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
Termini justificació: OBERT

Presentació

Presentació