Forma de justificació d'aquestes subvencions i
pagament d'aquestes. Possibilitat de pròrroga en els terminis de realització i justificació de les inversions.
1. El tràmit de pagament d'aquestes subvencions s'iniciarà una
vegada justificada l'execució de la inversió per part de cada beneficiari,
i...
Forma de justificació d'aquestes subvencions i
pagament d'aquestes. Possibilitat de pròrroga en els terminis de realització i justificació de les inversions.
1. El tràmit de pagament d'aquestes subvencions s'iniciarà una
vegada justificada l'execució de la inversió per part de cada beneficiari,
i es farà efectiu mitjançant transferència al compte bancari indicat en
la sol·licitud. Es podran realitzar pagaments a compte a mesura que
s'aporte la justificació corresponent.
2. Per a justificar l'execució de les inversions subvencionades, els
beneficiaris hauran de presentar un o diversos comptes justificatius. En
el cas que la subvenció comprenga dos exercicis s'aportarà almenys un
compte justificatiu parcial per cadascun. Cada compte justificatiu estarà
format pels documents següents:
a) Document model específic per a la justificació total o parcial de
l'ajuda que s'insereix com a annex IX de la resolució de convocatòria
d'aquestes subvencions, emplenat i signat per qui ostente la representació legal del beneficiari.
b) Justificació de l'execució de la inversió. S'aportarà:
1r Contractes subscrits amb empreses o acords per encàrrec o d'adjudicació de les inversions adoptats pels òrgans de govern de les respectives entitats que hagen obtingut la subvenció. En el cas de persones
públiques, aquests documents podran ser substituïts per l'acord o acte
d'adjudicació del contracte. Aquests acords, encàrrecs o contractes comprendran totes les actuacions que formen part del cost subvencionable i
que resulten necessàries per a executar la inversió.
2n Certificacions d'obra/instal·lacions/equipaments que s'hagen
executat o rebut, expedides pel tècnic director d'aquestes, signades
també pel representant legal de la persona o entitat beneficiària en prova
de conformitat i per qui represente a l'empresa a què s'encarregue l'execució del projecte d'inversió. Cada certificació contindrà les relacions
valorades a origen resultat del mesurament dels treballs realitzats i de
l'aplicació dels preus unitaris als quals es va adjudicar. S'acompanyarà
a cada certificació la factura corresponent.
En cas d'adquisicions de subministraments per a l'equipament que
no requerisquen instal·lació, la certificació podrà ser substituïda per
actes de recepció dels béns acompanyades de les factures corresponents. Cada acta contindrà la identificació dels participants, la relació
exacta de material entregat i rebut, els preus sense IVA de cada element
adquirit i la seua acceptació per part del comprador i serà signada pels
representants de l'empresa subministradora i de l'entitat beneficiaria. Si
l'adquisició s'ha realitzat electrònicament en establiments situats fora
d'Espanya, l'acta de recepció podrà ser substituïda per una declaració
responsable que contindrà la mateixa informació indicada i serà signada
pel representant legal de l'entitat beneficiària; s'adjuntarà igualment la
factura i diverses fotografies del material adquirit.
3r Els honoraris tècnics es justificaran mitjançant factures acompanyades pels contractes subscrits amb els promotors de les inversions. En el cas de persones públiques, aquest últim document podrà ser substituït
per l'acord o acte d'adjudicació.
4t Documents que justifiquen el pagament de les factures citades en
els apartats anteriors.
5é Un mínim de deu fotografies en suport digital il·lustratives del
material adquirit i instal·lat.
c) Quan el cost d'execució material de la inversió o dels honoraris
tècnics superen els imports previstos per al contracte menor en la legislació de contractes del sector públic, s'acompanyarà també:
- Una còpia de les ofertes o propostes econòmiques formulades per
almenys tres empreses. Si no s'ha optat per la proposició econòmica
més avantatjosa, s'adjuntarà a més un informe tècnic que justifique les
raons d'aquesta decisió.
- Acta de la sessió de l'òrgan de govern de l'entitat en la qual es va
produir l'obertura de les proposicions presentades i resultats d'aquesta.
En el cas que el beneficiari siga una persona física aquestes dades es
faran constar en una declaració responsable.
Cuando no siga exigible presentar els documents dels dos paràgrafs
anteriors per trobar-se la inversió adjudicada o encarregada en ferma en
el moment de publicar-se la concessió de l'ajuda, haurà d'acreditar-se
documentalment aquesta circumstància aportant els documents necessaris per a això.
Quan es tracte de persones públiques serà suficient presentar a
l'efecte, un certificat amb el contingut de l'acte d'adjudicació del contracte.
d) Justificació del compliment de les obligacions de publicitat de la
subvenció d'acord amb l'indicat en la base 15.2
3. En el cas que la justificació d'haver executat la inversió es realitze presentant dues o més comptes, els documents indicats en els epígrafs a, b, c i d de l'apartat anterior hauran d'aportar-se en totes elles,
amb les següents excepcions:
- els contractes i acords d'adjudicació o encàrrec per a executar
les inversions i els documents sobre les proposicions econòmiques de
l'apartat c hauran d'incloure's en la primera dels comptes justificatius.
- La justificació del compliment de les obligacions de publicitat de
l'epígraf d) s'aportarà en l'últim compte que es presente.
4. Juntament amb la justificació d'execució de la inversió prevista
en els apartats anteriors, haurà d'acreditar-se que l'entitat o persona
beneficiària es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i
enfront de la Seguretat Social. No serà necessari acompanyar aquests
documents si en la sol·licitud de la subvenció es va autoritzar la conselleria convocant a obtindre telemàticament els corresponents certificats.
Les administracions públiques justificaran aquesta circumstància mitjançant declaració responsable.
5. En aplicació del que es disposa en l'article 199.4 de la Llei
8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat
Valenciana, les entitats locals hauran de presentar amb cada compte
justificatiu de la subvenció, un certificat expedit per la Sindicatura de
Comptes de la Comunitat Valenciana que acredite estar al corrent en el
compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant
aquesta institució, la qual cosa constituirà un requisit per al pagament
de l'ajuda concedida.
Si no s'aporta el certificat citat en el paràgraf anterior, es tindrà en
compte el que publique la pròpia Sindicatura en el seu web a l'efecte.
En aquest cas, l'òrgan gestor prendrà com a referència l'últim certificat
publicat abans de presentar-se el compte justificatiu o l'immediatament
posterior; si aquest resulta negatiu es podran considerar els successius
certificats que emeta aquesta institució fins al qual corresponga al mes
de desembre, sempre que les previsions de tancament de l'execució i
comptabilitat pressupostària de la Generalitat ho permeten.
6. Una vegada comprovada i aprovada la documentació justificativa i practicada la liquidació procedent, s'ordenarà el pagament de la
subvenció.
7. Si l'import justificat finalment és inferior al cost de la inversió
presentat amb la sol·licitud, la quantia que es pagarà de la subvenció es
reduirà en el mateix percentatge, sempre que l'executat i justificat pel
beneficiari s'aproxime de manera significativa al compliment total i
s'acredite una actuació tendent a la satisfacció dels seus compromisos.
Aquests extrems s'entendran acreditats quan s'executen els capítols
o objectius essencials del projecte d'inversió i la despesa justificada permeta tramitar el pagament d'almenys el 90 % de la subvenció concedida.
8. Als efectes previstos en aquestes basos, es considerarà que la
despesa s'ha realitzat quan la inversió estiga adjudicada o encarregada
o els contractes necessaris per a això, signats.
9. Les subvencions no pagades totalment o parcialment per no executar-se la inversió o per ser incorrecta, incompleta o insuficient la seua
justificació documental, quedaran sense efecte a partir del dia en què
concloga el termini indicat en el punt 11 d'aquesta base, sense necessitat
de nou tràmit per a declarar als seus beneficiaris en aquesta situació.
D'acord amb el que es preveu en l'article 34.3 de la Llei general
de subvencions, els beneficiaris que incórreguen en la circumstància
indicada en el paràgraf anterior o en les previstes en l'article 37 de la
citada llei, perdran el dret al cobrament total o parcial de la subvenció.
Tot l'indicat en aquest apartat s'entén sense perjudici dels casos en
què procedisca incoar un expedient sancionador segons el que s'estableix en l'article 52 i següents de la Llei general de subvencions.
10. Els sobrants produïts per aplicació del que es disposa en el
número anterior o per renúncia a la subvenció podran ser reassignats
a altres sol·licitants exclosos per falta de dotació econòmica, tenint en
compte la puntuació total obtinguda per cadascun aplicant els criteris
objectius de valoració, sempre que el nou beneficiari puga disposar d'un
termini d'execució de la inversió suficient i accepte l'ajuda abans de la
seua concessió.
Saber mésSaber menys