Presentació del compte justificatiu de les subvencions destinades a finançar la modernització i gestió sostenible de les infraestructures de les arts escèniques i musicals (PRTR) de la CV

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 2965675
|
Codi GVA: 22084
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 05-01-2022

Fins 26-06-2023

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Justificar documentalment l'execució de la inversió i el compliment de les obligacions que corresponen als beneficiaris d'aquestes ajudes.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 05-01-2022 fins a 26-06-2023
Normativa
  • RESOLUCIÓ de 30 de desembre de 2021, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca la concessió de subvencions previstes en el Pla de recuperació, transformació i resiliència, per a finançar la modernització i gestió sostenible de les infraestructures de les arts escèniques i...

A qui va dirigit

Empreses
Administració
Persones interessades

Estan obligats a presentar el compte justificatiu tots els beneficiaris d'aquestes subvencions.

Com es tramita

Procés de tramitació

El compte justificatiu de la subvenció ha de presentar-se electrònicament excepte en el cas de persones físiques que podran optar entre la presentació electrònica o en registre presencial.

 

Es pot accedir directament a aquest tràmit electrònic a traves de l'adreça url:

 

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22084

Òrgans de tramitació
Els òrgans competents per a la tramitació i resolució d'aquest procediment són els següents: a) Instrucció del procediment: Direcció General de Cultura i Patrimoni de la qual depenen la Subdirecció General de Patrimoni Cultural i Museus i el Servei de Coordinació d'Entitats Culturals. b)...
Saber més

Sol·licitud

Termini
Des de 05-01-2022 fins a 26-06-2023

El termini per a executar les inversions i presentar la documentació justificativa indicada en els punts 2 i, en el seu cas 4 de la base 13 de les bases reguladores, quedarà obert amb la publicació de la resolució de concessió d'aquestes subvencions i finalitzarà el 26 de juny de 2023.

Documentació

Forma de justificació d'aquestes subvencions i

pagament d'aquestes. Possibilitat de pròrroga en els terminis de realització i justificació de les inversions.

1. El tràmit de pagament d'aquestes subvencions s'iniciarà una

vegada justificada l'execució de la inversió per part de cada beneficiari,

i es farà efectiu mitjançant transferència al compte bancari indicat en

la sol·licitud. Es podran realitzar pagaments a compte a mesura que

s'aporte la justificació corresponent.

2. Per a justificar l'execució de les inversions subvencionades, els

beneficiaris hauran de presentar un o diversos comptes justificatius. En

el cas que la subvenció comprenga dos exercicis s'aportarà almenys un

compte justificatiu parcial per cadascun. Cada compte justificatiu estarà

format pels documents següents:

a) Document model específic per a la justificació total o parcial de

l'ajuda que s'insereix com a annex IX de la resolució de convocatòria

d'aquestes subvencions, emplenat i signat per qui ostente la representació legal del beneficiari.

b) Justificació de l'execució de la inversió. S'aportarà:

1r Contractes subscrits amb empreses o acords per encàrrec o d'adjudicació de les inversions adoptats pels òrgans de govern de les respectives entitats que hagen obtingut la subvenció. En el cas de persones

públiques, aquests documents podran ser substituïts per l'acord o acte

d'adjudicació del contracte. Aquests acords, encàrrecs o contractes comprendran totes les actuacions que formen part del cost subvencionable i

que resulten necessàries per a executar la inversió.

2n Certificacions d'obra/instal·lacions/equipaments que s'hagen

executat o rebut, expedides pel tècnic director d'aquestes, signades

també pel representant legal de la persona o entitat beneficiària en prova

de conformitat i per qui represente a l'empresa a què s'encarregue l'execució del projecte d'inversió. Cada certificació contindrà les relacions

valorades a origen resultat del mesurament dels treballs realitzats i de

l'aplicació dels preus unitaris als quals es va adjudicar. S'acompanyarà

a cada certificació la factura corresponent.

En cas d'adquisicions de subministraments per a l'equipament que

no requerisquen instal·lació, la certificació podrà ser substituïda per

actes de recepció dels béns acompanyades de les factures corresponents. Cada acta contindrà la identificació dels participants, la relació

exacta de material entregat i rebut, els preus sense IVA de cada element

adquirit i la seua acceptació per part del comprador i serà signada pels

representants de l'empresa subministradora i de l'entitat beneficiaria. Si

l'adquisició s'ha realitzat electrònicament en establiments situats fora

d'Espanya, l'acta de recepció podrà ser substituïda per una declaració

responsable que contindrà la mateixa informació indicada i serà signada

pel representant legal de l'entitat beneficiària; s'adjuntarà igualment la

factura i diverses fotografies del material adquirit.

3r Els honoraris tècnics es justificaran mitjançant factures acompanyades pels contractes subscrits amb els promotors de les inversions. En el cas de persones públiques, aquest últim document podrà ser substituït

per l'acord o acte d'adjudicació.

4t Documents que justifiquen el pagament de les factures citades en

els apartats anteriors.

5é Un mínim de deu fotografies en suport digital il·lustratives del

material adquirit i instal·lat.

c) Quan el cost d'execució material de la inversió o dels honoraris

tècnics superen els imports previstos per al contracte menor en la legislació de contractes del sector públic, s'acompanyarà també:

- Una còpia de les ofertes o propostes econòmiques formulades per

almenys tres empreses. Si no s'ha optat per la proposició econòmica

més avantatjosa, s'adjuntarà a més un informe tècnic que justifique les

raons d'aquesta decisió.

- Acta de la sessió de l'òrgan de govern de l'entitat en la qual es va

produir l'obertura de les proposicions presentades i resultats d'aquesta.

En el cas que el beneficiari siga una persona física aquestes dades es

faran constar en una declaració responsable.

Cuando no siga exigible presentar els documents dels dos paràgrafs

anteriors per trobar-se la inversió adjudicada o encarregada en ferma en

el moment de publicar-se la concessió de l'ajuda, haurà d'acreditar-se

documentalment aquesta circumstància aportant els documents necessaris per a això.

Quan es tracte de persones públiques serà suficient presentar a

l'efecte, un certificat amb el contingut de l'acte d'adjudicació del contracte.

d) Justificació del compliment de les obligacions de publicitat de la

subvenció d'acord amb l'indicat en la base 15.2

3. En el cas que la justificació d'haver executat la inversió es realitze presentant dues o més comptes, els documents indicats en els epígrafs a, b, c i d de l'apartat anterior hauran d'aportar-se en totes elles,

amb les següents excepcions:

- els contractes i acords d'adjudicació o encàrrec per a executar

les inversions i els documents sobre les proposicions econòmiques de

l'apartat c hauran d'incloure's en la primera dels comptes justificatius.

- La justificació del compliment de les obligacions de publicitat de

l'epígraf d) s'aportarà en l'últim compte que es presente.

4. Juntament amb la justificació d'execució de la inversió prevista

en els apartats anteriors, haurà d'acreditar-se que l'entitat o persona

beneficiària es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i

enfront de la Seguretat Social. No serà necessari acompanyar aquests

documents si en la sol·licitud de la subvenció es va autoritzar la conselleria convocant a obtindre telemàticament els corresponents certificats.

Les administracions públiques justificaran aquesta circumstància mitjançant declaració responsable.

5. En aplicació del que es disposa en l'article 199.4 de la Llei

8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat

Valenciana, les entitats locals hauran de presentar amb cada compte

justificatiu de la subvenció, un certificat expedit per la Sindicatura de

Comptes de la Comunitat Valenciana que acredite estar al corrent en el

compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant

aquesta institució, la qual cosa constituirà un requisit per al pagament

de l'ajuda concedida.

Si no s'aporta el certificat citat en el paràgraf anterior, es tindrà en

compte el que publique la pròpia Sindicatura en el seu web a l'efecte.

En aquest cas, l'òrgan gestor prendrà com a referència l'últim certificat

publicat abans de presentar-se el compte justificatiu o l'immediatament

posterior; si aquest resulta negatiu es podran considerar els successius

certificats que emeta aquesta institució fins al qual corresponga al mes

de desembre, sempre que les previsions de tancament de l'execució i

comptabilitat pressupostària de la Generalitat ho permeten.

6. Una vegada comprovada i aprovada la documentació justificativa i practicada la liquidació procedent, s'ordenarà el pagament de la

subvenció.

7. Si l'import justificat finalment és inferior al cost de la inversió

presentat amb la sol·licitud, la quantia que es pagarà de la subvenció es

reduirà en el mateix percentatge, sempre que l'executat i justificat pel

beneficiari s'aproxime de manera significativa al compliment total i

s'acredite una actuació tendent a la satisfacció dels seus compromisos.

Aquests extrems s'entendran acreditats quan s'executen els capítols

o objectius essencials del projecte d'inversió i la despesa justificada permeta tramitar el pagament d'almenys el 90 % de la subvenció concedida.

8. Als efectes previstos en aquestes basos, es considerarà que la

despesa s'ha realitzat quan la inversió estiga adjudicada o encarregada

o els contractes necessaris per a això, signats.

9. Les subvencions no pagades totalment o parcialment per no executar-se la inversió o per ser incorrecta, incompleta o insuficient la seua

justificació documental, quedaran sense efecte a partir del dia en què

concloga el termini indicat en el punt 11 d'aquesta base, sense necessitat

de nou tràmit per a declarar als seus beneficiaris en aquesta situació.

D'acord amb el que es preveu en l'article 34.3 de la Llei general

de subvencions, els beneficiaris que incórreguen en la circumstància

indicada en el paràgraf anterior o en les previstes en l'article 37 de la

citada llei, perdran el dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

Tot l'indicat en aquest apartat s'entén sense perjudici dels casos en

què procedisca incoar un expedient sancionador segons el que s'estableix en l'article 52 i següents de la Llei general de subvencions.

10. Els sobrants produïts per aplicació del que es disposa en el

número anterior o per renúncia a la subvenció podran ser reassignats

a altres sol·licitants exclosos per falta de dotació econòmica, tenint en

compte la puntuació total obtinguda per cadascun aplicant els criteris

objectius de valoració, sempre que el nou beneficiari puga disposar d'un

termini d'execució de la inversió suficient i accepte l'ajuda abans de la

seua concessió.

Forma de presentació
Presencial

Aquesta convocatòria és de tramitació electrònica per als interessats. El compte justificatiu ha de presentar-se en l'enllaç:

 

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22084

 

Les persones físiques poden optar entre tramitació electrònica i presencial.

Resolució

Obligacions

Són obligacions dels beneficiaris d'aquestes subvencions les que es preveuen en les bases reguladores i, entre altres, justificar documentalment l'execució de la inversió.

Sancions

El règim sancionador serà el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

La falta de justificació de la subvenció o la presentació d'aquesta documentació de manera incorrecta o insuficient, donarà lloc al fet que no es puga pagar la subvenció de manera total o parcial i a la pèrdua d'aquest dret una vegada conclòs el termini previst per a realitzar aquest tràmit.

 

També és aplicable la normativa estatal i europea que s'especifica en el règim jurídic d'aquestes ajudes en la resolució de convocatòria.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
  • Empreses
    • Cultura i esport
      • Ajudes i subvencions
      • Arts escèniques i audiovisuals (cinema, teatre, dansa)

TEMA

  • Administració pública
  • Cultura
    • Arts escèniques (teatre i circ)
    • Conservatoris de música, de dansa i centres dramàtics

PERFILS

  • Empresa
    • Establiments
    • Centres
    • Acadèmies
  • Administració i altres entitats
    • Entitats i associacions
    • Generalitat Valenciana

SECTOR

  • Educació, cultura i oci
    • Centres d’ensenyament i formació
    • Empreses culturals i audiovisuals
    • Espectacles i activitats recreatives

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions

CICLE VITAL

  • Canvis i tancament
  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions