Presentació de documentació obligatòria per a establiments afectats per la normativa d'accidents greus: pla d'emergència interior o autoprotecció, informe de seguretat, comunicació de realització d'inspecció periòdica. Indústria - GVA.ES
Presentació de documentació obligatòria per a establiments afectats per la normativa d'accidents greus: pla d'emergència interior o autoprotecció, informe de seguretat, comunicació de realització d'inspecció periòdica. Indústria
Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Què és
L'objectiu és registrar la documentació que, de conformitat amb el que estableix la normativa sobre accidents greus, han de presentar de manera obligatòria:
- Pla d'emergència interior o autoprotecció
- Informe de seguretat
- Comunicació de realització d'inspecció periòdica
Aquest tràmit NO INCLOU la presentació del document relatiu a les dades d'afecció que estableix l'article 7 (notificació) del Reial decret 840/2015, de 21 de setembre, que es presentarà exclusivament a través del tràmit següent (veure enllaços):
Afecció d'establiments a la normativa en matèria d'accidents greus: alta, modificació, canvi de titularitat, baixa. Comunicació d'accident greu. Indústria
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22034&version=amp
Per a qualsevol dubte relacionat amb la tramitació de l'expedient o amb el contingut del procediment li recomanem contacte amb el PERSONAL TÈCNIC O ADMINISTRATIU, a través del següent enllaç: http://www.indi.gva.es/es/cita-previa
A) PLA D'EMERGÈNCIA INTERIOR O AUTOPROTECCIÓ (article 12 del Reial decret 840/2015, d'accidents greus):
En tots els establiments subjectes a les disposicions d'aquest reial decret, l'industrial haurà d'elaborar un pla d'emergència interior o autoprotecció, en el qual es definisca l'organització i el conjunt de mitjans i procediments d'actuació, amb la finalitat de previndre els accidents de qualsevol tipus i, si és el cas, limitar els efectes a l'interior de l'establiment.
El seu contingut s'ha d'ajustar al que especifica la Directriu bàsica de protecció civil per al control i la planificació davant del risc d'accidents greus en els quals intervenen substàncies perilloses, aprovada pel Reial decret 1196/2003, de 19 de setembre, i la normativa en vigor en matèria d'autoprotecció. S'elaboraran prèvia consulta amb el personal de l'establiment i els treballadors d'empreses subcontractades o subcontractistes a llarg termini, i han de complir, en tot cas, el que disposa l'article 18, relatiu a la informació, consulta i participació dels treballadors, de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.
Els òrgans competents de les comunitats autònomes establiran la normativa adequada a fi que els industrials mantinguen actualitzats els plans d'emergència interior o d'autoprotecció, mitjançant la seua modificació d'acord amb els canvis que s'hagen produït en els establiments i, en tot cas, en períodes no superiors a tres anys. La revisió tindrà en compte els canvis que s'hagen produït en els establiments i, en tot cas, en períodes no superiors a tres anys. La revisió tindrà en compte els canvis que s'hagen produït en els establiments corresponents, així com els nous coneixements tècnics i els coneixements sobre les mesures que s'hagen de prendre en cas d'accident greu.
B) INFORME DE SEGURETAT (article 10 del Reial decret 840/2015):
Els industrials dels establiments de nivell superior estan obligats a elaborar un informe de seguretat, que tinga per objecte:
a. Demostrar que s'ha establit una política de prevenció d'accidents greus aplicada a través d'un sistema de gestió de la seguretat de conformitat amb els elements que figuren en l'annex II.
b. Demostrar que s'han identificat i avaluat els riscos d'accidents, amb especial rigor en els casos en què aquests puguen generar conseqüències greus, i que s'han pres les mesures necessàries per a previndre'ls i per a limitar les conseqüències que tenen sobre la salut humana, el medi ambient i els béns.
c. Demostrar que el disseny, la construcció, l'explotació i el manteniment de tota instal·lació, zona d'emmagatzematge, equips i infraestructura lligada al seu funcionament, que estiguen relacionats amb el risc d'accident greu en l'establiment, presenten una seguretat i fiabilitat suficients.
d. Demostrar que s'han elaborat plans d'emergència interior o autoprotecció i facilitar les dades necessàries que possibiliten l'elaboració del pla d'emergència exterior a fi de prendre les mesures necessàries en cas d'accident greu.
e. Proporcionar informació suficient a les autoritats competents perquè puguen prendre decisions en matèria d'implantació de nous establiments, o d'autorització d'una altra mena de projectes en les proximitats dels establiments existents.
L'informe de seguretat contindrà, com a mínim, la informació que recull la Directriu bàsica de protecció civil per al control i la planificació davant del risc d'accidents greus en els quals intervenen substàncies perilloses, aprovada pel Reial decret 1196/2003, de 19 de setembre.
c) REALITZACIÓ D'INSPECCIÓ PERIÒDICA:
Les inspeccions seran adequades per a la mena d'establiment de què es tracte, no dependran de la recepció de l'informe de seguretat ni de cap altre informe presentat i possibilitaran un examen planificat i sistemàtic dels equips tècnics, d'organització i de maneres de gestió aplicades en l'establiment, a fi que l'industrial puga demostrar, en particular:
a. Que ha pres les mesures adequades per a previndre accidents greus, tenint en compte les activitats de l'establiment.
b. Que ha pres les mesures adequades per a limitar les conseqüències d'accidents greus dins i fora de l'establiment.
c. Que les dades i la informació facilitats en l'informe de seguretat, o altres informes presentats, reflecteixen fidelment l'estat de seguretat de l'establiment.
d. Que ha establit programes i informat el personal de l'establiment sobre les mesures de protecció i actuació en cas d'accident.
El període entre dues visites in situ consecutives no excedirà UN ANY PER ALS ESTABLIMENTS DE NIVELL SUPERIOR I TRES PER ALS DE NIVELL INFERIOR.
D) CLASSIFICACIÓ D'ESTABLIMENTS AFECTATS PEL REIAL DECRET 840/2015:
Els establiments afectats pel Reial decret 840/2015 es classifiquen en 2 nivells:
1. Establiments de NIVELL INFERIOR:
Aquells en els quals estiguen presents substàncies perilloses en quantitats iguals o superiors a les que s'especifiquen en la columna 2 de la part 1, o de la part 2, de l'annex I; però inferiors a les quantitats que s'especifiquen en la columna 3 de la part 1, o de la part 2, de l'annex I. Tot això emprant, quan siga aplicable, la regla de la suma de la nota 4 de l'annex I.
2. Establiments de NIVELL SUPERIOR:
Aquells en els quals estiguen presents substàncies perilloses en quantitats iguals o superiors a les que s'especifiquen en la columna 3 de la part 1, o de la part 2, de l'annex I. Tot això emprant, quan siga possible, la regla de la suma de la nota 4 de l'annex I.
- Reial decret 840/2015, de 21 de setembre, pel qual s'aproven mesures de control dels riscos inherents als accidents greus en els quals intervinguen substàncies perilloses (BOE núm. 251, de 20/10/2015).
- Reial decret 1196/2003, de 19 de setembre, pel qual s'aprova la Directriu bàsica de protecció civil per al control i la planificació davant del risc d'accidents greus en els quals intervenen substàncies perilloses (BOE núm. 242, de 09/10/2003).
- Ordre 14/2022, de 5 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableix l'obligatorietat de comunicacions i notificacions per mitjans electrònics en determinats tràmits i procediments en les matèries d'Indústria, Energia i Minería....
A qui va dirigit
Les persones titulars dels establiments o els seus representants.
Com es tramita
- Presentació de la documentació corresponent de forma EXCLUSIVAMENT TELEMÀTICA
- Revisió per personal tècnic i anotació en el registre específic.
- Esmena, si és el cas.
- Inspecció, si és el cas.
- Expedient sancionador, si és el cas.
- Resolució d'arxiu, si és el cas.
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Procediments relacionats
- Afecció d'establiments a la normativa en matèria d'accidents greus: alta, modificació, canvi de titularitat, baixa. Comunicació d'accident greu. Indústria
- Inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV)
- Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats).
Sol·licitud
S'ha de presentar la documentació respectant els terminis següents:
- Comunicació de realització d'inspecció periòdica: no podrà transcórrer més d'1 mes des de la data en què aquesta s'haja realitzat.
- L'informe de seguretat i el Pla d'Autoprotecció ,en el cas d'establiments nous, abans de començar la seua construcció o explotació o abans de les modificacions que donen lloc a un canvi en l'inventari de substàncies perilloses.
Resolució
03001 - Alacant/Alicante
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Indústria
- Autoritzacions i registres
TEMA
- Emergències. Seguretat ciutadana
- Bombers
- Prevenció i extinció d'incendis
- Plans d’autoprotecció
- Medi ambient
- Indústria i energia
- Àrees industrials
- Seguretat d’instal·lacions
- Administració pública
PERFILS
- Empresa
- Establiments
- Gran empresa
- Professionals i autònoms
- Petita i mitjana empresa
SECTOR
- Indústria
- Accidents greus
- Construcció i instal·lacions
- Instal·lacions
- Actuar com a empresa instal·ladora en Comunitat Valenciana
- Construcció
TEMÀTICA
- Instal·lacions i seguretat
- Prevenció d’accidents
- Instal·ladors i instal·lacions
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones