Detall de Procediment

Ajudes urgents al personal artístic i tècnic de les arts escèniques, la música, les arts visuals i l'audiovisual i altres activitats culturals suspeses o reduïdes a conseqüència de la COVID-19.

Codi SIA: 2451280
Codi GUC: 21962
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: TANCAT
(23-11-2021
10-12-2021)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El que es pretén amb aquestes ajudes és pal·liar la situació de necessitat material i vulnerabilitat del personal artístic i tècnic de les arts escèniques, la música, les arts visuals i l'audiovisual i altres activitats culturals que desenvolupen les seues activitats en l'àmbit competencial de la Comunitat Valenciana i que, per raó de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 a la Comunitat Valenciana, han patit una reducció dràstica i involuntària dels seus ingressos econòmics, entre el 14 de març de 2020 fins al 9 de maig de 2021, és a dir, des que es va iniciar el primer estat d'alarma fins que ha acabat el segon, afavorint així la sostenibilitat del sector cultural en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

1. Aquestes subvencions es concediran de manera directa, de conformitat amb l'article 168.1 c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i del que preveu l'article 22.2 c de la Llei 38/2003, de 17 de novembre de subvencions, perquè concorren raons d'interés públic, econòmic i social. En concret, el caràcter singular d'aquestes subvencions deriva de la naturalesa excepcional, única i imprevisible, de la situació d'emergència originada per la pandèmia de la COVID-19 i de la inajornable necessitat de pal·liar els efectes econòmics de la crisi sanitària. 2. Concorren raons d'interés públic, social i econòmic, amb la finalitat de reduir els efectes negatius provocats per les mesures excepcionals adoptades des de l'aparició de la pandèmia i des de la declaració dels estats d'alarma, la qual cosa ha suposat una restricció important de l'activitat econòmica a causa de la COVID-19. Aquestes ajudes es concedeixen a totes les persones en les quals concórreguen els requisits establits, es requereix la seua concessió directa, sense que procedisca una convocatòria pública.

Requisits

Requisits

a) En el cas de persona treballadora, estar empadronada i residir legalment en un municipi de la Comunitat Valenciana, almenys des de l'1 de gener de 2020. b) En el cas d'autònom, tindre el seu domicili fiscal en un municipi de la Comunitat Valenciana, almenys des de l'1 de gener de 2020. c) Haver exercit alguna activitat professional com a mínim 2 dies entre el 14 de març de 2020 i el 9 de maig de 2021, per compte propi, en situació d'alta en Règim Especial d'Autònoms de la Seguretat Social (RETA), o per compte d'altri en el Sistema Especial d'Artistes del Règim General de la Seguretat Social o bé en el Règim General de la Seguretat Social, en activitats de les arts escèniques, la música, les arts visuals, l'audiovisual i altres activitats culturals. d) No haver obtingut ingressos des del 14 de març de 2020 fins al 9 de maig de 2021 per un import superior a 16.000 euros en activitats de l'àmbit cultural. e) En el cas d'autònom, estar donat d'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) en algun dels epígrafs que es recullen en l'annex I d'aquesta ordre, amb anterioritat al 14 de març de 2020. Per al cas del personal tècnic, l'alta en el codi IAE s'ha de desenvolupar majoritàriament en activitats de l'àmbit cultural. f) Acreditar de manera fefaent almenys 3 activitats culturals suspeses des del 14 de març de 2020 fins al 9 de maig de 2021 a conseqüència de la COVID-19 a la Comunitat Valenciana (festivals, espectacles, concerts, recitals, tallers...), així com els serveis pels quals havia sigut contractada o als quals s'havia compromés. g) No estar incursos en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, excepte en el que disposa la lletra e de l'article esmentat.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

.Poden ser beneficiaris de les ajudes, artistes i personal tècnic de les arts escèniques, la música, l'art visual i l'audiovisual.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana ( DOGV núm 9220 bis, de 22/11/2021)

Formularis documentació

1. S'ha d'aportar la documentació següent: a) Formulari de la sol·licitud (annex II), en el qual s'inclou: a.1) Declaració responsable del compliment dels requisits, segons el que s'indica en l'article 8. a.2) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, segons el que s'indica en la disposició addicional segona. b) Certificat d'empadronament en el qual conste que la persona sol·licitant està empadronada en un municipi de la Comunitat Valenciana almenys des de l'1 de gener de 2020, per al cas de les persones treballadores. c) Informe de vida laboral, en el qual conste que el sol·licitant ha exercit alguna activitat professional com a mínim 2 dies des del 14 de març de 2020 fins al 9 de maig de 2021, per compte propi, en situació d'alta en el Règim Especial d'Autònoms de la Seguretat Social (RETA), o per compte d'altri en el Sistema Especial d'Artistes del Règim general de la Seguretat Social o bé en el Règim General de la Seguretat Social en activitats de les arts escèniques, la música, les arts visuals, l'audiovisual o altres activitats culturals. d) Dades de domiciliació bancària (model domiciliació bancària). 2. En la sol·licitud ha de constar l'autorització expressa del sol·licitant perquè l'òrgan gestor puga obtindre la informació que necessite per a poder comprovar les dades que figuren en la declaració responsable. En el cas d'oposar-se al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, el sol·licitant té l'obligació d'aportar els documents corresponents juntament amb l'escrit de sol·licitud de la subvenció. En concret, haurà de constar l'autorització perquè es puga obtindre a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a aquest efecte la informació relativa al següent: - Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària relatiu al domicili fiscal i l'alta en l'IAE en algun dels epígrafs que figuren en l'annex I, en el cas d'autònoms. 3. En el cas que la persona interessada no presente la documentació requerida o aquesta siga incorrecta, se li concedirà un termini màxim de deu dies hàbils perquè l'esmene, i es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud si no presenta aquesta documentació en els termes previstos en la llei de procediment administratiu comú.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i formularà la proposta de concessió a l'òrgan competent per a resoldre.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

A més del que disposa l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les persones beneficiàries: a) Facilitar totes les dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que els siga requerida per la Direcció General de Cultura i Patrimoni. b) Comunicar a l'òrgan gestor qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida. c) Complir les obligacions de transparència que estableix la legislació bàsica, de conformitat amb el que disposa l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en cas d'haver percebut durant un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 10.000,00 euros. En concret, han de publicar en la seua pàgina web (si en tenen) l'obtenció d'aquesta subvenció. d) Sotmetre's a les actuacions de control financer que preveuen els articles 113 i següents de la Llei 1/2015 i els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control.

Observacions

Observacions

Segons el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i articles 10, 14, 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa, aquest acte que posa fi a la via administrativa podrà ser recorregut potestativament en reposició o bé caldrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La quantia individualitzada de la subvenció per persona beneficiària serà de 2.000,00 €, excepte en el cas que el nombre de sol·licituds presentades supere l'import global màxim del crèdit inicialment assignat i no siga possible una ampliació d'aquest, es procedirà a repartir el crèdit esmentat a prorrata entre totes les sol·licituds que complisquen els requisits establits en l'article 3, en el qual es procedirà a repartir el crèdit esmentat a prorrata entre totes les sol·licituds que complisquen els requisits establits per la convocatòria.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre és de tres mesos a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa