SUG - Ajudes per a la transformació de flotes, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. Activitat 2. Adquisició de vehicles d'energies alternatives baixes en carboni. - GVA.ES
SUG - Ajudes per a la transformació de flotes, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. Activitat 2. Adquisició de vehicles d'energies alternatives baixes en carboni.
Què és
Concessió d'ajudes per a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies d'empreses privades prestadores de serveis de transport per carretera, així com d'empreses que realitzen transport privat complementari, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Activitat 2: Adquisició de vehicles d'energies alternatives baixes en carboni.
AQUESTES AJUDES ES CONCEDEIXEN EN EL MARC DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA, FINANÇAT PER LA UNIÓ EUROPEA-NEXTGENERATIONEU
INFORMACIÓ ADDICIONAL
S'han de presentar tantes sol·licituds com vehicles d'energies alternatives baixes en carboni es volen adquirir.
Les resolucions de concessió es dictaran per l'ordre de presentació de les sol·licituds fins a l'esgotament del crèdit.
En cas d'esgotament del pressupost assignat, i sempre que no haja expirat la vigència dels programes, podran continuar registrant-se sol·licituds en llista de reserva provisional, que seran ateses per rigorós ordre d'entrada, supeditades al fet que es produïsquen desestimacions o renúncies de les sol·licituds d'ajuda prèvies que puguen alliberar pressupost o bé s'incorpore nou pressupost a la convocatòria. En cap cas, la presentació d'una sol·licitud a la llista de reserva provisional generarà cap dret per a la persona sol·licitant fins que no es valide la sol·licitud.
OBLIGACIONS DE LES PERSONES FÍSIQUES I JURÍDIQUES BENEFICIÀRIES
a) Complir l'objectiu que fonamenta la concessió de la subvenció.
b) Justificar el compliment dels requisits i les condicions, per a la qual cosa cal presentar la documentació requerida d'acord amb l'activitat o les activitats per a les quals se sol·licite ajuda.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectue l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que corresponen a la Generalitat, l'Administració de l'Estat i la Comissió Europea, i aportar tota la informació i documentació que els siga requerida.
d) Acceptar les condicions fixades en aquestes bases i les directrius que la direcció general amb competències en matèria de transports puga establir per a la seua aplicació i seguiment, segons l'ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i l'Ordre HFP 1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i format de la informació que han de proporcionar les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius, i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
e) Comunicar a la conselleria competent en matèria de transports l'obtenció de qualsevol altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat, procedent de qualssevol altres administracions, ens públics o privats.
f) Complir amb la resta d'obligacions que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
g) Complir el que estableix l'article 2.1.d de la Llei 2/2015, de 2 d'abril de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, respecte de l'obligatorietat de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, de conformitat amb els articles 6, 7 i 8 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, tal com indica l'article 8.4 de la Llei 2/2015, així com l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i altres obligacions que establisca la normativa aplicable en matèria de transparència.
h) Mantindre a la disposició de l'administració concedent de les ajudes, durant almenys els quatre anys següents al pagament final de la subvenció, els documents justificants de liquidació de les despeses subvencionades i dels ingressos per les ajudes percebudes.
i) Reintegrar els fons percebuts quan siga procedent segons el que estableixen els articles 36 i 37 i article 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- INSTRUCCIÓ 2/2023/rfa, del director general de Transport i Logística, sobre l’aplicació de la Ordre 2/2022, de 28 de març, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual es convoquen ajudes per a la transformació de flotes de transport de viatgers i...
- ORDRE 2/2022, de 28 de març, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual es convoquen ajudes per a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies d'empreses privades prestadores de serveis de transport per carretera, així com d'empreses...
- Correcció d'errades de l'Ordre 2/2022, de 28 de març, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual es convoquen les ajudes per a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies d'empreses privades prestadores de serveis de transport per...
- CORRECCIÓ d'errades de l'Ordre 2/2022, de 28 de març, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual es convoquen les ajudes per a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies d'empreses privades prestadores de serveis de transport per...
- RESOLUCIÓ de 10 de maig de 2023, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual s'amplia el pressupost previst en l'Ordre 2/2022, de 28 de març, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual es convoquen les ajudes per a...
- Instrucció 1/2023/RFA, de la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat Sostenible, sobre l'aplicació de l'Ordre 2/2022, de 28 de març, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual es convoquen ajudes per a la transformació de flotes de...
- Reial decret 983/2021, de 16 de novembre, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies d'empreses privades prestadores de serveis de transport per carretera,...
- Orden TMA/138/2022, de 28 de febrero, por la que se modifican los Anexos I, III, IV y VI del Real Decreto 983/2021, de 16 de noviembre, por el que se aprueba la concesión directa a las comunidades autónomas y a las ciudades de Ceuta y Melilla de ayudas para la transformación de flotas de...
- Real Decreto 188/2022, de 15 de marzo, por el que se modifica el Real Decreto 983/2021, de 16 de noviembre, por el que se aprueba la concesión directa a las comunidades autónomas y a las ciudades de Ceuta y Melilla de ayudas para la transformación de flotas de transporte de viajeros y mercancías...
- Ordre TMA/686/2023, de 22 de juny, per la qual es modifiquen els Annexos I i III, del Reial decret 983/2021, de 16 de novembre, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a la transformació de flotes de transport de viatgers i...
- Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. (DOUE núm. L 352, de 24/12/2013)
- Reglament UE 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat. (DOUE núm. L 187, de 26/06/2014)
- Reglament (UE) 2019/1242, del Parlament Europeu i del Consell, de 20 de juny de 2019, pel qual s'estableixen normes de comportament en matèria d'emissions de CO? per a vehicles pesants nous i es modifiquen els reglaments (CE) 595/2009 i (UE) 2018/956, del Parlament Europeu i del Consell, i la...
- REGLAMENT (UE) 2020/852, DEL PARLAMENT EUROPEU I DEL CONSELL, de 18 de juny de 2020, relatiu a l'establiment d'un marc per a facilitar les inversions sostenibles i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2019/2088. (DOUE L 198, de 22/06/2020)
- Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència. (DOUE L 57, de 18/02/2021)
- Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència. (BOE núm. 234, de 30/09/2021)
- Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i el format de la informació que han de proporcionar les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures...
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. (BOE núm. 276, de 18/11/2003)
- Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència. (BOE núm. 341, de 31 de desembre de 2020)
- Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. (BOE núm. 272, de 09/11/2017)
- LLEI 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. (DOCV núm. 7464, de 12/02/2015)
- Ordre TMA/1227/2023, de 10 de novembre, per la qual es modifiquen els Annexos I, III i V, del Reial decret 983/2021, de 16 de novembre, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a la transformació de flotes de transport de...
- Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana. (DOCV núm. 7500, de 12/04/2015)
A qui va dirigit
Persones físiques o jurídiques que adquirisquen vehicles d'energies alternatives baixes en carboni i que siguen titulars d'alguna de les següents autoritzacions en vigor a la data de sol·licitud de les ajudes:
a) Una autorització de transport públic de mercaderies habilitant per a fer transport amb vehicles o conjunts de vehicles de més de 3,5 tn. de massa màxima, identificada amb la clau MDPE.
b) Una autorització de transport públic discrecional de viatgers amb autobús, identificada amb la clau VDE.
c) Una autorització de transport privat complementari de mercaderies habilitant per a fer transport amb vehicles o conjunts de vehicles de més de 3,5 tn. de massa màxima, identificada amb la clau MPCE.
d) Una autorització de transport privat complementari de viatgers amb autobús amb la clau VPCE.
e) Una autorització autonòmica de transport públic de mercaderies amb clau MDLE, sempre que tinguen adscrits a aquesta autorització vehicles de més de 3,5 tn de massa màxima a data d'aprovació del Reial decret 983/2021, de 16 de novembre.
f) Persones jurídiques privades que a la data de la sol·licitud de l'ajuda presten el servei públic de transport urbà amb autobús, i estigueren exemptes de l'obtenció d'alguna de les autoritzacions incloses en l'apartat 1 de l'article 3 de l'Ordre 2/2022, de 28 de març, de la Conselleria de Política territorial, Obres Públiques i Mobilitat.
Podran així mateix ser sol·licitants d'aquestes ajudes empreses de rènting o lísing operatiu en els termes i condicions establits en l'Ordre 2/2022, de 28 de març, i en el Reial decret 983/2021, de 16 de novembre.
S'haurà de presentar UNA sol·licitud per vehicle d'energia alternativa baixa en carboni a adquirir.
Podran ser BENEFICIARIS de l'ajuda:
· Les persones físiques o jurídiques que siguen titulars d'alguna de les autoritzacions de transport definides en l'article 3 de l'Ordre 2/2022, de 28 de març. L'autorització haurà d'estar en vigor a la data de la sol·licitud de les ajudes.
· Les persones jurídiques privades que a la data de sol·licitud de l'ajuda presten el servei públic de transport urbà amb autobús, i estigueren exemptes de l'obtenció d'alguna de les autoritzacions incloses en el punt anterior.
I a més complisquen els següents requisits:
· Tindre la seua residència fiscal en la Comunitat Valenciana.
· Adquirir directament o per mitjà d'operacions de finançament per lísing financer o arrendament per rènting (també anomenat lísing operatiu) de vehicles nous, matriculats per primera vegada a Espanya a nom del beneficiari de l'ajuda, excepte en els casos de rènting en els quals podrà estar matriculat a nom de l'empresa de rènting. A més, la data de factura de compravenda i data de matriculació seran posteriors a la data de registre de la sol·licitud de l'ajuda. El pagament del preu del vehicle, inclòs l'abonament de possibles quantitats a compte o sota qualsevol altre concepte, haurà de ser realitzat amb posterioritat a la data de registre de sol·licitud de l'ajuda, tot això en els termes i condicions establits en l'Ordre 2/2022, de 28 de març.
· També serà subvencionable l'adquisició de vehicles elèctrics (BEV), híbrids endollables (PHEV), vehicles elèctrics d'autonomia estesa (REEV) o de cèl·lules de combustible (FCV o FCHV) de categories N2, N3, M2 o M3 i amb fins a quinze (15) mesos d'antiguitat, comptada des de la seua primera matriculació fins a la data de registre de la sol·licitud d'ajuda, i la titularitat de la qual haurà d'ostentar-la el concessionari, punt de venda o fabricant/importador que realitze la venda del vehicle al beneficiari de l'ajuda. Amb caràcter general, no s'exigirà per a l'adquisició de vehicles que el concessionari, punt de venda o fabricant/importador que realitze la venda del vehicle al destinatari últim, o l'empresa de rènting o lísing amb la qual es puga fer l'operació de finançament, estiga domiciliat en la Comunitat Valenciana.
· En el cas de les operacions de rènting, independentment de qui tramite l'ajuda, el destinatari últim de l'ajuda signarà un document d'endós o cessió del dret de cobrament a favor de la companyia de rènting que formalitze l'operació.
No podran ser destinataris últims de les ajudes:
· Les empreses que es troben en situació de crisi, conforme a la definició que a aquest efecte es realitza en el Reglament UE 651/2014, de 17 de juny de 2014.
· Les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies enumerades en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
· Les empreses que es troben subjectes a una ordre de recuperació pendent sobre qualsevol ajuda o subvenció que els haguera sigut atorgada amb anterioritat, bé per haver-se declarat ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior, bé per qualsevol mena d'incompliment de les obligacions que li vingueren atribuïdes en la concessió.
· Les empreses o entitats de titularitat pública que siguen prestadores del servei de transport públic urbà.
Com es tramita
1. PRESENTACIÓ de MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini establit en la convocatòria.
Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del procediment telemàtic específic habilitat a aquest efecte, serà inadmesa.
2. ESMENA
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es requerirà a l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu.
- Es durà a terme telemàticament en la Seu Electrònica de la Generalitat, fent referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat. L'accés al tràmit concret d'aportació de documentació complementària podrà realitzar-se mitjançant tràmit electrònic a través de la seu electrònica de la Generalitat (https:sede.gva.es), seleccionant el tràmit corresponent.
La no aportació en termini de la corresponent documentació i la seua falta d'esmena determinarà l'exclusió de la sol·licitud.
3. INSTRUCCIÓ
- La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General de Transport.
4. RESOLUCIÓ
- Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i formularà la proposta de concessió a l'òrgan competent per a resoldre.
- La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General d'Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible.
- La resolució de concessió determinarà la quantia concedida a cada persona o entitat jurídica i incorporarà, en el seu cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que hagen de subjectar-se la persona o entitat beneficiària.
- Les sol·licituds es tramitaran i resoldran per ordre d'entrada, fins que finalitze el crèdit
Formularis
- DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA SOL·LICITUD D'AJUDES. ACTIVITAT ADQUISICIÓ
- MODEL DE DECLARACIÓ DE LA CONDICIÓ DE EMPRESA PER A LA SOL·LICITUD D'AJUDES A LA TRANSFORMACIÓ DE FLOTES, EN EL MARC DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILENCIA. ACT.2: ADQUISICIÓ DE VEHICLES D'ENERGIES ALTERNATIVES BAIXES EN CARBONI
- ACREDITACIÓ DE LA REPRESENTACIÓ PER A LA SOL·LICITUD D'AJUDES A LA TRANSFORMACIÓ DE FLOTAS, EN EL MARC DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILENCIA. ACT.2: ADQUISICIÓ DE VEHICLES D'ENERGIES ALTERNATIVES BAIXES EN CARBONI
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà a partir del dia 2 de maig de 2022 i quedarà obert fins a l'extinció del programa el 30 d'abril de 2024.
Formularis
- DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA SOL·LICITUD D'AJUDES. ACTIVITAT ADQUISICIÓ
- MODEL DE DECLARACIÓ DE LA CONDICIÓ DE EMPRESA PER A LA SOL·LICITUD D'AJUDES A LA TRANSFORMACIÓ DE FLOTES, EN EL MARC DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILENCIA. ACT.2: ADQUISICIÓ DE VEHICLES D'ENERGIES ALTERNATIVES BAIXES EN CARBONI
- ACREDITACIÓ DE LA REPRESENTACIÓ PER A LA SOL·LICITUD D'AJUDES A LA TRANSFORMACIÓ DE FLOTAS, EN EL MARC DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILENCIA. ACT.2: ADQUISICIÓ DE VEHICLES D'ENERGIES ALTERNATIVES BAIXES EN CARBONI
Resolució
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Ajudes i subvencions
- Infraestructuras, transport i telecomunicacions
- Infraestructures i transports
- Ciutadania
- Infraestructures i transports
- Ajudes, beques i subvencions
- Infraestructures i transports
TEMA
- Medi ambient
- Sostenibilitat
- Aire
- Mobilitat i transport
- Transports
- Transport terrestre. Transportistes
PERFILS
- Empresa
- Cooperatives
- Gran empresa
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Planificar un negoci
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions